Advertentie | |
|
![]() |
|
maiskolven zijn ook een goed idee denk ik, en bananenpakketjes (banaan op een groot stuk aluminiumfolie leggen, inkepingen in maken en er een beetje stroop overgieten en dan het aluminiumfolie dichtvouwen en dan op de barbecue leggen tot dat de banaan zacht is), verder kan je ook groente spiezen maken door cherrytomaatjes, kleine uitjes, courgette en paprika aan een spies te rijgen. Ik ben zelf niet vegetarisch maar dit zou je ook voor een vegetarier kunnen gebruiken lijkt mij.
|
Je kunt ook aardappeltjes poffen...
Aardappelkruiden/bieslook(/kruiden naar keuze) mengen, daar de (geschilde) aardappelen doorheen halen, verpakken in met boter besmeerde aluminiumfolie en op de bbq laten liggen totdat het een (heel klein beetje) zwart wordt (je moet de folie dan een beetje openpulken, maar dan zie je het ook). Desnoods zo nu en dan omdraaien. Het klinkt misschien een beetje achterlijk, maar het is echt lekker!
|
Verwijderd
|
Wanneer ik als vegatarier ga bbqen zou ik het niet leuk vinden als ik wat rauwkost voor me neus krijg en een paar groentenburgers. Het idee achter bbq is vlees.
Koop gewoon die vegatarische gehakt mix bij de AH van Tivall. Hele pak in een schaal doen... 1 ei erbij, beetje paneermeel, eetlepel pesto, gehaktkruiden, zout/peper. Goed kneden en dan maak je daar hamburgers van. Verder heb je ook nog vegatarische braadworst. Quorn heeft ook een aantal produkten die je kunt gebruiken op de bbq.. soort van kipsmaak-achtig iets gemarineerd in een heerlijk sausje. Ga dus gewoon naar AH en ga opzoek naar vegatarische vlees vervangers die zoveel mogelijk overeen komen met echt vlees dat te gebruiken is tijdens een bbq. Zo heeft hij als vegatarier tenminste echt het gevoel dat ie aan het bbqen is.. inplaats van 2 kilo groenten naar binnen werken dat ff in de keuken is klaargemaakt in een pannetje |
![]() |
|
Allereerst: waarom zou je als veggie/vegan willen barbequen. Je weet toch dat verbrand eten niet gezond is (zelfs gekookt eten niet, maar ok). En je zit in de rook van gebraden vlees als je met non-veggie/non-vegans zit. Je zou wel 2 BBQs kunnen gebruiken. Dien je toch die ene goed schoon te maken als er vlees op gebraden heeft.
Een dik jaar geleden heb ik op een vette party een blok tofu gekocht voor op de veggie BBQ. Olie en kruiden op geplemd. De buitenkant was knapperig, de binnenkant een sappige spons hoewel we 'm wel hadden uitgeknepen. Goh wat een verassing. Die van tivaldi zit overigens stremsel in. Heeerlijk, ahum. Op een familiefeestje een maand geleden heb ik ook geBBQed. Toen deed ik 't met groente, en tempeh. De tempeh wordt of niet gaar of zwart. Er is niet echt een middenweg. Die kun je dus beter in de oven mikken of frituren/bakken. Wat we toen o.a. hebben gegeten is champignos of andere paddos (bospaddos, oesterzwam), uien (roie, charlotjes, enz), aardappels in schil (stukjes of poffen), aubergine/courgette/komkommer, enz. Na de groente heeft de rest van de soos het vlees erop geplemd (ik ging toen ergens anders zitten want ik vind dat ranzig). Qua sausjes heb je lekkere, kwestie van goed zoeken. Je kunt uiteraard ook je eigen saus brouwen. Realiseer je wel: gezond is 't niet. Je kunt net zo goed niets eten, vasten, en jezelf reinigen ipv te BBQen...
||||
![]() |
Citaat:
Omdat het iets is om te laten zien dat het ook zonder vlees kan ![]() Citaat:
Heeft tivall ook tofu? Geen idee. Stremsel staat wel op meer dingen. Betekent niet meteen dat het het stremsel is zoals in kaas zit. Gaat gewoon om wat stoffen. Citaat:
![]()
|||
Het probleem met blokjes was dat we dan zouden moeten roerbakken op de BBQ.
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Wat betreft dat eerste heb je een punt ware het niet dat mensen al zo ongezond eten en ware het niet dat we het over vegans/veggies hebben die -naar ik aanneem- gezond proberen te leven. Dat jij een dergelijk dieet niet prefeert moet jij voor jezelf uitmaken net zoals anderen dat ook doen; betekent nog niet dat het feit dat het ongezond is niet gezegd mag worden. De uiteindelijke afweging cq. beslissing wordt genomen door het individu en daar hoor je mij heus niet over klagen.
||
Citaat:
Of je nou vegan/vegetarisch, of niet bent!
|||||
![]() |
Citaat:
Nee hoor. Gewoon blokjes met ribben van 2 cm en dan aan een stokje doen met paprika e.d. Smaakt goed ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik moet nu wel van mezelf meer gaan bewegen... want mijn BMI is een beetje erg hoog ![]() Maar eigenlijk leef ik wel gezonder qua voeding dan eerst.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||||
Citaat:
Zo gebruik ik op dit moment GSE en mastic gum tegen H. Pylori. De mastic gum zit in gelatine. Die haal ik er van af, maar deeltjes daar van zitten natuurlijk wel in het poeder. Ik moet nog naar de doc voor een GI scan en voor medicijnen en het zal me werkelijk niet interesseren of die op dieren getest zijn als ze maar werken... Citaat:
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Ik heb meestal een naturel blok van de morgenstond (sofine). En dan gewoon in stukken. Dat in een marinade van sojasaus, tamari, sesamzaadjes, paprikapoeder, chilipoeder e.d. Totdat het een beetje bruin is. Dan in laten trekken. En dan op stokje doen. Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Nou ik hou het wel vol. Ik hou niet van vlees, vis, ei. Melk vond ik wel lekker... maar sojamelk is lekkerder ![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik bedoelde met volhouden meer het gezondheidsaspect. Veel vegans die ik ken begonnen ivm ethische redenen en zijn daar ivm gezondheid maatregelen tegen moeten treffen soms zelfs in het ziekenhuis gelegen. Het gezondheidsaspect is wmb een stuk ingewikkelder dan het ethische aspect en naast dat ook een betere reden om voor vegan-zijn (raw / fresh food) te kiezen. Citaat:
Citaat:
![]()
||||||
![]() |
Citaat:
ehm... weet eigenlijk niet... maar zal het volgende keer weleens zonder proberen... Maar volgens mij heeft het weinig smaak ook. Tofu is nl. iets wat je op smaak moet maken... maar misschien is het zonder ook wel lekker... ![]() Citaat:
De e-nummers weet ik niet uit mijn hoofd... ja enkele, maar niet allemaal. Ik koop zoveel mogelijk zonder dat. En meestal weet ik wel wat ik ga kopen. Zoek dat allemaal wel na. Citaat:
![]() Citaat:
![]() De huisarts kon alleen maar het woordje eczeem. Het begon in de periode dat ik veel zuivel ging drinken omdat men zei dat ik dat moest drinken omdat ik vegetarier was geworden. Rond die tijd dronk/at ik nog niks van soja (dat ging ik eigenlijk pas doen net voordat ik vegan werd. Vegetarier ben ik vanaf ongeveer mijn 10/11. Vanaf mijn 12e/13e heb ik denk ik last van eczeem. Daarvoor vanaf mijn geboorte tot toen heb ik amper zuivel genomen. Alleen in fristi e.d. Echter in periode van vegetarier zijn dronk ik het gewoon met vele glazen per dag. Laat noemde iemand dat mijn omega-3 voorraad door de zuivel is aangetast en het nooit echt meer hersteld is. Vandaar dat ik ook met de lijnzaadolie was begonnen. Citaat:
Vanaf vorig jaar tot januari zat ik in Curacao en toen heb ik vooral salades moeten eten. En daar ook meer bewogen. Iets van 20kg zeker kwijt... maar ja... in NL vliegt dat er blijkbaar weer zo aan ![]() Maar goed dat gaat allemaal wel lukken.... ooit ![]()
|||
Citaat:
Je kunt het een dag in de week doen maar je kunt het ook langer volhouden. De grap is dat qua vasten de eerste dag het zwaarst is met name op psychisch vlak. Je went aan het idee dat je niet hoeft te eten terwijl je je wel goed voelt. Je hart-chakra gaat open, wordt gereinigd en je lichaam gaat zich richten op het vet (vergif) dat zich in je lijf bevindt ipv nieuw aangevoerd carbon. Persoonlijk vind ik een dergelijk dieet waar je 1x per week aan je dieet werkt en verder 'minder eet' triest omdat men verder gewoon bezig blijft verwarmt voedsel te eten. Je pakt 't probleem niet bij de wortel aan. Dweilen met de kraan open, zo zie ik het. Maar ja, Nederland zuigt wat voeding betreft en doctoren zuigen hier ook. Blij als ik hier weg ben... Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Kreeg alleen na de dag wel prikkels dat ik iets moest hebben. Dat is dan weer dat vergif dat roept ![]() Citaat:
![]()
|
|