Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2002, 19:25
Python
Python is offline
Ik vroeg me af in hoeverre jullie (als vrijgezel...) behoefte hebben aan aanraking/zoenen/seks enz. Ik heb geen vriend, maar heb soms zo'n zin om te zoenen etc. Moet me inhouden om niet te ver te gaan soms, want ik wil niet door de eerste de beste ontmaagd worden, ook al is het een aardig/lieve/etc jongen, waar ik dus niet verliefd op ben. Volgens mij is dit 'verlangen' vrij normaal. Maar laatst had ik een gesprek met een paar kennissen die tegen seks voor het huwelijk zijn, prima, maar enkelen hadden ook geen behoefte aan een vriendje of zoenen ofzo? Komt dit door je overtuiging die je je hele leven al hebt of hangt dit ervan af hoe je in elkaar steekt? Of is het heel normaal? En bij wie is het ook zo (of helemaal niet zo)?
En voor de duidelijkheid: niet alleen het lichamelijke, maar 'the whole thing' (aandacht, maar dan op die speciale manier)

Laatst gewijzigd op 15-06-2002 om 20:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2002, 19:47
Verwijderd
Ik vind het heel normaal ja. Maar ik verlang niet alleen naar de sex kant, ik wil het hele wederzijdse liefde gezeur.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:50
Verwijderd
Ik heb die behoefte ook heel sterk. Ik heb nu geen vriendin, maar soms, op eenzame momenten, kan ik me echt heel alleen voelen. Dat is een gevoel wat niet echt op één persoon in het bijzonder is gericht (hoewel er natuurlijk wel personen zijn bij wie het véél lekkerder zou zijn om er tegenaan te kruipen dan bij anderen). Het is meer een algemene behoefte aan warmte, iets wat natuurlijk zo menselijk is als iets maar zijn kan.

Mensen die zeggen dat ze totaal geen behoefte hebben aan seks, knuffelen of warmte in het algemeen, zijn óf een beetje afwijkend óf hebben zich laten verpesten door geloofsregels. Het is immers zoals ik al zei hartstikke menselijk, en daarom is het ook zo stom om jezelf door een boek de regel op te laten leggen 'je mag geen seks hebben voor het huwelijk'. Als je het nou gewoon heel goed kunt vinden met een bepaald persoon, en je voelt je bij diegene echt lekker op je gemak en het gebeurt met wederzijdse instemming, waarom zou je daar dan niet mee naar bed mogen, al ben je niet met die persoon getrouwd, of al heb je zelfs geen relatie met die persoon?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:15
*Shorty*
*Shorty* is offline
ik heb zeer weinig behoefte aan aanraking de laatste tijd
Oud 16-06-2002, 00:23
Ninnoc
Ninnoc is offline
ja is normaal en bij mij enigzins problematisch.

blabla was begonnen aan verhaal hier maar heb geen zin om te typen dus weg gehaalt, als ik zin heb typ ik het volgende keer wel
Oud 16-06-2002, 07:31
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik heb nu dan wel een vriend maar ik snap wat er bedoelt word. Toen ik geen vriend had had ik ook die behoefte gewoon om te voelen dat iemand om je geeft iemand die je zachtjes en teder vasthoud.

Nu ik een vriend heb heb ik het nog steeds als ik hem bijvoorbeeld ff niet zie dan mis ik gewoon zijn armen zijn tederheid zijn lieve woordjes zijn geur gewoon het gevoel dat hij van me houd. Dat merk ik ook wel als hij niet bij me is maar die behoefte is er gewoon.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 07:52
love is life
love is life is offline
Het is volledig normaal dat je naar liefde en seks verlangt ...
En sex voor het huwelijk ben der ni echt voor maar als mensen daar voor zijn dan is dat hun mening maar als je met een vriend een gewone kennis akkoord gaat denk ik wel dat je met hem iets zou mogen doen ...

greetzz
Oud 16-06-2002, 17:37
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik heb nu wel een vriend, maar toen ik er geen had, had ik ook geen behoefte aan aanrakingen / zoenen etc. Ik dacht er toen gewoon niet aan, want ik zou het alleen doen met iemand van wie ik hoe / op verliefd ben, en ben ik dat niet, dan heb ik er ook geen behoefte aan. Die behoefte is alleen aan een concreet persoon gebonden. Die aandacht en " the whole thing " miste ik daar in tegen best wel heel erg.
Oud 16-06-2002, 18:15
luckyleo
luckyleo is offline
Dat is heel normaal die behoefte hebben. Zelf heb ik dat ook. Nu heb ik een vriendin, maar als ik er geen een heb heb ik gewoon ook weleens zin om intiem te zijn met een meisje. Dan gaat het mij niet om de sex-verlangens, maar om het elkaar vasthouden, zoenen en knuffelen enzo. Meisjes hebben misschien die gevoelens meer, maar jongens hebben ze zeker ook (ik in ieder geval wel), ook al doen ze zich nog zo stoer voor.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 18:28
*supahgirlie*
*supahgirlie* is offline
ikkuh heb daar nu ook onwijs last van
kben nu ook tijdjuh single en ik mis een jongen gewoon...om vast te houden,om leuke dingen meej te doen,om te zoenen en te knuffelen..alles das zo onwijs irritant...maaar jah...en volgens mij heeft iedereen die single isz hier last van dus jongens i need you!!!...klinkt dit wanhopig hellupie..maar jah...k ben niet de enige blijkbaar
Oud 16-06-2002, 23:11
Ninnoc
Ninnoc is offline
k heb zin en tijd om wat meer te typen,

ja ik heb daar ook last van en te erg. Ik ben iemand die heel erg van lichamelijk contact houd, het is niet zo dat ik tegen iedereen oprij ofzo maar gewoon arm om je heen ofzo. Dit heeft niet zo zeer met sex te maken maar voor mij is het deels troostend. Het klinkt heel erg raar maar een knuffel laad mij weer op. Ik heb een bewust opgewekt enorm zelfvertrouwen en probeer altijd zo emotieloos mogelijk te zijn als overlevingstategie (thuissituatie, zal niet uibreiden). Maar dat betekend ook dat je een paar personen nodig hebt om je weer op te laden, die je gewoon af en toe knuffelen waardoor je weer verder kan.
Echter ik heb niet zo veel van dat soort vrienden, ik heb maar paar echte vrienden waar een kwart van ver weg woont en nog eens de helft lichamelijk afstandelijk is. De momenten dat ik het meest behoefte aan een hug heb zijn ´s avonds. Op dingen als schoolexursies waar je lang met elkaar opgescheept zit (ook ´s avonds) gebeurt het dan weleens dat ik naar 1 bepaald iemand trek, bij die persoon ben ik om het maar ff loos te zeggen, zwak.
Maar ik heb ze dus alleen nodig als ik me kut voel, en dat is niet op school, dan ben ik gewoon normale ninnoc die geen behoefte heeft aan een vriendje. Maar ja dan zit je nog wel met zo'n jongen want die heeft, natuurlijk, geen zin in een vriendin die overdag weinig van hem weten moet.

k omn lang verhaal kort te houden, bij mij mond behoefte aan lichamelijk contact vaak uit in rare scheve realties of niet-relaties
Oud 17-06-2002, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Ik vind het heel normaal ja. Maar ik verlang niet alleen naar de sex kant, ik wil het hele wederzijdse liefde gezeur.
Precies... als ik geen vriendin heb verlang ik er ook wel naar, naar zoenen enzo en aanraking, maar dat komt meer omdat ik 'wederzijds liefde gezeur' nodig heb Ik heb dat nu ook heel erg met mijn vriendin... het is heerlijk... maar het gaat op zich niet om het zoenen/de sex, maar om het feit dat ze dan héél dicht bij me is. Het is gewoon heerlijk om met iemand te zoenen/tegen iemand aan te liggen/bevestiging en wederzijds gezeur te krijgen. Zoenen zal ik wel een stuk minder prettig vinden dan met iemand die ik niet zo leuk vind... omdat dan de vertrouwdheid er niet zou zijn denk ik. Al met al is het goed voor te stellen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:52
*reech*
*reech* is offline
Citaat:
*supahgirlie* schreef:
ikkuh heb daar nu ook onwijs last van
kben nu ook tijdjuh single en ik mis een jongen gewoon...om vast te houden,om leuke dingen meej te doen,om te zoenen en te knuffelen..alles das zo onwijs irritant...maaar jah...en volgens mij heeft iedereen die single isz hier last van dus jongens i need you!!!...klinkt dit wanhopig hellupie..maar jah...k ben niet de enige blijkbaar
Dit komt me ontzettend bekend voor..en ben pas 5 dagen vrijgezel.. Hoop wel dat het gevoel wat minder wordt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten