Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2005, 16:41
dwight88
dwight88 is offline
ik zit nu in de "molen" bij de postbank, voor een studentenkrediet op mijn studentenrekening.

Beetje stom, want ik speel al een tijd met de gedachte om van de postbank over te stappen op de ABN AMRO, omdat ik daar met name van mijn ouders veel positieve verhalen over hoor.

Mag ik, zonder dat dat consequenties heeft voor mijn girorekening met roodstand + evt. studentenkrediet, een normale bankrekening met de mogelijkheid tot roodstand openen bij de ABN AMRO?

ik weet het, is niet handig van me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2005, 16:51
Chaucus
Chaucus is offline
Tuurlijk, hangt alleen van je inkomsten af of ze je toestaan rood te staan....maar als t om n "klein" bedrag gaat zal t wel meevallen. Maar je kunt ook helemaal overstappen op termijn
Oud 20-07-2005, 16:52
loeserr
loeserr is offline
volgens mij kun je zowieso altijd een nieuwe rekening openen, ook bij een andere bank

en dan kun je het geld dat je nog op je andere rekening staat eraf halen en overboeken naar je nieuwe rekenening

maar ik neem aan dat als je rood staat op je andere rekening dat het wel afbetaald moet worden

maar of dat met een studentenrekening en dat krediet het zelfde is weet ik niet
Oud 20-07-2005, 16:53
Verwijderd
Ik zou zeggen; zet je rekening bij de postbank op 0, open een rekening bij ABN-Amro en klaar...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:12
Liss
Liss is offline
Het maakt niets uit hoeveel rekeningen je hebt. Ik had er tot 1-2 jaar terug vier lopen, tis alleen voor jezelf erg onhandig dus nu heb ik er nog maar eentje bij de postbank. Nja een rekeningnummer, zitten vier verschillende rekeningen aan vast (spaarrekeningen, beleggen..) en dat vind ik veel handiger

Edit: Als je +18 bent is een tweede rekening openen niet meer gratis. Het is namelijk alleen mogelijk een studentenrekening te openen als je je studiefinanciering erop laat storten.

Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tuurlijk mag dat. Zolang je maar niet te veel rood staat of financiele problemen hebt of iets dergelijks...
Oud 20-07-2005, 19:07
Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb twee bankrekeningen SNS en Postbank, en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:10
dwight88
dwight88 is offline
wat ik van plan ben is een normale rekening te openen, zodat ik al mijn studentenfaciliteiten bij de postbank hou.

Er zijn een aantal priveredenen waarom ik dit wil, zal ik jullie niet mee lastigvallen maar het is dus, als ik iedereen hier goed begrijp, mogelijk om morgen naar de ABN AMRO te scheuren, en een normale betaalrekening te openen met 1000 euro "rood-staan"?. Dat ik voor de nieuwe pinpas e.d. moet betalen, weet ik, dat is het probleem ook niet. Maar niet dat ze moeilijk gaan doen over het eventuele krediet van de postbank (Dat nu "in aanvraag is"), of mijn roodstand bij de postbank. (ik weet niet wat daarvan BKR gevoelig is, en hoe een bank daarmee omspringt bij het openen van een reguliere rekening?)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 20-07-2005 @ 20:10 :
wat ik van plan ben is een normale rekening te openen, zodat ik al mijn studentenfaciliteiten bij de postbank hou.

Er zijn een aantal priveredenen waarom ik dit wil, zal ik jullie niet mee lastigvallen maar het is dus, als ik iedereen hier goed begrijp, mogelijk om morgen naar de ABN AMRO te scheuren, en een normale betaalrekening te openen met 1000 euro "rood-staan"?. Dat ik voor de nieuwe pinpas e.d. moet betalen, weet ik, dat is het probleem ook niet. Maar niet dat ze moeilijk gaan doen over het eventuele krediet van de postbank (Dat nu "in aanvraag is"), of mijn roodstand bij de postbank. (ik weet niet wat daarvan BKR gevoelig is, en hoe een bank daarmee omspringt bij het openen van een reguliere rekening?)
Zomaar een rekening openen zonder dat je inkomen hebt dat binnen komt op die rekening is volgens mij niet makkelijk. Vervolgens rood-staan aanvragen lijkt me nóg moeilijker. Maar wanneer je dus geld binnen laat komen op die rekening, moet het wel kunnen...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:36
dwight88
dwight88 is offline
hoe kan ik dat "bewijzen"? ik wil met alle liefde mijn salaris op de bank laten storten, dat is het probleem niet. Maar dan zal ik eerst de rekening moeten openen lijkt me, alvorens iets over te kunnen zetten.
Of moet ik bij openen direct een bedrag storten?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 20-07-2005 @ 20:36 :
hoe kan ik dat "bewijzen"? ik wil met alle liefde mijn salaris op de bank laten storten, dat is het probleem niet. Maar dan zal ik eerst de rekening moeten openen lijkt me, alvorens iets over te kunnen zetten.
Of moet ik bij openen direct een bedrag storten?
Vaak moet je meteen iets van €25,- erop zetten. Wat voor een eisen ze verder stellen, verschilt per bank. Mogelijk kan je gewoon een rekening openen zonder dat je er met enige regelmaat iets op zet. Voor een krediet wil de bank wél zekerheid hebben en moet je dus waarschijnlijk laten zien hoe kredietwaardig je bent (dmv een loonstrookje, contract, íets).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:10
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-07-2005 @ 21:33 :
Voor een krediet wil de bank wél zekerheid hebben en moet je dus waarschijnlijk laten zien hoe kredietwaardig je bent (dmv een loonstrookje, contract, íets).
Als regel wordt meestal gehanteerd dat er minstens 3 keer achter elkaar geld bijgeschreven moet zijn op de nieuwe rekening, tenminste dat geldt bij de Postbank. Maar zal bij andere banken ook wel zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 11:56
dwight88
dwight88 is offline
ik heb nu eens op internet zitten rondkijken, en als ik het zo zie is het appeltje-eitje haast, om bij de rabobank een dergelijke standaardrekening met 1000 euro roodstand te krijgen (is standaardonderdeel van deze rekening).

Wanneer ik dit zou willen, moet ik een online een formulier invullen en verzenden. Er wordt niks gesteld over inkomenseis / eisen die ze stellen voor stortingen op de rekening etc.. Iemand die hiermee ervaring heeft met de rabobank?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 13:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nou ja, je moet je goed realiseren dat je best een stevige debetrente betaalt over het bedrag dat je rood staat. Dus de vraag aan jou is of roodstaan zo interessant voor je is. Bij de postbank is dat voor studenten nog redelijk gunstig (ik kreeg laatst een aanbieding voor een debetrente van 4,5% oid !), of dat bij de Rabobank ook zo is, weet ik niet.
Oud 21-07-2005, 15:36
dwight88
dwight88 is offline
het is misschien een onhandige manier, maar wat ik nu heb gedaan vanmiddag: bij de ABN een normale rekening geopend. Heb de vertegenwoordiger daar wel verteld dat ik een studentenrekening heb bij de postbank, en die graag daar wil houden. Vond ie allemaal prima.
Ik heb een normale rekening geopend, waar standaard 1000 euro roodstand bij kan. Deze rekening kan ik direct gebruiken, en krijg over 1 week ongeveer het pasje enzo.

oftewel, het mag
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 21-07-2005 @ 16:36 :
het is misschien een onhandige manier, maar wat ik nu heb gedaan vanmiddag: bij de ABN een normale rekening geopend. Heb de vertegenwoordiger daar wel verteld dat ik een studentenrekening heb bij de postbank, en die graag daar wil houden. Vond ie allemaal prima.
Ik heb een normale rekening geopend, waar standaard 1000 euro roodstand bij kan. Deze rekening kan ik direct gebruiken, en krijg over 1 week ongeveer het pasje enzo.

oftewel, het mag

Weet je wat je moet doen, je moet een studentenrekening openen bij ABN Amro, daar laat je voortaan ook je stufi op storten. Met een beetje mazzel komen je bij de Postbank pas heel laat erachter dat je op hun rekening geen stufi meer ontvangt. Pas als ze erachter komen, veranderen zij die rekening automatisch naar een girorekening. Dan kun je hem altijd nog opzeggen. Bij mij kwam de Postbank er pas na meer dan 1,5 jaar achter dat ik nooit stufi op mijn postbank-studentenrekening heb ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 10:35
dwight88
dwight88 is offline
zoveel extra voordelen merk ik niet bij het wel of niet hebben van een studentenrekening bij de postbank, tegenover de normale rekening. Een voordeel dat er nu is, is het studentenkrediet bij de postbank (als ik het krijg , heb nu mijn oude inschrijfbewijs + P-bewijs maar opgestuurd..), en misschien een rente-voordeel bij roodstaan.

Ik heb nu bij de ABN een normale rekening geopend, zie opzich nu nog geen noodzaak om dat te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 11:37
freakinaround
freakinaround is offline
waarom zou dat niet mogen dan? ik heb ook een rekening bij de postbank en bij de rabobank
Oud 23-07-2005, 12:56
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 23-07-2005 @ 12:37 :
waarom zou dat niet mogen dan? ik heb ook een rekening bij de postbank en bij de rabobank
nja ok, maar zijn dat dan allebei studentenrekeningen?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 09:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 23-07-2005 @ 11:35 :
zoveel extra voordelen merk ik niet bij het wel of niet hebben van een studentenrekening bij de postbank, tegenover de normale rekening. Een voordeel dat er nu is, is het studentenkrediet bij de postbank (als ik het krijg , heb nu mijn oude inschrijfbewijs + P-bewijs maar opgestuurd..), en misschien een rente-voordeel bij roodstaan.

Ik heb nu bij de ABN een normale rekening geopend, zie opzich nu nog geen noodzaak om dat te veranderen.
bij een studentenrekening van de postbank mag je roodstaan omdat het een studentenrekening is. (ik geloof 1000 euro of zo). op een salarisrekening hangt het bedrag af van je salaris.
en er is minder tijdsdruk bij het aflossen van het rood staan bij een studentenrekening, geloof ik.
Oud 24-07-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 23-07-2005 @ 11:35 :

een giropas van een normale rekening kost 10 euro per jaar. Niet dat het veel is, maar dat is een verschil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten