Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2002, 11:48
Enola
Enola is offline
Tegenwoordig zit ik altijd op Oekakicentral.com daar teken ik dan voornamelijk landschappen. Ik zet er hier een aantal op het forum omdat ik vind dat er te weinig tekeningen worden gepost en ik wil graag wat onderbouwd commentaar krijgen.

Alles is op ware grote en getekent met een muis.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2002, 12:09
stroopwafel
stroopwafel is offline
mooi!!

bij die 1e vin die 3 boompjes links midden toch ietsje minder
Oud 30-06-2002, 13:36
Yunalesca
Yunalesca is offline
Waanzinnig mooi!!!
Ik teken zelf ook heel graag maar dan Manga en Anime
Groetjes Esther
Oud 30-06-2002, 13:42
Geraldine
Geraldine is offline
echt heel mooi, vooral de eerste en de derde.
bij de tweede vind ik de lucht wat te blauw, misschien wa shet mooier geweest om die helemaal oranje/rood te maken, maar das ook maar een mening...
de vieder is ook heel mooi, maar daar kan ik me wat minder bij voorstellen, ik ben nog nooit in landen als oosterijk/zwitserland (met dat soort sneeuwbergen) oid geweest, wel vaak in zweden en noorwegen (dus landen met veel van die landschappen zoals in je eerste tekening).

ik vin de eerste toch het beste.
maar ze zijn allemaaal heel mooi.

Laatst gewijzigd op 30-06-2002 om 13:58.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 13:47
Yunalesca
Yunalesca is offline
idd echt waanzinnig
Oud 30-06-2002, 13:56
Arwyn
Arwyn is offline
Super! Vooral de 1e 3 vind ik heel erg mooi. Maar de laatste ook.
Oud 30-06-2002, 15:09
Enola
Enola is offline
hehe, tnx all

Citaat:
stroopwafel schreef:
mooi!!

bij die 1e vin die 3 boompjes links midden toch ietsje minder
mm mja maar moest er wat neerzetten, zonder wordt het daarachter zo'n groot vlak van 1 kleur en dat stond heeel lelijk.

Citaat:
Geraldine schreef:
bij de tweede vind ik de lucht wat te blauw, misschien wa shet mooier geweest om die helemaal oranje/rood te maken, maar das ook maar een mening...
de vieder is ook heel mooi, maar daar kan ik me wat minder bij voorstellen, ik ben nog nooit in landen als oosterijk/zwitserland (met dat soort sneeuwbergen) oid geweest, wel vaak in zweden en noorwegen (dus landen met veel van die landschappen zoals in je eerste tekening).

ik vin de eerste toch het beste.
maar ze zijn allemaaal heel mooi.
mm met de lucht van die tweede was ik inderdaad niet echt te vreden, wat er precies mis is weet ik niet, misschien idd dat er te veel blauw in zit.. mm..

ennuh ik heb ook nog nooit dit soort dingen in het echt gezien..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 16:35
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
ik fin de bovenste en de derde het moojst
de irste wel sir mooje klurtjes
Oud 30-06-2002, 17:22
Iduna
Iduna is offline
erg mooiig!
doet me denken aan Bob Ross
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 20:24
Verwijderd
de eerste, laatste en derde zijn mooi, je zou echt niet zeggen dat het met de muis is gedaan.. vooral de derde, die vind ik het best gelukt.

de tweede en vierde hebben iets te felle kleurtjes en de vierde komt een beetje 'vlak' over, bij de bomen bijvoorbeeld heb je maar twee soorten groen - terwijl met iets meer tinten het veel realistischer zou lijken..

koel
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 20:35
Verwijderd
Mooi, zou alleen wat meer diepte in kunnen...

