Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2005, 17:56
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
HeyHey..
Mijn vriend zit al jaren aan de wiet, en wij vinden beide dat hij moet stoppen...
Hebben jullie nuttige tips om te stoppen met blowen, en ook nog tips om geen terug val te krijgen?
Hij wordt al gek al kan hij 2 dagen niet blowen...
Hij begint dan te trillen, heeft energie teveel, is draaierig en aggresief...
Kunnen jullie me helpen?
Kusje
Oud 18-07-2005, 18:04
little nemo
little nemo is offline

ik dacht dat er iemand een echt ernstige verslaving had

iig, ik zou naar een dokter gaan ... de mensen die ik ken die na jarenlang dagelijks blowen ineens gestopt zijn hadden al die verschijnselen niet. hooguit dat ze wat minder konden slapen maar dat was t dan ook wel
Oud 18-07-2005, 18:08
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Een dokter wilt hij niet, hij wilt het zelf kunnen doen, zonder een ander persoon erbij (dokter of psychiater)...
Hij is wel een persoon wat met drugsgebruikers omgaat, zodat hij snel terug kan vallen... Het is ook een persoon dat 't alleen doet omdat het beter voor hem is en niet omdat hij 't niet relaxt vind... Hij is snel over te halen als het om drugs gaat..
Oud 18-07-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 18-07-2005 @ 18:56 :
HeyHey..
Mijn vriend zit al jaren aan de wiet, en wij vinden beide dat hij moet stoppen...
....
wie is 'wij'?

en ik vraag me af of al die verschijnselen wel door de wiet komen, ik ben na een jaar van dagelijks blowen ineens gestopt en nergens last van eigenlijk (behalve het af en toe zin hebben in...)

ps. blow nu overigens wel weer maar een stuk minder vaak
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:16
Moustache
Moustache is offline
ik ben na een jaar dagelijks blowen ook zonder enige moeite gestopt; maar ik denk dat het eerder de mensen zijn waar hij mee omgaat, dwz die *drugsgebruikers* dan dat hij echt een verslaving in lichamelijke zin heeft. Overigens snap ik neit waarom het beter voor hem is als hij het niet rielekst vind om te blowen?
Oud 18-07-2005, 18:41
Verwijderd
hoe oud is die dude, ik vind het iig zwaar overdreven en afkicken mag je het ook zeker niet noemen!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:46
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
wij = hij en ik..
hij wil ook afkicken.. zo noemt hij het dan.. afkicken (stoppen met blowen)
Oud 18-07-2005, 18:50
Verwijderd
ja maar hoe oud is hij?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:53
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
16 en al 4 jaar aan het blowen..
Oud 18-07-2005, 18:54
Verwijderd
dan moet ie afleiding zoeken en niet zielig doen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:55
Type
Type is offline
Afkicken van wiet is geestelijk.

Als hij het wil, moet'ie het maar erg genoeg willen om er ook vanaf te blijven, en niet raar gaan doen.

Hoogstens dat hij fysiek wat trillerig wordt van een nicotinetekort, maar verder...

>>
Wat EZBlade zegt ^^
Oud 18-07-2005, 18:56
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline

Ik zal 't tegen 'm zeggen
Oud 18-07-2005, 19:00
Verwijderd
Oke.. ten eerste: wat is 'al jaren'? Want Er zit een verschil tussen 2 jaar en 7 jaar. (alhoewel ze beiden soms als 'al jaren' worden aangeduidt). Ten tweede: waarom wil hij afkicken? Omdat jij het zegt.. omdat hij zich er kut door voelt.. omdat hij zich er lichamelijk niet goed door voelt.. omdat hij vindt dat het leuk is geweest.. Als je zijn motief weet, is het een stuk makkelijker om te te stoppen.

Voor de rest: algemene tips:

1) Ga weg van risicosituaties, zoals dat jij aangeeft dat hij makkelijk is over te halen als het om drugs gaat: dan moet hij zorgen dat hij uit zo'n situatie blijft.

2) Het klinkt hard, maar als zijn vrienden in de drugs-scene zitten, kan hij misschien op zoek gaan naar vrienden die daar niet inzitten. Dat is ook weer het vermijden van risico's.

3) Wat ook erg helpt, is in 1x alle drugs die hij heeft, weggooien. Dat moet hij wel zelf doen. Ga wel mee, zodat je ziet dat hij echt alles weggooit. Zoek desnoods met hem alles na, om te zorgen dat echt alles weg is.

4) Eigenlijk de meest belangrijke: hij wil, dus hij moet het doen. Als hij niet wil, lukt het hem ook niet. Als hij last krijgt van lichamelijke afkick verschijnselen, kan je beter misschien wel naar een dokter gaan. Die weten meer af van afkicken en kunnen hem beter helpen.

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 19:13
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Heeeeel erg bedankt...! hier ga ik zeker wat mee opschieten..!! Kusje
Oud 18-07-2005, 19:20
Verwijderd
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 18-07-2005 @ 20:13 :
Heeeeel erg bedankt...! hier ga ik zeker wat mee opschieten..!! Kusje
Dit streelt mn ego <3.

Kusje hoor! hihi
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 21:19
Sifl
Sifl is offline
oow em gee wat een junk
Oud 18-07-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Sifl schreef op 18-07-2005 @ 22:19 :
oow em gee wat een junk
Euhm.. Zij zien dit als een probleem en vragen hulp, dat jij het niet zo ziet, betekend nog niet dat het niet zo is.

