Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2005, 14:17
BlackKnight
BlackKnight is offline
Eerst even de melding dat ik onder deze naam undercover zit, want ik heb hier eigenlijk al een account (slecht ja, maar na mijn verhaal begrijp je t wel). Dus mocht je erachter komen wie ik ben, hou het alsjeblieft voor je... er zitten hier vrienden van me die dit (nog) niet hoeven te weten.

Om verder maar ff met de deur in huis te donderen, ik ben een meid...maar zou o zo graag een echte jongen willen zijn. Als het aan mij ligt staat er over een aantal jaar een grote M in mijn paspoort...

Nou is mijn vraag....Hoe zou jij reageren als je beste vriend/vriendin op je afkomt en je vertelt dat hij/zij transseksueel is??
En andersom; hoe zou je vertellen dat je een transseksueel bent?

(want ik zie er nogal tegen op om het hun te vertellen)

(als ik niet goed zit verplaats mijn post dan maar )

Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 14:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2005, 14:25
Verwijderd
Ik zou, denk ik, wel even zo iets hebben van 'huh' en er ook aan moeten wennen, maar verder niet, denk ik. (Al weet je zo iets misschien pas als je het een keer hebt mee gemaakt?) (Maar omdat mijn beste vriend ook mijn echtgenoot is, zal ik er toch wel wat meer moeite mee hebben, denk ik. Bij andere (sommige ook erg goede) vriend(inn)en zou ik iig wel anders reageren.)

Hoe ik het zou vertellen als ik transseksueel zou zijn...ik heb werkelijk geen idee...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het zal wel niet politiek correct zijn enzo, maar als ik er na een aantal jaar achter zou komen dat een vriend(in) van mij transseksueel is, zou ik me eerst kapot schrikken en dan niet meer met hem/haar (wat is het dan?) omgaan. Ten eerste vind ik het een heel onsmakelijk, bizar, absurd en eng idee (nogmaals: niet politiek correct, maar alla...) en ten tweede heeft diegene dan blijkbaar al die tijd tegen me gelogen.

Maar ik geloof niet dat zoiets in de praktijk voor kan komen, want een transseksueel herken je toch vanaf een kilometer afstand?

Ik denk trouwens dat een geschlachtsverandering niet de oplossing is, maar een langdurige zware therapie.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 15:31 :
ten tweede heeft diegene dan blijkbaar al die tijd tegen me gelogen.
Denk je niet dat het heel moeilijk is om zo iets meteen bij de kennismaking aan iemand te vertellen? (Ik zou het zelf vreemder vinden als iemand het me gelijk bij de kennismaking zou vertellen.) Plus dat het soms jaren kan duren voordat iemand er uit is dat hij of zij zich zo voelt, iemand hoeft dan dus niet al die tijd gelogen te hebben, hij of zij kan het zelf misschien pas net weten.

Citaat:
Maar ik geloof niet dat zoiets in de praktijk voor kan komen, want een transseksueel herken je toch vanaf een kilometer afstand?
Ik vraag me af of iedere transseksueel dat altijd al duidelijk maakt ed...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 15:36 :
Ik vraag me af of iedere transseksueel dat altijd al duidelijk maakt ed...
Dat is toch zo'n omgebouwde? Die herken je toch meteen? Daaromz ei ik ook: 'en diegene heeft al die tijd tegen me gelogen'.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 15:40 :
Dat is toch zo'n omgebouwde? Die herken je toch meteen? Daaromz ei ik ook: 'en diegene heeft al die tijd tegen me gelogen'.
Een transseksueel is "iemand die voor het gevoel tot de andere sekse behoort en die een geslachtsverandering verlangend of ondergaan hebbend" (Van Dale). Iemand hoeft dus nog niet omgebouwd te zijn om een transseksueel te zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 15:45 :
Een transseksueel is "iemand die voor het gevoel tot de andere sekse behoort en die een geslachtsverandering verlangend of ondergaan hebbend" (Van Dale). Iemand hoeft dus nog niet omgebouwd te zijn om een transseksueel te zijn.
Oooooh dan. Kijk, ik versta onder 'transseksueel' dus dat iemand een geslachtsoperatie heeft ondergaan. Zo niet, dan vind ik het natuurlijk niet eng, bizar, onsmakelijk etc. en zou ik die persoon nog wel blijven zien. Dan heb ik ook niet het gevoel dat die persoon tegen me heeft gelogen. Ik zou hem/haar een goede therapie aanraden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 15:48 :
Ik zou hem/haar een goede therapie aanraden.
Therapie waarvoor?

Zie jij transseksualiteit als iets wat 'te genezen' is...?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn tante is transseksueel. Al zo lang dat ik op deze aarde rondloop is ze vrouw dus ik heb haar nooit gekend als man. Je merkt wel dat het geen 'normale' vrouw is maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Toen ik klein was wist ik het niet en toen ik het wel wist bleef ze voor mij dezelfde persoon als toen ik het niet wist en toen mocht ik haar ook dus waarom zou ik haar nu niet mogen. Ik heb wel een tijdje gehad dat ik het moeilijk vond om met haar om te gaan enzo maar daar heeft zij nooit een probleem van gemaakt met het gevolg dat het me nu allemaal niets meer uitmaakt enzo.

Ik zou er dus niet zoveel problemen mee hebben mocht een vriend/vriendin van me daarmee komen omdat ik er al goede ervaringen mee heb. Ik zou er misschien raar van opkijken omdat ik het nooit achter hem/haar gezocht had maar als het echt zijn/haar eigen keuze is dan zou ik hem/haar er ook echt in steunen en iemand nooit om zoiets laten vallen.
Oud 05-08-2005, 14:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 15:50 :
Therapie waarvoor?

Zie jij transseksualiteit als iets wat 'te genezen' is...?
Ja, het is een geestelijke ziekte, ik denk dat die te genezen is. Misschien niet altijd, maar ik denk zeker dat het effectief kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 15:51 :
Ja, het is een geestelijke ziekte, ik denk dat die te genezen is. Misschien niet altijd, maar ik denk zeker dat het effectief kan zijn.
Ik geloof al niet dat het een ziekte is...en daardoor dus ook niet in dat het 'te genezen' is. (Dit dus over de mensen die echt transseksueel zijn, natuurlijk heb je altijd mensen die twijfelen of waarbij het gevoel van 'ik zou van het andere geslacht willen zijn' ergens anders uit voortkomt. Daarbij zou een psycholoog misschien wel kunnen 'helpen' (bv. met uitzoeken hoe het echt zit oid), maar dat vind ik wat anders dan 'genezen'.)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is ook niet zo dat als je gevoelens hebt van 'ik zou liever man zijn ipv vrouw' dat je dan gelijk in aanmerking komt voor een operatie. Daar gaan heel veel psychologische gesprekken aan vooraf enzo. Mijn tante moest ook een jaar in vrouwenkleding rondlopen en hormonen slikken voor ze die operatie kreeg. Je krijg het niet zomaar iig.
Oud 05-08-2005, 14:57
Verwijderd
Ik heb er wel eens een rapportage over gezien en er gaat idd (heel) veel aan vooraf.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:59
BlackKnight
BlackKnight is offline
Citaat:
Het is bewezen dat het geen geestelijke ziekte is...een "echte" transseksueel heeft ook daadwerkelijk hersenen die sterk lijken op die van het tegenovergestelde geslacht. Wil je het dus genezen.... krijg je een hersentransplantatie
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 15:14
Verwijderd
Nouja, dat zou wel efficiënter zijn dan het hele lichaam verbouwen. Alleen de hersenchirurgie is nog niet bepaald zover.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 15:22
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Heb zelf een paar vrienden/vriendinnen die transseksueel zijn.
Ik zit er niet mee, ik acepteer en zij mij ook
Oud 05-08-2005, 15:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
BlackKnight schreef op 05-08-2005 @ 15:59 :
Het is bewezen dat het geen geestelijke ziekte is...een "echte" transseksueel heeft ook daadwerkelijk hersenen die sterk lijken op die van het tegenovergestelde geslacht. Wil je het dus genezen.... krijg je een hersentransplantatie
Ach, 'bewezen, bewezen'... Ik heb het niet op die zogenaamde 'bewijzen'. Dogma's.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 15:33
juno
juno is offline
Een omgebouwde blijft toch altijd een mislukt exemplaar, of je moet er ook nog voor tienduizenden guldens plastische chirurgie aan spenderen.

De "vrouwen" zijn te grof, de "mannen" te fijn.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 16:23 :
Ach, 'bewezen, bewezen'... Ik heb het niet op die zogenaamde 'bewijzen'. Dogma's.
omg lol

Ach, 'wetenschappelijk bewijs'...Ik heb het niet zo op het zogenaamde 'onderzoek'. Dogma's
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 05-08-2005 @ 16:33 :
Een omgebouwde blijft toch altijd een mislukt exemplaar, of je moet er ook nog voor tienduizenden guldens plastische chirurgie aan spenderen.

De "vrouwen" zijn te grof, de "mannen" te fijn.
Wil niet zeggen dat iemand zich niet gelukkiger voelt na 'verbouwing'.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 15:48
Verwijderd
je bent wie jij bent.. en wie je bent zit in je hoofd..
en als het verkeerde lichaam daarbij zit is het toch geweldig dat je der tegenwoordig voor kan kiezen om in het goede lichaam te komen, je in ieder geval fijner te voelen in je eigen vel..

en ik snap echt niet dat mensen als mark almighty daar een probleem mee hebben en je als ze het zouden weten niet meer willen zien..
ze gunnen zichzelf wel geluk maar een ander niet als dat verkregen moet worden op een manier die niet "normaal" is.. aan zulk soort mensen heb ik scheit: je hebt het recht gelukkig te zijn op jouw manier, je valt er tenslotte niemand mee lastig..

k weet niet of je hier wat aan hebt, maar hoop dat je in ieder geval je leven en geluk niet laat beïnvloeden door simpel denkende mensen.. want je zal alleen echt gelukkig kunnen worden als je gewoon jezelf bent..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 16:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 05-08-2005 @ 16:42 :
omg lol

Ach, 'wetenschappelijk bewijs'...Ik heb het niet zo op het zogenaamde 'onderzoek'. Dogma's
Ik blijf bij m'n mening.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 16:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 05-08-2005 @ 16:48 :
en ik snap echt niet dat mensen als mark almighty daar een probleem mee hebben en je als ze het zouden weten niet meer willen zien..
ze gunnen zichzelf wel geluk maar een ander niet als dat verkregen moet worden op een manier die niet "normaal" is.. aan zulk soort mensen heb ik scheit: je hebt het recht gelukkig te zijn op jouw manier, je valt er tenslotte niemand mee lastig..
Alleen als er aan gesleuteld is, dus.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 17:15 :
Ik blijf bij m'n mening.
Goedzo jongen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 17:15 :
Ik blijf bij m'n mening.
Jammer dat je niet eens de moeite neemt om dergelijke onderzoeken ed te lezen en om, als iets bewezen is (wat heus niet zomaar gaat) niet bereid bent om je mening bij te stellen. Maar als jij je daar gelukkig bij voelt, dan moet je dat vooral doen, lijkt me.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2005, 17:09
Morri
Morri is offline
Ik zou iig al blij zijn dat diegene het aan mij verteld. Het is toch een blijk van vertrouwen, en bovendien weet ik dan ook een beetje wat er in zo iemand om gaat. Het lijkt me dat diegene dan toch een niet al te prettige tijd door (ge)maakt (heeft). Verder zou ik hem/haar absoluut niet laten vallen ofzo, misschien dat het wel even wennen is. Ik zou er iig alles aan willen doen om diegene te helpen.

@BlackKnight: hoe moeilijk het ook is, ik zou toch iig één vriend(in)in vertrouwen nemen. Het is gewoon fijn als iemand je 'geheim' weet, iemand die weet waarom je je soms down voelt, die je wat meer begrijpt. Dat hoeft niet meteen, maar uit het feit dat je hier post maak ik op dat je er wel aan toe bent om het te vertellen, dan zal het waarschijnlijk ook echt opluchten om het te doen! Je kunt het wel!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 17:16 :
Alleen als er aan gesleuteld is, dus.
dus als er aan iemand "gesleuteld" is heeft diegene t recht niet meer gelukkig te zijn of geeft het jou in ieder geval het recht om zo iemand ongelukkig te maken door diegene niet te respecteren..

jij wil toch ook normaal als een mens behandeld worden, waarom behandel je andere mensen (als er aan "gesleuteld" is) dan niet als mens? behandel je mensen omdat ze hun borsten hebben laten vergroten ook zonder respect? daar is tenslotte ook aan gesleuteld omdat zij in hun hoofd hebben dat ze met grotere borsten gelukkiger zijn.. zij mogen zeker wel aan zich laten sleutelen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 17:40
Dís
Dís is offline
Citaat:
jy bent geestelyk ziek.weet je in welke vorm?bekrompenheid.
laat daar maar eens iets aan doen.
Oud 05-08-2005, 18:16
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 05-08-2005 @ 18:36 :
dus als er aan iemand "gesleuteld" is heeft diegene t recht niet meer gelukkig te zijn of geeft het jou in ieder geval het recht om zo iemand ongelukkig te maken door diegene niet te respecteren..

jij wil toch ook normaal als een mens behandeld worden, waarom behandel je andere mensen (als er aan "gesleuteld" is) dan niet als mens? behandel je mensen omdat ze hun borsten hebben laten vergroten ook zonder respect? daar is tenslotte ook aan gesleuteld omdat zij in hun hoofd hebben dat ze met grotere borsten gelukkiger zijn.. zij mogen zeker wel aan zich laten sleutelen?
Hola, het gaat hier echt niet over rechten of plichten. Jezelf ombouwen tot het ander geslacht is geen recht, maar eerder een keuze (met voor- en nadelen). Het van iemand uit je directe omgeving aanvaarden, en er op een normale manier mee omgaan is ook geen plicht. En iemands respect is niet iets dat je kan opeisen, maar dat je moet verdienen.

Ik kan me echt niet inbeelden dat ik nog op dezelfde manier zou kunnen omgaan met iemand na een geslachtswissel. Ik zal het zeker niet op gejuich ontvangen.

Die vergelijking met een borstvergroting gaat helemaal niet op. Een borstlift of -vergroting is iets puur cosmetisch. Toen een vriendin me zei dat ze wat meer wilde, geloofde ik eerst mijn oren niet, heb ik er eens flink om gelachen en mijn gedacht erover gezegd, en daarna is het bijna nooit meer ter sprake gekomen. Je borsten laten vergroten doe je volgens mij ook niet om gelukkiger te worden, maar om er beter uit te gaan zien.

Maar van geslacht veranderen... dat lijkt me meer te zijn dan iets cosmetisch. Ik kan me er maar weinig goeds bij voorstellen als iemand in mijn vriendenkring daarmee zou afkomen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 18:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dís schreef op 05-08-2005 @ 18:40 :
jy bent geestelyk ziek.weet je in welke vorm?bekrompenheid.
laat daar maar eens iets aan doen.
Ik dacht al, waar blijft het woord 'bekrompen' toch? Gelukkig, het is gevallen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 18:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 05-08-2005 @ 19:16 :
Hola, het gaat hier echt niet over rechten of plichten. Jezelf ombouwen tot het ander geslacht is geen recht, maar eerder een keuze (met voor- en nadelen). Het van iemand uit je directe omgeving aanvaarden, en er op een normale manier mee omgaan is ook geen plicht. En iemands respect is niet iets dat je kan opeisen, maar dat je moet verdienen.

Ik kan me echt niet inbeelden dat ik nog op dezelfde manier zou kunnen omgaan met iemand na een geslachtswissel. Ik zal het zeker niet op gejuich ontvangen.

Die vergelijking met een borstvergroting gaat helemaal niet op. Een borstlift of -vergroting is iets puur cosmetisch. Toen een vriendin me zei dat ze wat meer wilde, geloofde ik eerst mijn oren niet, heb ik er eens flink om gelachen en mijn gedacht erover gezegd, en daarna is het bijna nooit meer ter sprake gekomen. Je borsten laten vergroten doe je volgens mij ook niet om gelukkiger te worden, maar om er beter uit te gaan zien.

Maar van geslacht veranderen... dat lijkt me meer te zijn dan iets cosmetisch. Ik kan me er maar weinig goeds bij voorstellen als iemand in mijn vriendenkring daarmee zou afkomen.
Hè, eindelijk iemand die me begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 05-08-2005 @ 19:16 :

je werkelijke geslacht zit tussen je oren.. dus in feite verander je helemaal niet van geslacht.. iemand die zich om laat bouwen is tussen zijn of haar oren altijd al van dat andere geslacht geweest dan zijn of haar lichaam was.. dus wat dat betreft vind ik dit ook cosmetisch..

en dat vrouwen hun borsten laten vergroten om er leuker uit te zien.. uiteindelijk gaat het er om dat ze daar gelukkiger van denken te worden..

en t boeit mij meer wat voor persoon iemand is dan of diegene der een lul of een paar borsten aan heeft laten zetten..

en ik vind het onzin om te zeggen dat je respect moet verdienen op dit punt.. ik heb ook respect voor mensen die ik niet ken.. die bij mij geen respect verdient hebben, maar toch respecteer ik ze omdat ze net als ik een mens zijn, en die laat je in hun waarde.. tja en als je geen respect kan opbrengen voor mensen omdat ze hun lichaam veranderd hebben.. vind k dat maar heel sneu en heb ik weinig respect meer voor je..

waarom zou je anders met een mens omgaan dan een mens alleen omdat die persoon iets aan zichzelf heeft laten veranderen (en natuurlijk is dit een recht)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 19:34 :
Hè, eindelijk iemand die me begrijpt.
bak een taart een vier het...

lang leve de intollerantie
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 18:55
Dís
Dís is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 19:33 :
Ik dacht al, waar blijft het woord 'bekrompen' toch? Gelukkig, het is gevallen.
oh,gelukkig.
Oud 05-08-2005, 19:40
Mara
Mara is offline
Ik zou, ja, schrikken. Niet negatief, maar je doet 't toch, tenminste als ik 't ook niet verwacht had dan.

Daarna zou ik er toch met diegene over willen praten, hoe hij/zij zich voelde, hoe en wat. Daarna zou 't even wennen zijn denk ik maar ik zou er verder geen problemen oid mee hebben

Hoe je reageert kan je natuurlijk nooit helemaal voorspellen, maar ik weet wel dat ik er niet negatief tegenover sta en ik zou iemand zeker niet 'verbannen' uit mijn leven daarom. Die persoon blijft gewoon dezelfde persoonlijkheid houden, en dát is de reden dat ik met hem/haar bevriend ben. Niet het geslacht of de seksuele voorkeur of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 19:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 05-08-2005 @ 19:38 :
je werkelijke geslacht zit tussen je oren..
Wat een politiek correcte nonsense. Werkelijk waar, wat een flauwekul. Je geslacht is wat er tussen je benen hangt. Dus de rest van je redenering gaat niet op en dus blijft de vergelijking geslachtsoperatie-borstvergroting zo krom als m'n oude omaatje.

Citaat:
en ik vind het onzin om te zeggen dat je respect moet verdienen op dit punt.. ik heb ook respect voor mensen die ik niet ken.. die bij mij geen respect verdient hebben, maar toch respecteer ik ze omdat ze net als ik een mens zijn, en die laat je in hun waarde..
Wat een onzin. Waarom zou je iemand moeten respecteren 'omdat-ie een mens is'? Nee, zo lust ik er ook nog wel een paar. Osama bin Laden is een mens. Ken ik hem persoonlijk? Nee. Moet ik daarom maar respect voor hem hebben? Nee.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 19:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 05-08-2005 @ 19:39 :
bak een taart een vier het...

lang leve de intollerantie
Politiek correctisme viert hoogtij! Laat vooral niet iemand met een andere mening aan het woord, hè... Over kortzichtig gesproken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 20:45 :
Je geslacht is wat er tussen je benen hangt.
In mijn ogen is het toch (heel) wat meer. Denk aan dingen als hormonen, enz.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 20:34
Verwijderd
Mocht een vriend(in) van mij vertellen dat hij/zij transseksueel is, zou ik het niet erg vinden. Ik zou wel nogal moeten wennen aan het idee denk ik. En zou veel vragen stellen over hoe die persoon zich voelt. Ik zou aan de andere kant ook wel blij zijn misschien voor die persoon, omdat hij/zij toch dan last minder heeft. Mocht die persoon zich ook daadwerkelijk ombouwen zou dat voor mij niet een reden zijn de vriendschap te verbreken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 20:37
Mujahideen
Mujahideen is offline
Sorry hoor, maar ik vind transseksualiteit ziek en niet normaal. Ik steun voor deze keer toch echt Mark Almighty tegen deze ziekte die in de hoofden van mensen kennelijk leeft.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 20:44
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 05-08-2005 @ 19:38 :
je werkelijke geslacht zit tussen je oren.. dus in feite verander je helemaal niet van geslacht.. iemand die zich om laat bouwen is tussen zijn of haar oren altijd al van dat andere geslacht geweest dan zijn of haar lichaam was.. dus wat dat betreft vind ik dit ook cosmetisch..

(1)

en dat vrouwen hun borsten laten vergroten om er leuker uit te zien.. uiteindelijk gaat het er om dat ze daar gelukkiger van denken te worden..

(2)

en t boeit mij meer wat voor persoon iemand is dan of diegene der een lul of een paar borsten aan heeft laten zetten..

(3)

en ik vind het onzin om te zeggen dat je respect moet verdienen op dit punt.. ik heb ook respect voor mensen die ik niet ken.. die bij mij geen respect verdient hebben, maar toch respecteer ik ze omdat ze net als ik een mens zijn, en die laat je in hun waarde..

(4)

tja en als je geen respect kan opbrengen voor mensen omdat ze hun lichaam veranderd hebben.. vind k dat maar heel sneu en heb ik weinig respect meer voor je..

(5)

waarom zou je anders met een mens omgaan dan een mens alleen omdat die persoon iets aan zichzelf heeft laten veranderen (en natuurlijk is dit een recht)

(6)

(1) Kijk, als je geslacht toch maar gewoon in je hoofd zit, dan zijn er weinig redenen om je lichamelijk te laten verminken. In mijn opinie zit je geslacht niet tussen je oren maar in je genen, en uiteindelijk ook tussen je benen.
Als het gaat om iemand die al heel zijn leven dezelfde is, en dat is een goede vriend, dan heb je dat al lang gemerkt, en dan weet zijn omgeving al van kindsafaan dat het 'ne speciale is. En dan nog zou ik het minstens strontvervelend vinden dat ik hem in het vervolg met marcella ipv marcel zal moeten aanspreken.

(2) Ook hier verschillen we dus van mening.

(3) Jij vat een geslachtsverandering naar mijn gevoel toch wel heel licht op. Dat is heel wat meer dan wat 'oppervlakte-schuivingen', maar een hele transformatie. Je siliconen ben je na 10 jaar weer kwijt, zonder dat er wat met jezelf gebeurt. Maar als transseksueel ben je je hele leven verminkt en aan een vrij zware hormonenkuur. Ook de hele cultus en het persoonlijkheidsgedoe (ik vind geen mooier woord) lijkt me zo verregaand, dat ik het zeker niet vreemd vind dat mensen het daar moeilijk mee hebben. Dat heeft trouwens weinig met tolerantie (of een gebrek daaraan te maken).

(4) leuk dat jij voor mensen die je niet kent wel respect hebt, en ik lig er niet van wakker dat je dat voor mij niet hebt. Maar ik voel erg weinig ten opzichte van mensen die ik niet ken. Niks goeds en niks slechts. Zo'n mensen hebben mijn vooroordelen niet nodig om in hun waarde te zijn.

(5) Meisje, het gaat hier niet zomaar over 'iets aan je lichaam te laten veranderen'. En het gaat er zelfs niet om dat ik er geen respect voor heb. Ik zou het er zelf heel moeilijk mee hebben. Ik zou niet weten welke houding tov een vriend moet aannemen, die (blijkbaar plotseling) zijn houding naar de buitenwereld zelf zo drastisch verandert. Dat wil niet zeggen dat ik hem met de vinger moet gaan wijzen, maar dat wil wel zeggen dat ook onze vriendschap drastisch zal meeveranderen, en dat kan ook in negatieve zin zijn. Er zijn trouwens wel meer mensen die ik lange tijd als vriend of vriendin heb kunnen beschouwen, maar nu niet meer.

(6) Zelfde vraag, zelfde antwoord. Het gaat hier niet zomaar om wat uiterlijke aanpassingen, het vergroten of verkleinen van je borsten of een facelift.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 23:45
Verwijderd
ik zou het me van geen van mijn vrienden kunnen voorstellen, dus ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren: geschokt, ja, maar voor de rest: ach, dat zien we dan wel weer.

En tenzij ik er een liefdesrelatie mee zou hebben, zou het me hoogstwaarschijnlijk ook heel erg aan mijn reet roesten. Als mijn vriendin me zou vertellen dat ze in een vroegere tijd man was, dan zou ik haar ook dumpen. Vanwege de leugen, of eigenlijk meer van wege het achterhouden van een essentiele waarheid.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 00:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Al Murphy, jij zegt precies wat ik denk! Wel met wat meer geduld, dat zie ik wel, maar goed, ik heb ook heel weinig geduld met mensen die uit een soort aangeleerd politiek correctisme mensen met een mening zoals ik als 'intolerant' of 'bekrompen' gaan labelen, omdat dat blijkbaar zo 'hoort'. (Terwijl de ironie ook nog eens wil dat ik opmerkelijk tolerant ben)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-08-2005 @ 01:37 :
Al Murphy, jij zegt precies wat ik denk! Wel met wat meer geduld, dat zie ik wel, maar goed, ik heb ook heel weinig geduld met mensen die uit een soort aangeleerd politiek correctisme mensen met een mening zoals ik als 'intolerant' of 'bekrompen' gaan labelen, omdat dat blijkbaar zo 'hoort'. (Terwijl de ironie ook nog eens wil dat ik opmerkelijk tolerant ben)
Wat maakt het anders als jij het doet: omdat dat niet zo zou horen?

En jij opmerkelijk tolerant? Als ik je reacties lees dan, iig op dit gebied (transeksualiteit, maar ook niet mbt de reacties van andere mensen), niet echt, als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 09:50
Outrageous
Outrageous is offline
Heej BlackKnight,

ik zou als ik bevriend ben met iemand die tansseksueel blijkt te zijn zou ik daar eerst denk ik wel verbaasd over zijn. Je kent iemand toch altijd als een vrouw/man en dan blijkt het eigenlijk anders in elkaar te zitten.

Ik weet niet hoe je zoiets kan vertellen eigenlijk (vanuit jouw perspectief) ik denk dat ik er gewoon vrij direct over zou zijn, gewoon zeggen wat je denkt. Hoe en aan wie wil je het zelf vertellen?

O en als ik iemand als Mark Almighty of Al Murphy als vriend zou hebben en zijn reactie zou horen zou ik hem heel hard uitlachen, geen aandacht meer aan hem besteden en verder kijken. Niet omdat ik een politiek correcte trut ben, maar omdat ik m'n tijd niet zou willen verspillen aan intolerante mensen.
Oud 06-08-2005, 10:26
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-08-2005 @ 01:37 :
Het heeft helemaal niets te maken met politiek correctisme. Het heeft ermee te maken dat jij helemaal niet openstaat voor iets. Omdat je het een raar idee vindt dat iemand zich laat ombouwen ben je er meteen tegen. Dat vind ik gewoon kortzichtig en dom.

Ben je ook tegen homoseksuelen? Raad je die ook aan om in zware therapie te gaan? Dat is namelijk zinloos en belachelijk, want homoseksualiteit is een afwijking in de hersenen. Daar verander je met therapie helemaal niets aan. Je gaat homo's toch ook niet dwingen om verliefd te worden op iemand van het andere geslacht? Daar worden ze alleen maar erg ongelukkig van.

Transseksualtiteit is ook een afwijking in de hersenen. Ik vind het gewoon ontzettend kortzichtig van je om niet in zulke onderzoeksresultaten te geloven. Jij labelt zulke mensen meteen als geestesziek, maar ze hebben gewoon iets andere hersenen. Daardoor helpt therapie niet. Je kunt transseksuelen wel dwingen om zich anders (normaal) voor te doen, maar niet om zich anders te voelen. Net als bij homoseksuelen dus. Heb jij liever dat zo iemand ongelukkig en 'normaal' is, dan dat hij/zij gelukkig is en 'vreemd' is?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 10:29
sgaapje
sgaapje is offline
Als het om mijn reactie gaat op een vriend(in) die zegt dat ie transseksueel is, ben ik het helemaal met Meelfriek eens:

Citaat:
MeelFriek schreef op 05-08-2005 @ 20:40 :
Ik zou, ja, schrikken. Niet negatief, maar je doet 't toch, tenminste als ik 't ook niet verwacht had dan.

Daarna zou ik er toch met diegene over willen praten, hoe hij/zij zich voelde, hoe en wat. Daarna zou 't even wennen zijn denk ik maar ik zou er verder geen problemen oid mee hebben

Hoe je reageert kan je natuurlijk nooit helemaal voorspellen, maar ik weet wel dat ik er niet negatief tegenover sta en ik zou iemand zeker niet 'verbannen' uit mijn leven daarom. Die persoon blijft gewoon dezelfde persoonlijkheid houden, en dát is de reden dat ik met hem/haar bevriend ben. Niet het geslacht of de seksuele voorkeur of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 13:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik denk dat juist de mensen die hier het hardst roepen dat het ze geen reet kan schelen, en die mensen met een andere mening graag labelen als 'intolerant' zonder de mening van die mensen over tal van andere zaken te kennen (dat is pas kortzichtig), juist het hardst zullen schrikken als een van hun vrienden een geslachtsoperatie zou ondergaan. Want het is heel makkelijk om nu het zogenaamde 'tolerante' figuur te spelen, maar de praktijk zou je wel eens heel koud op je dak kunnen vallen.

Citaat:
Leonoor schreef op 06-08-2005 @ 10:47 :
Wat maakt het anders als jij het doet: omdat dat niet zo zou horen?
Ik begrijp je niet. Ik zeg dat veel mensen al klaar staan om mij op basis van m'n mening over één onderwerp te labelen als 'kortzichtig en intolerant' (oh, the irony) omdat dat 'zo hoort' in onze Nederlandse maatschappij.

Citaat:
En jij opmerkelijk tolerant? Als ik je reacties lees dan, iig op dit gebied (transeksualiteit, maar ook niet mbt de reacties van andere mensen), niet echt, als je het mij vraagt.
Nee, laten we mensen vooral gaan beoordelen op hun mening over één onderwerp. En wat betreft de reacties van anderen: ik geloof dat ik hun mening toch respecteer en hen in hun waarde laat? Zolang ze mij nergens voor gaan uitmaken, that is.

Citaat:
sgaapje schreef op 06-08-2005 @ 11:26 :
Ben je ook tegen homoseksuelen? Raad je die ook aan om in zware therapie te gaan? Dat is namelijk zinloos en belachelijk, want homoseksualiteit is een afwijking in de hersenen. Daar verander je met therapie helemaal niets aan. Je gaat homo's toch ook niet dwingen om verliefd te worden op iemand van het andere geslacht? Daar worden ze alleen maar erg ongelukkig van.
Vertel me iets nieuws. Ik ben niet tegen homosexuelen, homosexualiteit, hell, zelfs niet tegen gay-parades en meer van dat soort shows.

Citaat:
Heb jij liever dat zo iemand ongelukkig en 'normaal' is, dan dat hij/zij gelukkig is en 'vreemd' is?
Waar zeg ik dat ik wil dat iemand ongelukkig is?

Ik ben gewoon niet zo'n type van 'ALLES moet kunnen'. Dat dat moeilijk valt op Scholieren, daar ben ik me van bewust.

Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 14:16
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Als een vriend me zou vertellen dat hij zich wil laten ombouwen dan zou ik hem dringend een psychiater aanraden. Ben het dan ook volledig met Mark Almighty eens.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-08-2005 @ 15:31 :
Het zal wel niet politiek correct zijn enzo, maar als ik er na een aantal jaar achter zou komen dat een vriend(in) van mij transseksueel is, zou ik me eerst kapot schrikken en dan niet meer met hem/haar (wat is het dan?) omgaan. Ten eerste vind ik het een heel onsmakelijk, bizar, absurd en eng idee (nogmaals: niet politiek correct, maar alla...) en ten tweede heeft diegene dan blijkbaar al die tijd tegen me gelogen.

Ik denk trouwens dat een geschlachtsverandering niet de oplossing is, maar een langdurige zware therapie.

Wat moet jij in een benauwd wereldje leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten