Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 10:23
Verwijderd
heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe zijn de ervaringen als je het slapen forceert?
Hoe werkt het met alcohol en andere (soft) drugs?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 18:08
nps
nps is offline
ik weet alleen dat het aan schizofrenen wordt voorgeschreven, een aantal clienten bij mij op mijn werk krijgen het
volgens mij is het tegen psychoses ofzo, maar dat weeti k neit zeker
Oud 12-07-2005, 18:14
Verwijderd
het is spierverslappend, angstwegenemend en slaapverwekkend.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:45
]{ing
]{ing is offline
ik heb het ook wel eens voor de lol gepakt en ik werd een beetje melig en mn oogleden werden zwaar en ik was dus ook wel slaperig.. niks boeiends verder, had toen een tabletje van 5mg ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:29
Verwijderd
mja ik heb er nu nog 4 van 2, ik vond het toen wel grappig opzich. Ja toen ik het echt nodig had niet, maar wel dat ik alles zat te vertellen terwijl ik volledig rustig was.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 00:05
Verwijderd
erg saai....je wordt slaperig en voelt je een beetje vaag....Gaat alleen veel te lang door....nadat je hebt geslapen voel je nog dat je spieren slap zijn.
Heb het een keer genomen toen ik enorm gestresst was...

Het is gewoon een benzodiazepine .....Valium is de merknaam.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 15:06
Verwijderd
bleh ik had op easstek een benzo genomen met de bedoeling een paar uurtjes te slapen. nou ik heb bijna een dag en een nacht geslapen..lekker zonde
nu praat ik nog steeds met een dubbele tong en zijn me spieren nog steeds slap en ik voel me suf als wat. en ik had er maar 1 of 2 geslikt donderdagmiddag!
maarja zal ook wel aan het soort benzo liggen..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 16:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
nps schreef op 12-07-2005 @ 19:08 :
ik weet alleen dat het aan schizofrenen wordt voorgeschreven, een aantal clienten bij mij op mijn werk krijgen het
volgens mij is het tegen psychoses ofzo, maar dat weeti k neit zeker

Diazepam, merknaam Valium© werkt inderdaad spierverslappend en angstdemmend. Mensen met een epilepsie aanval kunnen om die reden bijvoorbeeld een hoge dosis diazepam (rectaal) toegedient krijgen.

Mijn ervaring met diazepam en andere diazepines; ik drink er rode wijn bij, rook er een joint bij en slaap zalig Welke dosering ben je van plan te nemen? Je bouwt hier tamelijk snel tolerantie voor op (in de zin van dat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken). Daarbij kan het een verslavende werking hebben. Een huisarts schrijft het om die reden maximaal 2 weken tot 2 maand voor.
Diazepam is één van de diazepines die lang in je bloed blijft. De volgende ochtend kun je je wat suf voelen.
Verder heeft het in principe geen invloed op je slaap- waakpatroon.
Oud 18-07-2005, 16:08
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
lunaco schreef op 18-07-2005 @ 01:05 :
Het is gewoon een benzodiazepine .....Valium is de merknaam.
Merknaam; Valium
Stofnaam; Diazepam
Geneesmiddelengroep waartoe het middel behoord; benzodiazepine.

Elke benzo' heeft een andere werking, de één bevorderd het inslapen, de andere het doorslapen. Diazepam bevorerd het doorslapen.
Oud 24-07-2005, 01:11
Kratos
Kratos is offline
Vreemd
Ik heb weleens legerdocumentaires enzo gezien en daar gebruiken de sniper's diazepam. Zodat hun armen minder trillen en ze beter kunnen richte zeg maar. Maar ik lees hier dat het spierverslappend en slaapwekkend is.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 18:15
nps
nps is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 18-07-2005 @ 17:06 :
waar ik werk wordt diazepam regelmatig voorgeschreven aan mensen die psychotisch en of schizofreen zijn het spijt me dat ik dat aan elkaar linkte medicatiegod
Oud 24-07-2005, 18:27
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Kratos schreef op 24-07-2005 @ 02:11 :
Vreemd
Ik heb weleens legerdocumentaires enzo gezien en daar gebruiken de sniper's diazepam. Zodat hun armen minder trillen en ze beter kunnen richte zeg maar. Maar ik lees hier dat het spierverslappend en slaapwekkend is.
mja ik denk vooral dat de dosis hierbij een rol speelt, het viel me op bij het gebruik van diazepam dat je met een kwart tablet (ca 1mg) net dat beetje meer 'innerlijke' rust hebt
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 10:17
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
ik heb het ooit een keer in het ziekenhuis gehad, je wordt er nogal sloom van en je wilt heel graag slapen verder kan je niet meer lopen tenminste ik niet want dan viel ik om.

Wij hadden een hond met epilepsie en die kreeg nadat hij een aanval had gehad een spuit in zijn nek. 5minuten later was hij dan van de wereld
Reageren

Regels voor berichten