Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2005, 15:54
Verwijderd
Sinds 2 maanden heb ik verkering met een hele leuke jongen. Eigenlijk heeft hij alle eigenschappen die ik wil in een jongen.
Als je dit nu leest zou je zeggen, niks aan de hand, maar die vlieger gaat helaas niet helemaal op.
Ik ben blij als ik hem zie, maar twijfel nog wel aan mijn gevoelens voor hem : ben ik wel verliefd? of wil ik gewoon een vriendje?
Ik begrijp er zelf niks van, en dat maakt het voor hem ook onbegrijpelijk. T ene moment heb ik nergens last van, om t andere moment in huilen uit te barstten omdat ik t allemaal niet meer weet.
Mijn vermoeden is dat ik gewoon de controle over mijn leven kwijt ben en dat ik zo moeilijk loop te doen omdat er op andere gebieden in mijn leven veel aan t veranderen is (afgestudeerd, nieuwe baan, niet meer naar school, woning zoeken etc). Hierdoor kan ik niks meer helder zien en twijfel aan alles wat ik doe of moet doen.
Kennen jullie zulke gevoelens, of heb je er iets over te zeggen, dan hoor ik t graag...

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 16:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2005, 17:37
mrsjones
mrsjones is offline
Maak je niet zo druk, geniet er gewoon van.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:44
Sentosa
Sentosa is offline
Inderdaad maak je niet zo druk en geniet ervan. Het feit dat je afgestudeerd bent en een nieuwe baan hebt lijken mij hele positieve dingen.

Iedereen twijfelt wel eens aan de dingen die hij/zij doet. Ik zou alle dingen waarover je twijfelt even rustig op een rijtje zetten en eens gaan nadenken over wat het probleem kan zijn en wat je echt wilt.
Oud 07-07-2005, 17:55
Qimm
Qimm is offline
Ik ken het gevoel. Vind ik hem nou écht heel leuk of wil ik dat alleen maar?
Tja ik ben er toen voor gegaan wat mij 2 maandjes geluk heeft gebracht en toen 4 maanden verdriet.
Tja verder heb ik er niet veel over te melden
Oud 07-07-2005, 19:02
Whateverrr
Whateverrr is offline
Probeer al die andere gevoelens waar je mee zit een beetje los te laten en inderdaad te genieten van het feit dat je iets hebt met een hele leuke jongen
Oud 07-07-2005, 19:49
chaosphere
chaosphere is offline
ik denk dat je je moet afvragen hoe je je zou voelen als je niet al die veranderingen hebt.
Oud 07-07-2005, 20:08
Yerli
Yerli is offline
Ja ik ken je gevoelens wel.

Je schrijft ook dat je het vermoeden hebt dat je de controle over je leven kwijt bent en dat je daardoor moeilijk loopt te doen. Het kan ook gewoon de fase liggen waar je nu in zit. Maar dat schreef je zelf ook wel. Al die veranderen. Je bent met veel dingen bezig en hebt veel aan je hoofd. Als ik jou was zou ik het gewoon even aankijken. want wie weet gaat het wel helemaal oke als je leven weer wat rustiger is en je minder dingen aan je hoofd hebt.
Oud 07-07-2005, 20:42
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Als je echt twijfelt zou ik zo snel mogelijk een keuze maken, nu heb je nog maar 2 maanden en komt de klap waarschijnlijk niet zo hard aan als dat je over een half jaartje zegt dat je eigenlijk niet verliefd was. Ik snap wel wat je bedoeld, dat je gewoon graag een vriendje wil, is gezellig,leuk,lief maar voor een echte relatie moet je toch wel verliefd zijn vind ik. En als je dat nu niet bent op je vriend komt dat denk ik ook niet meer. Als je echt verliefd bent wil je alleen maar bij hem zijn, hem knuffelen en zoenen... als je dat gevoel niet hebt ben je waarschijnlijk niet verliefd genoeg.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:21
Verwijderd
Mja. Als je na twee maand al echt niet meer verliefd zou zijn, dan zou ik het uitmaken. Maar door stress en eventuele vage toekomstplannen (zo van, moet ik er rekening mee houden dat deze jongen nog in mijn leven kan zijn, over een jaar? Moet ik mijn mogelijke behuizing daarop aanpassen?) kan ik me voorstellen dat je twijfelt, terwijl dat eigenlijk niet zo nodig is. Dat heeft iedereen denk ik wel eens.

Ga je maar eens voorstellen hoe het zou zijn als hij niet meer je vriendje was. Zou je het vriendje missen, of hém? Stel je iemand anders in zijn plaats voor, klinkt dat ook wel leuk?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:35
Roos
Roos is offline
Dat heb ik bijna altijd. Het helpt bij mij om er met vriendinnen over te praten. Als het gevoel dan echt aanhoudt, praat ik er met mijn vriendje over. Misschien kan hij je twijfels wegnemen, maar misschien zegt hij dat hij ook wel eens twijfelt.

Dat soort dingen komen altijd wel op zijn pootjes terecht.

En het is nogal makkelijk om te zeggen "je moet gewoon niet twijfelen", want dat is dan onmogelijk

Overigens twijfel ik nooit echt aan onze relatie, dat zit altijd wel goed, en ook nooit aan het feit of ik hem leuk vindt, of hij mij, maar puur aan het feit of ik wel een relatie wil. Misschien een beetje bindingsangst?
Oud 08-07-2005, 12:31
Nymf
Nymf is offline
Ik ken het gevoel heel goed, maar het hoeft helemaal niet te betekenen dat je inderdaad niet meer verliefd bent. Kijk, ik ken je niet en ik kan niet in je hoofd kijken. Maar wat ik bij mezelf heb gemerkt, is dat ik soms gewoon zo bang ben om mijn vriendje kwijt te raken, dat ik zelf ga twijfelen of ik nog wel verliefd ben en of we wel goed bij elkaar passen enzo. Dat had ik al in de eerste week dat we verkering hadden. Die twijfel gaat weer weg, komt na een tijdje weer terug, gaat weer weg en ik heb het nu nog steeds weleens (na ruim een jaar). Terwijl we het super leuk hebben samen en ik hem vreselijk mis als ik hem overdag niet zie. Ik weet niet waar het aan ligt, onzekerheid of zo denk ik.

Ik weet dus niet of het ook voor jou geldt. Het kan natuurlijk betekenen dat je inderdaad niet meer verliefd bent, maar ik wil je er in ieder geval van verzekeren dat het niets ernstigs hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 14:22
Verwijderd
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie's. Ik heb het bij andere vriendjes ook wel eens gehad en dat is ook goedgekomen (later uitgegaan maar door andere redenen).
Door een aantal dingen die gisteren en vandaag gebeurd zijn voel ik me al een stuk beter. Zo heb ik mn opleiding volledig afgesloten en is mijn vriendje ook geslaagd voor zn mbo (t hing erom). Ik denk dat ik t maar gewoon moet laten gaan en zien waar we uitkomen. Nu is het iig leuk en fijn en hoe het later wordt zien we dan wel weer. Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten