Advertentie | |
|
![]() |
||
Offtopic: Hij leeft nog..!
![]() ![]() Citaat:
Heb het niet gezien, kan d'r niet echt iets over zeggen.. Mja, kweenie, als ik het zou zien, zou het toch wel pijnlijk, of iig erg vervelend zijn.. Te confronterend, voor mij wel iig. (denk ik) Vind het een beetje belachelijk om er iets leuks van te maken, zo leuk is het niet. En het zou misn mensen op ideeën kunnen brengen ofzo.. (misn ook niet, maar de kans lijkt me groter) Vind het tè.
|
Waarom álles afkeuren? 'k ken niet veel films waarin dit nog meer voorkomt, jullie wel?
'k vind het al helemaal niet grappig om te zien hoe hij zichzelf straft. En overdreven is het al helemaal niet, kinderen kunnen dit gedrag opvatten als "Wanneer ik iets niet goed doe, dan moet ik mij daarvoor straffen, Dobby 'moest' dat namelijk ook."
||
Citaat:
2) Dat kan. 3) Het is iets dat mij meteen opviel. Ben ik de enige? ![]()
|
![]() |
Lijkt me juist gezonder om het grappig te vinden dat Dobby zichzelf slaat met een lamp.
Het is een fantasiewereld, Dobby bestaat niet. Heeft er wel mee te maken denk ik, het is niet realistisch. Sja zo blijf je bezig toch? Ik bedoel, het wordt bijvoorbeeld ook grappig gevonden dat Ron als de dood is voor spinnen. Is dit dan weer onterecht lachwekkend doen over iemands angst/vrees..? |
![]() |
||
Citaat:
Met die fobie beschadig je jezelf niet. Tevens is het niet aanstootgevend.
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, het merendeel van de mensen hier vindt die acties van Dobby ook niet aanstootgevend, maar dat zal voor iedereen anders liggen.. |
![]() |
|||
Citaat:
Overigens vind ik automutilatie niet te vergelijken met een fobie. 'k zal niet zeggen dat het één erger is dan het ander. Alleen is AM een soort van 'verplichting' terwille van jezelf. Een fobie is dat niet. Het is niet 'verplicht' om met spinnen in aanmerking te komen. ![]() Dobby is wel 'verplicht' om zichzelf pijn te doen wanneer hij iets verkeerds doet. 'k vind dat een slecht voorbeeld voor kids. [Misschien ben ik wel de enige idioot die zo denkt, maar goed, 'k ben ook maar een Moenbase/Moenbeest ![]() Citaat:
|
vind trouwens wel dat je ook moet kijken naar de 'situatie' > dobby is geen mens, maar een huiself waarbij slaafsheid en gehoorzaamheid etc ingebakken zit... ik denk niet dat een mens gaat denken van heej die huiself doet dat ook dus moet ik dat ook doen... > denk echt niet dat t zoveel invloed heeft
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Ik vond het helemaal niet komisch. En je was niet de enige die het opviel hoor. ![]() Citaat:
||
Citaat:
Je vindt zeker ook dat de teletubbies werktuigen van Satan zijn, of niet? Het is een film, bedoeld om mensen te AMUSEREN!! A M U S E R E N
|
![]() |
||
Citaat:
Kinderen kunnen vaak fantasie en werkelijkheid ook niet gescheiden houden, dus fantasie of niet, ze pikken die dingen (on)bewust wel op en kunnen daarmee aan de haal gaan...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En, ik ben niet/geen 'Jézus man'. Bovendien stel ik iets over Dobby, en niet over de Teletubbies. Je reactie beshouw ik dan ook als een zinloos. Als je niet iets nuttigs te melden hebt, doe dat dan gewoon niet. Dank u vriendelijk.
||
Citaat:
Een paar jaar geleden stond er een artikel in de krant van een jongen die z'n ouders vermoorden met een zwaard want, "dat gebeurde ook in een computerspelletje." Ik denk dat de stap om iets over te nemen van een film niet ver weg is van iets nadoen van een computerspel.
||
Citaat:
Waarom iets ergers maken omdat het dan begrijpbaarder is voor kinderen? Er zijn ook kinderen die zichzelf een klap geven wanneer ze iets verkeerd doen. Je kop tussen de deur stoppen en de deur dichtdoen is wel wat extremer. Het zou aanstootgevend kunnen werken.
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Harry Potter zegt steeds tegen Dobby dat hij zichzelf niet hoeft te straffen, probeert hem op te laten houden. Dobby's 'automutilatie' wordt gebracht als iets overbodigs en zieligs
Harry is 'de held', dus ik denk dat de film kinderen eerder leert dat je jezelf níét hoeft te straffen |
![]() |
|||
Ik geloof niet dat je mijn post snapt. Ik zal het nog eens voor je uitleggen.
Citaat:
Ten tweede, die films die je noemt (zijn het films?) zijn ook bedoeld om je te amuseren. Amuseren betekent niet automatisch dat je erom moet lachen. Citaat:
Het gedoe destijds over de teletubbies is wel degelijk hetzelfde. Mensen hebben de neiging om onschuldige dingen vreselijk dramatisch te zien. Harry Potter is voornamelik bedoeld voor kinderen, daarom zullen ze Dobby als "grappig" character neerzetten. En hoef je daar niks achter te zoeken. Jij denkt teveel over dit soort onschuldige dingen na, als je het zo gaat bekijken bestaan er dus geen "grappige" characters zonder dat ze een of ander diepzinnig psychologische 'hidden agenda" hebben.
Laatst gewijzigd op 23-02-2003 om 12:17. |
![]() |
||
Citaat:
Het dochtertje van een vriendin die "vliegt" (loopt) ook de hele dag met een bezem door het huis.. Ze wil ook kunnen vliegen, net als Harry Potter. Zolang ze het dak maar niet op klimt... ![]()
||
Citaat:
2) Jij dwaalde af met je Teletubbies. Tevens had je het over 'een film'. Dat elke film amuserend is. 'k noemde er een aantal die dat niet zijn. Zij zijn eerder tragedisch. 3) Zie boven & een begravenis vind je ook 'amuserend'? Het is ook tijdverdrijf. 4) Zie 2 5) Ofwel, je ogen sluiten voor de (harde) waarheid? 6) Misschien is dat ook wel zo. Tevens vind ik het wel een verschil wanneer je een figuurtje zichzelf de hersens ziet inslaan omdat hij iets verkeerds doet/zei, dan wanneer ze wat 'oenig' bezig zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is wel eng eigenlijk dat kinderen uit kinder-films, al zulk destructief gedrag kunnen halen en zich zelf kunnen aanleren... Maar dan zouden ze alles moeten verbieden en das ook wat onwerkelijk.. Maar is het btw goed dat kinderen zo afhankelijk zijn van televisie, programma's, serie's, computerspelletjes etc? Ik denk van niet..
|
![]() |
Pffffffff
Anders gaan we ook meteen ff alle disney films bespreken ![]() Tarzan, waagt zijn leven om binnen een groep te horen. Aladdin, jat brood om dat ie geen werk heeft ![]() Pocahontas, praat met bomen...schizofrenie kan ook iets pijnlijks zijn om te zien. Kortom zo kan je in de hele samenleving in elke mediavorm wel problemen zoeken en je gekwetst voelen door zaken die je ook luchtiger kan bekijken. Beetje teleurstellend hoe mensen uit een kinderfilm een excuus halen om zichzelf kut te voelen. Van pijnlijke zaken de humor inzien kan nl ook heel bevrijdend werken. Dus ik zou zeggen laten we het eens bekijken van een andere kant en niet vanuit dat steeds terugkomende negatieve perspectief.
||
Citaat:
In Aladdin wordt gesteld dat het niet nodig is om uit een zelfde milieu te komen om verliefd te worden. (Ok dat brood stelen mag niet, foei! (Dat is trouwens maar 1 maal in de film, niet?)) Pocahontas praat maar met 1 boom, tevens is die boom een 'geest'. En, wij horen die boom ook praten, dus wie is de schizofreen? ![]() Ehm, iedereen kijkt het juist van de goede kant "Het is juist leuk om te zien hoe Dobby zichzelf pijn doet" ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
aan de 1e kant was t wel grappig, aan de andere kant voelde ik me een beetje raar/onzeker... liefs |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En de invloed die gewelddadige tv op kinderen heeft.........is veels te klein om enige betekenis te vormen..........Het overgrote deel zit hem in de opvoeding/omgeving...........en dat geldt trouwens ook voor bijna alle mensen die automutileren........die hebben in bijna alle gevallen een kut jeugd gekregen...........Triest.....maar het hoort allemaal bij de keerzijde van de maatschappij die wij met z'n allen in stand houden............Heej doei!........fil..... |
![]() |
|
|