Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2005, 09:22
Verwijderd
Wie is er wel eens in Nice geweest en kan mij vertellen waar de volgende leuke hippe dingen zitten : (naam is voldoende)

- hippe/lekkere restaurantjes
- leuke musea
- leuke uitgaansgelegenheden...

En natuurlijk wat je zeker wél gezien moet hebben en wat je over mag slaan

Als iemand mij hiermee kan helpen, graag!
Advertentie
Oud 22-06-2005, 10:19
Verwijderd
nog nooit geweest, maar lijkt me wel een mooie stad!

Mss heb je iets aan deze links?:
http://www.ville-nice.fr/
http://www.travelmarker.nl/bestemmin...heden/nice.htm
Oud 23-06-2005, 22:20
Verwijderd
De hipste uitgaansgelegenheden daar zijn, denk ik, de talloze strandclubs. Daar betaal je echter al gauw vijf tot tien euro voor een biertje, dat is dus niet aan te raden. Je kunt wel heel mooi wandelen over de boulevard aldaar, vooral 's avonds is het uitzicht mooi en is de sfeer gezellig. Nabij het centrum is overigens een heel groot plein - ik ben vergeten hoe het heet, maar het moet niet moeilijk te vinden zijn - met heel veel restaurants waar je voor redelijke prijzen kunt eten. De wijnen zijn er helaas wel erg duur.

Wat cultuur betreft is er genoeg te doen in Nice, je moet gewoon naar het centrum gaan. De Italiaanse wijk is ook mooi, daar ben ik zelf ook geweest, ik kan je helaas geen musea aanraden omdat ik samen met m'n vader daar verbleef en m'n vader niet zo'n museummens is als ik...

Je zou trouwens ook Monaco of Fréjus (oude Romeinse nederzetting mét een klein goed geconserveerd amfitheatertje) kunnen bezoeken, Fréjus ligt waarschijnlijk mooi op de route, onveer 100 km. ten westen van Nice, schat ik.
Oud 03-08-2005, 12:56
merels
merels is offline
ik ben vorig jaar in nice geweest, ik heb het daar erg leuk gehad. je kan er niet echt suuper goed uitgaan, maar er zijn wel wat gezellige dingen. zo had e wayne's, een engelse pub met livemusic, best leuk. er waren ook clubs, ik noem saramanga, maar dat is erg klef, doch wel vermaakt daar. langs het strand is het 's avonds sowiezo wel gezellig, veel mensen die daar drinken en vaak ook blowen, maar het is best makkelijk contact maken. we zijn een keer uit eten geweest, in de oude stad, in een restaurant waar je buiten zat, maar niet aan de straat. het was erg mooi en best lekker, ook best luxe. nice is niet zo groot dus het is niet zo moeilijk om het te ontdekken.
ook al ben je er nu waarschijnlijk al geweest
Oud 04-08-2005, 21:48
TRXD
TRXD is offline
Topic niet eerder gezien. Ben 2 keer in Nice geweest maar zou er niet meer terug gaan om vakantie door te brengen. Vond de stad niet zo geweldig en vrij prijzig vergeleken met Nederland. Het straalt wel echt Zuid-Europa uit en de stranden zien er leuk uit. Monaco is ook goed te doen (met trein vooral), leuk om een keertje rond te wandelen.
Oud 06-08-2005, 16:43
Kadaver
Kadaver is offline
Ik heb een gratis retour ticket naar Nice . Het lijkt mij een interessante plaats en ik wil ook wel langs Monaco en St. Tropez gaan. Is dit laatste de moeite waard?
Oud 14-08-2005, 19:16
vichog
vichog is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 06-08-2005 @ 17:43 :
Ik heb een gratis retour ticket naar Nice . Het lijkt mij een interessante plaats en ik wil ook wel langs Monaco en St. Tropez gaan. Is dit laatste de moeite waard?
St.Tropez is zeker de moeite waard! Alleen in de zomermaanden is het daar erg druk. Tip: neem een motor of scooter mee, of huur er een, dan kun je er makkelijker manouvreren. De boulevard en de baai zijn althans bij mij onvergetelijk . Succes!
Oud 14-08-2005, 19:41
Miracle
Miracle is offline
St. Tropez is niet echt de moeite waard. Het is wel mooi en leuk, maar volgens mij is het vanaf Nice erg ver, dus dan is het niet de moeite.

Mijn buren in Kroatië kwamen uit Nice, maar mijn Frans is niet zo goed en ik heb geen adres ofzo gevraagd.

Regels voor berichten