Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2005, 08:32
anjali
anjali is offline
Oke ik ga volgend jaar naar de universiteit en wil heel graag een baantje achter de kassa bijvoorbeeld bij de Albert Heyn of Konmar of een kledingzaak in de vakantie hele week, maar wanneer school weer begint 1 dag per week. Maar hoe solliciteer je en waar?

Ieder geval mijn vraag aan jullie is hoe zijn jullie aan je baan gekomen?
En hoe redden jullie het met je studie en sport etc? De tijden van je school en werk hoe combineren jullie dat?

Hoop dat jullie me kunnen helpen ik heb tot nu toe alleen baantjes gekregen bij mijn ouders op het werk die dat wel effe regelen. Maar nu zou ik zelf wel eens een baan willen gaan zoeken. Weet alleen echt niet hoe.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2005, 09:05
Verwijderd
Je stapt de Albert Heijn, Konmar of kledingwinkel binnen, vraagt om een sollicitatieformulier, die vul je in, lever je weer in, en hopen dat je gebelt wordt of je op gesprek mag komen.

Zo moeilijk is dat toch niet?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 09:27
Lente
Lente is offline
Ik heb gereageerd op een advertentie in een krantje. De brief ben ik persoonlijk gaan brengen zodat ze me vast gezien hadden. Ligt natuurlijk aan het werk maar bij een bijbaantje kan dat meestal wel. Ik heb het bij het sollicitatiegesprek natuurlijk gehad over werktijden en deze zijn dus afgestemd op mijn collegerooster. Studie gaat voor en dat weten ze daar. Dus ik geef zo snel mogelijk aan wanneer ik wel en niet zou kunnen werken en daar worden dan de rest van de mensen omheen gepland
Ga gewoon naar winkels die je leuk lijken en zeg daar dat je op zoek bent naar werk en of ze iemand nodig hebben. En dan natuurlijk hoe je kunt solliciteren. Let ook op huis aan huis krantjes en soms hangen winkels op het raam dat ze iemand zoeken. Ooh en ook handig als vrienden enzo weten dat je wat zoekt, misschien zien zij ergens iets dat perfect is voor jou.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 09:30
bla1991
bla1991 is offline
Citaat:
Corinne schreef op 01-08-2005 @ 10:05 :
Je stapt de Albert Heijn, Konmar of kledingwinkel binnen, vraagt om een sollicitatieformulier, die vul je in, lever je weer in, en hopen dat je gebelt wordt of je op gesprek mag komen.

Zo moeilijk is dat toch niet?
Zo heb ik dat ook gedaan, en nu werk ik bij de albert heijn
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 09:55
fractuur
fractuur is offline
Probleem is dat TS 18 is, en niet al te snel meer aangenomen zal worden bij een supermarkt. Ze korten nogal in de loonkosten nu. Maar kledingwinkels kan je altijd proberen. En een avondje per week werken gaat echt niet ten koste van je sociale en sportleven, of studie.
Oud 01-08-2005, 10:12
Verwijderd
Ben je student, solliciteer dan in de horeca, een kleine pizzeria, bistro of kroeg ofzo. Daar werken meestal vrijwel alleen studenten, het is gezellig en kan makkelijk naast je studie.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 10:18
Balance
Balance is offline
Loop naar binnen, vraag of ze nog mensen nodig hebben, vul het sollicitatieformulier dat je vervolgens krijgt in en voilà.

En hoe dat te combineren is met school en sport ed? Vul op het formulier in op welke dagen je kan en als je eenmaal werk hebt plan je gewoon nooit extra dingen op de avonden die je moet werken.
Oud 01-08-2005, 10:43
anjali
anjali is offline
he bedankt voor jullie tips ik ga het nu meteen proberen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 11:00
Roos
Roos is offline
vindt - t is al een goed begin.

Daarnaast zou ik niet bij de AH gaan werken want dat verdient geen ruk. De horeca ofzo verdient al snel 2x zoveel.
Oud 01-08-2005, 11:17
anjali
anjali is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-08-2005 @ 12:00 :
vindt - t is al een goed begin.

Daarnaast zou ik niet bij de AH gaan werken want dat verdient geen ruk. De horeca ofzo verdient al snel 2x zoveel.
Je zal toch wel als je 1 dag of een halve dag werkt 50 euro verdienen. Ja ik weet het dat is helemaal niet veel, maar het voordeel is dat als je werkt dat je dan je volledige studiefinanciëring ontvangt 75 euro in plaats van de 35 euro die ik nu krijg na aftrek van de ziekenfonds.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 17:18
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
anjali schreef op 01-08-2005 @ 12:17 :
Je zal toch wel als je 1 dag of een halve dag werkt 50 euro verdienen. Ja ik weet het dat is helemaal niet veel, maar het voordeel is dat als je werkt dat je dan je volledige studiefinanciëring ontvangt 75 euro in plaats van de 35 euro die ik nu krijg na aftrek van de ziekenfonds.
Nee hoor, minimumloon voor een 18-jarige ligt zo rond de 4,50 dacht ik. Als je dan van 9.00 tot 17.00 werkt heb je 7,5 (8 uur minus half uur pauze) * 4,50 = 33,75.
Oud 01-08-2005, 17:34
Lente
Lente is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 01-08-2005 @ 18:18 :
Nee hoor, minimumloon voor een 18-jarige ligt zo rond de 4,50 dacht ik. Als je dan van 9.00 tot 17.00 werkt heb je 7,5 (8 uur minus half uur pauze) * 4,50 = 33,75.
voor iemand van 18 is het minimumloon 3,32
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 17:44
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
vind ik optimistisch
50 euro voor een halve dag simpel werk
of bedoel je in de maand?

en hoe zit dat met die 75 en 35 euro dan?
Oud 01-08-2005, 18:01
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Waar ze mensen zoeken, ga je naar de bedrijfsleider. Hangt er een beetje avn af wat dan de verdere procedure is. Zo kon ik bij de supermarkt zo'n beetje de volgende dag beginnen.

Ik werk nu een dag in de twee weken bij een woon- en zorgcentrum, en dat is prima te combineren met de rest van m'n leven.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 18:30
Roos
Roos is offline
Citaat:
Je zal toch wel als je 1 dag of een halve dag werkt 50 euro verdienen.
3.32 x 8 is 26 euro, dat is dus bijna de helft.

Als je in een halve dag 50 euro wilt verdienen, moet je 10 euro per uur verdienen. Dat krijg je nooit in een supermarkt.

Met de meest simpele andere baantjes verdien je zo al 6 euro, dit kan makkelijk meer worden. Dan verdien je dus al snel 2x zoveel.
Je moet 't zelf weten, maar ik vind het niet slim om voor zo'n baantje te kiezen.
Oud 01-08-2005, 20:16
Mingster
Mingster is offline
In de plaatselijke krant kijken en zelf spontaan een winkel/bedrijf instappen waar je wel zou willen werken zijn toch wel de beste methoden. Ze hebben bijna overal wel een sollicatieformulier voor je.

Verder kun je je voor de gein inschrijven bij uitzendbureaus, maar die bellen niet tot bijna nooit terug, tenzij je met baantjes wil komen te zitten als callcenteragent of magazijnwerker. En vergeet niet altijd je cv en id mee te nemen, succes

En in een dag kun je best 50 euro verdienen, al helemaal als je in het weekend werkt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 08:34
coopergirl
coopergirl is offline
- Netwerken
- Open solliciteren
- Uitzendbureau
Reageren

Regels voor berichten