Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
DNMB -> http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=806
afl. 1 met hersenonderzoeker Dick Swaab. Aldaar komt een goed onderbouwd antwoord aan de orde. (het filmpje duurt 24 min. De bijna-dood-erv. komt aan de orde circa op 18 min.)
Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 11:19. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Voor de geïnteresseerden:
Als je naar deze site gaat: http://www.skepp.be/ , en links op 'artikels' klikt, dan vind je een rubriek over BDE. veel leesplezier |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ja, is goed. |
![]() |
|
![]() |
Ik ga al die artikelen even lezen. Ben al lang hierin geinteresseerd. Ik weet wel ook dat een drug genaamd ketamine ervaringen oplevert die veel overeenkomsten vertonen met een BDE. Volgens mij heeft het alleen zo'n sterke werking als het gespoten wordt. kijk op www.erowid.org voor verslagen.
||
![]() |
Citaat:
Het probleem is dat we OP DEN DUUR ergens vast lopen. Dat impliceert niet noodzakelijkerwijs dat er ook geen verklaring voor te vinden valt. Waarom is er bliksem? Vroeger zeiden we dat de Goden kwaad waren. Nu weten we dat dat komt vanwege het overschot aan elektronen van de wolken en tekort op aarde. Dan treedt er dielektrische afbraak op en dus bliksem. Wat is elektriciteit? Het stromen van elektronen Wat zijn elektronen? Elementaire deeltjes met een lading - Wat is lading en waarom heeft dat? Nou, hou die gedachte even vast...dan kom ik er als de tijd er rijp voor is op terug. Hier loopt men vast, men weet niet wat lading is en waarom een elektron een lading - heeft. Dit wil dus nog niet zeggen dat we er nooit een verklaring voor zullen kunnen geven. Een verklaring zoeken is dus wel degelijk 1 van de belangrijkste taken in de wetenschap, helaas komt het voor dat we ergens vast zullen lopen. Omdat onze kennis (nog) tekortschiet. Groetjes Ben(die zelf wetenschappelijk ingesteld is en niet gelooft in mystieke toestanden ![]()
||
![]() |
Citaat:
En dat is dus mijn punt. Laten we overigens die Higgs Boson en Higgs Veld eerst maar eens vinden, voordat wel al aannemen dat traagheid daar vandaan komt dus zo´n goede vergelijking is het niet. Meten betekent invloeden en dat brengt beperkingen aan onze mogelijkheden om onderzoek te doen en verklaringen te vinden, toegegeven. Maar ook hier geldt...het sluit niet uit dat het mogelijk is verklaringen te zoeken. Op het moment dat je mogelijkheden in de wetenschap gaat uitsluiten, dan staat de wetenschap stil. Het is JUIST onze taak om de grenzen te verleggen en onze kennis uit te breiden. Om nog dieper een verklaring voor verschijnselen te zoeken. Uiteraard is het mogelijk dat we OOIT een punt bereiken waarop we niet verder kunnen verklaren, maar het gewoon zullen moeten aannemen. Maar dat weet je niet eerder dan dat je verder gezocht hebt. Overgens er zijn natuurkundigen (Gerard van ´t Hooft bijvoorbeeld) die stellen dat de quantummechanica een fundamentele fout bezit. Die door ons zelf wordt opgelegd, omdat WIJ niet goed kijken. Groetjes Ben(die vind dat je niet kunt uitsluiten dat er nooit een verklaring voor te vinden valt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wetenschappelijke bewijs van leven na de dood? ('Eindeloos bewust' van Pim Lommel) NaamInGebruik | 32 | 11-10-2009 15:29 | |
religieuze/spirituele persoonlijkheidsquiz (engels) Inanis | 185 | 10-03-2008 14:04 | |
Psychologie |
bijna dood ervaring Shitonya | 9 | 16-05-2005 15:22 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn naam is de Dood. Verwijderd | 5 | 24-06-2004 17:45 | |
Bijna-dood ervaringen Nona | 7 | 04-04-2003 08:03 | |
Bijna-dood-ervaringen (noorderlicht) Isa | 19 | 21-04-2002 14:08 |