Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 22:07
Stitch
Stitch is offline
Hoeveel dagen blijven spermacellen eigenlijk in leven in de baarmoeder van een vrouw?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uh? Als het raak is: zo lang als dat kind mag leven. Zo niet; heeeel kort lijkt mij. Weet niet precies hoe lang. Maar als jij op woensdag sex hebt en op donderdag de pil vergeet, hoef je er niet vanuit gaan dat achtergebleven spermacellen jou dan nog zwanger kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:41
Verwijderd
72 uur oid, in ieder geval iets in de 70 uur
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:42
Verwijderd
Ik meen met Biologie ooit geleerd te hebben dat ze zo'n 3 dagen overleven, maar op deze site staat ongeveer achtenveertig uur.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:43
brynn
brynn is offline
Onder optimale omstandigheden 5 dagen. Als je op woensdagsex hebt en je vergeet de pil op donderdag zou je dus wel zwanger kunnen raken. (maar dat is dan wel afhankelijk van in welke week van je strip je zit, en die kans is door de werking van de pil heel klein, maar toch)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:55
Silverchoice
Silverchoice is offline
Ongeveer 3 dagen inderdaad.
Oud 26-07-2005, 07:25
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-07-2005 @ 23:34 :
Uh? Als het raak is: zo lang als dat kind mag leven. Zo niet; heeeel kort lijkt mij. Weet niet precies hoe lang. Maar als jij op woensdag sex hebt en op donderdag de pil vergeet, hoef je er niet vanuit gaan dat achtergebleven spermacellen jou dan nog zwanger kunnen maken.
Lees je bijsluiter eens

Een normale spermacel een dag of twee, drie, maar in uitzonderlijke omstandigheden kan een spermacel in de baarmoeder ook een week een leven blijven!

In de zaadballen overigens gemiddeld twee dagen, dan wordt de cel door het lichaam afgebroken. Buiten het lichaam ongeveer een kwartier.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 07:31
Estar
Estar is offline
5 dagen was het een paar jaar geleden in ieder geval al..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 07:41
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Estar schreef op 26-07-2005 @ 08:31 :
5 dagen was het een paar jaar geleden in ieder geval al..
dan zal het tegenwoordig wel zo'n 8 dagen zijn, denk je niet?
Oud 26-07-2005, 09:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-07-2005 @ 08:25 :
Lees je bijsluiter eens
Uhuh, sorry hoor
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 11:38
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Maurice schreef op 26-07-2005 @ 08:41 :
ja maar die spermacellen van tegenwoordig willen ook een dag vrij hoor..
Oud 26-07-2005, 11:54
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 26-07-2005 @ 12:38 :
ja maar die spermacellen van tegenwoordig willen ook een dag vrij hoor..
precies. anders krijg je weer stakingen, prik-acties, bodemprocedures.
moeten ze weer hun rechten op papier hebben, CAO-onderhandelingen.
Oud 26-07-2005, 11:57
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Maurice schreef op 26-07-2005 @ 12:54 :
precies. anders krijg je weer stakingen, prik-acties, bodemprocedures.
moeten ze weer hun rechten op papier hebben, CAO-onderhandelingen.
pcies is niet wat...
zie het al voor me
wahahah zaadcellen een week in staking...
Oud 26-07-2005, 13:57
Estar
Estar is offline
Citaat:
Maurice schreef op 26-07-2005 @ 08:41 :
et kon toch dat de wetenschap andere bevindingen heeft
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 16:11
Bruut
Bruut is offline
ong 72 uur
Oud 26-07-2005, 16:19
Vice
Vice is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 26-07-2005 @ 12:57 :
pcies is niet wat...
zie het al voor me
wahahah zaadcellen een week in staking...
Lijkt me behoorlijk lullig. Wil je graag zwanger worden, zijn de zaadcellen van je man/vriend aan het staken.
Oud 26-07-2005, 19:23
pyres
pyres is offline
buiten het lichaam iets van paar uren

in het lichaam volgens mij een week

want ik hoor weleens verhalen van vrouwen die dan zwanger zijn geworden
Oud 26-07-2005, 20:49
annetjuh
annetjuh is offline
buiten het lichaam overleven ze niet lang een paar minuten ofzoiets
en in het lichaam iets van 2 dagen (zij hebben ook voeding ofzoiets in het vocht zitten)
een eicel daarintegen overleefd maar iets van een paar uur
Oud 27-07-2005, 03:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Buiten het lichaam geloof ik max. een kwartier en in de vagina/baarmoeder een paar dagen.
Maar ik heb geen idee hoelang ze blijven leven in water..?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 08:04
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Voor de mensen die 5 dagen roepen, dat is niet goed. Het is drie dagen idd. (tenminste dat heb ik ooit geleerd )

Die 5 dagen gaat over het aantal dagen dat er kans is om tijdens de seks een bevruchting te laten plaatsvinden.

Als je 2 dagen voor de eisprong seks hebt dan kan het eitje op de derde dag nog bevrucht worden door het sperma. Zo ook kan dat gebeuren tot 2 dagen na de eisprong. Dat is in totaal 5 dagen dus.

(Buiten de 'baarmoeder' kunnen ze langer goed gehouden worden op een lage temperatuur en daar is t milieu ook een stuk minder agressief(hoe kunnen ze anders ivf toepassen))
(Het sperma komt niet alleen in de baarmoeder, maar zwemt ook verder de eileider in (waar de bevruchting plaatsvindt) en ik neem aan dat ze je lichaam in kunnen zwemmen. Dit wanneer ze bij de openingen tussen eileider en eierstok komen. Daar kan echter niks met ze gebeuren.)

Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 08:07.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:19
Estar
Estar is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 27-07-2005 @ 09:04 :
Voor de mensen die 5 dagen roepen, dat is niet goed. Het is drie dagen idd. (tenminste dat heb ik ooit geleerd )

Die 5 dagen gaat over het aantal dagen dat er kans is om tijdens de seks een bevruchting te laten plaatsvinden.

Als je 2 dagen voor de eisprong seks hebt dan kan het eitje op de derde dag nog bevrucht worden door het sperma. Zo ook kan dat gebeuren tot 2 dagen na de eisprong. Dat is in totaal 5 dagen dus.

(Buiten de 'baarmoeder' kunnen ze langer goed gehouden worden op een lage temperatuur en daar is t milieu ook een stuk minder agressief(hoe kunnen ze anders ivf toepassen))
(Het sperma komt niet alleen in de baarmoeder, maar zwemt ook verder de eileider in (waar de bevruchting plaatsvindt) en ik neem aan dat ze je lichaam in kunnen zwemmen. Dit wanneer ze bij de openingen tussen eileider en eierstok komen. Daar kan echter niks met ze gebeuren.)
Heb je ooit geleerd

In de break out stond een paar jaar geleden dat het 5 dagen was, en op www.sexwoordenboek.nl staat enkele dagen tot een week, dus 5 dagen is dan gemiddeld, ik neem aan dat deskundige toch wel goede adviezen gaan geven

Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 15:05.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 13:10
Lente
Lente is offline
Citaat:
Estar schreef op 27-07-2005 @ 13:19 :
Heb je ooit geleerd

In de break out stond een paar jaar geleden dat het 5 jaar was, en op www.sexwoordenboek.nl staat enkele dagen tot een week, dus 5 dagen is dan gemiddeld, ik neem aan dat deskundige toch wel goede adviezen gaan geven
5 jaar?!?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 15:04
Estar
Estar is offline
Citaat:
Lente schreef op 27-07-2005 @ 14:10 :
5 jaar?!?
whaha ik zie t nu pas ik zat met dat van de jaren geleden nog in mijn hoofd maar de bedoeling is duidelijk ik verander em ff
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 17:28
Droid
Droid is offline
Citaat:
5 jaar?!?
ze krijgen daar zeker rantsoenen mee en tentje om te kunnen overleven.
Oud 28-07-2005, 14:28
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 27-07-2005 @ 09:04 :

Ten eerste heb je bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap de foetus dus echter wel tussen de eileider en eierstok zitten , alleen de omstandigheden zijn super slecht, dus het zal de vrucht/foetus of hoe je het dan noemt, doodgaan

plus buiten het lichaam zelf blijven ze niet lang in leven, mits ze aanpassingen krijgen, oftewel lage temperatuur en vocht.

dat heb ik ooit 's geleerd
Oud 28-07-2005, 15:29
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Buitenbaarmoederlijke zwangerschappen kunnen in de eileider zijn, maar kunnen ook in de 'buik' plaatsvinden. de eileider is een soort van trechter die een klein stukje van de eierstokken vandaan is geplaats, net genoeg om een (bevruchte) eicel door te laten gaan.

Wat je zegt over buiten het lichaam, dat klopt wel. Maar je kan ze dus bewaren voor bijvoorbeeld ivf. Het is niet zo dat sperma 'heel' blijft ald het zomaar op kamertemperatuur bewaard wordt/ op de huid ligt.
Oud 29-07-2005, 15:49
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
hoe kan t dan dat als je zegmaar 3weken de pil heb geslikt, je hebt op de dag dat je je laatste pil hebt geslikt na 'het slikken' nog seks dat je dan niet zwanger raakt?
Oud 03-08-2005, 22:12
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 29-07-2005 @ 16:49 :
hoe kan t dan dat als je zegmaar 3weken de pil heb geslikt, je hebt op de dag dat je je laatste pil hebt geslikt na 'het slikken' nog seks dat je dan niet zwanger raakt?
Als je drie weken achter elkaar de pil hebt geslikt, dan zorgen die hormonen ervoor dat je geen eisprong krijgt (ook niet in je rustweek). Zonder eisprong ook geen zwangerschap.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten