Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 13:07
merels
merels is offline
aangezien ik van de zomer richting budapest vertrek, vroeg ik mij of hier mensen zijn die budapast al eens bezocht hebben en misschien wat dingen weten die de moeite waard zijn om te bezoeken. ook dingen als clubs, kroegen etc.
en hoe zit het met het eten qua prijzen? het is daar sowieso toch erg goedkoop, ook tov praag?
en eventueel een hostel die goed is bevallen?
Oud 21-05-2005, 22:09
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ga ook misschien dus ik wil het ook wel weten

Hoe ga jij erheen ?
Oud 26-05-2005, 19:06
yoeri17
yoeri17 is offline
je moet naar zoon badhuis midden in de stad gaan.. dat is koel
Oud 29-05-2005, 21:26
zita swoon
zita swoon is offline
ik ben er vorig jaar geweest en ik ga dit jaar weer. Ik vond het goedkoop maar het schijnt een de duurdere oostbloklanden te zijn.
Eten is er wel heel goedkoop, zeker op de overdekte markt(geen idee hoe die heet)Wij zijn een paar keer heel chic uit eten geweest en we waren zo'n €10,- p.p. kwijt. Moet je wel op zoek gaan naar typische hongaarse restaurants, dat is ook vaak leuker. Kleding is er wel vrij duur en minder leuk.
Uitgaan was heel erg leuk. Ik vond budha beach heel erg leuk(openlucht disco aan het water) en kultiplex, ik heb ook nog iets gehoord over een cocktail boot maar daar ben ik niet geweest. Het uitgaan is trouwens ook niet duur, je betaalt nergens entree en een biertje is ongeveer 1,50.
Ik ben vorig jaar in hostel kinitszi geweest. €11,- per nacht. Het schijnt het goedkoopste hostel van budapest te zijn. het ligt midden in het centrum. Niet echt schoon, personeel is wel heel vriendelijk en heel erg veel leuke mensen die allemaal aan het rondtrekken zijn.
Aan de overkant van dit hostel zit een badhuis, een van de oudste of grootste van Europa.
In de buurt van de parlementsgebouwen zit en heel groot park wat echt superleuk en gezellig is. Er zijn geen auto's en iedereen is er aan het fietsen.
O ja er is een ook een beeldenpark met allerlei communistische beelden, ik ben er zelf niet geweest maar ik heb van andere mensen gehoord dat het te duur was (€12,-) en niet eens zo indukwekkend.
Het openbaar vervoer is trouwens heel goed. In bussen controleren ze niet alleen in de metro. Je kan echt overal komen met het ov.

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 21:30.
Oud 05-06-2005, 02:09
Roxy
Roxy is offline
Ik ben vorig jaar ook geweest.

Als eerste zou ik je aan raden om tijdens de sziget periode te gaan. Groot festival op een eiland midden in de donau. Wij hebben vorig jaar overdag cultureel gedaan en een aantal avonden naar het festival. Voor info -> http://www.sziget.hu/fesztival

Qua hostels, wij hebben in Travellers' Hostel Schonherz gezeten +- 14 euro. Wij hadden een fijne grote kamer met eigen douche <3333 en je deelde de wc's. Deze roken af en toe een beetje muf maar awij kwamen er na een paar dagen achter dat dat alleen op onze verdieping was. Van buiten ziet het er niet heel erg leuk en knus uit maar het is toch alleen maar om te slapen. De mensen waren vriendelijk, je kon er wat kleine dingetjes kopen en op 5 minuten lopen zat een supergrote supermarkt. Tram voor de deur en 10 minuten met de tram naar het centrum.

Wij hebben eigenlijk vrij veel gemacdonaldst omdat wij dus iedere keer vlug weer naar dat festival wilden, maar we hebben een aantal keren bij 'cosmo cyrano' ofzo gegeten. Was een hippe vrij luxe restaurant maar we konden gewoon voor 10 a 15 euro eten. Als je aan het eind van de grote winkelstraat een plein hebt dan is het de laatste naar rechts, vlak voor het plein geloof ik.

Het communisten park vond ik toch eigenlijk wel erg gaaf, we hebben al die lui op de foto gezet natuurlijk en souvenirs gekocht. Het is toch een onderdeel van de cultuur van het land wat een grote invloed heeft gehad op wat het nu is dus ik was daar wel in geinteresseerd. Verder pff wij hadden geloof ik een kaart waarop belangrijkste bezienswaardigheden stonden en die zijn wij afgegaan. De synagoge, en er was zo'n lief kerkje waar je naar boven kon en mooi uitzicht had, parlamentsgedoe bij de donau, die brug daar in de buurt, er was nog een soort van kasteeltje bij een of ander heldencircel ofzo

Nah dat was mijn verhaal wel
Oud 03-08-2005, 13:02
merels
merels is offline
zoo ik vertrek vanavond, bedankt voor de reacties
ik -ben benieuwd, en ik was ook van plan om in hostel kiniszki te verblijven. maar we gaan op de bonnefooi, hopend dat er nog plek is. oh en we gaan nog een dagje langs sgizet als het goed is.
oh hebben jullie veel gebruik gemaakt vh ov? als ik toch in het centrum zit is het denk ikniet echt nodig om een weekkaart te kopen I guess.

Regels voor berichten