Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Owja, ik heb net wat verandert, cursief gezet.
|
Verwijderd
|
Omdat jij het zelf zo geweldig vindt, ga ik schoppen:
Zoals ik al zei, ik vind je experimenten (die ik zo niet meer mag noemen, nu ja, jouw 'stijl' dan) leuk, maar voor mij gaan ze júist op elkaar lijken, doordat je steeds iets met de vorm wilt doen, en door dingen als bijvoorbeeld in de eerste strofe (ik reageer maar even per strofe, als ik elke zin ga quoten wordt mijn post een chaos); dat heb je vaker gedaan en dat vind ik niet leuk meer. Of wel leuk, maar geniaal wilde ik dat niet noemen. De tweede strofe vind ik ook minder, het is mij iets teveel van het goede. Het is leuk woordspel, maar je trekt het zo vreselijk ver door. Dronk, verdronken en verdrankt zijn voor mij allemaal hetzelfde. Het bubbel-dubbel vind ik ook leuk gevonden, maar ook dat komt mij net iets te vaak terug. Heeft het elke keer toegevoegde waarde? Ik betwijfel dat... het is zo zonde van een leuk idee, dat ik me bij de zoveelste keer dat ik het zie er bijna aan ga ergeren. De vierde strofe vind ik wél erg leuk. Al hoeft dat cursieve van mij niet per se, ik vind het leuk om zelf uit te vinden wie wat zegt. Ook de zesde en de zevende strofe vind ik erg leuk, de leukste twee denk ik, die voegen voor mij wel wat toe, zijn wel vernieuwend, hebben erg leuke dingen. hik ik ben hik ben ver weg Hmpf, mijn post wordt alsnog een chaos. Ik ga hem eerst nog maar eens een paar keer lezen, misschien lees ik over een hele hoop heen, dat hoor ik dan wel, misschien van anderen. Juist de woordspelletjes vind ik leuk, maar daarvoor moet je hem veel vaker lezen. Origineel vind ik hem wel, dat zeker. Goed in elkaar zit hij ook. Maar wat ik er echt van vind moet ik nog even bedenken. Stiekem doet het mij wel behoorlijk aan Ostayen's Naaimasjien denken. |
![]() |
|
Ten eerste: origineel. Ik betrapte mezelf er zelfs op dat ik soms zat te lachen. In het begin had ik iets van yeah right. Maar later werd het beter. Strofe 4 vind ik erg leuk
![]() Bubbeldubbel vind ik erg goed bedacht. Drink, gij beest, gij mens! Drinken zult u, totdat ge verdrankt verdrinkt verdronkt en ver der gaat met uw leven. Lichtontvlambaar bent u, en vlammen zult u baren. Addergebroed. hik ik ben hik ben ver weg vind ik erg leuk. Je hebt veel woordspelletjes erin zitten. Na een paar keer had ik zoiets van: is dit niet te veel van het goede? Dit betekent niet dat ik ze slecht vind ofzo. Ik vind ze juist wel leuk. Je moet je gedicht wel een paar keer lezen voor dat je hem helemaal volgt.
|
"Wees verheugt voor de onweerstaanbare koningin van Babel,"
Expres fout? Goed. De eerste strofe vond ik een leuk begin, hoewel ik hoopte dat je dat niet bleef doen, wat je gelukkig ook niet deed. Tweede en derde vond ik ook leuk. De vierde strofe vind ik niks, de strofes daarna beter, maar minder dan de eerste drie. De toon verandert ook vanaf die strofe, en de herhaling van dingen uit de eerste drie strofes komt niet echt mooi uit. Oh ik. Ik. IK! vind ik dan wel weer erg goed. De strofe met Ach, ik weet niets. Ik weet het al, ik hik ik ben hik ben ver weg of ik vind ik ook goed, behalve dat ikik ikik ikik. Dat verpest 'm een beetje. Het einde is het ook net niet. Maar nu ben ik verdronken en verdrankt, omdat ik. Omdat niets niet. Omdat bubbeldubbel. vind ik een beter einde dan de twee regels erna. Ik vind het ook geen leuke variant op "ik denk, dus ik ben" Al met al vind ik 'm wel de moeite waard. Beter dan je 'experimenten'. |
![]() |
|
Allereerst een foutje:
In de 7e strofe is het verheugd, met een d graag. Je vond het zelf geweldig. Ik niet. Ik denk jou te kennen en ik weet dat jij dit niet bent. Het komt op mij dan ook heel geforceerd over, en onecht. Nu zul je misschien zeggen dat dit gemeen is van mij, omdat ik wat meer met je heb gesproken dan de gemiddelde lezer hier. Ik daarop zeg dat ik jouw gedichten daardoor juist beter kan interpreteren. Ik vind dit te veel lijken op de gedichten van Muut en Riven. (daar, de kogel is door de kerk). Het onderwerp is identiek, de manie is identiek, zelfs de manier van spelen met woorden is identiek. Verder vind ik het te opzichtig. Waar Mutant en Riven (de vergelijking behoud ik dan ook maar) nog subtiel zijn, pronk jij met je vondsten, gaat er maar over door en door. Er is een topic nu over hoe niet het gevoel, maar de manier waarop het gevoel wordt gebracht, het belangrijkst is. Ik vind dat dit bij jou te ver is doorgeschoten. Het maken van taalfouten lijk je aardig te zijn afgeleerd. Nu moet ik er ook bij zeggen dat hier niet veel fouten in gemaakt konden worden. Sorry, ik vind dit echt niets. edit: wat ik was vergeten. De wreedheid die vaak zo gruwelijk in Muuts en Rivens gedichten klinkt, vind ik niet terug hier, ook al probeer je dat mijns inziens wel.
Laatst gewijzigd op 09-07-2005 om 16:05. |
![]() |
|
Interessant dat er eigenlijk geen enkele strofe is die door niemand mooi of lelijk wordt gevonden, zobeetje iedereen noemt wel een andere. Interessant, maar wel vervelend aangezien ik niet echt weet wat ik er mee moet.
Wat wel vaak wordt genoemd is het feit dat jullie vinden dat sommige dingen te vaak worden genoemd, zelfs dat het pronken is, ik was daar ook al wel een beetje bang voor. Misschien ga ik het inkorten, of er een andere wending aan geven, ik zal er aan blijven werken. Dank je voor je harde, maar eerlijke, kritiek Halo ![]() Dat het veel weg heeft van de stijl van Muut en Riven, true, dat heb ik natuurlijk ook expres gedaan. Waarom? Omdat ik van die stijl hou. Ik heb al enigszins besloten om hier mee verder te gaan, niet zoals dit gedicht maar wel met iets wat erop lijkt. Wat ik me afvraag is, vind je het erg dat het (volgens jou) té veel op de stijl van Muut en Riven lijkt? @kunamosity: misschien is het wat verwarrend, maar dit gedicht gaat niet over dronken zijn, niet in de letterlijke zin. Iedereen bedankt voor de uitgebreide commentaar ![]()
Toch? Laatst gewijzigd op 09-07-2005 om 16:44. |
![]() |
|
Grappig dat je dat punt aanvoert, of het erg is dat het er veel op lijkt. Ik heb er zelf ook nog even over nagedacht. Vind ik het van Riven erg dat haar gedichten in zeker opzicht op die van Mutant lijken et vice versa? Nee. Dat zou ook vreemd zijn. Maar die stijl is hen eigen, past bij hun, het ís hun stijl. Dat idee heb ik niet bij jou.
|
Halogeen. Sinds wanneer ben jij een vrouw?
![]() Over je gedicht, DoD: je zegt wel dat het (in letterlijke zin) niets met dronkenschap te maken heeft, maar ik ben ervan overtuigd dat je wel degelijk je best hebt gedaan om de gedachtenkronkels van iemand weer te geven, die op dat moment in dronkenschap verkeert. doet de wereld altijd zo bubbel? zeg je niet zo gauw, als je nuchter bent. Dat de inhoud misschien over iets heel anders gaat, okay. Maar toch, ik weet het niet, je legt het er allemaal te dik bovenop. Je hebt geprobeerd om iets origineels te schrijven, toch verrast me niets, sta ik niet écht ergens van te kijken. De eerste strofe vind ik helemaal niets. Behalve het gemak waarmee je dit kunt schrijven stoor ik me aan alle punten. Andere strofes vind ik redelijk, maar toch: het is teveel van het goede, zoals ik al zei: je legt het er te dik bovenop. Gij onbeschofte nietsnuttige nieterling! Ik ben niet nietsnut Niets heeft nut, nut heeft niets, dus nuts niet. Ik vind dit niet leuk, omdat de beredenering over 'nietsnut' zo voor de hand ligt, het brengt eigenlijk niets vernieuwends. En dat heb ik eigenlijk voortdurend: je laat te weinig open voor de lezer, omdat je alles al verklaart en alles al vertelt. Het is te veel dronk-gedrank en teveel bubbeldubbel. Jammer, want ik denk dat je het beter kan.
|
Verwijderd
|
Ik ben vereerd door de houding van Halogeen en het feit dat DoD die kant op wil, dat moet ik eerst kwijt
![]() Maar dan het gedicht. Maar ik ben ook, ik ben ook dronk, en Dat vind ik een geniaal spel. De eerste strofe vind ik nogal makkelijk. En hoewel ik hiervan hou, drijf je het mijn inziens net iets te ver. Er zitten een paar leuke stukjes in, maar het gaat erg ver, te ver, het drijft op je woordspelingen en verliest de essentie uit het oog. Vind ik. Over the top is een mooie uitdrukking. Het is erg onrustig. Maar je blijft niet bij enkel de woordspelingen, je probeert er ook de hardheid in te gooien, maar het gaat verloren in de overdaad. Ik vind het een leuk begin weer, ik vind het steeds leuker te zien welke kant je opdrijft, zeker omdat je een jaar geleden eigenlijk amper iets met mijn stijl had. Te bedenken dat je van Ostaijen nog afgezeken hebt. En dat je zou overdrijven, ach, ik heb een gedicht waarbij op elke zin begrijp voorkomt en een ander met allerlei vormen van verleden, heden en toekomst in zijn. Kijk, oefening baart kunst, hoe meer je hiermee bezig gaat zijn, hoe meer je een techniek verfijnt. Overigens vind ik de titel geniaal. Maar ik zag Sint Ik. En daaruit Stik. Jij bedoelde Sssst. Ik. en daaruit stik? Of helemaal niet stik? Dat stik had best wel wat harder mogen uitkomen dan. Maar Sint Ik. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
hahaha ![]() ![]() ![]() je bent ook zo'n heerlijk lief kreng heh? Inhoudelijk bedoel ik toch eigenlijk hetzelfde als jij.
|
Leuk gedicht
![]()
|
Verwijderd
|
Wat heeft iedereen tegenwoordig met mij?
Maar het gedicht. Ik wil even ingaan op dat St. Ik. Ik was ervan overtuigd dat ik een vrij hard gedicht zou zien, stik is toch wel een vrij poot-stijfhoudende-reactie, maar dat zie ik helaas niet terug. Waar ik je vorige woordspellen vernieuwend (voor jou) vond en zelfs het sarcasme kon proeven, verlies je jezelf in een overdaad aan woordspelingen hier. Het doet inderdaad denken aan van Ostaijen, maar waar hij zijn boodschap niet ondergeschikt laat zijn en het ritme er vanaf druipt, verlies jij je net iets te veel in de hitte van het spel. Zulke herhalingen van ik en niet zijn niet nieuw noch origineel, daar zitten de mindere stukken. Toch zitten er een paar erg interessante vondsten, zeker het spel met dronken. Overigens probeer je het gedicht uit te laten schijnen als een vrij harde kant van het dronken zijn, maar het bubbelgedeelte komt dan weer vrij vrolijk over. Dat het uiteindelijk over liefdesdronken gaat, is voor mij een teleurstelling, maar ik denk dat je te weinig hebt gedurfd een kant te kiezen. Zijn we bubbelig liefdesdronken, of zo liefdesdronken dat we onszelf verliezen en verslaafd raken aan die persoon? Hoe diep zit ons besef? Hoe cynisch valt erover te wezen, waar is het verstand en zit het er nog wel? Iets dieper had van mij gemogen. Maar ik ben nog steeds geïnteresseerd in verdere prestaties, hoewel ik het blijf houden op die spot. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|