Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2005, 15:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Een vriendin van mij gaat deze maand naar Amerika. Nu vroeg ik mij af hoe het zit als zij daar bijv. een fotocamera of een ipod koopt? Mag dat zomaar? Zitten daar bepaalde voorwaarden aan verbonden? Moet je daar nog geld over betalen? Of kan dat gratis tot een bepaald bedrag? Want deze producten zijn daar een stuk goedkoper...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2005, 15:48
Verwijderd
Volgens mij mag dat zolang je niet overdrijft (de precieze hoeveelheid weet ik ook niet). Ik ken wel mensen die eens gameboys ed hebben meegenomen uit Tenerife.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 15:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Tot nu toe is het nog een ipod een een digitale fotocamera...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 15:59
Verwijderd
Volgens mij moet eigenlijk al voor de kleinste dingen invoerrechten betalen. Dat is zo bij kleding, dus ik denk ook zeker bij electrische apparatuur.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mja ik zit een beetje te googlen en dit idee krijg ik ook ja... En volgens mij is dat bedrag ook aardig hoog

Iemand met ervaringen/bedragen?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:42
Verwijderd
Ik weet niet hoe het precies zit in Amerika ed, maar vaak mag je wel iets meenemen, zeker als je de prijs(kaartjes) eraf haalt ed, zodat het zichtbaar voor eigen gebruik is en niet voor de verkoop. Als zij die fotocamera en ipod gewoon meeneemt zoals je normaal gesproken een fotocamera en een ipod meeneemt als je op vakantie gaat, dan kan dat waarschijnlijk best. Maar 100% zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:44
Verwijderd
http://www.schiphol.nl/

-> 'Luchthaveninformatie'
-> 'Controles & veiligheid'
-> 'in- en uitvoer'
-> 'Invoer & Tax free shopping en BTW-teruggave'

Of misschien doet: http://www.schiphol.nl/_inchecken_ba...06&bmLocale=nl het ook. Ik denk dat dat geldt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:54
Hakuna
Hakuna is offline
Ik dacht dat goederen met een waarde van 45 $ of meer belast worden bij de douane, zeker als ze buiten de zg .. Shengen-landen worden ingevoerd.

Heb ooit eens een CD uit prive bezit overgenomen van iemand uit de States, had de verkoper deze CD met waarde aangifte opgestuurd, moest ik iets van 30 € invoerrechten en nog eens 10 € douane kosten betalen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:57
Verwijderd
Ik heb al vele cd's meegesmokkeld uit het buitenland zonder dat daar ooit iets over is gezegd
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 18:12
Jades
Jades is offline
Gewoon de spullen die je koopt uit de doos halen zodat het er "gebruikt" uitziet. De kans dat je dan problemen krijgt is nihil.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 18:27
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Jades schreef op 10-07-2005 @ 19:12 :
Gewoon de spullen die je koopt uit de doos halen zodat het er "gebruikt" uitziet. De kans dat je dan problemen krijgt is nihil.
Maakt niets uit! Beter is om de tekst.. used op het pakje te zetten, dat komt (vaak) geloofwaardiger over bij de douane.

Op deze wijze doe ik regelmatig zaken met een CD verkoper uit Amerika, als hij mij 4 of 5 CD's toestuurd, dan zet hij ipv de waarde aangifte, gewoon used CD's op het pakje, zo hoef ik nooit invoerrechten te betalen.

Ben van alle schande een stuk wijzer geworden hiermee.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 18:54
levi's
levi's is offline
Ik ben dit jaar met family in Turkije geweest en als je wist hoeveel wij daar gekocht hebben

De meeste spullen zijn gewoon nep!
4 pumaschoenen
6 shirts
4 horloges
slippers
armband
portomenee

etc.

Als je maar niet gecontroleerd wordt
dan kun je fixe boetes krijgen volgens mij
Oud 10-07-2005, 19:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb alleen het idee dat als ze zien dat je dingen in je koffer hebt die op een camera of ipod lijkt, ze je veel sneller controleren Die zijn van een veel hogere waarde.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 19:48
phink
phink is offline
Hoe ik het had gedaan: kaartjes uit kleding knippen, en van bijv. een nieuw horloge, daar ff dragen zodat het er neit meer gloedje nieuw uitziet. En vooral géén bonntjes/doosjes/verpakkingen meenemen. En doe oude en nieuwe spullen gewoon zo veel mogelijk door elkaar heen, anders kan je heel wat gedonder krijgen...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 10-07-2005 @ 19:27 :
Maakt niets uit! Beter is om de tekst.. used op het pakje te zetten, dat komt (vaak) geloofwaardiger over bij de douane.

Op deze wijze doe ik regelmatig zaken met een CD verkoper uit Amerika, als hij mij 4 of 5 CD's toestuurd, dan zet hij ipv de waarde aangifte, gewoon used CD's op het pakje, zo hoef ik nooit invoerrechten te betalen.

Ben van alle schande een stuk wijzer geworden hiermee.
Ik denk dat het anders is als je het over de post verstuurd dan wanneer je het zelf meeneemt...maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet. (Als je het zelf meeneemt is het denk ik alleen maar vreemd als je het in een pakje met 'used' er op mee neemt...)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 09:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Zolang je niet met twee Ipods het vliegveld op loopt, is de kans groot dat ze het niet eens vragen. Vragen ze het wel, dan kun je altijd zeggen dat je die al langer hebt.

Als je echter met 50 CD's de grens over probeert te steken, is het vaak een ander verhaal, doordat ze het productieland kunnen aflezen.
Oud 11-07-2005, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-07-2005 @ 16:30 :
Een vriendin van mij gaat deze maand naar Amerika. Nu vroeg ik mij af hoe het zit als zij daar bijv. een fotocamera of een ipod koopt? Mag dat zomaar? Zitten daar bepaalde voorwaarden aan verbonden? Moet je daar nog geld over betalen? Of kan dat gratis tot een bepaald bedrag? Want deze producten zijn daar een stuk goedkoper...
Dus als je er een koopt van elk, ze uit de doos haalt en de doos weggooit (om te laten lijken dat je ze van thuis hebt meegenomen) kan het wel hoewel het illegaal is. Bij de douane echter kunnen ze je dan weinig maken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 11:57
Roos
Roos is offline
Die camera zou ik gewoon in je handbagage doen, alsof dat je "toeristen"camera is.
Oud 11-07-2005, 13:11
paco de taco
paco de taco is offline
ik ben eind april naar LA en NY geweest en ik geloof dat je alleen gekochte spullen aan moet geven als je voor meer als 300 euro hebt gekocht. anders valt het gewoon onder souvenirs ofzo
heb daar een skateboard gekocht en wat kleding enzo. allemaal geen probleem
Oud 12-07-2005, 08:32
Verwijderd
Citaat:
paco de taco schreef op 11-07-2005 @ 14:11 :
ik ben eind april naar LA en NY geweest en ik geloof dat je alleen gekochte spullen aan moet geven als je voor meer als 300 euro hebt gekocht. anders valt het gewoon onder souvenirs ofzo
heb daar een skateboard gekocht en wat kleding enzo. allemaal geen probleem
zoiets qua bedrag dacht ik inderdaad ook, maar je hebt iig gelijk qua dat er een maximum bedrag hebt waar je niks extra's over hoeft te betalen.
En stel dat ze je aanhouden en je er belastingen etc over moet betalen kun je altijd nog de belasting die je in amerika hebt betaalt terug vragen al moet je in amerika al die speciale 'bonnen' meenmenem/vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 09:27
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Digitale camera: meteen foto's gaan nemen, lijkt het alsof ze deze al een tijd heeft. Dan kunnen ze haar niks maken.
I-pod word lastig. Kun je wel om je nek hangen, maar in de VS natuurlijk geen muziek opzetten. Wek in ieder geval de indruk dat ze beiden al langer in haar bezit zijn.
EDIT:
Citaat:
*U kunt goederen tot een waarde van EUR 175,00 belastingvrij importeren.
Zie eerder gegeven site: Schiphol invoer rechten
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 12:47
paco de taco
paco de taco is offline
ja precies, je kan dan de belasting uit het ander land terug vragen, maar in amerika betalen de mensen minder belasting.
dat verschild per staat, in new york was het geloof ik 8,5 %
Oud 12-07-2005, 16:36
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
levi's schreef op 10-07-2005 @ 19:54 :
Ik ben dit jaar met family in Turkije geweest en als je wist hoeveel wij daar gekocht hebben

De meeste spullen zijn gewoon nep!
4 pumaschoenen
6 shirts
4 horloges
slippers
armband
portomenee

etc.

Als je maar niet gecontroleerd wordt
dan kun je fixe boetes krijgen volgens mij
Dat hadden wij dus precies zo, iedereen had zijn nieuwe kleren aan, die we hadden gekocht in turkijke wat duidelijk te zien was, en we werden niet aangehouden.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 16:42
hetdariotje
hetdariotje is offline
je moet bij de kleinste dingen invoerrechten betalen, maar wat je wel kan doen is als je iemand in amerika kent zoals ik. geld overmaken naar die persoon. hij koopt het ding, gebruikt het 10 dagen en geeft em later aan jou. dan is het een gift en hoef je er geen invoerrechten over te betalen. dat ga ik deze vakantie doen met me laptop en ipod.
Reageren

Regels voor berichten