Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Dit zijn dingen met een hoge 'zie je wel'-factor. Als iemand in je omgeving ziek is of een slechte gezondheid heeft dan is het logisch dat je vaak, meestal onbewust, bezig bent met de kans dat hij of zij wel eens kan overlijden. Gezien de functie van dromen is het dan niet zo verwonderlijk dat je veel vaker dan gemiddeld droomt van die persoon, al dan niet in overleden toestand. Als je dan een keer droomt (of hallucineert, misschien wegens gebrek aan slaap, misschien wegens een nogal grote fantasie) dat die persoon dood/verminkt/whatever is, en hij of zij overlijdt een paar dagen of weken later (wat natuurlijk best toevallig het geval kan zijn) dan is het natuurlijk heel makkelijk om te zeggen 'kijk, ik heb zijn dood in de toekomst gezien, ik wist het'. Vaak doet men dat dan niet eens bewust, onder de indruk van diens overlijden
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dit lijkt mij aardig naar, mits het echt zo is.
Ik ken wel iemand die droomt, over problemen en over overlijden van mensen die dicht bij haar straan. Zij heeft ook dingen van mijn voorspeld die stuk voor stuk later uitkwamen, ik geloof er wel in dus. Aan de andere kant, lijkt mij dit erg onwaarschijnlijk. Maar. Je weet het maar nooit ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat we ervan uit moeten gaan dat mensen die het gevoel hebben dat ze de toekomst kunnen zien/voorspellen er altijd van uit moeten gaan dat het gaat om wat er mogelijk kan gaan gebeuren. tenslotte, zoals je zei, kan door elke kleine beslissing veranderd worden.
|
Ik vind het wel een beetje een te mooi verhaal als ik het zo hoor. Het doet me eigenlijk denken aan een griezelfilm. Het is ook lastig het te beoordelen omdat we het uit de tweede hand horen. Het kan natuurlijk best zo zijn. Ik ken wel het verhaal van mijn schoonmoeder die al een naar gevoel had toen ze de telefoon opnam toen haar broer belde om te vertellen dat haar vader was overleden. De meeste paranormale zaken die ik zelf heb meegemaakt of die mensen die dicht bij mij staan hebben meegemaakt zijn helemaal niet zo spectaculair of griezelfilmachtig. Zelf heb ik nog nooit iemands dood aan voelen komen. (nou ja, misschien die ene keer toen ik aan het sterfbed van mijn oma tegen mijn moeder zei dat ik nog vijf minuten zou blijven, en prompt binnen die vijf minuten overleed ze) Maar misschien is het ook wel waar. Ik vind het jammer dat we niet rechstreeks contact met dat meisje hebben.
||
Citaat:
Het lijkt mij ook dat er verschillende manieren zijn waarop mensen deze voorspellingen 'ontvangen'. Ik denk dan vooral aan visioenen, dromen met bepaalde aanwijzingen of het hebben van heel sterke voorgevoelens of het doorkrijgen 'boodschappen' bij bijvoorbeeld het zien van de persoon in kwestie. Maar dat iemand dan deze nog levende persoon als geest (in verminkte toestanden en wat al nog niet meer) aan het raam hoort kloppen, dan komt dit wel een beetje frappant op me over. Je moet het me niet kwalijk nemen, maar ik persoonlijk denk dan eerder aan een psychose of zo. Het is niet onmogelijk natuurlijk, maar wel uitzonderlijk. Het lijkt me hoe dan ook geen prettige ervaring. |
![]() |
|
ik had een vaag voorgevoel dat iemand dood zou gaan, al veel verder terug en hij ging dood. gelukkig komen die voorgevoelens niet altijd uit, maar gebeurd het wel dan wil de mens nou eenmaal wel eens denken dat er wel meer achter moet zitten. maar het komt niet altijd uit - waar komen die gevoelens dan vandaan. dromen is ook het verwerken van dingen waar jijzelf veel mee bezig bent. niet helemaal ontopic, maar als ik dat meisje was, zou ik er maar eens wat aan gaan doen.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Voorspel 3 gebeurtenissen in 2006 $omeone | 121 | 03-01-2006 16:22 | |
Verhalen & Gedichten |
verwevenheid van liefde en dood in de kunst Viking84 | 9 | 30-06-2004 15:42 | |
Verhalen & Gedichten |
De amulet van Antar Twijg | 26 | 12-01-2004 06:15 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 | |
Psychologie |
me oomaatje gaat dood.... HelpMePlease | 4 | 02-06-2003 15:32 | |
Films, TV & Radio |
Voor de goede tijden kijkers: voorspel hoe het verhaal van gtst verder gaat! HipHopSter | 85 | 09-10-2002 21:14 |