Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 21:40
3tens
3tens is offline
Ik begin haartjes te krijgen op mijn kin en onder mijn neus en die moeten echt weg.
Ik heb me nog nooit geschoren, dus ik heb met niets ervaring. Wat vinden jullie het beste, handigste...
elektrisch of gewoon met een scheermes???
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:00
Oscar de Grouch
Oscar de Grouch is offline
Elektrisch na het douchen is het makkelijkst. Met schuim en scheermes is echter vele malen vermakelijker
Oud 12-07-2005, 22:08
joopie
joopie is offline
Old school scheermes.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:25
Silverchoice
Silverchoice is offline
Ik vind mesje persoonlijk fijner, maar probeer het allebei een paar keer uit zou ik zeggen
Oud 12-07-2005, 22:40
Verwijderd
ik denkt dat je het beide gewoon ff moet uitproberen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:51
Verwijderd
Al moet je op een gegeven moment wel kiezen. Anders blijft het belazerd scheren. Verder belangrijk: gebruik geen eau de toilette als aftershave. Ik vind zelf die balsems het fijnst.

Nat scheren is natuurlijk toffer, maar droog (=elektrisch) scheren is wel zo makkelijk als je al te laat bent voor school of een afspraak. Dan ga je geen moeite meer doen met scheergel.

Wat je ook kan proberen is die nieuwe generatie 'natte' elektrisch apparaten (Philishave?). Die schijnen wel goed te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:56
HFL!
HFL! is offline
Citaat:
3tens schreef op 12-07-2005 @ 22:40 :
Ik heb me nog nooit geschoren, dus ik heb met niets ervaring
zo oud en nog nooit geschoren? maar scheermes is veel gladder
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 23:02
markoz
markoz is offline
Ik gebruik beiden onder de douche.. geen problemen mee. Een scheermesje gaat wel sneller, maar elektrisch is wel zorgvuldiger, dus hangt er gewoon vanaf wat je zelf belangrijker vindt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 23:22
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
markoz schreef op 13-07-2005 @ 00:02 :
Ik gebruik beiden onder de douche.. geen problemen mee. Een scheermesje gaat wel sneller, maar elektrisch is wel zorgvuldiger, dus hangt er gewoon vanaf wat je zelf belangrijker vindt.
Ik heb dat eerder andersom eigenlijk
Oud 12-07-2005, 23:34
Verwijderd
Scheermes onder de douche en ervoor zorgen dat je huid goed soepel is.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 01:00
K-pax
K-pax is offline
geen schuim alleen water en een scheermes!!!, voelt het beste, zon mes over je keel halen en helemaal glad zijn erna ( wel warm water doen! maakt het veeeeeel makkelijker)
Oud 13-07-2005, 08:16
Yaris
Yaris is offline
Scheerschuim + Gilette Mach 3 & na het scheren Nivea for men tegen een schrale huid
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 09:21
dwight88
dwight88 is offline
elektrisch zorgt bij mij voor veel uitslag. Ik heb een babyhuidje, zelfs van mach 3 met 3 mesjes krijg ik aardig wat irritatie. Ik gebruik nu sensor excel, gaat prima. Iets minder glad, maar nagenoeg geen irritatie, ideaal.

Na het douchen, dan zijn de haartjes lekker zacht en zijn ze er zo vanaf. En dan nivea balsem voor de gevoelige huid van den man. Ideaal
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:49
Soron
Soron is offline
Citaat:
Snees schreef op 12-07-2005 @ 23:51 :

Wat je ook kan proberen is die nieuwe generatie 'natte' elektrisch apparaten (Philishave?). Die schijnen wel goed te zijn.
Die heb ik dus ook. Ik vind het zelf ideaal, maar dan ook niks anders gewend . Ik voel me niet vertrouwd met zon mes. Straks snijd ik mn keel nog door..

Maar ik zou zelf ook gewoon wat uitproberen en kijken wat het beste bevalt .
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:28
cam-boy18
cam-boy18 is offline
Mach 3 ben ik ook mee begonnen als je gewoon geen verticale bewegingen maakt dan kan je je zelf gewoon niet snijden
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:01
reno
reno is offline
Wat al gezegd is idd: onder de douche met schuim & mesje. Daarna een aftershave balsem voor de gave huid en dat mannelijke geurtje.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 21:05
3tens
3tens is offline
Ik ben dus gilette mach 3 mesjes gaan halen en ook scheerschuim. Ik zal het direct eens onder de douche gaan testen. Hopelijk snijd ik me niet
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 22:26
3tens
3tens is offline
Ik heb me net voor de eerste keer geschoren en ik heb maar 1 klein sneetje onder mijn neus, niemand zal het zien.

Maar niet alle haartjes zijn goed weg zie ik ik ben nochtans 2 keer over elk plekje geweest. En in welke richting scheer je het best? van boven naar onder heb ik gedaan.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 23:25
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Ik heb ook nog geen baardgroei, maar welke scheermesjes zijn het beste aan te bevelen? En wat als je bijv n sikje wilt laten staan, hoe doe je dat dan zo precies??
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 00:26
Vejji
Vejji is offline
scheermesje.
je moet gewoon wat schuim der bij op gooien merk je er echt helemaal niks van, gewoon naar beneden EN omhoog scheren
vind je meisje vast leuk
Oud 16-07-2005, 00:49
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
In welke richting je het beste scheert?? Dat is volgens mij met de haren mee. Zelf, als ik me nat scheer, scheer ik alle richtingen op. Meestal scheer ik echter met een apparaat, maar das wel stukken minder glad.

@ AC Milan 7: als je ergens haar op je gezicht wil behouden, dan moet je t daar niet scheren en de rest wel weghalen natuurlijk. Als je dat blijft doen dan heb je op een bepaald moment het gewenste doel berijkt. Het is handig om eerst een paar dagen totaal niet te scheren, dan heb je een wat beter idee wat je wel en wat je niet wil wegscheren.
Oud 16-07-2005, 01:19
Vejji
Vejji is offline
eerst met haarrichting mee en dan een keer er pcies tegenin zodat je mooi glad huidje krijgt
Oud 16-07-2005, 09:47
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 16-07-2005 @ 00:25 :
Ik heb ook nog geen baardgroei, maar welke scheermesjes zijn het beste aan te bevelen? En wat als je bijv n sikje wilt laten staan, hoe doe je dat dan zo precies??
het lijkt me het beste ff wachten tot die donshaartjes weg zijn en de haartjes wat stugger worden of is dit niet bij iedereen dat ze eerst wat zachtjes aanvoelen?!?!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 10:31
Raven
Raven is offline
Citaat:
3tens schreef op 12-07-2005 @ 22:40 :
Ik begin haartjes te krijgen op mijn kin en onder mijn neus en die moeten echt weg.
Ik heb me nog nooit geschoren, dus ik heb met niets ervaring. Wat vinden jullie het beste, handigste...
elektrisch of gewoon met een scheermes???
hmmje is scheer me nat met mesjes.. en bevalt heel erg goed

heb me een keer electrisch geschoren .. nooit meer ik liep een week met een rooie kaak

owja .. eerst met vrij warm water je gezicht wassen , dan inzepen met een goede scheerkwast en met de groeirichting mee scheren bewaar je bovenlip tot het laatst die haartjes hebben langer nodig om week te worden
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:02
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 16-07-2005 @ 01:49 :
In welke richting je het beste scheert?? Dat is volgens mij met de haren mee. Zelf, als ik me nat scheer, scheer ik alle richtingen op. Meestal scheer ik echter met een apparaat, maar das wel stukken minder glad.

@ AC Milan 7: als je ergens haar op je gezicht wil behouden, dan moet je t daar niet scheren en de rest wel weghalen natuurlijk. Als je dat blijft doen dan heb je op een bepaald moment het gewenste doel berijkt. Het is handig om eerst een paar dagen totaal niet te scheren, dan heb je een wat beter idee wat je wel en wat je niet wil wegscheren.
En bijv n bakkebaard wat trimmen ofzo? Als ie te lang wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:46
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Eerst even wassen met warm water, dan dat schuim even laten inwerken, zoals Raven al heeft gezegd.

NIET tegen de haargroei in, altijd met de haargroei mee dus, anders krijg je ingegroeide haren, en dat veroorzaakt uitslag. Ik heb nog nooit een barbier tégen de haargroei in zien scheren. Op je kin maakt het niet zoveel uit welke richting je gaat. Met de haren mee is glad genoeg.

Je baard laten staan zoals iemand al vroeg:

Doe dat niet voordat je een snelle baardgroei hebt, anders dan duurt het té lang, het ziet er niet uit omdat het niet overal even hard groeit.

Electrisch scheren heb ik nog nooit gedaan, maar het lijkt me niet echt fantastisch. Vooral droog lijkt me een hel, dat werkt ook alleen voor je wangen lijkt me. Mesjes geven toch nog steeds het beste resultaat.

EDIT// Ohja, after shave balsems zijn ook wel een goed idee.

Wikipedia zegt ook nog:

Voor mannen die krullend haar hebben is het echter belangrijk om niet te glad te scheren. Het risico van de dubbele en driedubbele mesjes is dat de haar naar binnen gaat groeien. Dit leidt dan tot een aseptische ontsteking en tot littekens.

Dan kun je dus beter zo'n philipsshave kopen

Laatst gewijzigd op 16-07-2005 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 16-07-2005 @ 00:25 :
Beter een paar jaartjes scheren voordat je een sikje laat staan.
Zo'n mottenbaardje is echt geen gezicht vind ik
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten