Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2005, 11:44
Verwijderd
Al een behoorlijke tijd (zeker een half jaar) word ik 's morgens vaak 'ziek' wakker. Ik ben dan misselijk (terwijl ik dat verder dus nooit ben) en koortsig, soms met hoofdpijn en duizeligheid en al. Kortom: ik voel me regelmatig flink beroerd. Het is erger als ik slecht, onrustig of kort heb geslapen, maar ook na een goede nacht voel ik me soms niet lekker.
Na een half uurtje zakt dat wel vanzelf meestal, maar het is wel superirritant. Iemand enig idee wat het is en wat ik er aan zou kunnen doen?
Ik ben niet zwanger en drink geen alcohol dus het is ook geen dagelijkse kater.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:10
rodina
rodina is offline
goed en gezond eten
regelmatig leven
en genoeg slapen
Oud 24-07-2005, 12:44
Verwijderd
Goed eten, en gezond natuurlijk.
Volgens een ritme leven (elke dag om bv, 7 uur opstaan, ontbijten, om 12 uur weer iets eten, om 16 uur iets kleins en om 18 uur avond eten, om 19 uur gaan sporten tot 20 uur en dan om 22 uur gaan slapen bv. dat ritme ben ik me aan het aanleren. Soms ga ik later slapen, soms moet ik vroeger op, soms ben ik om 18 uur nog niet thuis. Maar in grote lijnen probeer ik dat zo strikt mogelijk na te leven).

Ik kon voorheen 's ochtends vroeg nooit ontbijten, ik was altijd misselijk en kon gewoon niet fatsoenlijk kauwen en slikken, nu kan ik dat ineens wél. Ik moet er alleen de tijd voor nemen en mijn lichaam moet er aan wennen ('t gaat steeds beter).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 13:32
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
misschien kun je een raam (op een kiertje) in je kamer open zetten voor je gaat slapen?
bij mij helpt dat, een beetje water drinken s avonds trouwens ook
Oud 25-07-2005, 00:07
Enviable
Enviable is offline
^^ dat wilde ik nou net gaan zeggen van dat raam.
Ik wordt ook vaak wakker in een bestikkende kamer waardoor je hoofdpijn e.d. krijgt
Met frisse lucht heb je dat niet
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 07:01
Estar
Estar is offline
Helpt water drinken zodra je wakker wordt niet?(bij mijn vriend helpt dat erg goed tegen hoofdpijn enz)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:23
Verwijderd
Dankjullie wel allemaal
Mijn raam staat altijd open dus dat kan het niet zijn.
Regelmatig leven wordt moeilijk, aangezien ik in een kroeg werk en dus ook vaak 's nachts. Wel probeer ik zo veel mogelijk een ritme te houden door ook na een hele nacht werken voor 12u op te staan.
Van een glas water drinken word ik vaak alleen maar misselijker. Ik ontbijt daarna trouwens wel, maar moet eerst even een kwartiertje heeeeel rustig aan doen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:26
Verwijderd
Ander baantje zoeken.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-07-2005 @ 11:26 :
Ander baantje zoeken.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dat best serieus overwogen heb. Hoe gezond is het om nachten door te halen en aldoor in de rook te staan?? En daarbij betaalt het ook niet eens echt goed.
Maar ja het is echt te gezellig...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:58
Vice
Vice is offline
Citaat:
Maryk schreef op 24-07-2005 @ 12:44 :
Ik ben niet zwanger en drink geen alcohol dus het is ook geen dagelijkse kater.
Gebruik je misschien de pil? Daar kan je ook misselijk van worden. Was bij mij iedergeval wel zo.
Oud 25-07-2005, 11:22
Verwijderd
ja, van de pil kun je ochtendmisselijkheid krijgen. De pil zorgt er eigenlijk voor dat je lichaam denkt dat het 1 maand zwanger is, dus je kunt overal last van krijgen waar nét zwangere vrouwen last van hebben . Als je de pil gebruikt, kun je eens opletten: heb je er in je stopweek ook last van, wordt het erger naarmate de laatste stopweek langer geleden is?

Ik ben zelf regelmatig misselijk voordat ik gegeten heb 's ochtends, gewoon doordat mijn maag het niet leuk vindt om leeg te zijn. Op zo'n moment heb ik natuurlijk juist geen zin in eten omdat ik misselijk ben, maar als ik het dan toch doe is het al na een paar happen over . Dus je kunt proberen meteen al, zonder kwartiertje wachten, te ontbijten . Eventueel kun je pap of drinkontbijt nemen ofzo, dat is makkelijker weg te krijgen (als je pap lust tenminste)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten