Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2005, 10:21
KMBA
KMBA is offline
Ik heb een vraagje,, hopelijk weten jullie..

Wat is de snelheid van het licht?
Wat is de snelheid van zenuw [signalen doorgeven etc]?
Wat is de snelheid van een gedachte?

Greetz,

KMBA
Advertentie
Oud 17-07-2005, 10:33
Verwijderd
de snelheid van het licht bedraag 3,0*10^8 m/s
De rest weet ik niet. Die van een zenuw kan je wel bepalen denk ik, maar hoe wil je de snelheid van een gedachte meten?
Oud 17-07-2005, 10:44
KMBA
KMBA is offline
kortom.. met hoeveel km reist het licht?
en hoe snel gaan de zenuw signalen?
Come on guys, ik weet dat jullie het vast wel weten

o ja.. en nog even een extra vraagje.. hoe snel gaat een gemiddelde spaceshuttel?

KMBA
Oud 17-07-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
KMBA schreef op 17-07-2005 @ 11:44 :
kortom.. met hoeveel km reist het licht?
en hoe snel gaan de zenuw signalen?
Come on guys, ik weet dat jullie het vast wel weten

o ja.. en nog even een extra vraagje.. hoe snel gaat een gemiddelde spaceshuttel?

KMBA
Dat zeg ik toch...
Ik vraag alleen wat je onder de snelheid van een gedachte verstaat
Oud 17-07-2005, 11:00
Sketch
Sketch is offline
Lichtsnelheid c = 2,99792458 * 10^8 m/s zoals LL al zei.

"De omhulling of isolatie van een zenuw wordt gevormd door de schede van Schwann, genoemd naar degene die deze voor het eerst heeft beschreven. Tussen de cellen die de schede vormen zijn onder de microscoop insnoeringen te zien, z.g. knopen. Hoewel de zenuwgeleiding te vergelijken is met een electrische stroom verloopt deze toch niet helemaal hetzelfde. De impuls springt van knoop naar knoop met een snelheid van ongeveer 60 meter per seconde."

"Tijdens de eerste 2 minuten van de vlucht doen de beide SBR's het meeste werk. Ze brengen de Shuttle met een snelheid van 4 973 km/uur naar een hoogte van 45 km.

Nadat de beide boosters zijn losgekoppeld (zij vallen aan parachutes ongeveer 260 km verderop in zee en kunnen worden hergebruikt) blijven de drie hoofdmotoren aan de achterzijde van de orbiter, nog 8 minuten branden. Zij brengen het ruimteschip met een snelheid van 27 358 km/uur (dat is 10 keer sneller dan een kogel) in een baan om de aarde. De externe brandstoftank valt terug op aarde en verbrandt (gedeeltelijk) in de atmosfeer. De restanten vallen meestal in de Indische Oceaan."

Waarom wil je dit weten? En waarom google je niet gewoon.
Oud 17-07-2005, 11:25
KMBA
KMBA is offline
Er is dus zo'n theorie van Albert Einstein, dat hoe sneller iets gaat dat de tijd erom heen langzamer gaat. Dat is ook gebleken bij nasa astronauten die een miljardste van een seconde tijd hebben gereist.

Ik had gehoord dat zenuwsignalen ook verschrikkelijk snel zijn, dus vandaar dat ik vroeg. Ik was al bang dat het niet zo snel zou zijn... beetje vage gedachte.. mijn excuses voor het lastig vallen

KMBA
Oud 17-07-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
KMBA schreef op 17-07-2005 @ 12:25 :
Er is dus zo'n theorie van Albert Einstein, dat hoe sneller iets gaat dat de tijd erom heen langzamer gaat. Dat is ook gebleken bij nasa astronauten die een miljardste van een seconde tijd hebben gereist.

Ik had gehoord dat zenuwsignalen ook verschrikkelijk snel zijn, dus vandaar dat ik vroeg. Ik was al bang dat het niet zo snel zou zijn... beetje vage gedachte.. mijn excuses voor het lastig vallen

KMBA
Dat is de relativiteitstheorie.
Maar als ik het goed begrijp kan deze verder dicht?
Oud 17-07-2005, 11:58
Nolos
Nolos is offline
Laten dit topic nog even interessant maken: er bestaat een aanname dat je lichtsnelheid niet kan bereiken (een verkeerde aanname maar dat terzijde), echter is iedereen het er wel over eens dat je hem in theorie kan benaderen. Stel dat we een nieuwe spaceshuttle hadden die een snelheid kon halen van 2,99792400 * 10^8 meter per seconde, het is niet de snelheid van licht maar we moeten het er maar mee doen. Wat gebeurt er als de astronaut in een naald gaat staan?
Oud 17-07-2005, 12:19
KMBA
KMBA is offline
Ja, deze topic mag van mij part wel dicht. Ik had slechts een theorie -een misjuiste helaas- dat wellicht mensen met behulp van bewustzijn van zenuw etc door "tijd konden reizen", maar in feite hun leven zouden kunnen verlengen...

het was ook maar een idee

KMBA
Oud 17-07-2005, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Nolos schreef op 17-07-2005 @ 12:58 :
Laten dit topic nog even interessant maken: er bestaat een aanname dat je lichtsnelheid niet kan bereiken (een verkeerde aanname maar dat terzijde), echter is iedereen het er wel over eens dat je hem in theorie kan benaderen. Stel dat we een nieuwe spaceshuttle hadden die een snelheid kon halen van 2,99792400 * 10^8 meter per seconde, het is niet de snelheid van licht maar we moeten het er maar mee doen. Wat gebeurt er als de astronaut in een naald gaat staan?
Dan bloed hij
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten