Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zie jij transseksualiteit als iets wat 'te genezen' is...? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ach, 'wetenschappelijk bewijs'...Ik heb het niet zo op het zogenaamde 'onderzoek'. Dogma's ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jij wil toch ook normaal als een mens behandeld worden, waarom behandel je andere mensen (als er aan "gesleuteld" is) dan niet als mens? behandel je mensen omdat ze hun borsten hebben laten vergroten ook zonder respect? daar is tenslotte ook aan gesleuteld omdat zij in hun hoofd hebben dat ze met grotere borsten gelukkiger zijn.. zij mogen zeker wel aan zich laten sleutelen? |
![]() |
||
Citaat:
laat daar maar eens iets aan doen.
||
Citaat:
Ik kan me echt niet inbeelden dat ik nog op dezelfde manier zou kunnen omgaan met iemand na een geslachtswissel. Ik zal het zeker niet op gejuich ontvangen. Die vergelijking met een borstvergroting gaat helemaal niet op. Een borstlift of -vergroting is iets puur cosmetisch. Toen een vriendin me zei dat ze wat meer wilde, geloofde ik eerst mijn oren niet, heb ik er eens flink om gelachen en mijn gedacht erover gezegd, en daarna is het bijna nooit meer ter sprake gekomen. Je borsten laten vergroten doe je volgens mij ook niet om gelukkiger te worden, maar om er beter uit te gaan zien. Maar van geslacht veranderen... dat lijkt me meer te zijn dan iets cosmetisch. Ik kan me er maar weinig goeds bij voorstellen als iemand in mijn vriendenkring daarmee zou afkomen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dat vrouwen hun borsten laten vergroten om er leuker uit te zien.. uiteindelijk gaat het er om dat ze daar gelukkiger van denken te worden.. en t boeit mij meer wat voor persoon iemand is dan of diegene der een lul of een paar borsten aan heeft laten zetten.. en ik vind het onzin om te zeggen dat je respect moet verdienen op dit punt.. ik heb ook respect voor mensen die ik niet ken.. die bij mij geen respect verdient hebben, maar toch respecteer ik ze omdat ze net als ik een mens zijn, en die laat je in hun waarde.. tja en als je geen respect kan opbrengen voor mensen omdat ze hun lichaam veranderd hebben.. vind k dat maar heel sneu en heb ik weinig respect meer voor je.. waarom zou je anders met een mens omgaan dan een mens alleen omdat die persoon iets aan zichzelf heeft laten veranderen (en natuurlijk is dit een recht) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
lang leve de intollerantie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het gaat om iemand die al heel zijn leven dezelfde is, en dat is een goede vriend, dan heb je dat al lang gemerkt, en dan weet zijn omgeving al van kindsafaan dat het 'ne speciale is. En dan nog zou ik het minstens strontvervelend vinden dat ik hem in het vervolg met marcella ipv marcel zal moeten aanspreken. (2) Ook hier verschillen we dus van mening. (3) Jij vat een geslachtsverandering naar mijn gevoel toch wel heel licht op. Dat is heel wat meer dan wat 'oppervlakte-schuivingen', maar een hele transformatie. Je siliconen ben je na 10 jaar weer kwijt, zonder dat er wat met jezelf gebeurt. Maar als transseksueel ben je je hele leven verminkt en aan een vrij zware hormonenkuur. Ook de hele cultus en het persoonlijkheidsgedoe (ik vind geen mooier woord) lijkt me zo verregaand, dat ik het zeker niet vreemd vind dat mensen het daar moeilijk mee hebben. Dat heeft trouwens weinig met tolerantie (of een gebrek daaraan te maken). (4) leuk dat jij voor mensen die je niet kent wel respect hebt, en ik lig er niet van wakker dat je dat voor mij niet hebt. Maar ik voel erg weinig ten opzichte van mensen die ik niet ken. Niks goeds en niks slechts. Zo'n mensen hebben mijn vooroordelen niet nodig om in hun waarde te zijn. (5) Meisje, het gaat hier niet zomaar over 'iets aan je lichaam te laten veranderen'. En het gaat er zelfs niet om dat ik er geen respect voor heb. Ik zou het er zelf heel moeilijk mee hebben. Ik zou niet weten welke houding tov een vriend moet aannemen, die (blijkbaar plotseling) zijn houding naar de buitenwereld zelf zo drastisch verandert. Dat wil niet zeggen dat ik hem met de vinger moet gaan wijzen, maar dat wil wel zeggen dat ook onze vriendschap drastisch zal meeveranderen, en dat kan ook in negatieve zin zijn. Er zijn trouwens wel meer mensen die ik lange tijd als vriend of vriendin heb kunnen beschouwen, maar nu niet meer. (6) Zelfde vraag, zelfde antwoord. Het gaat hier niet zomaar om wat uiterlijke aanpassingen, het vergroten of verkleinen van je borsten of een facelift. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En jij opmerkelijk tolerant? Als ik je reacties lees dan, iig op dit gebied (transeksualiteit, maar ook niet mbt de reacties van andere mensen), niet echt, als je het mij vraagt. Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 09:51. |
![]() |
||
Citaat:
Ben je ook tegen homoseksuelen? Raad je die ook aan om in zware therapie te gaan? Dat is namelijk zinloos en belachelijk, want homoseksualiteit is een afwijking in de hersenen. Daar verander je met therapie helemaal niets aan. Je gaat homo's toch ook niet dwingen om verliefd te worden op iemand van het andere geslacht? Daar worden ze alleen maar erg ongelukkig van. Transseksualtiteit is ook een afwijking in de hersenen. Ik vind het gewoon ontzettend kortzichtig van je om niet in zulke onderzoeksresultaten te geloven. Jij labelt zulke mensen meteen als geestesziek, maar ze hebben gewoon iets andere hersenen. Daardoor helpt therapie niet. Je kunt transseksuelen wel dwingen om zich anders (normaal) voor te doen, maar niet om zich anders te voelen. Net als bij homoseksuelen dus. Heb jij liever dat zo iemand ongelukkig en 'normaal' is, dan dat hij/zij gelukkig is en 'vreemd' is? |
![]() |
||
Als het om mijn reactie gaat op een vriend(in) die zegt dat ie transseksueel is, ben ik het helemaal met Meelfriek eens:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Ik denk dat juist de mensen die hier het hardst roepen dat het ze geen reet kan schelen, en die mensen met een andere mening graag labelen als 'intolerant' zonder de mening van die mensen over tal van andere zaken te kennen (dat is pas kortzichtig), juist het hardst zullen schrikken als een van hun vrienden een geslachtsoperatie zou ondergaan. Want het is heel makkelijk om nu het zogenaamde 'tolerante' figuur te spelen, maar de praktijk zou je wel eens heel koud op je dak kunnen vallen.
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben gewoon niet zo'n type van 'ALLES moet kunnen'. Dat dat moeilijk valt op Scholieren, daar ben ik me van bewust. Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 13:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat moet jij in een benauwd wereldje leven. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iraanse jongens opgehangen Gatara | 500 | 29-08-2005 14:11 | |
De Kantine |
Als je verliefd wordt op een travestiet... Sweetsurrender | 19 | 22-01-2005 23:03 | |
De Kantine |
wie van s.com doet er mee met idols? Verwijderd | 126 | 16-12-2003 14:46 | |
De Kantine |
Genderdysforie EspumaX | 53 | 14-12-2003 12:57 | |
Flora & Fauna |
transseksuele neigingen? kastdeur | 18 | 24-01-2002 15:28 |