![]() |
|
![]() |
hallo,
Ik ben 25 jaar en heb het Duane type 1 syndroom aan beide ogen. ik kan mijn ogen niet naar buiten draaien, enkel naar binnen. het zicht aan mijn rechter oog is minimaal, en links zie ik voor 50%. Ik ben 2 maal geopereerd, maar zonder zichtbaar resultaat...dat was aan de schuine oogspieren. Nu wordt er overlegd door de optometrist of een operatie aan de rechte oogspieren mogelijk is. (mijn rechter oog staat naar boven gedraait, met name bij moeheid.) Mijn zusje heeft ook het Duane syndroom, zij is op 2 jarige leeftijd geopereerd. aan haar ogen is bijna niets meer te zien. Ze waren er op tijd bij. Duane is voor mij erg vervelend, omdat ik weet dat het opvalt. Maar echt lichamelijke klachten, buiten hoofdpijn, heb ik niet. |
![]() |
|
![]() |
Yo,
Ik heb ook het Duane syndroom en ben er toen ik klein was aan geopereerd. Mijn ogen staan nu recht maar kan me linker oog niet links keren voorderest heb ik soms last van een lui oog maar alleen als ik vermoeid raak naast dat heb ik geen klachten. Ik raad mensen aan om zich te laten opereren hebt dus het, het risico waard is... als je het mij vraagt. Ik raad aan om een docter te zoeken die er ervaring mee heeft en je precies kan vertellen of het slim is om te een operatie te ondergaan. Het AMC Amsterdam Docter Prik heeft mij geopereert.. Ik weet niet of hij ook volwassene opereert) Ik ben niet scheel of slechtziend maar als ik de operatie nooit was ondergaan was het een heel ander verhaal geweest... groete Mitch |
![]() |
|
![]() |
Hallo,
Ik ben op zoek naar mensen die het syndroom van duane hebben, of gehad hebben. Ik heb namelijk zelf het syndroom van duane gehad en ben geoppereerd, met resultaat. Nu zit ik in mijn laatste jaar secundair onderwijs (beeldende vorming) en wil mijn eindwerk hierover maken. Groetjes |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hallo,
Ook ik heb het duane syndroom. Type 1 aan mijn linkeroog (die draaid niet naar buiten, meer dan 50% ). Ik ben niet geopereerd. Ik ben vroeger er veel mee gepest, nu heb ik er niet zoveel last meer van, behalve dat het moeilijker is om een rijbewijs te halen (die heb ik dus niet). Op dit moment heb ik nekklachten. Even afwachten om het gewoon mijn spieren zijn, of dat het komt door mijn schreefstand.... Groetjes Anita |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Duane syndroom eddyv | 3 | 04-07-2010 11:56 |