Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2005, 22:20
Elmoo
Elmoo is offline
Hebben jullie dat ook wel eens? Een dag dat je helemaal nergens zin in hebt, een dag waarbij je alleen maar aan nare gebeurtenissen kunt denken, een dan waarop je alleen maar zin hebt om alleen zitten huilen?

Vertel maar...
Oud 31-07-2005, 22:23
rare kwast
rare kwast is offline
wel eens??
wel eens wat vaker...
eigenlijk heb ik iedere dag wel dat ik niets wil doen, als ik al denk word ik moe of verlies mn zin dr in
als er dan ook maar iets kleins gebeurd moet ik al huilen en vaak maak ik mezelf gek met gedachten waardoor ik vanzelf ook ga huilen
en als ike cht een goede dag heb..stopt dat huilen ook niet echt makkelijk
Oud 31-07-2005, 22:50
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 31-07-2005 @ 23:23 :
wel eens??
wel eens wat vaker...
eigenlijk heb ik iedere dag wel dat ik niets wil doen, als ik al denk word ik moe of verlies mn zin dr in
als er dan ook maar iets kleins gebeurd moet ik al huilen en vaak maak ik mezelf gek met gedachten waardoor ik vanzelf ook ga huilen
en als ike cht een goede dag heb..stopt dat huilen ook niet echt makkelijk
Dat klinkt wel bekend jah, alleen heb ik het niet echt vaak. Lekker bij je vriend gaan zitten knuffelen of gewoon met lieve vrienden iets leuks gaan doen (ookal heb je daar geen zin in) helpt meestal wel...

Sterkte iigv!
Oud 31-07-2005, 22:51
Freestyler*
Freestyler* is offline
regelmatig
Oud 31-07-2005, 22:53
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 31-07-2005 @ 23:50 :
Dat klinkt wel bekend jah, alleen heb ik het niet echt vaak. Lekker bij je vriend gaan zitten knuffelen of gewoon met lieve vrienden iets leuks gaan doen (ookal heb je daar geen zin in) helpt meestal wel...

Sterkte iigv!
uhm...no boyfriend en lieve vrienden die beetje te ver wonen...en idem geen zin en maak t alleen maar erger dan
maar bedankt iig
Oud 31-07-2005, 22:55
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 31-07-2005 @ 23:53 :
uhm...no boyfriend en lieve vrienden die beetje te ver wonen...en idem geen zin en maak t alleen maar erger dan
maar bedankt iig
Heb je veel nare dingen meegemaakt die jouw nare gevoel versterken? Je hoeft het natuurlijk niet allemaal op tafel te gooien hoor
Vind het gewoon erg vervelend als mensen zich zo naar voelen, weet hoe het is... en vind het prettig om daarover te praten, lucht meestal ook wel op
Oud 31-07-2005, 22:58
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 31-07-2005 @ 23:55 :
Heb je veel nare dingen meegemaakt die jouw nare gevoel versterken? Je hoeft het natuurlijk niet allemaal op tafel te gooien hoor
Vind het gewoon erg vervelend als mensen zich zo naar voelen, weet hoe het is... en vind het prettig om daarover te praten, lucht meestal ook wel op
daar komt t wel op neer ja..veel zooi en bang alles weer terug te krijgen...
Oud 31-07-2005, 23:11
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 31-07-2005 @ 23:58 :
daar komt t wel op neer ja..veel zooi en bang alles weer terug te krijgen...
En zo zet je jezelf helemaal in een donker daglicht...
Heb je ook mooie dingen meegemaakt? Het hoeft maar iets heel kleins te zijn, een herinnering die je je levenlang koestert.
Probeer daar ook naar te kijken. Denk verder dan alle nare dingen in het leven. Het leven is niet altijd zonneschijn en dat is gewoon beroerd...
Kijk verder, naar de toekomst, naar de mooie dingen die nog komen gaan...
Try to look at the bright side of life.

Veel liefs.
Oud 31-07-2005, 23:12
rare kwast
rare kwast is offline
i know i know...
maar 98% is wel donker ja...die overige 2 % valt dan in t niets
toekomst valt onder de 98% omdat ik geen flauw idee heb hoe ik daar iets van ga maken
Oud 31-07-2005, 23:15
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-08-2005 @ 00:12 :
i know i know...
maar 98% is wel donker ja...die overige 2 % valt dan in t niets
toekomst valt onder de 98% omdat ik geen flauw idee heb hoe ik daar iets van ga maken

Misschien iets waar je voor wilt gaan leren? Of opzoek naar een leuke baan? Probeer wat te dromen over de toekomst, dromen komen niet altijd uit, maar het is wel fijn om ze te hebben
Oud 31-07-2005, 23:17
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 01-08-2005 @ 00:15 :

Misschien iets waar je voor wilt gaan leren? Of opzoek naar een leuke baan? Probeer wat te dromen over de toekomst, dromen komen niet altijd uit, maar het is wel fijn om ze te hebben
ik ben al afgestudeerd...maar bevalt me toch niet (althans...ik denk dat ik dr niets van bak) nou ga zo maar door eigenlijk...
Oud 31-07-2005, 23:28
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-08-2005 @ 00:17 :
ik ben al afgestudeerd...maar bevalt me toch niet (althans...ik denk dat ik dr niets van bak) nou ga zo maar door eigenlijk...
Het is dus (denk ik tenminste) ook heel weinig zelfvertrouwen. Ikzelf ben bezig met de pabo nu en daar krijgen we ook best veel over. Ik wil helemaal geen wijsneus ofzo uithangen hoor
Je moet anderen eens vragen hoe je het doet in het leven, vraag naar verbeterpunten. En durf eens wat leuks voor jezelf te doen. Ga een lekker dagje winkelen bijvoorbeeld, desnoods alleen (doe ik ook wel) en koop gewoon wat mooie dingen voor jezelf. Hoeft helemaal niet duur te zijn. Knap je zelf van op.
En durf in de spiegel te kijken en jezelf een complimentje te geven, hoeft ook helemaal niet overdreven. Gewoon zoiets van: ik voel me vandaag lekker of ik voel me zeker van mezelf.
Het begint met kleine dingetjes en die kleine dingetjes die ga je steeds meer waarderen.
Je "moet" natuurlijk helemaal niets... misschien kun je dit gebruiken als een klein opstapje...
Oud 01-08-2005, 00:30
Vice
Vice is offline
Wat rare kwast post herken ik heel erg.(Eigenlijk zo'n beetje alles) Ook deze vakantie heb ik weer verpest door het niets doen. Altijd van plan om leuke dingen te gaan doen zoals schilderen, fotograferen, stedentocht, maar er komt gewoon niks van.
Oud 01-08-2005, 00:44
ninpo
ninpo is offline
ach anti depressiva fuck dat..
medicijn is er al..
mediwiet ..
in een goeie vrienden kring..
goede rechten in dit land..
tot bepaalde hoogte, uiteraard..
Oud 01-08-2005, 09:28
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 01-08-2005 @ 00:28 :
Het is dus (denk ik tenminste) ook heel weinig zelfvertrouwen. Ikzelf ben bezig met de pabo nu en daar krijgen we ook best veel over. Ik wil helemaal geen wijsneus ofzo uithangen hoor
Je moet anderen eens vragen hoe je het doet in het leven, vraag naar verbeterpunten. En durf eens wat leuks voor jezelf te doen. Ga een lekker dagje winkelen bijvoorbeeld, desnoods alleen (doe ik ook wel) en koop gewoon wat mooie dingen voor jezelf. Hoeft helemaal niet duur te zijn. Knap je zelf van op.
En durf in de spiegel te kijken en jezelf een complimentje te geven, hoeft ook helemaal niet overdreven. Gewoon zoiets van: ik voel me vandaag lekker of ik voel me zeker van mezelf.
Het begint met kleine dingetjes en die kleine dingetjes die ga je steeds meer waarderen.
Je "moet" natuurlijk helemaal niets... misschien kun je dit gebruiken als een klein opstapje...
ik heb verpleegkunde gestudeerd dus ken ook al die dingetjes die je kan doen wat betreft je zelfvertrouwen..
ik doe t alleen nooit
heb een hekel aan winkelen en voor een spiegel staan doe ik niet...zoiets heet zelfhaat ofzo
maar je hebt wel gelijk tis alleen moeilijk om te doen
Oud 01-08-2005, 09:31
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Vice schreef op 01-08-2005 @ 01:30 :
Wat rare kwast post herken ik heel erg.(Eigenlijk zo'n beetje alles) Ook deze vakantie heb ik weer verpest door het niets doen. Altijd van plan om leuke dingen te gaan doen zoals schilderen, fotograferen, stedentocht, maar er komt gewoon niks van.
yup ik barst van de plannen maar geen energie en zin om t te ondernemen...
Oud 01-08-2005, 21:20
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ja hoor, wel vaker. En dan heb ik ook echt geen zin om uit die sfeer te komen, laat het maar gewoon over me heen komen. Gewoon een dag depri, en niks doen. Waait meestal ook snel weer over, gelukkig.
Oud 01-08-2005, 21:54
Broeder
Broeder is offline
Zoiets noem je een 'kutdag' en geen 'depressieve dag'.
Oud 01-08-2005, 21:58
Judy2
Judy2 is offline
zoals vandaag, zooo saaaaaaaiii
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 22:57
yapo
yapo is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 31-07-2005 @ 23:20 :
Hebben jullie dat ook wel eens? Een dag dat je helemaal nergens zin in hebt, een dag waarbij je alleen maar aan nare gebeurtenissen kunt denken, een dan waarop je alleen maar zin hebt om alleen zitten huilen?

Vertel maar...
niet echt...

Ik denk wel eens aan minder plezierige dingen, maar nooit zo lang dat ik er depressief van wordt. Komt bij mij niet voor dat ik een hele dag alleen maar negatief denk, ik wissel dat bewust en onbewust af met positieve gedachten.
Ik ben dan ook zo'n iemand die overal toch nog het positieve van probeert te zien en daar wat meer aandacht aan te schenken dan aan alle negatieve dingen om me heen.
Oud 03-08-2005, 09:21
pizza-amigo
pizza-amigo is offline
Een depressieve dag die over is door met je geliefde te knuffelen.
Wat heerlijk infantiel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten