Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2005, 15:01
Saarah
Saarah is offline
De laatste tijd slaap ik 's nachts veel bij mijn grootouders, maar ik slaap er ook heel erg slecht. Mijn slaapkamer is er op de zolder, en aangezien hun huis van hout is, is dat vreselijk heet . Plus dan die rotmuggen

Maar ik had al 'n paar keer gemerkt dat ik 's nachts wakkerlig, en last heb van muggenbeten (of muggenbulten voor de Nederlanders ), die dus verschrikkelijk jeuken. Als ik uiteindelijk dan toch in slaap val, en 's morgens wil kijken naar die muggenbeten, zijn ze er niet meer .
Dit heb ik al 'n paar keer voorgehad, en omdat er gisteren toch een stiftje naast m'n bed lag, heb ik 'n cirkeltje getrokken rond een aantal muggenbeten. Vandaag zijn ze weer "verdwenen"
Kan dit eigenlijk wel? Verbeelding is het toch echt niet , maar muggenbeten blijven toch langer zitten? Is het mss van een ander beestje ofzo? Ik vind het echt raar

Edit: op de plaats waar ik die cirkeltjes heb getrokken, zie ik nog wel 'n klein rood puntje, maar dat jeukt niet meer ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 15:16
Verwijderd
Ik zie nu een heel lijf voor met cirkeltjes en dan opeens de grote letters "WATERVASTESTIFT"

Ik weet niet wat het is. Ik heb het ook wel eens gehad, maar rode puntjes heb ik eigenlijk nog nooit gehad, of niet goed gekeken..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 15:23
Verwijderd
tja, muggebulten verdwijnen op zich altijd vanzelf... als een mug weinig speeksel in je heeft gespoten (dus als je hem hebt weggeveegd terwijl hij pas net begonnen was) is de muggenbult kleiner en stopt de jeuk eerder.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 15:24
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 15-07-2005 @ 16:16 :
Ik zie nu een heel lijf voor met cirkeltjes en dan opeens de grote letters "WATERVASTESTIFT"

Ik weet niet wat het is. Ik heb het ook wel eens gehad, maar rode puntjes heb ik eigenlijk nog nooit gehad, of niet goed gekeken..
Neenee, ik heb de stift er goed afgekregen hoor

Citaat:
tja, muggebulten verdwijnen op zich altijd vanzelf... als een mug weinig speeksel in je heeft gespoten (dus als je hem hebt weggeveegd terwijl hij pas net begonnen was) is de muggenbult kleiner en stopt de jeuk eerder.
Mja, maar ik vind het wel toevallig dat het elke nacht al zo geweest is... Ofwel is het gewoon een heel zwakke mug ofzo

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 15:35
Vejji
Vejji is offline
hmm ik heb echt zo'n hele vage manier die best nog wel helpt, met je nagel er een kruisje opzetten
klinkt achterlijk (ist ook wel beetje) maar werkt wel aardig tegen de jeuk mocht je de muggen niet kunnen lozen
Oud 15-07-2005, 17:10
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 15-07-2005 @ 16:35 :
hmm ik heb echt zo'n hele vage manier die best nog wel helpt, met je nagel er een kruisje opzetten
klinkt achterlijk (ist ook wel beetje) maar werkt wel aardig tegen de jeuk mocht je de muggen niet kunnen lozen
Doet niet iedereen dat dan?

Hoe meer je krabt hoe groter de bult en hoe heftiger de jeuk.
Ik heb het ook zeer regelmatig dat ze de volgende dag weer verdwenen zijn.
Oud 15-07-2005, 18:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 15-07-2005 @ 18:10 :
Doet niet iedereen dat dan?
ik doe dah ook...maar meestal krab ik ook
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 18:54
Verwijderd
Mijn muggenbulten zijn ook vaak erg snel weer weg. Lijkt me niets raars hoor, zo werkt dat gewoon. Sommige muggen bijten kennelijk 'beter' dan andere.

Spuug erop smeren en er dan een kruisje in duwen heb ik overigens altijd geleerd En dat werkt ook echt
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 19:47
@Moon
@Moon is offline
Dan moet jij blij zijn, want bij mij zwellen ze gigantisch op. Een muggenbult kunnen bij mij wel eens op een gegeven moment +/-8 cm groot worden. Ik overdrijf niet. Maar ja.. ik ben blijkbaar ook wat allergisch voor muggen...
Wat ik dan wel eens doe, is dan dat rode puntje open maken en wat de muggen erin hebben gespoten eruit te knijpen. Volgens mij werkt dat ook wel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-07-2005 @ 19:54 :
Mijn muggenbulten zijn ook vaak erg snel weer weg. Lijkt me niets raars hoor, zo werkt dat gewoon. Sommige muggen bijten kennelijk 'beter' dan andere.
En dat kruisje is ook iets wat ik geleerd heb van mijn vader.

(Muggenbulten zwellen bij mij ook wel eens op tot zo'n plakkaat van centimeters doorsnee...maar gelukkig niet altijd.)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 20:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het ook wel eens dat ik 's nachts wakker word van de jeuk en dat ik dan een enorme bult heb en dat er als ik 's ochtends wakker word geen spoor meer van te bekennen is. Denk dat het dan gewoon al is weggetrokken.
Oud 15-07-2005, 20:55
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
@Moon schreef op 15-07-2005 @ 20:47 :
Dan moet jij blij zijn, want bij mij zwellen ze gigantisch op. Een muggenbult kunnen bij mij wel eens op een gegeven moment +/-8 cm groot worden. Ik overdrijf niet. Maar ja.. ik ben blijkbaar ook wat allergisch voor muggen...
Wat ik dan wel eens doe, is dan dat rode puntje open maken en wat de muggen erin hebben gespoten eruit te knijpen. Volgens mij werkt dat ook wel.
heb ik ook..kan je pilletjes voor halen.
Oud 15-07-2005, 21:52
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 15-07-2005 @ 21:55 :
heb ik ook..kan je pilletjes voor halen.
Watvoor pilletjes dan? Mijn huisarts geeft me daarvoor helemaal niets ..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 11:15
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
@Moon schreef op 15-07-2005 @ 22:52 :
Watvoor pilletjes dan? Mijn huisarts geeft me daarvoor helemaal niets ..
ja hij gaf me iets wat eigenlijk voor hooikoort is. (ik lees net dat het ook voor allergie is) ff kijken hoe het heet. Xyzal.
moest je direct innemen nadat je merkt dat ze zwellen, en dan daarna nog 2 dagen ofzo.
maar nu heb ik ook grote muggebulten, en werkt t niet echt...dus.
Oud 18-07-2005, 10:49
Verwijderd
Heb ik ook telkens. Meestal heb ik na een uur of 2 al geen bult meer... scheelt ook weer. Krabben is nooit goed, krijg je alleen maar meer jeuk van.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 13:55
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 15-07-2005 @ 16:35 :
lolzorzen! ik dacht dat ik de enige was die dat deed

Regels voor berichten