Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ben helemaal voor die goeie doelen, maar ik word aggressief als ik tijdens mijn boodschappen 20 keer "nee" moet zeggen of "ik ben al lid" of met mn klauwen vol zouteloze flyers loop. flyeren en ledenwerven voor bijv Greenpeace is gewoon betaald werk. dat is een van de redenen waarom ik Greenpeace niet meer steun. van mijn maandelijkse bijdrage kon 1 ledenpropper (ongemotiveerd en weinig ideologie) 1 dag betaald worden. er zijn uitzendbureaus die dit werk regelen (veelal flyeren voor commerciele bedrijven), of je schrijft de organisatie zelf aan.
|
![]() |
Je doet niet voor een goed doel flyeren, want dat kost ze teveel
![]() Het enige wat je moet doen is irritant zijn en iemand laten overhalen op donaties voor een goed doel en inderdaad, iedereen heeft dan een hekel aan je, op zich betaald het alleen maar goed als je iemand zover hebt gekregen om een donor te worden. Als je op internet kijkt zijn er overal uitzendbureau's die daar mensen voor zoeken. www.hotnetworkz.nl doet ook aan werving voor goede doelen, maar ook voor andere dingen als de krant ofzo (ik weet niet of ik dat hierop mag zitten ivm reclame ofzo?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
veel ledenwervers zijn ook lang niet zo iedeologisch als het doel dat ze vertegenwoordigen. ik moet nog een t-shirt drukken met: NEE geen ongeadresseerde reclamevragen NEE ![]()
|
Donateurwervers is iets anders dan flyers uit delen. Flyeren is niet betaald lijkt mij. Bij werven op straat komt iets meer kijken. Je moet een bepaald target halen per dag (anders kost je inderdaad geld!)
ik heb gewerkt voor Direct Dialogue Fundraising. Die doet alle grote goede doelen zoals Greenpeace, Amnesty International, Nederlandse Hartstichting, Novib etc. http://www.ddfundraising.nl/
Laatst gewijzigd op 19-07-2005 om 13:44. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik vind het ook maar niks. Ik vind dat er dan op zijn minst mensen van Greenpeace moeten staan of die tenminste precies weten wat greenpeace is enzo. Zo werd ik eens aangesproken door zo een persoon over WNF. Ik zei dat ik er niet lid van werd omdat WNF achter dierproeven stond en aanzetter is van een groot dierproefonderzoek naar chemische middelen. Degene ontkende hevig en geloofde het niet etc. En ook van zeehondenjacht dat ze er achter stonden..helemaal ontkennen.. maar goed dat doet heel WNF wel, maar sommige kennis moet men wel hebben daar... sommige weten alleen maar een stukje tekst over de organisatie, maar als je door gaat vragen... Nee ik vind dat je gewoon geld beter kan besteden en gewoon beter dan vrijwilligers dat laten doen ofzo. Die betaalde studentjes die moet je niet hebben.
|
Corris B.V. doet ook aan fundraising. Ik heb gewerkt voor zowel Direct Dialogue Fundraising als Corris, ik zou zelf DDF prefereren (dat is een leuker bedrijf en heeft een betere organisatie en arbeidsvoorwaarden).
||
Citaat:
![]() Je kunt je opgeven via de site van Corris en DDF. De links staan al gegeven ![]()
|
Ik ben er via deze site op gekomen, www.studentenwerk.nl
En deze link verwijst naar het werk dat ik nu doe: http://www.studentenwerk.nl/Studente...ature&id=10501 Je moet alleen helaas 1 keertje naar Haarlem om daar te solliciteren, daarna kun je gewoon werken bij een grote stad waarbij je in de buurt woont. ( Ik woon zelf dichtbij Rotterdam en daar is best veel werk, dus ik weet niet hoeveel werk je hebt als je niet dichtbij een grote stad woont) Ik krijg smsjes, mailtjes en word gebeld of ik op een bepaalde dag kan werken. Ik hoef dus niet persé elke week te werken en je mag ook gewoon nee zeggen als ze je bellen. Voor mij echt de ideale bijbaan, aangezien ik niet zo graag vast zit aan bepaalde dagen waarop ik moet werken. Tot nu toe heb ik echt uiteenlopende dingen gedaan, zoals: - tv's installeren bij mensen - voor een bedrijf cadeautjes uitdelen - en ik moest zelfs een keertje "publiek" spelen, voor een personeelsfeestje zodat deze mensen zich speciaal zouden voelen, haha Meestal verdien je zo'n 8 euro per uur, heb wel eens meer maar nog nooit minder verdiend. ( Ben 18 jaar) Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
mooi voorbeeld, half jaar geleden: "wilt u lid worden van het WNF?" - nee, ik steun al genoeg goede doelen en ik wil er sowieso liever rustig over nadenken "ja maar als je nu lid wordt voor 2 euro/maand, dan geef ik u ook een telefoonnummer waarmee u de donatie volgende maand weer stop kunt zetten" oftewel: meneer moest zn target nog halen ![]() hoop dat ie diezelfde dag nog ontslagen is tv reclame vind ik beter ja, en ik snap dat he duur is. maar die organisaties moeten mensen bewust maken van problemen in de wereld, geen irritatie tegen zichzelf opwekken bij het grote publiek.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ben jij lid van goede doelen? Sasjeliefff | 67 | 07-11-2005 09:51 | |
Lifestyle |
mode/shop-ergenis crook | 65 | 30-05-2005 14:04 | |
ARTistiek |