Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2005, 11:11
Verwijderd
Net kwam er met de post een rekening van large merchandising voor me binnen. Ik vond het al vreemd, want ik heb daar recent niks besteld.

Nu blijkt het dus om een jas te gaan die ik 3/4 jaar terug heb besteld en waar ik nooit een acceptgiro van heb gekregen. En dan krijg ik nu zonder pardon even een rekening thuis gestuurd terwijl ik het nu even niet kan missen.

Dat ik het moet betalen, kan ik begrijpen. Maar kunnen ze dat zomaar maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2005, 11:45
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Nou ik denk van wel, erg handig is het niet maar uiteindelijk hebben ze er toch recht op....
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 11:46
Verwijderd
mja ik wacht gewoon totdat die rekening wat makkelijker te betalen is.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 12:13
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
waarom betaal je dingen dan niet gewoon meteen ?
Oud 30-07-2005, 12:28
Verwijderd
nou ik heb daar nooit een acceptgiro voor gehad. Anders had ik em gelijk betaald. Toen vond ik het vreemd, en ben het daarna vergeten. Het is in principe hun fout dat zij mij in eerste instantie geen rekening stuurde.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 13:11
Verwijderd
't Is idd hun fout dat ze die rekening niet op hadden gestuurd, maar goed, nu hebben ze hem wel opgestuurd en moet je hem gewoon betalen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 14:29
Gothic
Gothic is offline
als je iets koopt, weet je dat je moet betalen en als het niet komt, moet je daar zelf achteraan...

maar ze kunnen wel misschien rekening houden met betalen en wanneer. Dus misschien ff bellen en een afspraak maken over wanneer en hoe (bv in termijnen) je betaalt. Het zou vervelend zijn als er straks een deurwaarder op de stoep staat...
Oud 30-07-2005, 15:48
Verwijderd
Je hebt dus daadwerkelijk wel daar iets besteld. Dan moet je als het goed is voor een bepaalde betalingswijze hebben gekozen. Als je inderdaad acceptgiro hebt gekozen dan zou ik eerst maar eens even de algemene voorwaarden erop naslaan. Daar staat vast wel iets over de termijnen waarbinnen je gefactureerd wordt en waarbinnen je moet betalen na ontvangst en dergelijke.

Dat die factuur te laat binnenkomt is natuurlijk stom van Large, maar dat wil niet zeggen dat jij nu niet hoeft te betalen. Er bestaat niet zoiets als een verplichting rekening te houden met de kredietpositie van de koper. Zodra je gefactureerd bent moet je gewoon binnen het afgesproken aantal dagen na ontvangst van de factuur betalen, of je dat nu uitkomt of niet. Zoniet, dan krijg je waarschijnlijk eerst een aanmaning en daarna een incassobureau of deurwaarder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten