Advertentie | |
|
![]() |
|
slimmer absoluut niet...
waar k het wel mee eens ben is dat je er meer door gaat nadenken over van alles en nog wat en je leert veel dingen meer te waarderen. ik denk dat dat komt doordat je via drugs een ander soort visie en andere soort wereld kent en zo maak je de 'normale' wereld, levensgang bewuster mee en daardoor ga je meer nadenken over dingen die voor andere mensen zo normaal en logisch zijn dat zij er niet over nadenken... zo ongeveer, ben nie zo goed in t verwoorden van wat ik bdoel.. * nu heb ik et dus over soft drugs en paddos enz en niet over speed heroine enz* maar dit geld natuurlijk niet voor iedereen die blowt of paddowt ofzow..
|
Verwijderd
|
Slim is niet echt het juiste woord. Je kan wel zeggen dat drugs tot nieuwe inzichten kan leiden. Je krijgt inzicht in jezelf, in anderen en in het leven op zich ( met paddos bijv). aan de andere kant kan je dat inzicht ook kwijtraken naarmate de paddos uitgewerkt raken...
|
![]() |
|
Je krijgt een ander inzicht op de dingen. Dat zou je kunnen opvatten als .. slimmer.
Lees eens de boeke van Carlos Castaneda (boeken "Don Juan" red.) Die gaan over trips van Peyotl (een kaktus). Die boeken zijn echt ongelooflijk. Die. "medicijnman" gebruikt dus die kaktus om in een hogere staat van bewustzijn te geraken, hij beweerd dat je dan in principe alles kunt. Hij maakt dan gebruik van zijn volle hersencapaciteit (delen die wij in het normale leven niet gebruiken).
|
In het boek van Don Juan wordt de heilige cactus Peyote beschreven, die als belangrijkst werkzaam middel Mescaline bevat. Deze cactus word op veel plaatsen ter wereld in de geschiedenis veel gebruikt, zowel als medicijn als zelfs complete religie. Een indianenstam in amerika gebruikt bijvoorbeeld deze cactussen als religie en gaan een keer per jaar op eeh.. een soort pelgrimstocht waarin ze de cactussen gebruiken om heilige en diep spirituele visioenen te krijgen als gevolg van het gebruiken van de Peyote cactussen..
Nu is het belangrijk dat er een lijn getrokken word tussen geestverruimende middelen en drugs. Hallucinogenen kunnen een groot psychisch effect hebben. Dan heb ik het over LSD, Mescaline-houdende cactussen (Peyote en San Pedro), Psilocybine-paddestoelen (paddo's), diverse zaadsoorten (Morning Glory, Syrian Rue, Ayahuasca, ..) Atropine-houdende planten (Datura, Belladonna, ..) enz.. Of je van de effecten van die drugs ook slimmer word ligt vaak aan jezelf, en de manier waarop je drugs gebruikt worden en hoe er met de trip word omgegaan. Niet-hallucinogenen als cocaine, heroine, speed, .. hebben weinig duidelijk merkbare psychische effecten (met psychische effecten bedoel ik verandering van levensbeschouwing ed., op lange termijn, dus die kunnen strekken tot na de lichamelijke effecten van de drugs). Ennn dat is ut wel zo'n beetje geloof ik ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
geloof me je word er echt niet slimmer van! ikzelf blow heel vaak (bijna elke dag...) en zodra je stoned of high bent dan ga je gewoon overal verder op in en je vind linken tussen het ene en het andere maar als je niet stoned bent dan word je (op een langere termijn) vergeet achtig enzo dus niet bepaald slimmer...
x
||
Citaat:
ik was laatst met mn vriendin in een cd winkel en daar ging ik ff een cdtje luisteren, en ik was stoned, en naast me zat een man die probeerde cd doosjes te jatten maar ze hielden hem tegen en toen begon hij moelijk te doen en toen is er politie bij gekomen, en dat gebeurde allemaal 2 meter bij me vandaan maar ik was muziek aan het luisteren dus ik heb er helemaal niks van gemerkt, en mn vriendin had wel alles gezien dus die vertelde dat daarna, dat was wel grappig
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Jah, is wel waar :]
Idd ook tijdens een concert, dan kun je veel beter helemaal in de muziek opgaan.. Ik wil nog een keer paddo's gaan nemen.. als ik iets beter in mn vel zit..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Drugs en Spiritualiteit m3tr01dm1nd3d | 35 | 30-06-2012 22:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wanneer werden jullie religieus? kweenie23 | 159 | 17-09-2006 11:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoger straffen werkt wel. Verwijderd | 81 | 27-06-2004 20:12 | |
Verhalen & Gedichten |