*is jaloers op iedereen die met zo'n rag oekaki board kan tekenen*
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 20:35
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef:
erg mooiig!
doet me denken aan Bob Ross
Puh, nie overdrijven he
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 20:51
2young2live
2young2live is offline
wow, ik vind ze echt heel mooi...ik wil liever geen kritiek geven maar gezien je erom vráágt ...
ik vind dat bij de 2e die grens van water/land een beetje te recht is..moet een beetje meer kronkelen zoals bij die eerste maar verder toppie!(haha wat een woord!)
Oud 30-06-2002, 21:05
Enola
Enola is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
de eerste, laatste en derde zijn mooi, je zou echt niet zeggen dat het met de muis is gedaan.. vooral de derde, die vind ik het best gelukt.

de tweede en vierde hebben iets te felle kleurtjes en de vierde komt een beetje 'vlak' over, bij de bomen bijvoorbeeld heb je maar twee soorten groen - terwijl met iets meer tinten het veel realistischer zou lijken..

koel
die 4e.. mja zelf vind ik die een van de mooiste, maar het klopt wel dat die vrij plat is enz. dat was ook de eerste van ze allemaal die ik getekent heb, ik leer veel en snel daar op oekakicentral.com. Ik zal dat soort landschappen dan ook volgende week opnieuw gaan oefenen want ik kan het idd inmiddels beter.

Citaat:
Morgan schreef:
Mooi, zou alleen wat meer diepte in kunnen...
*is jaloers op iedereen die met zo'n rag oekaki board kan tekenen*
diepte, daar heb ik wel op proberen te letten en met dat voorgrond/achtergrond wat extra mee te doen, misschien dat ik wat meer tussen stapjes moet maken en wat meer met kleur in het landschap moet werken.
En oekaki is niet zo rag, als je er eenmaal aan gewend bent, en ik weet niet beter.

Citaat:
2young2live schreef:
ik vind dat bij de 2e die grens van water/land een beetje te recht is..moet een beetje meer kronkelen zoals bij die eerste
mm mja ik heb gister geleerd dat je de horizon een beetje moet vervagen.. dat had ik dus moeten doen, daardoor valt die harde rand weg en lijkt het realistiser.

Laatst gewijzigd op 30-06-2002 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 21:06
Aurora
Aurora is offline
Mooi! De laatste is echt zo'n Lion King-achtergrond
Oud 30-06-2002, 21:21
Stoetel
Stoetel is offline
Ook ik vind de 1ste en de 3de het mooist. Bij de 2de lijken de kleuren me idd wat te fel. Hij lijkt te 'gemaakt', terwijl de andere tekeningen natuurlijker overkomen. Misschien omdat de lucht iets te gevlekt is of zo.
En bij de vierde kan je misschien het contrast tussen de bergen en de lucht ietsje groter maken.
Maar dat zijn maar een paar kleine dingetjes. Ik doe het je helemaal niet na. Mooi!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 21:26
Enola
Enola is offline
Citaat:
Stoetel schreef:
Ook ik vind de 1ste en de 3de het mooist. Bij de 2de lijken de kleuren me idd wat te fel. Hij lijkt te 'gemaakt', terwijl de andere tekeningen natuurlijker overkomen. Misschien omdat de lucht iets te gevlekt is of zo.
En bij de vierde kan je misschien het contrast tussen de bergen en de lucht ietsje groter maken.
jah bij #4 had ik eerst bergen getekent en moest vervolgens nog een lucht maken, daardoor is het ook niet blauw achter de bergen, constructive fout, heb inmiddels van me fouten geleerd.

En ik snap niet waarom iedereen die #3 zo mooi vind? persoonlijk vond ik helemaal niet zo mooi.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 22:14
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Puh, nie overdrijven he
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 08:34
Inemine
Inemine is offline
Hey Enola! Je weet wat ik van je landschappen vind (ja toch? Je weet het toch wel hé?). Nou ja, ik vind ze geweldig! Ik kan het niet, en ben dan ook jaloers.
Ik vind vooral de eerste en de derde mooi. Die eerste heeft een rustige, mystieke sfeer. Lijkt een beetje mistig. En de derde... ik weet het niet, maar ik vind hem gewoon mooi.
Oud 07-07-2002, 19:34
lady of the dark
lady of the dark is offline
Echt heel goed, ik wou dat ik dat kon. Je hebt denk ik wel zo'n tablet. Ik vind Oekaki zo leuk dat ik een club ben begonnen op het net. voor de geïntereseerden is hier de url: http://www.clubs.nl/community/defaul...ub=Oekaki+Club
Oud 07-07-2002, 21:26
p-chez
p-chez is offline
verbluffend knap gedaan
Mooie lichteffecten.
Reageren

Regels voor berichten