Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 15:38
dreamy girl
dreamy girl is offline
Hey de laatste tijd droom ik dingen die ik 1 tot 5 dagen erna echt zie gebeuren, is dit normaal? ik vind dit toch niet zo normaal. Ik heb een paar weken terug gedroomd da 1 van mijn beste vriendinnen zou sterven in een auto-ongeluk 3 dagen der na gebeurde het recht voor mijn ogen. Ik heb het al tegen mijn ma verteld maar zij geloofd mij (gelijk mijn vrienden) helemaal nie.
Er ook komen ook waarschuwingen in voor zo ben ik al een paar keer aan een ongeluk ontsnapt, dat dit 's nachts gebeurd vind ik niet erg ma nu krijg ik dat ook overdag vind dit zeer raar en ik zou willen vragen of iemand mij tips kan geven over hoe ik dit kan verminderen of gaat dit niet? Help mij please.

dikke kus girlke
Advertentie
Oud 27-06-2002, 15:50
Yule
Yule is offline
as je de waarschuwingen nergeert gaat et vast wel weg, maar wil je egt dat et weg gaat ? lijkt mij nou niet zo handig...je weet nu iig van te voren dat er wat gaat gebeuren, nou lijkt et me nie zo erg leuk om te weten dat je vriendin zoiets gaat overkomen. Maar om waarschuwing te krijgen die je helpen, lijkt me nou wel iets moois, zou et graag willen....
Oud 27-06-2002, 15:55
Yule
Yule is offline
oeps, nog vergeten, is er iets gebeurt op et moment dat je begon met dit soort dingen ? want volgens mij heeft et wel een betekenis dat juist jij dit hebt, zal wel ergens vandaan komen...aangezien et jou helpt en bijvoorbeeld die vriendin niet, zal et om een of andere rede jou hebben "uitgekozen"...
Oud 27-06-2002, 17:44
dreamy girl
dreamy girl is offline
Citaat:
Yule schreef:
as je de waarschuwingen nergeert gaat et vast wel weg, maar wil je egt dat et weg gaat ?
da heb ik nu ook weer nie gezegd ik vind het ook gemakkelijk van die waarschuwingen ma die gruwelijke dingen vind ik dan weer te creepy.
dikke kus girlke
Oud 27-06-2002, 17:51
Yule
Yule is offline
tja...in dat geval zou`k nie weten hoe je ervanaf komt...et heeft vast wel een betekenis, en een rede dat JIJ et wel ziet, en andere niet....dus ik denk dat je et uiteindelijk om een belangrijke rede hebt....
Oud 27-06-2002, 18:03
pe
pe is offline
Hallo dreamy Girl,

Dat hebben meer mensen, je bent de enige niet. Soms is het vervelend, soms helpt het (als je bijv. jou waarschuwen). Als je op deze linken klikt, zie je dat je de enige niet bent, en dat er meer over te zeggen valt.

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=123505
http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...+voorspellende
http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...?p=22556#22556

Als je ervan schrikt, is het misschien handig om te weten, waarvan je schrikt. Van dat er bijv. iemand doodgaat in het echt? Dat zou je toch al moeten verwerken, alleen nu ben je van tevoren gewaarschuwd. Als je nagaat: Met je ogen kun je vreselijke dingen zien en toch wil je niet blind zijn…met je oren kun je erge dingen horen en toch wil je niet doof zijn…en met toekomstdromen kun je erge dingen dromen, en toch…?

Maar er is geen enkele reden om in paniek te raken. Er zijn toch wel aardig wat mensen die regelmatig toekomstdromen hebben, en dat is de gewoonste zaak van het leven (voor dromen dan).

Kort geleden was er op WS een meisje wat toekomstdromen kreeg sinds ze een edelsteen om haar nek heeft. Heb jij dat toevallig ook gedaan vlak voordat de dromen begonnen? Of heb je een andere verandering meegemaakt vlak voor de dromen? Ergens anders in huis slapen, in een andere richting slapen, drugs gebruiken, of iets anders? Soms ligt het aan zulke dingen.

In ieder geval: paniek is onzin, als je aan deze dromen gewend bent kun je er ook veel beter tegen. Hoewel het niet altijd leuk is, ze te hebben.

Laatst gewijzigd op 27-06-2002 om 18:11.
Oud 27-06-2002, 18:49
barkrukkie
barkrukkie is offline
Lijkt wel op die ene film 'Destination' (ofzow)
Creepy...
ikzelf zou er denk ik toch niet blij mee zijn...
Oud 27-06-2002, 19:49
dreamy girl
dreamy girl is offline
drugs zou wel straf zijn op mijne leeftijd maar je weet nooit ik heb wel een amulet gekregen van mijn peter toen hij op zijn sterfbed lag misschien dat het daarmee heeft te maken ma da denk ik nie

dikke kus girlke
Oud 27-06-2002, 21:02
pe
pe is offline
Maar hoeveel dagen zaten daartussen? Als er een tijdje tussenin zat, zou ik het niet geloven. Maar je kunt die amulet misschien een weekje of 10 dagen aan je moeder of zusje geven, en afspreken dat ze hem dan weer terugschenken aan jou. Als de dromen dan wegblijven bij jou en misschien bij de nieuwe eigenaar komen, dan weet je toch genoeg...dan is het een verkeerde soort amulet voor jou. Wel goed voor peter, maar niet voor jou.

Let ook op dat je sinds de dromen niet met extra kettinkjes of zo om slaapt.
Oud 28-06-2002, 06:56
dreamy girl
dreamy girl is offline
ga ik zeker es proberen ik hou jullie op de hoogte

dikke kus girlke
Oud 29-06-2002, 18:05
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Lijkt wel op die ene film 'Destination' (ofzow)
Creepy...
ikzelf zou er denk ik toch niet blij mee zijn...
Final Destination
Oud 29-06-2002, 19:52
Yunalesca
Yunalesca is offline
Brrr ik zou er niet aan moeten denken om zoiets te hebben... ik heb wel eens gedroomd dat ik van de trap af pleurde en de volgende dag gebeurde dat ook echt maar ik altijd maar geloven dat het toeval of gewoon puure onhandig heid was...
creepy hoor
Oud 30-06-2002, 11:17
pe
pe is offline
Je kunt ook andersom denken: "het werd al geweten door mijn onbewuste, dat ik een dag later van de trap af zou pleuren. Dan wordt er toch wel goed voor me gezorgd, als dat al van tevoren bekend is. En het van de trap vallen kan dan nog wel toeval of pure onhandigheid zijn, maar het werd wel van tevoren aan me voorspeld." (iets voorspellen is nog niet iets doen of kunnen tegenhouden).
Oud 30-06-2002, 12:46
Yunalesca
Yunalesca is offline
Tsja toch zit ik te twijfelen of het toeval was maarja dat ben ik...
Oud 30-06-2002, 14:15
pe
pe is offline
dan is het dus 'voorspelbaar toeval', dat zou ik een fijn idee vinden, dat mijn onbewuste het toeval kan voorspellen. Net zoiets als met dobbelen en kaarten een gevoel hebben dat je een zes gooit of de harten aas hebt.
Oud 30-06-2002, 19:38
Yunalesca
Yunalesca is offline
aha nouja oke
Oud 30-06-2002, 19:40
dreamy girl
dreamy girl is offline
ok ik ben mijn amulet nu 2 dagen kwijt maar ik heb nog steeds mijn dromen

kus girlke
Oud 01-07-2002, 10:10
pe
pe is offline
Ik zou het nog een paar dagen volhouden. Dan kun je zo in ieder geval weten dat het niet aan de amulet ligt. Je moet wel echt in jezelf denken, dat hij nu niet meer van jou is. Als je denkt dat ie eigenlijk nog wel van jou is, dan werkt ie misschien nog voor jou, en dat moet nu juist niet.

Wat bij dromen ook wel eens kan helpen, is: voor je gaat slapen, aan je dromen 'vragen' waarom je al deze dromen moet krijgen. Het gebeurt niet vaak, maar soms kun je er antwoord op krijgen.

~pe.
Oud 01-07-2002, 13:02
eendje47
eendje47 is offline
wel vaag hé
maar k heb er helemaal geen verstand van
in ieder geval succes
en probeer er het beste van te maken
mijn motto: probeer overal het positieve van in te zien
duzzz daarom
kwaak
Oud 02-07-2002, 15:41
bonsai
bonsai is offline
heeft mun ma ook wel eens (heel soms= 2of 3 keer) best wel vaag
Oud 04-07-2002, 18:02
Verwijderd
In mijn familie (mijn vader en ik) is dit soort dromen vrij normaal.

Voorbeeld.
Bij mij gaat het als volgd.

Ik loop over een begraafplaats (waar weet ik niet) en kom een graf tegen, ik kijk op de grafsteen, maar de grafsteen is leeg.
Hoe goed ik ook kijk of de steen is leeg of ik kan de naam niet lezen.
En dan meestal zo,n 2 t/m 14 dagen gaat er iemand in mijn familie of vrienden kring dood.

Bij mij is het ook zo hoe duidelijker de naam (niet kan lezen, de halft kan lezen of helemaal kan lezen) hoe dichter bij mij in de buurt iemand overleed.

tip: dreamy girl probeer het van je af te zetten want je (ik en mijn vader teminsten ) krijgt het toch niet weg.

Groet,
the marshall
Advertentie

Regels voor berichten