Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sorry dat ik zo reageer, maar trainen en fietsen doe je op een echte fiets, toch niet op zo'n ding. ![]() Ik ga nu ( 23:30 uur) nog een klein fiets tochtje maken van ongeveer 40 km. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dit is pas een echte klim. ![]() De Keutenberg. Oudere schrijfwijze: Keuteberg Zie het percentage, schrik en huiver. Zijn er heuvels waar de mannen van de jongens gescheiden worden. Hier worden de kerels van de mannen gescheiden. In mijn optiek de zwaarste klim van Nederland. Statistieken: Lengte 1200m. Gemiddeld % 8, max 20% in de binnenbocht beneden.. Uit het zadel over een stuk van 450 meter met 16.5% . Deze puist in het landschap kent maar één pluspunt. Hij is met uitzondering van bewoners afgesloten voor autoverkeer. Het begin van de klim met een haarspeldbocht is het zwaarst. Wil je hem tot het einde omhoog, zorg dat je hier nog niet alle krachten verspeeld hebt. Wordt het halverwege donker voor je ogen, stop dan even op de picknickplaats om het droogdal-landschap te overzien. Ik heb een paar afstandsfoto's om de klim duidelijk te maken maar die zijn te onduidelijk vanwege de bomen maar neem van mij aan dat je voor deze klim een longinhoud van minimaal 5,5 liter moet hebben, veel klimervaring en EPO in je bloedbeeld. Voor de gemiddelde sado-masochistische tourfietser een must. En ik kan 'm aan. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Deze klims doe ik regelmatig, liggen bij mij in de provincie ( 5 t/ 10 % ) De Keutenberg is zwaarder en steiler! (klik maar eens op ...Cauberg) Deze ga ik deze week nog eens doen. ![]() Kunderberg Fromberg Cauberg Geulhemmerberg Bemelerberg Wolfsberg Loorberg Gulpenerberg Schweiberg Camerig Gemmenicherberg Vaalserberg Kruisberg Eyserbosweg Huls |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je trouwens ook fitnesst, is de ergometer misschien ook wel een goede voor je, je traint je beenspieren en buikspieren flink en gaat er absoluut harder van fietsen. Het is goed om je benen op verschillende manieren te trainen. Maar dan nog, spierkracht komt bij het fietsen langzaam wel, conditie is veel belangrijker.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik had vorig jaar in de vakantie de Col des Limouches beklommen (maar dan ook echt alleen de berg he, dus niet een hele etappe van 50 tot 100 km ![]() ![]() Maja ik ga maar eens zien hoe ik het daar in Limburg ga doen ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Maarja het is ook al een oudje, die race fiets. ![]() Dit is pas een echte bike. ![]() ![]() Trek 1500 het liefst afgemonteerd met Compagnola Record Triple of Shimano Dura Ace Triple ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
is 1 km omhoog 1km naar beneden en dat een keertje of 10. en waar is ''hierheen'' dan? ik zoek wel eens bergen op ja gister de holterberg beklommen stukken 10% wel leuk |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Alleen de afmontage van die Trek 1500 is goed. Het frame is van veel mindere kwaliteit dan de Dura ace afmontage ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Over die Trek, heb inderdaad vernomen dat het frame wat minder is, maar de afmontage (vind ik althans) belangrijker dan de kwaliteit van het frame, de kwaliteit van het frame gaat pas tellen als je vrij zwaar gebouwd bent, maar met mijn 60 kg zal dit weinig tot geen rol spelen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En qua frame betreft heb je ook niet iets heel duurs nodig. Je moet alleen letten op de sterkte van de wielen en je gewicht. Je moet vooral niet te zwaar gaan rijden. Ik rij wedstrijden enzo, bij de nieuwelingen. Daar mogen we maximaal 53 - 16 rijden. Volgend jaar ga ik naar de junioren, daar mogen we 52 - 14 rijden. Zo wordt het steeds wat opgebouwd tot de 53 - 10 meen ik. Dit is vooral omdat anders je knieën e.d. anders te zwaar belast worden enzo. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|