Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2005, 11:48
streetspirit
streetspirit is offline
een half jaar geleden heb ik het uit gemaakt met de jongen waarmee ik toen 2,5 jaar gegaan ben. de rede dat ik het uit had gemaakt was dat ik gevoelens kreeg voor zijn beste vriend. (dit weet hij niet) deze zogenaamde beste vriend van hem zei mij ook leuk te vinden, en zei dingen als: dat vriendje van jou past niet bij je, hij is niemand voor jou, ik hoor bij jou etc. ik was hier helemaal door 'gehypnotiseerd' geraakt en heb het met mijn vriend uitgemaakt omdat ik zo verliefd geworden was op die beste vriend.

die vriend bleek mij gewoon te gebruiken, en hier ben ik gelukkig op tijd achter gekomen, en hem eens goed de waarheid gezegd, ik wil nu nooit meer iets met hem te maken hebben.

verder dringt het nu ook tot mij door dat ik mezelf heb laten opnaaien door die jongen, en dat ik eigenlijk heel graag terug wil bij mijn ex. hij vind mij blijkbaar ook nog leuk want paar dagen geleden hadden wij gezoend, en hij vroeg me bij hem terug. ik zei dat ik hier over na moest denken.

ik heb niet meteen ja gezegd ,omdat ik me verschrikkelijk schuldig voel tegenover hem, wat ik hem geflikt heb met die nepvriend van hem. toen ik met mijn ex gekust had, voelde dat dus echt vreemd en onvertrouwd, en daarom denk ik nu dat het niet slim is om het nogmaals met hem te proberen, terwijl ik ons eigenlijk wel een kans wil geven.

ik ben bang dat het nooit meer hetzelfde wordt, en dat ik het daarom weer uit ga maken, en dat kan ik hem niet aan doen.

maar ik wil wel erg graag bij hem zijn, samen dingen met m doen en een vriendschap hebben we al geprobeerd maar dat werkte niet echt aangezien wij toch de hele tijd aan elkaar willen zitten enzo. (en dit is afgelopen week weer voor de 1e keer gebeurd)

maar ik voel me zo schuldig!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2005, 11:49
streetspirit
streetspirit is offline
wat vinden jullie? zou ik het moeten proberen? of ga ik mezelf dan in de war zitten dat ik hem zo ongeveer met zijn beste vriend bedrogen heb?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 11:52
Lorelei
Lorelei is offline
Mja. Lastig. Ik denk dat het beste is om het eerlijk te zeggen. Hij komt er toch wel achter namelijk, als die "beste vriend" z'n mond open trekt. Dus dan kan je het maar beter zelf gezegd hebben. Wat ik waarschijnlijk zou doen is naar 'm toe gaan, uitleggen wat er gebeurd is. Zeggen hoe ik me erover voel.. en hem de keuze geven. En die hoe dan ook accepteren. Dat zou ik doen
Oud 18-07-2005, 11:54
KrisKras
KrisKras is offline
Er over praten ja, uitleggen, vertellen hoe je je voelt, wat je er van verwacht, hoe je nu verder wilt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 11:55
streetspirit
streetspirit is offline
als het aan die beste vriend ligt.... mag mijn ex er nooit achter komen. deze jongen is een rasechte leugenaar etc. hij doet vaker van dit soort dingen achter de rug om van zijn vrienden. ik zou het het liefste zeggen tegen mijn ex. maar wil niet dat hun ruzie krijgen? k weet het...het is eigenlijk geen vriendschap te noemen tussen deze 2 zo...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 12:18
KrisKras
KrisKras is offline
Dan wordt het hoog tijd dat die jongen weet wat voor iemand zijn vriend is. Het lijkt me verstandig dat je het toch vertelt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 12:19
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
streetspirit schreef op 18-07-2005 @ 12:55 :
als het aan die beste vriend ligt.... mag mijn ex er nooit achter komen.
Maar als het aan jou ligt wel. Als het straks toch uitkomt, omdat die vriend van hem het juist gaat vertellen om jullie uit elkaar te halen, heb jij een groter probleem. Praten met je ex kan geen kwaad.
Goede relaties ontstaan niet van het ene op het andere moment. Je moet elkaar opnieuw vertrouwen, eerlijk zijn en niet te hoge verwachtingen hebben. Misschien kom je wel nooit meer op het 'niveau' van vroeger en misschien wordt het zelfs beter dan dat..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 14:59
streetspirit
streetspirit is offline
ik heb besloten hem in ieder geval te gaan vertellen dat ik gevoelens voor die vriend van hem heb gehad. dat is al iets. denk niet dat ik hem durf te vertellen dat ik dus ook met m gezoend heb etc. achter zijn rug om. Want dan wordt mijn ex boos op die vriend van hem, en dat is dan mijn schuld ofzo. mss zeur k nou een beetje een eind weg, maar ik wil mijn ex gewoon niet kwetsen aangezien ik m eigenlijk terug wil. maar wil ook niet liegen tegen m...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 15:44
WolterB
WolterB is offline
Ga iig niet liegen tegen je ex.
Eerlijk vertellen wat er gebeurd is, desnoonds niet in één keer alles, maar zolang je maar geen onwaarheden vertelt kan t goedkomen
Oud 18-07-2005, 18:24
Antinoniem
Antinoniem is offline
Iedereen maakt wel eens fouten, gewoon hier met je ex over hebben, veel praten en eerlijk zijn en dan kan het best weer goed komen denk ik zo
Oud 18-07-2005, 18:44
Met@lFre@kie
Met@lFre@kie is offline
als je wil dat het weer hetzelfde wordt tussen jullie, moet je in ieder geval eerlijk tegen hem zijn, dus hem alles vertellen.
je kan het wel voor je houden, maar daarmee gaat het gevoel van schuldig voelen niet weg..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 19:30
Anaïs
Anaïs is offline
Het kan misschien terug goed worden, maar nooit meer hetzelfde, maar dat hoeft niet negatief te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten