Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2005, 10:38
Cait
Cait is offline
Het zit zo: mijn oude, trouwe 3410 heeft een fatale perzikongeluk gehad (niet lachen ) , dus ik moet aan de nieuwe telefoon. Daarom wilde ik een 3120 kopen (ik heb niet zoveel prulletjes nodig) maar die dingen komen nieuw, en vaak tweedehands alleen met een simlock van T-mobile. Ik kan er eentje nieuw in de doos kopen van iemand (had abo verlengd, maar wil geen nieuwe telefoon) maar hoe zit dat met die simlock?

Ik heb nog een prima simkaart met makkelijk, in mijn hoofd geprogrammeerde telefoonnummer. Er zit ook nog beltegoed op, dus ik wil geen simkaart van T-mobile.

Op de website van t-mobile staat dat je em na een jaar gratis simlockvrij kunt maken, maar ik ben natuurlijk niet de oorspronkelijke klant. Maakt dat uit? En als ik em elders simlockvrij maak, hoe werkt dat en is dat betrouwbaar?

Ik ben niet handig met dit soort dingen, ik raak algauw helemaal in de war...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2005, 11:50
Tiño
Tiño is offline
gewoon op een of andere markt( waar ze ook groentekramen ed hebben) kijken of er een kraampje/stand is met gsm aanverwante artikelen, en vraag of ze em simlockvrij kunnen maken.

Dan betaal je ze n tientje ofzo, ze steken er een kabeltje oid in, en hupsakee, je mobieltje is simlockvrij.
Oud 02-07-2005, 12:22
Cait
Cait is offline
Dankjewel!

Maar er kan zeg maar niets misgaan bij het simlockvrij maken? En in hoeverre is dat illegaal?

Volgens een vriend van me kun je het ook gratis online doen. Klopt dat?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:31
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Cait schreef op 02-07-2005 @ 13:22 :
Dankjewel!

Maar er kan zeg maar niets misgaan bij het simlockvrij maken? En in hoeverre is dat illegaal?

Volgens een vriend van me kun je het ook gratis online doen. Klopt dat?
als je de gelukkige eigenaar bent van een datakabel is de kans redelijk aanwezig dat je het ook zelf gratis kan doen ja.

in het verleden "sprong"de simlock weleens terug,daar werdt toen garantie op gegeven. vermoedelijk hebben ze dat lek inmiddels wel weer boven.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 17:46
Cait
Cait is offline
Okee, dankjewel
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 09:43
Big Boi
Big Boi is offline
http://www.unlockcode.nl/

Kost 6,95.
Dat is een website die veel mobiele providers ondersteunen.
Oud 25-07-2005, 19:42
Cait
Cait is offline
Big Boi, ik las je post te laat en besloot het zelf te gaan proberen. Ik had een programma gedownload op www.funmetgsm.nl .
Ik kreeg toen 7 codes om te proberen, maar je krijgt maar 5 kansen om de juiste code in te voeren. Ik had niet de juiste kunnen gokken, dus nu is mijn enige mogelijkheid om naar iemand met een datakabel op zoek te gaan?

Doen ze dat ook in reguliere telefoonzaken (phonehouse, tfortelecom, belcompany, etc) of eigenlijk alleen bij turken op de hoek en de markt?

Ik voel me zo stom...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Cait schreef op 25-07-2005 @ 20:42 :
Big Boi, ik las je post te laat en besloot het zelf te gaan proberen. Ik had een programma gedownload op www.funmetgsm.nl .
Ik kreeg toen 7 codes om te proberen, maar je krijgt maar 5 kansen om de juiste code in te voeren. Ik had niet de juiste kunnen gokken, dus nu is mijn enige mogelijkheid om naar iemand met een datakabel op zoek te gaan?

Doen ze dat ook in reguliere telefoonzaken (phonehouse, tfortelecom, belcompany, etc) of eigenlijk alleen bij turken op de hoek en de markt?

Ik voel me zo stom...
Niet bij reguliere telefoonzaken.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 08:30
Ewd
Ewd is offline
http://www.i-hacked.com/content/view/50/47/
daar staat dus ook hoe je het moet doen met dat programma met 7 codes.. het moet echt lukken als je goed de regels volgt (dus wel nederlandse provider kiezen bv. )
edit: ff googlen als het programma niet op dei pagina staat..
Oud 27-07-2005, 10:59
Mois
Mois is offline
http://www.gsm-unlocken.nl/
http://www.unlocken.nl/

Ik weet niet waar je woont maar hierzo:

Unlocken in Oldebroek - 0610929946
Unlocken in Zwolle - 0613214589
Unlocken in Elburg - 0625065911

Heb ik het ook al een aantal keer laten doen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 08:21
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
gsm.tweedehands.nl is ook een mogelijkheid.

Dan zoeken op "unlocken" in jouw regio. Op die website adverteren veel unlockers, die vragen meestal rond de 10 euro, en het is gedaan in enkele minuten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten