Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 19:09
Frondish
Frondish is offline
Hoi, ik wil graag met de trein naar Polen toe, naar Krakow. Ik zat eerst te denken aan het vliegtuig maar toen kwam ik uit op 318 euro, retour. Dat vond ik wat te duur.. dus besloot te gaan zoeken hoe het met de trein was. Maar ik krijg maar geen duidelijkheid erover, ik weet niet hoe duur het is. Kan iemand mij helpen, oja ik wil zo goedkoop mogelijk reizen, 2e klas.

bedankt
Oud 01-09-2005, 20:08
Miracle
Miracle is offline
>> Europa
Oud 01-09-2005, 20:16
Miracle
Miracle is offline
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/que...02121&OK#focus

Misschien dat je hier wat aan hebt, maar aantrekkelijk is anders. :s (n)
Oud 01-09-2005, 20:35
Verwijderd
een interrail ticket is sowieso al goedkoper dan 318 euro
Oud 01-09-2005, 21:57
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet niet of je per se met de trein wilt? Ik ben met de bus (Eurolines) naar Polen gegaan, volgens mij stoppen die ook wel in Krakow. Toen was een busretour 220 gulden, omdat je als student (<25 jaar) korting krijgt.
Oud 02-09-2005, 09:17
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik weet alleen dat je vanuit Nederland in één keer naar Szczecin kunt komen en dat van daaruit directe treinen naar Krakow gaan. Het duurt wel even ja. Voor prijsinfo zal je toch echt NSI moeten bellen ( 0900-9296 ) of langsgaan bij een Internationaal-loket.
Oud 02-09-2005, 09:18
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Miracle schreef op 01-09-2005 @ 21:16 :
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/que...02121&OK#focus

Misschien dat je hier wat aan hebt, maar aantrekkelijk is anders.
Die link is inmiddels dood
Oud 02-09-2005, 09:57
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 02-09-2005 @ 10:18 :
Die link is inmiddels dood

Ik zat in de trein naar Szczecin. Gelukkig hoefde ik er niet zo lang in te zitten.
Oud 02-09-2005, 10:10
Miracle
Miracle is offline
Via Szczecin is het 19 uur en 20 minuten reizen. Je moet dan echter ook met de nachttrein.

vertrek: 11:13 (Amsterdam Centraal)
aankomst: 06:33

Via Eurolines kost het €87 of €115
De reistijd is dan 21 uur.
Oud 02-09-2005, 13:20
Frondish
Frondish is offline
Hey bedankt jongens, dat van dat plaatsje met dat Szcesc ofzo, dat wist ik niet.. ligt dat vlak bij krakow? want overstappen in polen wordt moeilijk denk ik.. aangezien mijn duits beter is dan mijn pools stap liever over in duitsland rechtstreeks naar krakow.. een busreis klinkt ook niet verkeerd.
Oud 02-09-2005, 18:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 02-09-2005 @ 11:10 :
Via Szczecin is het 19 uur en 20 minuten reizen. Je moet dan echter ook met de nachttrein.
Beter toch, lekker slapen dan merk je er niks van

En overstappen in Szczecin gaat wel lukken als je uit een NS/DB trein komt.
Oud 08-09-2005, 08:55
Verwijderd
Citaat:
SynoP schreef op 02-09-2005 @ 14:20 :
Hey bedankt jongens, dat van dat plaatsje met dat Szcesc ofzo, dat wist ik niet.. ligt dat vlak bij krakow? want overstappen in polen wordt moeilijk denk ik.. aangezien mijn duits beter is dan mijn pools stap liever over in duitsland rechtstreeks naar krakow.. een busreis klinkt ook niet verkeerd.
Overstappen zou geen probleem moeten zijn. Ik ben nog nooit in Polen geweest maar ik ga er van uit dat ook daar op stations borden/papieren hangen met vertrek en aankomsttijden en het perron erbij. De papieren zijn trouwens in de meeste landen geel maar ik weet niet of dat ook voor Polen geldt.
Oud 08-09-2005, 16:55
almighty
almighty is offline
Het is al eerder gezegd volgens mij, maar een busretour naar polen lijkt mij beter
in oktober ga ik er zelf ook heen (Torun), jongerenretour daarheen kost slechts 87E
Oud 12-09-2005, 21:17
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-09-2005 @ 19:49 :
Beter toch, lekker slapen dan merk je er niks van

En overstappen in Szczecin gaat wel lukken als je uit een NS/DB trein komt.
Je reist dan volgens mij gewoon in een DB rijtuig wat veel wegheeft van een ICK rijtuig.
Oud 17-09-2005, 20:15
ramonneke
ramonneke is offline
Citaat:
SynoP schreef op 01-09-2005 @ 20:09 :
Hoi, ik wil graag met de trein naar Polen toe, naar Krakow. Ik zat eerst te denken aan het vliegtuig maar toen kwam ik uit op 318 euro, retour. Dat vond ik wat te duur.. dus besloot te gaan zoeken hoe het met de trein was. Maar ik krijg maar geen duidelijkheid erover, ik weet niet hoe duur het is. Kan iemand mij helpen, oja ik wil zo goedkoop mogelijk reizen, 2e klas.

bedankt
Met het vliegtuig valt wel mee. Moet je eens proberen met Easyjet vanaf Dortmund.

Pasgeleden had ik een klant die vanaf daar naar Krakow gevlogen is voor 108 euro retour incl. luchth. bel. en alle toeslagen.
Oud 23-09-2005, 21:44
Verwijderd
toevallig heb ik dit ook weleens gedaan, weet neit meer het exacte bedrag maar lag volgens mij rond de 150 euro. is wel een leuke reis door berlijn enzo maar verwacht niet dat er bij de douane in polen ook maar 1 glimlachje vanaf komt als je wakker wordt gemaakt en verzocht wordt je paspoort te laten zien. kut comministisch chagrijnige mensen.
gelukkig is krakow heel erg vet, heel erg goedkoop uitgaan en makkelijk wijven scoren. veel plezier
Oud 05-10-2005, 20:38
Mabo
Mabo is offline
Ik ben met de bus van Eurolines geweest naar en volgende plaats. Best te doen qua prijs alleen zit je wel 24 uur in de bus! Teken uit je winst...
Oud 28-10-2005, 12:20
Frondish
Frondish is offline
Het staat allemaal al nu Ik ga inderdaad met een bus van eurolines rechtstreeks naar krakow, van 28dec - 06jan. Zit wel 22 uur in de bus volgens schema, maar ik heb t voor haar over... en dan ook nog is voor een leuk prijsje, 176 pleuro

Regels voor berichten