Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2005, 01:17
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Eerder begon ik het topic:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1182049

Het liep als volgt af:

Geloof het of niet donderdag was het de grote dag en na een kort gesprekje zei ik het volgende zinnetje: "Ik vond het altijd erg gezellig om met je te praten.... Helaas moet ik er weer vandoor.."

Toen vroeg ik ze als we elkaar nog zouden zien. Ik zei van niet en toen gaf ze me haar MSN-adres en vroeg ik haar nummer.

Tegelijkertijd ben ik uitgenodigd voor een informele BBQ van de lokale politieke partij, waar je gerust met partner kan komen...

Ik was van toch al van plan iets met haar af te spreken. Dus leek het mij leuk om haar hier voor uit te nodigen, maar is dat wel verstandig? En zo ja? wat kan ik dan het beste aan de telefoon zeggen?

Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 01:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2005, 08:49
Verwijderd
Ik zou zeggen: waarom niet?
En als het heel saai is dan kunnen jullie altijd nog samen wegsneaken
Gewoon doen. Vertel haar dat je en bbq hebt van de lokale politieke partij en dat je iemand mag meenemen en dat je haar wel mee zou willen nemen, als zij dat leuk zou vinden.
Zoiets.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 08:51
Mariekje*
Mariekje* is offline
Wat loontjuh zegt.
Oud 10-07-2005, 09:03
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 10-07-2005 @ 09:51 :
Wat loontjuh zegt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 12:10
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 10-07-2005 @ 10:03 :
Oud 10-07-2005, 12:36
De Zwartkijker
Citaat:
Loontjuh schreef op 10-07-2005 @ 09:49 :
Ik zou zeggen: waarom niet?
En als het heel saai is dan kunnen jullie altijd nog samen wegsneaken
Gewoon doen. Vertel haar dat je en bbq hebt van de lokale politieke partij en dat je iemand mag meenemen en dat je haar wel mee zou willen nemen, als zij dat leuk zou vinden.
Zoiets.
Dankjewel, dankzij jou is een groot gedeelte van mijn onzekerheid weg omdat ik A nu weet hoe ik het zal zeggen (wat jij hebt opgeschreven...en B het dus niet zo een stom idee is dat mijn vrienden mij hebben doen willlen laten geloven..
Oud 10-07-2005, 12:47
Kkowboy
Kkowboy is offline
Met je chix naar de BBQ van de lokale politieke partij, LOL's
Oud 10-07-2005, 12:50
De Zwartkijker
Citaat:
Kkowboy schreef op 10-07-2005 @ 13:47 :
Heb jij een beter idee?
Oud 10-07-2005, 12:51
Kkowboy
Kkowboy is offline
Hoe oud is ze?
Oud 10-07-2005, 12:51
De Zwartkijker
Citaat:
Kkowboy schreef op 10-07-2005 @ 13:51 :
Hoe oud is ze?
17 en ze doet VWO
Oud 10-07-2005, 14:10
MB
MB is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 10-07-2005 @ 02:17 :

Het liep als volgt af:

Geloof het of niet donderdag was het de grote dag en na een kort gesprekje zei ik het volgende zinnetje: "Ik vond het altijd erg gezellig om met je te praten.... Helaas moet ik er weer vandoor.."

Waarom zei je dat?
Oud 10-07-2005, 14:13
De Zwartkijker
Citaat:
Da_mark schreef op 10-07-2005 @ 15:10 :
Waarom zei je dat?
Hoe bedoel je?
Oud 10-07-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Kkowboy schreef op 10-07-2005 @ 13:47 :
Hopelijk wel die van Liberaal Bloemendaal
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 14:28
De Zwartkijker
Citaat:
Snees schreef op 10-07-2005 @ 15:25 :
Hopelijk wel die van Liberaal Bloemendaal
hhahah

Nee mokum mobiel
Oud 10-07-2005, 14:39
MB
MB is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 10-07-2005 @ 15:13 :
Hoe bedoel je?
Zei je: "Ik vond het altijd erg gezellig om met je te praten.... Helaas moet ik er weer vandoor.." omdat je ook daadwerkelijk weg moest, of omdat je je ongemakkelijk voelde ofzo?
Oud 10-07-2005, 14:43
Verwijderd
Ik hoop alleen voor je dat ze dezelfde politieke voorkeur heeft en anders openminded is.

maar BBQ
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 14:44
De Zwartkijker
Citaat:
Da_mark schreef op 10-07-2005 @ 15:39 :
Zei je: "Ik vond het altijd erg gezellig om met je te praten.... Helaas moet ik er weer vandoor.." omdat je ook daadwerkelijk weg moest, of omdat je je ongemakkelijk voelde ofzo?
Nee, je moet nooit te lang met een dame praten. Jij hoort he gesprek af te sluiten....Ookal zou je het liefst uren met haar willen praten... Laat dat over voor je date....
Oud 10-07-2005, 14:45
De Zwartkijker
Citaat:
Cytherea schreef op 10-07-2005 @ 15:43 :
Ik hoop alleen voor je dat ze dezelfde politieke voorkeur heeft en anders openminded is.

maar BBQ

Dankje, maar het lijkt jou dus een goed plan?
Oud 10-07-2005, 15:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 10-07-2005 @ 15:45 :
Dankje, maar het lijkt jou dus een goed plan?
je kan toch 100...nee 1000x beter haar naar de film vragen. teminste, aangenomen dat je wil dat er iets gebeurt. like, ik ben nog nooit op een bbq van een locale politieke partij geweest (als vegetariër kom ik sowieso niet veel op bbqs) , maar ik kan me voorstellen dat het niet de ideale plaats is voor een eerste date. of een tweede-tiende.
Oud 10-07-2005, 15:23
famillie
famillie is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 10-07-2005 @ 15:44 :
Nee, je moet nooit te lang met een dame praten. Jij hoort he gesprek af te sluiten....Ookal zou je het liefst uren met haar willen praten... Laat dat over voor je date....
Met alle respect, je komt nogal krampachtig over. alsof je honderden boeken hebt gelezen en tot in detail de etiqette wilt volgen.

Volgens mij kun je proberen het beste gewoon naturel/onstspannen over te komen (dat was het probleem op zich eigenlijk al he..)

In ieder geval, als je een gesprek afkapt, dan kan zij weer de indruk krijgen van...ow, opwee, hij wil me niet meer spreken. als zij vraagt : spreken we elkaar nog" moet je juist zeggen, Ja, dat lijkt me leuk, heb je zin om... (mee te gaan naar een BBQ vrijdag/ van het weekend wat te gaan drinken/ (let op originele tip!) te kaan kanooen (samen in 1 bootje...)/

Bekijk het als volgt, je ziet haar zo nooit meer, je hebt niets te verliezen, nee heb je, ja kun je krijgen. Je vraagt gewoon of ze zin heeft om te gaan kanooen, zegt ze nee, pecht gehad, zegt ze ja, dan ben je blij.

p.s. niets moet volgens de regels, maar betaal je wel ff voor haar?

suc6
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 17:06
De Zwartkijker
Citaat:
famillie schreef op 10-07-2005 @ 16:23 :
Met alle respect, je komt nogal krampachtig over. alsof je honderden boeken hebt gelezen en tot in detail de etiqette wilt volgen.

Volgens mij kun je proberen het beste gewoon naturel/onstspannen over te komen (dat was het probleem op zich eigenlijk al he..)

In ieder geval, als je een gesprek afkapt, dan kan zij weer de indruk krijgen van...ow, opwee, hij wil me niet meer spreken. als zij vraagt : spreken we elkaar nog" moet je juist zeggen, Ja, dat lijkt me leuk, heb je zin om... (mee te gaan naar een BBQ vrijdag/ van het weekend wat te gaan drinken/ (let op originele tip!) te kaan kanooen (samen in 1 bootje...)/

Bekijk het als volgt, je ziet haar zo nooit meer, je hebt niets te verliezen, nee heb je, ja kun je krijgen. Je vraagt gewoon of ze zin heeft om te gaan kanooen, zegt ze nee, pecht gehad, zegt ze ja, dan ben je blij.

p.s. niets moet volgens de regels, maar betaal je wel ff voor haar?

suc6
Leuk idee van dat kanoeen. Die houdt ik nog achter de hand. Tja ik wil haar uitvragen, maar het moet niet te cliche worden....
Het leuke van een BBQ is dat ik haar kennis laat maken met mijn wereld, zonder veel druk op haar te leggen. Het zal wel een ongedwongen gezellig sfeertje zijn.... en als het niks aan is, kunnen we, zoals Looontjeuhh zei nog altijd ergens anders naar
toe...
Oud 10-07-2005, 17:08
De Zwartkijker
Citaat:
little nemo schreef op 10-07-2005 @ 16:11 :
je kan toch 100...nee 1000x beter haar naar de film vragen. teminste, aangenomen dat je wil dat er iets gebeurt. like, ik ben nog nooit op een bbq van een locale politieke partij geweest (als vegetariër kom ik sowieso niet veel op bbqs) , maar ik kan me voorstellen dat het niet de ideale plaats is voor een eerste date. of een tweede-tiende.

Ook jij bedankt voor jou advies. Tja dat gevaar ligt ook op de loer dat ze het helemaal niks aan vindt......Vandaar dat ik er ook zo over loop te peinzen...
Oud 10-07-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 10-07-2005 @ 15:44 :
Wie heeft dat nou weer bedacht? Ik praat ook graag uren met leuke jongens vóórdat ik een afspraakje met ze heb. Hoe moet ik er anders achterkomen of ze mij leuk vinden - en of ze überhaupt wel leuk zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 17:17
De Zwartkijker
Citaat:
Morgan schreef op 10-07-2005 @ 18:09 :
Wie heeft dat nou weer bedacht? Ik praat ook graag uren met leuke jongens vóórdat ik een afspraakje met ze heb. Hoe moet ik er anders achterkomen of ze mij leuk vinden - en of ze überhaupt wel leuk zijn?

Zo bedoel ik het niet. Je kunt gerust met iemand praten en zolang als je wilt, maar je moet nooit de indruk geven dat je anders toch niks te doen hebt... en haar als een hondje gaan volgen.....
Oud 10-07-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 10-07-2005 @ 18:17 :
Zo bedoel ik het niet. Je kunt gerust met iemand praten en zolang als je wilt, maar je moet nooit de indruk geven dat je anders toch niks te doen hebt... en haar als een hondje gaan volgen.....
Oh, zo. Hmja, dat kan inderdaad wel eens vervelend worden. Maar goed, dat is volgens mij vrij gemakkelijk af te stellen op de ander - als zij eruit ziet alsof ze het niet meer zo interessant vindt, kun je er gauw vandoor gaan.

Aan de andere kant - voordat m'n vriendje en ik eindelijk wat kregen, hadden we eigenlijk allebei het idee dat we te veel achter de ander aanliepen. Soms ging hij dus gewoon een poos níet met mij praten, waardoor ik het idee had dat hij mij gewoon helemaal niet leuk en interessant vond. En andere keren heb ik precies hetzelfde bij hem gedaan. Het hóeft dus niet nodig te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2005, 17:26
De Zwartkijker
Citaat:
Morgan schreef op 10-07-2005 @ 18:22 :
Oh, zo. Hmja, dat kan inderdaad wel eens vervelend worden. Maar goed, dat is volgens mij vrij gemakkelijk af te stellen op de ander - als zij eruit ziet alsof ze het niet meer zo interessant vindt, kun je er gauw vandoor gaan.

Aan de andere kant - voordat m'n vriendje en ik eindelijk wat kregen, hadden we eigenlijk allebei het idee dat we te veel achter de ander aanliepen. Soms ging hij dus gewoon een poos níet met mij praten, waardoor ik het idee had dat hij mij gewoon helemaal niet leuk en interessant vond. En andere keren heb ik precies hetzelfde bij hem gedaan. Het hóeft dus niet nodig te zijn
Leuk verhaal, maar dat bedoel ik juist, het feit dat je ging twijfelen zorgde er juist voor dat het voor jou een grotere uitdaging werd...en nog meer naar hem verlangde...
Oud 10-07-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 10-07-2005 @ 18:26 :
Leuk verhaal, maar dat bedoel ik juist, het feit dat je ging twijfelen zorgde er juist voor dat het voor jou een grotere uitdaging werd...en nog meer naar hem verlangde...
Misschien wel. Aan de andere kant heb ik het ook een paar keer bijna opgegeven. Er zijn jongens geweest bij wie ik het helemaal had opgegeven, en die me daarna toch leuk bleken te vinden. Tja, dat was dus te laat.
Precies op het randje blijven lopen, dus
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 17:32
De Zwartkijker
Citaat:
Morgan schreef op 10-07-2005 @ 18:30 :
Misschien wel. Aan de andere kant heb ik het ook een paar keer bijna opgegeven. Er zijn jongens geweest bij wie ik het helemaal had opgegeven, en die me daarna toch leuk bleken te vinden. Tja, dat was dus te laat.
Precies op het randje blijven lopen, dus
Oké, maar dan deden zo ook iets verkeerd... K
Oud 10-07-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 10-07-2005 @ 18:26 :
Je vergeet dat er ook vrouwen op deze wereld zijn die niet van die spelletjes houden.
Toen mijn vriend en ik aan het begin van onze relatie stonden, hadden we juist alleen maar tijd voor elkaar en werd de rest opzij gezet. We waren van de 24 uur zeker 6 uur met elkaar aan het praten. Hij intrigeerde me niet minder dan andere jongens die ik leuk had gevonden. Ik vond het juist fijn dat hij zo duidelijk liet merken dat hij gek op me was.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 18:11
WolterB
WolterB is offline
GEwoon vragen idd
Oud 10-07-2005, 18:21
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 10-07-2005 @ 01:17 :

Ik was van toch al van plan iets met haar af te spreken. Dus leek het mij leuk om haar hier voor uit te nodigen, maar is dat wel verstandig? En zo ja? wat kan ik dan het beste aan de telefoon zeggen?
Niet doen joh. stel je voor dat ze nee zeg. Je hele reputatie gelijk naar de klote
Grapje hoor waarom zou je haar niet vragen nee heb je al en ja kun je krijgen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 00:19
De Zwartkijker
Citaat:
Cytherea schreef op 10-07-2005 @ 18:59 :
Je vergeet dat er ook vrouwen op deze wereld zijn die niet van die spelletjes houden.
Toen mijn vriend en ik aan het begin van onze relatie stonden, hadden we juist alleen maar tijd voor elkaar en werd de rest opzij gezet. We waren van de 24 uur zeker 6 uur met elkaar aan het praten. Hij intrigeerde me niet minder dan andere jongens die ik leuk had gevonden. Ik vond het juist fijn dat hij zo duidelijk liet merken dat hij gek op me was.

Waren alle meisjes maar zoals jij....dan was het leven een stuk minder moeilijk...
Oud 11-07-2005, 00:20
De Zwartkijker
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 10-07-2005 @ 19:21 :
Niet doen joh. stel je voor dat ze nee zeg. Je hele reputatie gelijk naar de klote
Grapje hoor waarom zou je haar niet vragen nee heb je al en ja kun je krijgen

Toen ik de eerste regels las sloeg de twijfel al toe....Totdat ik zag dat je een grapje maakte...
Oud 11-07-2005, 00:21
De Zwartkijker
Citaat:
WolterB schreef op 10-07-2005 @ 19:11 :
GEwoon vragen idd

Weet je hoe ik het specifiek kan vragen zonder teveel kleerscheuren op te lopen?
Oud 11-07-2005, 00:23
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ze vroeg je of jullie elkaar weer zouden zien. Ze gaf je haar nummer en MSN-adres.

Meisjes zijn (vaak) niet direct, maar (vaak) wel subtiel.

Duidelijk toch?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 00:24
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 11-07-2005 @ 01:21 :
Weet je hoe ik het specifiek kan vragen zonder teveel kleerscheuren op te lopen?
Hey, er is [dan en dan] een BBQ, beetje informeel, van [die en die partij]. Heb je zin om met me mee te gaan?

Tadaa!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 00:26
De Zwartkijker
Citaat:
Mandarijntje schreef op 11-07-2005 @ 01:23 :
Ze vroeg je of jullie elkaar weer zouden zien. Ze gaf je haar nummer en MSN-adres.

Meisjes zijn (vaak) niet direct, maar (vaak) wel subtiel.

Duidelijk toch?
Dank je, zo een post had ik nodig....
Oud 11-07-2005, 00:27
De Zwartkijker
Citaat:
Mandarijntje schreef op 11-07-2005 @ 01:24 :
Hey, er is [dan en dan] een BBQ, beetje informeel, van [die en die partij]. Heb je zin om met me mee te gaan?

Tadaa!

Wederom duizend maal dank, maar hoe zal ik het gesprek inleiden?
Oud 11-07-2005, 00:34
Faery
Faery is offline
"Yo, gratis zuipen en vleesch vreten?"
Oud 11-07-2005, 00:35
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 11-07-2005 @ 01:27 :
Wederom duizend maal dank, maar hoe zal ik het gesprek inleiden?
Als je haar spreekt over de telefoon? Hoeveel dagen terug heeft ze je haar nummer gegeven eigenlijk? En heb je al wat contact met heer gehad, over telefoon of msn?
Ik denk dat het fijner voor jou zal zijn als je het gewoon vraagt via msn of een smsje, dan is het voor het gevoel wat 'veiliger'. Dan zal ze niet de teleurstelling in je stem horen mocht ze nee zeggen.
Gewoon beginnen met een beetje casual smalltalk, hoe is het, geniet je van het mooie weer, leuk weekend gehad, dat gebla.
Trouwens, het is ook wel fijn om lekker direct benaderd te worden, dat moet je wel met me eens zijn denk ik. Dus je doet dat praatje, en je zegt gewoon, luister, ik bel omdat ik je wilde vragen of je mee gaat naar de bbq, of op msn zeg je ik wilde je vragen of....
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 00:51
De Zwartkijker
Citaat:
Mandarijntje schreef op 11-07-2005 @ 01:35 :
Als je haar spreekt over de telefoon? Hoeveel dagen terug heeft ze je haar nummer gegeven eigenlijk? En heb je al wat contact met heer gehad, over telefoon of msn?
Ik denk dat het fijner voor jou zal zijn als je het gewoon vraagt via msn of een smsje, dan is het voor het gevoel wat 'veiliger'. Dan zal ze niet de teleurstelling in je stem horen mocht ze nee zeggen.
Gewoon beginnen met een beetje casual smalltalk, hoe is het, geniet je van het mooie weer, leuk weekend gehad, dat gebla.
Trouwens, het is ook wel fijn om lekker direct benaderd te worden, dat moet je wel met me eens zijn denk ik. Dus je doet dat praatje, en je zegt gewoon, luister, ik bel omdat ik je wilde vragen of je mee gaat naar de bbq, of op msn zeg je ik wilde je vragen of....
Ik sprak haar het laast op donderdag. Ze heeft me ook dezelfde dag toegevoegd....gek genoeg heb ik haar nog niet 'gesproken over de MSN'

Precies wat je zegt over dat directe is de reden dan ook dat ik haar over de telefoon wil uitnodigen. Anders kom ik mischien als een 'chicken'over..

Maar door jou weet ik wat ik ongeveer zal zeggen:

Hé hoe is het?
Blabla bla
Luister, ik bel omdat ik je wilde vragen of je het leuk lijkt om naar een bbq te gaan?

Bij ja, oke hoe laat haal ik je dan op?

Bij nee, ach wat jammer dan bel ik iemand anders op...

Iets aan toe te voegen??.....
Oud 11-07-2005, 00:55
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Niet zeggen dat je dan iemand anders gaat bellen! Hoe speciaal laat je haar zich dan voelen?
Gewoon zeggen, ah jammer, dan houdt het op. En niet gelijk het telfoongesprek afkappen als ze nee zegt, maar gewoon nog even doorkletsen en dan ophangen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 00:58
De Zwartkijker
Citaat:
Mandarijntje schreef op 11-07-2005 @ 01:55 :
Niet zeggen dat je dan iemand anders gaat bellen! Hoe speciaal laat je haar zich dan voelen?
Gewoon zeggen, ah jammer, dan houdt het op. En niet gelijk het telfoongesprek afkappen als ze nee zegt, maar gewoon nog even doorkletsen en dan ophangen.

oke wederom help je me enorm. Het is inderdaad bij nader inzien een beetje loosererig....
Oud 11-07-2005, 01:01
De Zwartkijker
@ Mandarijntje...

Je bent een schat.... ik heb mijn zelfvertrouwen weer terug...
Oud 11-07-2005, 01:03
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Np, ik snap je.

En nu ga ik slapen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 01:05
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik zou gewoon gaan!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 01:17
De Zwartkijker
Citaat:
Mandarijntje schreef op 11-07-2005 @ 02:03 :
Np, ik snap je.

En nu ga ik slapen.
Welterustren..
Oud 11-07-2005, 02:28
De Zwartkijker
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-07-2005 @ 02:05 :
Ik zou gewoon gaan!
Hoe bedoel je?
Oud 11-07-2005, 08:49
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 11-07-2005 @ 01:21 :
Als je dr ziet/spreekt zeggen dat je een bbq hebt en dat je daar niet zoveel mensen kent en of ze met je mee wil voor de gezelligheid.

Of iets anders zodat je haar vraagt om mee te gaan zonder gelijk een halve liefdesverklaring af te leggen
Oud 11-07-2005, 11:04
Metal
Metal is offline
en nu ga je dansen klootzak!

dat zou ik zeggen
Reageren

Regels voor berichten