Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2005, 16:24
veter
veter is offline
ik heb een probleem, ik heb vaak na het eten last van buikpijn. Het begint met een paar steken en eindigt met dat ik heel nodig naar de wc moet en dan last heb van diarree. Dan is het ook wel over.
Ik heb het vaak nadat ik bijvoorbeeld melk of chocolademelk heb gedronken. En ook vaak na het avond eten. Ik heb er al een paar jaar last van. Maar ik merk wel dat ik het soms ook niet heb. Momenteel zit ik dus in een periode waar ik er wel weer veel last van heb, en ik word er echt niet goed van! Daarom heb ik vandaag bij de Etos Lacpure gekocht, op de verpakking stond dat je daarmee je darmen in conditie kan houden. Nu stond in de bijsluiter dat je het niet moet gebruiken bij diarree. Nou weet ik niet wat ik moet doen? Proberen of niet?

Heeft iemand een tip, of weet iemand waar ik mijn vraag kan stellen.

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 16:31
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Tip1: huisarts
Maar iig zal ik dat spul niet gebruiken, vaak zijn het laxeermiddelen of iets met laxerende werking, dat is niet handig met diarree. Zoiezo snap ik niet dat je het overweegt te gebruiken als je zegt diarree te hebben en in de bijsluiter staat dat je het niet moet gebruiken bij diarree.
Oud 09-07-2005, 16:53
Roos
Roos is offline
Niet gebruiken. Aan de naam kan je afleiden dat dat spul laxerend werkt, dus dan loop je helemaal leeg (dat is gevaarlijk ivm uitdroging).

Het zou kunnen zijn dat je een lactose intolerantie hebt aangezien je de klachten na melk-drinken krijgt.
Ik zou even naar de huisarts gaan met je verhaal.

(ps goed dat je de bijsluiter hebt bestudeerd )
Oud 09-07-2005, 20:17
amor
amor is offline
Misschien een allergie, doorverwijzing van de huisarts vragen voor zo'n allergietest. Heb je al een keer een darmonderzoek gehad? Meestal laat een huisarts dat ook wel doen maar daar hoeft niet altijd wat uit te komen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 20:29
11568
11568 is offline
Rook je? Ik moest stoppen met roken van de dokter en het helpt :/
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 20:31
Verwijderd
Ik zou idd even langs de huisarts gaan en bv. om een allergietest vragen. Darmonderzoek zou ik mee wachten tot iig na een allergietest, volgens mij is zo'n onderzoek niet echt bijzonder prettig.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 20:35
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-07-2005 @ 21:31 :
Darmonderzoek zou ik mee wachten tot iig na een allergietest, volgens mij is zo'n onderzoek niet echt bijzonder prettig.
Klopt
Oud 09-07-2005, 21:26
veter
veter is offline
ja een tijd geleden ben ik hiervoor al naar de huisarts geweest, hij kon niet anders zeggen dan dat ik mijn eetpatroon moest aanpassen. Maar het is nogal frustrerend, want ik heb telkens weer buikpijn van iets anders (lijkt wel) De ene keer van vet avond eten, dan weer chocomelk. Soms eet ik ook gewoon weer chocolade ijs zzonder problemen.
Ik zal binnenkort maar weer eens naar de huisarts gaan.

In ieder geval bedankt!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 22:57
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
veter schreef op 09-07-2005 @ 22:26 :
ja een tijd geleden ben ik hiervoor al naar de huisarts geweest, hij kon niet anders zeggen dan dat ik mijn eetpatroon moest aanpassen. Maar het is nogal frustrerend, want ik heb telkens weer buikpijn van iets anders (lijkt wel) De ene keer van vet avond eten, dan weer chocomelk. Soms eet ik ook gewoon weer chocolade ijs zzonder problemen.
Ik zal binnenkort maar weer eens naar de huisarts gaan.

In ieder geval bedankt!
Ik had het geschreven kunnen hebben... Ik heb er ook zo'n drie jaar last van. Zo'n twee jaar geleden naar de huisarts geweest, maar daar kwam ook niks uit. We dachten eerst dat het van bepaalde toetjes kwam, maizena (of hoe dat ook heet ) of appelsap bij het avondeten enz.. En nu valt het me op dat ik het steeds heb wanneer ik vol zit; wanneer ik net niet vol zit heb ik nergens last van!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 11:17
Verwijderd
Juist als je steeds van iets anders last heb kan het best zinnig zijn om eens een allergietest te laten doen of om eens samen met een dietiste naar je eetpatroon en wanneer je last hebt ed te kijken. Dietisten kunnen vaak dingen uit je eet-/klachtenpatroon halen die je zelf niet ziet ed.

Zo bleek bij mij dat ik zeer waarschijnlijk niet tegen biogene aminen kan...dat had ik zelf nooit uit kunnen vinden. (En het is ook vaak zo dat dingen zo 'opstapelen', het kan dan dus best dat je de ene keer ergens wel tegen kunt, omdat het 'niveau' in je lichaam dan heel laag is, terwijl het een andere keer al hoog is en daardoor dan zo hoog wordt dat je er last van krijgt.)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 14:04
niene
niene is offline
klinkt als een lactose intolerantie (lactose zit in alle melkproducten)
of mischien prikkelbaar darm syndroom?
(oftewel spastische darm)
iig even naar de husisarts gaan lijkt me!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 19:26
marrel
marrel is offline
ik heb het ook wel eens gehad en bij mij kwam het altijd als ik kauwgom, tiktak of zoiets dergelijks na het eten nam. Probeer je melk bijv. eens weg te laten of kijk of er nog iets anders is wat je altijd neemt
Oud 10-07-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
niene schreef op 10-07-2005 @ 15:04 :
klinkt als een lactose intolerantie (lactose zit in alle melkproducten)
In sommige kazen niet. (Of versta je dat niet onder 'melkproducten'?)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 21:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jouw verhaal komt me zeer bekend voor. Ik heb het zelf al jaren en heb nog niet kunnen uitvinden waar het door komt al vermoed ik sterk dat het komt door bindmiddel in eten. Ik heb het soms ook na melkproducten maar ook niet altijd dus lactose-intoleratie lijkt me dan uitgesloten. Ik kan ook niet tegen heel veel soorten fruit. Ik zou gewoon een beetje proberen uit te vinden waar je niet tegen kan en dat zoveel mogelijk proberen te vermijden. Een bezoekje aan de huisarts kan misschien helpen maar ik ben zelf nog altijd niet geweest
Oud 11-07-2005, 05:55
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-07-2005 @ 22:36 :
Ik heb het soms ook na melkproducten maar ook niet altijd dus lactose-intoleratie lijkt me dan uitgesloten.
Het hoeft niet zo te zijn dat je ergens altijd last van hebt. Maar het kan idd ook heel goed van bepaalde toevoegingen oid komen. Enige manier om daar achter te komen is dmv allergietesten en/of uitproberen onder begeleiding van een dietiste (dat zelf uitproberen ed is vrijwel onmogelijk).
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 20:40
niene
niene is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-07-2005 @ 20:50 :
In sommige kazen niet. (Of versta je dat niet onder 'melkproducten'?)
klopt idd, alleen in hollandse (goudse) kaas zit t niet. In buitenlandse kaassoorten volgens mij wel (cottage cheese en mozzarella iig wel)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 06:55
Verwijderd
Citaat:
niene schreef op 14-07-2005 @ 21:40 :
klopt idd, alleen in hollandse (goudse) kaas zit t niet. In buitenlandse kaassoorten volgens mij wel (cottage cheese en mozzarella iig wel)
Klopt idd (voor zo ver ik weet dan).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 13:13
MieX
MieX is offline
Citaat:
niene schreef op 14-07-2005 @ 21:40 :
In harde kazen zit het niet, om precies te zijn

Ik heb zelf ook lactose intolerantie maar daar kwam ik zelf achter omdat ik altijd last kreeg van zuivel (en mn vader heeft t ook dus dan valt zoiets sneller op), een tijdje heb ik nog wel tegen bepaalde soorten zuivel gekund (melk ging niet, kwark/yoghurt weer wel) maar waar ik wel of niet tegen kan varieert ook per keer, de ene keer kan ik heel veel hebben en de andere keer totaal niets.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 15:04
niene
niene is offline
[QUOTE]MieX schreef op 15-07-2005 @ 14:13 :
In harde kazen zit het niet, om precies te zijn

Ik heb zelf ook lactose intolerantie maar daar kwam ik zelf achter omdat ik altijd last kreeg van zuivel (en mn vader heeft t ook dus dan valt zoiets sneller op), een tijdje heb ik nog wel tegen bepaalde soorten zuivel gekund (melk ging niet, kwark/yoghurt weer wel) maar waar ik wel of niet tegen kan varieert ook per keer, de ene keer kan ik heel veel hebben en de andere keer totaal niets.
[/
QUOTE]

hmmm, das lastig dat je niet weet wanneer wel en wanneer niet...
dat heb ik nou met fruit .......
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 15:44
MieX
MieX is offline
Nouja het enige wat je eraan kan doen is gewoon zoveel mogelijk vermijden, en als je er dan af en toe achteraf achter komt dat er toch ergens lactose in zat dan merk je vanzelf of je er die dag wel of niet goed tegen kan
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten