Advertentie | |
|
![]() |
|
Weet niet of het het probleem is hoor. Maar je cd rom en je harde schrijf zitten met kabels aan je moederbord.
Al zitten de CD-rom en harde schrijf aan een kabel, moet handmatig worden aangegeven wie eerst op de kabel zit en wie als 2e, master en slave. Anders doet 1 van de 2 het niet. Master en slave moet ergens in je info-boekjes staan. Gaat op pinnetjes achter op de harde schijf en de CD-rom. Maar als dit het is moet je wel aan de kabels hebben zitten kloten. Anders kan je op een andere computer misschien wat drivers downloaden. www.driverguide.com -> in loggen als temp password 512.
|
Verwijderd
|
k loop nu ineens tegen allemaal problemen aan die ik nooit eerder gezien heb: nu staat er bij de opties "primairy master" en "primairy slave" niets ingesteld, als ik op "autodetect druk" zoekt hij een tijdje en dankan hij niets vinden.
p.s de comp waar ik het over heb is al jaren oud denk zo rond de tien jaar. Lau |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat-ie geen primary slave kan vinden kan kloppen: dat ligt aan de situatie. Heb je één fysieke HD, en één CD-ROM station? Zitten ze op dezelfde IDE-kabel (die platte grijze)? 10 jaar oud zeg je. Weinig kans dat je dan vanaf CD-ROM kunt booten, me dunkt. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
P.S ik wil booten vanaf een opstartfloppy van win98 met cdrom ondersteuning. Dan horen de drivers geinstalleerd te worden (voor de cdrom wat dus niet gaat) en daarna verander ik de schijfletter in DOS in die van de cdrom en typ ik setup.exe. Maar ik krijg sterk de indruk dat er vanalles mis is met dat ding, ik kreeg net een FDC error. Dat er dus iets is met de floppy drive, zomaar spontaan! Nou ja daar kom ik denk ik nog wel uit..nou de cdrom nog.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik heb net even gekeken of de hd en het cdrom station op dezelfde ide kabel zitten, dit is dus niet zo. Ze hebben allebei een aparte ide kabel die elk naar een andere kaart lopen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|