Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2005, 16:31
Satan Claus
Satan Claus is offline
Ik ga proberen mijn huidige situatie te schetsen.

Mijn vriendin woont 120 km verderop. We kennen elkaar 4 maanden waarvan 2 maanden een relatieverband. Door haar persoonlijkheid vraagt ze veel aandacht, die ik niet altijd in die mate kan geven, hoe hard ik ook probeer. Hierdoor hadden we dagelijks/wekelijks ruzie.
Onze verliefdheid was, ondanks de afstand, vrij puur. Maar door haar persoonlijkheid had ik vaak geen zin in haar, om ruzie's te vermijden.

Nu, afgelopen week had ik voorgesteld het rustiger aan te doen me de relatie, dit zou ons misschien in de toekomst dichter bij elkaar bengen. Ze wou alles of niets, en ik koos, zonder er helemaal uit te zijn, voor niets.

Drie dagen na mijn beslissing ontving ze een jongen thuis die ze via internet kent en nog nooit eerder ontmoet had. Dit puur om vriendschap, ze heeft overigens niet veel vrienden. Ik wist dat ik haar met ander gezeldschap toe kon vertouwen. Tevergeefs. Hij begon haar, na enige tijd, te zoenen. Ze zoende terug, ondanks eerder weg gedraait te hebben bij een andere jongen die ditzelfde probeerde. Ze beweert geen gevoelens voor deze jongen te hebben en terug gezoend te hebben om mij sneller te vergeten.

Opzich heb ik het er zelf naar gemaakt, door de relatie tijdelijk te verzwakken. Maar dat ze zo drie dagen later met deze jongen omging, had ik nooit achter haar gevonden. Ze is overigens betrouwbaar, en zeer in haar eigen wereldje.

Nu, door deze ontwikkeling, ben ik mij gaan realiseren wat ze daadwerkelijk voor mij betekend, en dat is veel, heel veel. Maar nu heeft zij de twijvels, terwijl zij voorgaand altijd zeer zeker was dat deze relatie ondanks de afstand zou slagen.

Mijn vraag is vrij voor de hand liggend; hoe is deze relatie nog te redden.

Ik dank u zeer voor het lezen van deze tekst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2005, 16:50
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Satan Claus schreef op 07-07-2005 @ 17:31 :
Mijn vraag is vrij voor de hand liggend; hoe is deze relatie nog te redden.
ik vrees dat zij geen twijfels moet hebben als je wil dat het gaat werken
Oud 07-07-2005, 16:58
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik denk persoonlijk dat je er niet achteraan moet gaan lopen, je zegt zelf dat ze door haar persoonlijkheid veel aandacht vraagt, dat zal echt niet gaan veranderen, dus de relatie is gedoemd te mislukken...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:15
Verwijderd
Ik denk niet dat ie nog te werken valt. Je redenen om het uit te maken lijken mij goed genoeg. Verliefdheid alleen is niet genoeg voor een goede relatie.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:39
Pim89
Pim89 is offline
never mind

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:00
WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat je die niet meer kunt redden
Oud 07-07-2005, 18:05
Coléoptère
Coléoptère is offline
Als jij bereid bent om haar al die aandacht waar ze om vraagt te geven om die relatie te laten werken, moet je nu een groot gebaar maken.
Ga naar haar toe met een grote bos rode rozen en zeg haar dat je haar mist en dat je dat je niet zonder haar kan...
En dan kijken of je haar wat meer aandacht kan geven en zij met wat minder genoegen kan nemen en hopen dat het werkt.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:12
Roos
Roos is offline
Ik zou er echt mee kappen. Ze gaat na 2 maanden al vreemd en jullie hebben dagelijks/wekelijks ruzie omdat zij zoveel aandacht eist.
Oud 07-07-2005, 18:15
Estar
Estar is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-07-2005 @ 19:12 :
Ik zou er echt mee kappen. Ze gaat na 2 maanden al vreemd en jullie hebben dagelijks/wekelijks ruzie omdat zij zoveel aandacht eist.
Indeed
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:16
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-07-2005 @ 19:12 :
idd

en dat 'door haar persoonlijkheid eist ze veel aandacht'... alsof het een soort van excuus is, 'zo is ze nou eenmaal'
Oud 07-07-2005, 19:09
Whateverrr
Whateverrr is offline
Citaat:
Satan Claus schreef op 07-07-2005 @ 17:31 :
Maar dat ze zo drie dagen later met deze jongen omging, had ik nooit achter haar gevonden. Ze is overigens betrouwbaar, en zeer in haar eigen wereldje.
Hoor jij niet in haar eigen wereldje, je was toch degene om wie ze zoveel gaf, ondanks die afstand? Ze is dus niet zo betrouwbaar, lijkt me. De redenen waarom ze het heeft gedaan doen er niet toe (om jou te vergeten, etc), ze zat met die actie aardig fout!

Jullie relatie is nog te redden, als zij er zeker van is dat ze geen twijfels meer heeft, of het gewoon eens kans wil geven, met de twijfels die ze heeft in de hoop dat die twijfels weggaan. Én, het belangrijkste, als jij kan accepteren dat ze je bedrogen heeft, weliswaar terwijl jullie relatie tijdelijk stil lag of wat dan ook, maar bedrogen heeft ze je..
Oud 07-07-2005, 20:26
evanescence
evanescence is offline
Ik denk dat je dan moet kiezen voor alles...
meiden hebben nu eenmaal veel aandacht nodig..althans ik ook

Ik zie een beetje overeenkomsten met mijn relatie wij wonen 125 km van elkaar vandaan dus zien we elkaar weinig en ik eis () vrij veel aandacht...wat mijn vriend benauwd...ik werk eraan en het gaat redelijk goed...

Onze toekomst samen is niet denderend dus ik twijfel maar hij ook...zelfs na 21 maanden...er is niets aan te doen...

Ik zou zeggen...ga voor alles en geef haar de aandacht die ze wil...als je echt om haar geeft...praat met haar over haar aandacht vragen en vraag of ze wat probeert te minderen...voor wat, hoort wat...zou ik zeggen...

Als jullie echt van elkaar houden, moeten jullie bij elkaar blijven...

wel goed van dr trouwens dat ze heeft verteld van die andere jongen...vind ik knap....
Oud 07-07-2005, 20:44
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Citaat:
WolterB schreef op 07-07-2005 @ 19:00 :
Ik denk dat je die niet meer kunt redden
Ik denk ook dat het niet meer te redden valt, je heb dagelijks ruzie met haar, je wil haar vermijden om ruzie te verkomen en ze gaat ook nog eens vreemd. Kijk als jullie 2 jaar hadden ok, dan kun je er voor gaan vechten. Maar je hebt 2 maanden een relatie, kom op zeg dan had ik het wel geweten
Denk er in ieder geval goed over na...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:48
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik denk niet echt dat dit gaat werken. Zi is niet echt vreemd gegaan, want je hebt het uitgemaakt. En zoals je zei eist ze veel aandacht op. Misschien dat ze daarom met die gozer zoende.
Oud 07-07-2005, 22:09
Satan Claus
Satan Claus is offline
Echt bedankt voor de reacties. Na een lang gesprek is ze er dan toch uit, misschien dat we het over een tijd nog eens moeten proberen wanneer vervoer geen blokkade is.

My appreciation.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten