Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2011, 16:38
_Sytzz_
_Sytzz_ is offline
Hooii,,

ik zit nu in 3gym en moet dus een profiel kiezen. Ik wil graag EM kiezen met natuurkunde, maar zonder andere beta vakken en met wisA. Denken jullie dat het dan te moelijk voor me wordt?? Ik sta nu een 6,5
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2011, 17:56
Michelleexx
Michelleexx is offline
Ik zou sowieso eerst vragen of het mogelijk is op jouw school. Bij mij heeft een NTer het vak geschiedenis en het is roostertechnisch niet heel makkelijk. Daar zul je de eerste twee jaar weinig last van hebben maar heel vaak vallen natuurkunde en geschiedenis toetsen samen.

Ook is het geloof ik niet aan te raden natuurkunde zonder wiskunde b te doen maar het kan wel.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 21:31
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Bij mij op school zijn genoeg mensen met wiskunde a en natuurkunde tegelijk. De meesten van hen hebben er absoluut geen probleem mee. Er is een iemand met EM en natuurkunde en die heeft er iets meer moeite mee maar dat zegt ook niet zoveel. Met een 6,5 zal natuurkunde heus geen probleem worden, als je voldoende motivatie hebt tenminste.
Oud 21-01-2011, 17:27
_cathalijne
_cathalijne is offline
Ik zou persoonlijk ook niet wiskunde A en natuurkunde aanraden. Dat maakt natuurkunde gewoon een stuk eenvoudiger. Verder moet het ook roostertechnisch mogelijk zijn. Ik heb zelf kunst muziek als keuzevak, en was in de 4e de enige met een NG profiel en muziek. Dat hield op gegeven moment in dat ik gemiddeld 11 tussenuren had elke week, en elke keer weer ergens anders bij ingeplaatst was, dus nooit echt een vaste klas had. Met natuurkunde, als je de enige bent, heb je best kans dat dat ook gebeurd.
Wat is trouwens de reden dat je zo graag natuurkunde wil, maar niet de andere bèta vakken?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 08:09
Silvano08
Silvano08 is offline
Je kan prima natuurkunde met een maatschappelijk profiel (EM / CM) nemen, zelf heb ik NG met alle béta vakken en natuurkunde, maar in de clustergroep van natuurkunde zitten genoeg mensen die EM hebben en daar natuurkunde bij hebben gekozen. Dus als je het echt graag wil, gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 11:14
_Sytzz_
_Sytzz_ is offline
Dank jullie wel voor de reacties!! Ik zit nog steeds te twijfelen, maar ik denk dat het toch ga proberen. Kan het altijd nog laten vallen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 11:17
_Sytzz_
_Sytzz_ is offline
Citaat:
Ik zou persoonlijk ook niet wiskunde A en natuurkunde aanraden. Dat maakt natuurkunde gewoon een stuk eenvoudiger. Verder moet het ook roostertechnisch mogelijk zijn. Ik heb zelf kunst muziek als keuzevak, en was in de 4e de enige met een NG profiel en muziek. Dat hield op gegeven moment in dat ik gemiddeld 11 tussenuren had elke week, en elke keer weer ergens anders bij ingeplaatst was, dus nooit echt een vaste klas had. Met natuurkunde, als je de enige bent, heb je best kans dat dat ook gebeurd.
Wat is trouwens de reden dat je zo graag natuurkunde wil, maar niet de andere bèta vakken?
Ik ben wel geinteresseerd in de beta vakken, maar ik ben er niet goed in. een studie aardwetenschappen lijkt me wel wat. Natuurkunde is daarbij het belangrijkste vak dus dan heb ik dat in ieder geval gehad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten