Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2005, 23:09
Severus
Severus is offline
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of de kunst van het versieren over de jaren heen eigenlijk wel verandert - zelf ben ik geneigd te denken van wel. Ik denk dat jongens en meisjes anders flirten en versieren in hun tienerjaren dan mannen en vrouwen die tegen de veertig aanlopen. Wat er precies anders is, weet ik niet - ik denk dat ze hun latere leven meer vertrouwen hebben dan toen ze nog jong waren, en ik denk ook dat ze iets andere dingen in de strijd zullen gooien dan een knul/meid van 17.

Wat denken jullie? Denken jullie dat het flirten en versieren op iedere leeftijd hetzelfde is, dat de hofmaking tussen de seksen een eeuwenoud verhaal is dat altijd, op iedere leeftijd, hetzelfde is? Of denken jullie ook dat er noemenswaardige verschillen zijn, en zo ja, welke?

Dit was gewoon iets waar ik aan zat te denken, ik vroeg me af hoe jullie er tegenaan kijken.
Oud 07-09-2005, 08:54
WolterB
WolterB is offline
Aangezien ik nog 'maar' 21 ben, kan ik het niet super goed overzien, maar ik denk toch altijd wel dat versieren vanuit één en hetzelfde basisprincipe uit gaat, alleen dat je natuurlijk wel geestelijk op een ander niveau raakt, naarmate je ouder wordt.
Oud 07-09-2005, 08:57
Optima
Optima is offline
ik denk dat het van [b] mens tot mens [b] verschilt en ook afhankelijk is van de tijd waarin we leven

vroeger was het de plicht van de man of de vrouw het hof te maken, tegenwoordig nemen vrouwn zelf het recht in handen.

Daarnaast weet ik niet of leeftijd het versieren veranderd. Mijn vader werd op zijn 45ste verliefd en heeft op een reclamebord naast de weg die mijn (nu) stiefmoeder altijd reed met een spuitbus erop gezet: "els, ik hou van je".

Ik merk wel dat ik iets minder verlegen ben geworden (oefening baart kunst) en vrij direct laat merken wat mijn intenties zijn ( ik draai iets minder om de hete brij heen)
Oud 07-09-2005, 13:51
Verwijderd
Het verschilt.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:35
Roos
Roos is offline
Voor mijzelf verschilt het wel, tegenwoordig ben ik veel brutaler en durf ik veel. Meestal werkt 't nog ook
Oud 07-09-2005, 17:02
T!ne
T!ne is offline
Vroeger durfde ik niets.. En dan spreek ik v 2 jaar geleden.. Nu zal ik wel al vlugger laten merken wat ik wil. Mijn karakter is ook veranderd en dat maakt dat ik veel brutaler ben geworden.

edit: de vraag was dus tss 40s en de jeugd.. foutje Ik denk dat het afhangt van mens tot mens.. Maar een volwassene kan nog steeds v die domme versierpogingen doen zoals een tiener hoor..

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 17:04.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 18:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn ouders hebben me wel eens verteld hoe dat in de vroegere jaren ging. Als ze dan uitgingen zaten de meisjes aan de kant en de jongens kwamen dan op hun af om met ze te dansen of zoiets. Tja en vanzelf raak je dan aan de praat. Maar als ik me dan zoiets voor de geest haal, zie ik dat niet echt als versieren (maja, ik zal wel een verkeerd beeld hebben hoe het allemaal precies ging), dus ik denk vergeleken met vroeger (20, 30 jaar geleden) dat het aantal mensen die versieren is toegenomen. Maja, verdere verschillen...

Wat mezelf betreft: ik ben geen versierder en ik zal het ook nooit worden. Ik durf nou eenmaal heel weinig. Eigenlijk houd ik meiden alleen maar heel close vast als ik weet dat zij me heel erg leuk vinden, gek op me zijn. Maar als ze alleen maar aardig overkomen als een goede vriendin, ik ze wel leuk vind (en eventueel meer wil) onderneem ik nix. Ik ben gewoon onzeker en wil niet dat diegene dan op een "negatieve" manier (in de vorm van een afwijzing) reageert als ik haar versier. Maja, wie zegt dat het negatief is he. Maar in dit soort gevallen ga ik altijd uit van een minder goede afloop. Niet goed, maja zo zit ik nou eenmaal in elkaar.
Oud 07-09-2005, 22:06
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
In de oertijd jaagden de mannen op vrouwen. Jaa, het zal heus wel veranderd zijn. Vrouwen zijn meer het iniatief aan het nemen.
Oud 08-09-2005, 21:56
Hijo de Puta
Hijo de Puta is offline
Ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voordat het versieren gaat veranderen hoor. Ikzelf versier meiden haast niet, andersom wel, en als ik het doe is het een gesprek openen met iemand die me interessant en boeiend lijkt, in ieder geval iemand die wat te melden heeft..kan je moeilijk versieren noemen.

Wel denk ik dat er mensen zijn die gewoon veranderd zijn als het om versieren gaat in de loop van de jaren, dat merk je vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:38
nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik had een gesprek met een vrouw van een jaar of 50.
Dat ging over hoe je nou jongens ontmoette enzo.
En ik legde haar uit dat dat vaak via school gaat, maar het meest via uitgaan. En dan draait het vaak toch in het begin om uiterlijk.
Zij vertelde dat op haar leeftijd, toch het innerlijk belangrijker wordt. (geen idee waarom).
Het lijkt mij ook dat men dan eerst de ander veel beter leert kennen voordat er ook daadwerkelijk een "move" gemaakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:13
Roos
Roos is offline
Citaat:
nietzijweer schreef op 09-09-2005 @ 15:38 :
Zij vertelde dat op haar leeftijd, toch het innerlijk belangrijker wordt. (geen idee waarom).
Ehm, dat is in mijn ogen nog steeds zo
Oud 12-09-2005, 21:51
Tox
Tox is offline
Nou toen ik wat jonger was kon alles maar niet snel genoeg gaan. En vaak de meiden die ik zoende was op een zatte avond en dan zag ik daarna wel hoe het verder liep.

Bij mijn huidige vriendin heb ik het veel rustiger aangepakt. We zijn eerst wezen eten met zijn tweeen en een biosje pakken, daarna zijn we een keer een filmpje gaan huren, daarna een keer met zijn tweeen naar de dierentuin en pas het afspraakje daarna hadden we voor het eerst gezoend.

En pas weer twee afspraakjes later hadden we iets. En ik moet zeggen dat we eigenlijk alles rustig hebben aangepakt en dat het veel leuker is dan het snel snel van vroeger.
Oud 13-09-2005, 10:29
Hijo de Puta
Hijo de Puta is offline
Citaat:
Tox schreef op 12-09-2005 @ 22:51 :
Nou toen ik wat jonger was kon alles maar niet snel genoeg gaan. En vaak de meiden die ik zoende was op een zatte avond en dan zag ik daarna wel hoe het verder liep.

Bij mijn huidige vriendin heb ik het veel rustiger aangepakt. We zijn eerst wezen eten met zijn tweeen en een biosje pakken, daarna zijn we een keer een filmpje gaan huren, daarna een keer met zijn tweeen naar de dierentuin en pas het afspraakje daarna hadden we voor het eerst gezoend.

En pas weer twee afspraakjes later hadden we iets. En ik moet zeggen dat we eigenlijk alles rustig hebben aangepakt en dat het veel leuker is dan het snel snel van vroeger.
Ik denk nog steeds dat dat de beste aanpak is, rustig aan, en jezelf gewoon vermaken.
Ook denk ik dat de zin: *Wat goed is, moet niet te lang duren* zeker hierbij klopt, als je 24/7 aan elkaars aars zit raakt het z`n kracht kwijt, behalve als de jongen een super*romantische jongen is. Af en toe, of iig. niet te vaak wta leuks doen, en jezelf goed vermaken is denk ik echt het beste aangezien je de tijd gunt om elkaar te missen, wat echt gewoon nodig is, en je ook zelf rust hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 11:52
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Versieren en flirten doe ik nog altijd op dezelfde manier, maar ik merk wel dat ik wat afstandelijker ben geworden door onzekerheid. Ik ben minder handtastelijk als ik nieuwe mensen ken bij uitgaan, en ik geef ze ook niet meer direct bij het weggaan een kus ofzo.

Daarnaast vind ik veel vrouwen leuk qua uiterlijk, maar als hun karakter mij niet aanstaat / de eerste indruk / , dan heb er ik weinig oren naar.

Ik versier beter als ik mij goed voel, goede muziek om mij heen heb, in een veilige omgeving sta en een paar biertjes opheb voor de ontspanning.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 22:59
knappe jongen
knappe jongen is offline
versieren zie ik als een sport. Je moet het zien als schaken. Welke zetten er in welke situatie het beste is. Tenminste, zo zie ik versieren en flirten. Ik weet nog wel dat ik aan het begin erg zenuwachtig was als ik een meisje moest versieren.

Maar door de jaren heen raakte ik er steeds beter in. De zenuwen verdwenen en het werd echt spel.

voor de oudere generatie heb ik wel respect wat betreft het versieren. Ze hebben alle moderne communicatie middelen niet gehad die de jongeren tegenwoordig hadden. Eigenlijk weet ik niet precies hoe ze het deden, mischien wel hetzelfde als wat de jeugt van tegenwoordig doet. Alleen dan wel zonder onze "moderne middelen".
Oud 18-09-2005, 11:28
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
knappe jongen schreef op 17-09-2005 @ 23:59 :
[B]versieren zie ik als een sport. Je moet het zien als schaken. Welke zetten er in welke situatie het beste is. Tenminste, zo zie ik versieren en flirten. Ik weet nog wel dat ik aan het begin erg zenuwachtig was als ik een meisje moest versieren.
Het is best wel een sport idd.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 13:54
cam-boy18
cam-boy18 is offline
tuurlijk verandert het ik ben zelf maar 18 jaar maar ik pak het versieren zeker anders aan dan 2 jaar geleden hoor je maakt fouten en daar leer je van en gaat nieuwe dingen ontdekken en gebruiken als het goed werkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten