Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2005, 21:35
Verwijderd
Dag mensen.

Ik ben ingeloot en kan dus International Business studeren in Maastricht. Probleem is alleen dat ik nog steeds niet weet of ik niet liever naar Tilburg ga.
Kan iemand mij wat tips geven? Eventuele verschillen of eigen ervaringen? Hoeveel moet je doen op je betreffende uni enz enz

alsvast bedankt.

Chris
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2005, 21:42
Verwijderd
Ik weet er niet veel vanaf, maar ik dacht dat Maastricht een véél betere reputatie heeft qua IB.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 08:22
Jades
Jades is offline
Ik heb hier een vergelijkend onderzoek van kwaliteitscontroleur QANU, in opdracht van de vereniging van universiteiten VSNU. Het gaat hier om een onderzoek naar de verschillende opleidingen bedrijfskunde. Het moet je dus een redelijk beeld geven van de kwaliteit van de verschillende opleidingen. Een specifieke vergelijking van International Business heb ik niet gevonden:

Code:
                     UM   RUG  VU   KUN   UvT   RSM    OU   WU  
Missie & doelen  5 5 5 7 7 8 5 5 
Breedte studie   6 6 6 6 7 8 6 6 
Diepte studie  7 5 5 5 6 7 6 7 
Mate integratie  7 6 6 7 7 7 5 5 
Kwaliteit scriptie  7 6 - 6 - 7 7 5 
Niveau studie  7 6 6 6 8 8 6 6 
Leeromgeving  8 7 6 6 7 7 7 7 
Kwaliteit instroom  7 6 6 6 7 8 6 5 
Studeerbaarheid  7 6 6 6 7 7 7 7 
Afgestudeerden  7 6 - 6 - 8 7 - 
Organisatie  8 5 6 5 7 7 6 5 
Kwaliteit staf  6 7 6 6 6 8 5 6 
Faciliteiten  7 7 6 7 8 7 7 7 
Internationalisering  7 5 5 5 8 9 - 7 
Externe oriëntatie  6 6 6 5 7 8 6 8 
Kwaliteitszorg  8 5 5 5 5 7 4 6 
Gemiddelde score  6,9  5,9  5,7  5,9  6,9  7,6  6,0  6,1

Hope this helps!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 14:57
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik ben ook ingeloot in Maastricht, maar wat zijn voor jou redenen om in Tilburg IB te willen doen?
Oud 18-07-2005, 20:46
Verwijderd
--> Studiekeuze
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 18-07-2005 @ 15:57 :
Ik ben ook ingeloot in Maastricht, maar wat zijn voor jou redenen om in Tilburg IB te willen doen?
Ja ik weet nog niet zeker of ik wel al dat groepjeswerk wil (heb je in Tilburg ook natuurlijk maar in maastricht is dat bijna alleen maar).
Ik vind het gewoon echt moeilijk om de keuze te maken, maastricht lijkt me qua stad veel leuker maar de uni van tilburg trekt me net iets meer (en vraag me niet waarom).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 09:07
Quickbeam
Quickbeam is offline
Ik studeer zelf business economics, redelijk vergelijkbaar met IB. Maastricht is echt aan te raden de stad is gewoon super. Heel gezellig, en fijn om in te wonen. Het PGO systeem is even wennen, en niet altijd even fijn maar het is zeker niet slechter dan alleen hoorcollege's. Ik vind het een prima faculteit en naar mijn mening is alles goed geregeld. De UVT staat ook goed aangeschreven, maar realiseer je wel dat je dan 4 jaar of langer in tilburg studeert. Tilburg is echt geen leuke stad....
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:12
LB06
LB06 is offline
Tja, waar wil je je keuze van af laten hangen? Van de opleiding/universiteit of van de stand/mensen? Zoiets is heel moeilijk te zeggen, tenzij je langere tijd aan beide universiteiten hebt gestudeerd.

Ik studeer aan de UvT, dus ik kan je niks over Maastricht zeggen. Maar over Tilburg: Overzichtelijke en mooie campus, gemoedelijke sfeer en gezellige mensen (ok, de meeste dan). Ik heb overigens wel het idee dat de studies International Business, Business Studies en Int. Economics & Finance binnen de economische faculteit als pretstudie (maw lage studiedruk) worden gezien. Of je dit gunstig vind of niet, moet je voor jezelf uitmaken.

Ik ken wel enkele mensen die na enkele weken Maastricht (IB of BS) naar Tilburg kwamen, omdat Maastricht helemaal niet beviel. Waarom weet ik niet. Het beste is om gewoon wat tijd door te brengen in beide steden (stappen, open dagen, meeloopdagen, etc). Dan merk je vanzelf wel wat jou het beste ligt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 23:33
Verwijderd
Ja ik heb besloten naar maastricht te gaan. En mocht het echt niks zijn dan kan ik altijd nog naar tilburg (kost wel wat (moeite)) maar dat zien we dan wel weer.

BTW. Heeft er iemand nog een kamer over in maastricht?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 18:45
Quickbeam
Quickbeam is offline
nee, maar het is redelijk makkelijk om een kamer te vinden als je nu echt je best gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 09:14
Verwijderd
Ja ik heb er al 1 gevonden, wel een beetje aan de dure kant maar ok. Hoef iig vanuit eindhoven niet meer op en neer te rijden voor kijkavonden enzo. En heb er nu wel al echt mega veel zin in.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 11:52
stout!
stout! is offline
Ga je ook INKOM lopen?

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, Maastricht is echt een superstad . Ik heb er nu twee jaar gestudeerd en tot nu toe een verschrikkelijk leuke tijd gehad.

Als je nog vragen hebt kun je me PM'en of hier reageren
Reageren

Regels voor berichten