Ohja: nog 1 ding: als hij niet wil afkicken, dan lukt het hem toch niet. Ga hem niet pushen, daar wordt hij alleen maar ongelukkiger van.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 11:16
Wammus
Wammus is offline
Voordat ik nu een heel verhaal ga zitten tikken over dat ik denk dat je vriend het eigenlijk niet zo'n groot probleem vindt maar dat jij degene bent die wil dat hij stopt en hij daar uiteindelijk maar aan heeft toegegeven om van je gezeur af te zijn wil ik eerst ff weten of dit over
dezelfde persoon gaat als in dit topic.
Oud 19-07-2005, 11:57
Moustache
Moustache is offline
Whaha ik zou wel weten wat ik zou doen als mijn vriendin ging dreigen dat ze het zou uitmaken als ik niet zou stoppen met blowen
Oud 19-07-2005, 13:04
zeehond23
zeehond23 is offline
je moeder neuken?
Oud 19-07-2005, 13:11
Akilina
Akilina is offline
At bj0etiejfreak:

Het is waar dat een cannabisverslaving voornamelijk geestelijk is. Het komt dus bijna niet voor dat mensen lichamelijke ontwenningsverschijnselen krijgen na het stoppen met blowen, maar het is niet onmogelijk. Het komt dus wel eens voor dat mensen na het stoppen een tijdje last hebben van dit soort klachten.

Jij wilt natuurlijk graag dat hij stopt met blowen. Maar hij zal echt zelf overtuigd moeten zien te raken van het belang om te stoppen of te minderen. Want zo'n vorm van langdurig en intensief gebruik van je vriendje vanaf zo'n jonge leeftijd kan iemands geestelijke ontwikkeling echt ondermijnen. Ik bedoel hiermee dat iemand zich hier op de lange termijn best slecht door kan gaan voelen op psychisch gebied en dat dit verder vaak gepaard gaat met een verlies aan interesses, gevoelloosheid, isolatie en apathie. Kijk, af en toe een jointje roken hoeft niet persé zo slecht te zijn. Maar als iemand dag in dag uit elke dag bijvoorbeeld meerdere joints rookt, dan kun je toch wel stellen dat er sprake is van een afhankelijkheid en verslaving en dan vind ik niet dat dit onderschat moet worden, want de gevolgen hiervan op mentaal, psychologisch en sociaal niveau kunnen dan best wel groot zijn op dat moment, waardoor het ook moeilijker is te stoppen.

Maar ja, iemand kan pas stoppen als hij zelf echt van het blowen af wil en deze beslissing wil maken. Maar het kan wel zo zijn natuurlijk dat hij wel wil stoppen met blowen, maar dat hij het niet vol kan houden, dat het niet lukt of dat het te zwaar is. Want sommige mensen zijn misschien gewoon in staat om na lange tijd van veel blowen ineens te stoppen, maar voor andere mensen is dit in eerste instantie misschien gewoon veel te moeilijk. In dat geval, als hij dus wel wil stoppen, is het misschien goed voor hem om te overwegen hulp te zoeken bij een verslavingszorgbureau, want dit is echt niet alleen voor harddrugsverslaafden en dit is echt niet zwak. Zij kunnen je vriendje dan misschien helpen een manier te vinden om te stoppen of te minderen met blowen of om hier beter mee om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 13:12
zeehond23
zeehond23 is offline
word!
Oud 19-07-2005, 16:56
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Maar hoe kan ik mijn vriend overtuigen dat hij moet stoppen, omdat het slecht is, en omdat ik het gewoon niet wil.
Dreigen helpt niet. Maar toch wilt hij me niet kwijt..

T meest doorzichtige aan je stelling is dat je van tevoren al aankondigt geen commentaar te willen horen van mensen die het niet met je eens zijn mbt het 'slecht' zijn van wiet.
Dan zit je zowiezo al op het foute forum, maar dat daargelaten.

Als die jongen zoals jij zegt eens per week een jointje rookt dan is hier helemaal geen sprake van het ondermijnen van je relatie.

Of wiet verslavend is al dan niet en of en hoe er af te kicken zou moeten zijn is hier helemaal niet aan de orde.

Tenzij je vriend onder een héle hoop druk staat vanwege problemen die de kwaliteit van zijn leven ondermijnen (school, thuis, existentieel, een veel te dominante vriendin, noem maar op) ofwel hij ernstig (lichamelijk, emotioneel, wellicht psycho- gerelateerde stoornissen) overgevoelig is voor wiet ligt het probleem puur bij het feit dat jij al een hele tijd (gezien de topic onder wammus' linkje) een grote druk op hem legt die gepaard gaat met dwang en dreigementen.
Wat ik uit je relaas opmaak is dat je de druk en wantrouwen (irreeël?) die je ouders bij jou leggen projecteerd op hém.

Tel uit je winst -> Wiet zeurt niet. Wiet bedreigt niet. Wiet dwingt je niet. Wiet heeft geen lastige ouders. Wiet heeft nooit hoofdpijn.

Ik denk dat als je zo doorgaat hij eerder zal stoppen met jou dan dat hij zijn hobbies laat vallen.
Oud 20-07-2005, 21:25
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 19-07-2005 @ 12:16 :
Voordat ik nu een heel verhaal ga zitten tikken over dat ik denk dat je vriend het eigenlijk niet zo'n groot probleem vindt maar dat jij degene bent die wil dat hij stopt en hij daar uiteindelijk maar aan heeft toegegeven om van je gezeur af te zijn wil ik eerst ff weten of dit over
dezelfde persoon gaat als in dit topic.
Heuh.. WOW!.. is mijn standpunt even veranderd zeg
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:52
joopie
joopie is offline
Wilde serieus reageren totdat ik het andere topic zag. Wat een flauwekul heeft de TS toen gepost zeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten