Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2005, 11:14
Ef
Ef is offline
De titel zegt het al; wie doet dit?
Het lijkt mij erg leuk om voor een goed doel als greenpeace bijvoorbeeld flyers uit te delen in de vakantie.

Hoe kom je aan zo'n baantje? Is het altijd vrijwilligers werk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2005, 11:27
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ef schreef op 19-07-2005 @ 12:14 :
Het lijkt mij erg leuk...
geloof me: het grootste deel van de mensen die je op straat aanspreekt heeft een gruwelijke tyfushekel aan je.
ik ben helemaal voor die goeie doelen, maar ik word aggressief als ik tijdens mijn boodschappen 20 keer "nee" moet zeggen of "ik ben al lid" of met mn klauwen vol zouteloze flyers loop.

flyeren en ledenwerven voor bijv Greenpeace is gewoon betaald werk. dat is een van de redenen waarom ik Greenpeace niet meer steun. van mijn maandelijkse bijdrage kon 1 ledenpropper (ongemotiveerd en weinig ideologie) 1 dag betaald worden.

er zijn uitzendbureaus die dit werk regelen (veelal flyeren voor commerciele bedrijven), of je schrijft de organisatie zelf aan.
Oud 19-07-2005, 11:42
Estar
Estar is offline
Je doet niet voor een goed doel flyeren, want dat kost ze teveel

Het enige wat je moet doen is irritant zijn en iemand laten overhalen op donaties voor een goed doel en inderdaad, iedereen heeft dan een hekel aan je, op zich betaald het alleen maar goed als je iemand zover hebt gekregen om een donor te worden.

Als je op internet kijkt zijn er overal uitzendbureau's die daar mensen voor zoeken.

www.hotnetworkz.nl doet ook aan werving voor goede doelen, maar ook voor andere dingen als de krant ofzo (ik weet niet of ik dat hierop mag zitten ivm reclame ofzo?)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 11:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ow ja, ik kom ze soms ook wel 5 keer achter elkaar tegen in de stad. En bij de laatste paar ben ik echt niet vriendelijk meer, dan snauw ik gewoon een 'nee'.

Ik denk ook niet dat goede doelen je hiervoor betalen. Want zo werkt een goed doel niet (die collectanten langs de deur worden bijv. ook niet betaald).
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 12:06
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-07-2005 @ 12:59 :
Ow ja, ik kom ze soms ook wel 5 keer achter elkaar tegen in de stad. En bij de laatste paar ben ik echt niet vriendelijk meer, dan snauw ik gewoon een 'nee'.

Ik denk ook niet dat goede doelen je hiervoor betalen. Want zo werkt een goed doel niet (die collectanten langs de deur worden bijv. ook niet betaald).
ik werd ooit aangesproken door zo'n Greenpeace-gast en die vroeg of ik niet ook leden wilde werven. hij zei dat het best aardig betaalde (weet niet meer precies hoe veel).
veel ledenwervers zijn ook lang niet zo iedeologisch als het doel dat ze vertegenwoordigen.

ik moet nog een t-shirt drukken met:

NEE geen ongeadresseerde reclamevragen NEE

hopelijk kan ik dan eindelijk eens ongestoord mijn boodschappen doen.
Oud 19-07-2005, 12:10
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik kijk die lui meestal dermate vuil aan dat ze niet eens wat aan me vragen. ik vind dat er een goed doel voor studenten moet zijn, die hebben t ook hard nodig.
Oud 19-07-2005, 12:11
ganralph
ganralph is offline
als ik iedereen die het vraagt 5 euro moet geven, mogen ze idd ook wel voor mij gaan collecteren
Oud 19-07-2005, 13:34
Iduna
Iduna is offline
Flyers uitdelen is niet hetzelfde als mensen op straat lid proberen te maken.

Op verschillende vacaturesites wordt er gevraagd naar promotieleden, dat houdt in dat ze mensen zoeken die op straat leden werven voor goede doelen. Ik geloof dat je rond de 8 of 9 euro per uur kunt verdienen.
Alleen folders/flyers uitdelen, heb ik nog niemand zien doen, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 13:41
mixtape
mixtape is offline
Donateurwervers is iets anders dan flyers uit delen. Flyeren is niet betaald lijkt mij. Bij werven op straat komt iets meer kijken. Je moet een bepaald target halen per dag (anders kost je inderdaad geld!)

ik heb gewerkt voor Direct Dialogue Fundraising. Die doet alle grote goede doelen zoals Greenpeace, Amnesty International, Nederlandse Hartstichting, Novib etc. http://www.ddfundraising.nl/

Laatst gewijzigd op 19-07-2005 om 13:44.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 22:07
enilE
enilE is offline
Ik werk voor studentenwerk en dan moet je soms ook promotiewerk doen. Dit is ander promotiewerk als hier beschreven is, ik hoef gelukkig geen target te halen en niemand over te halen om lid te worden. Ik moet gewoon dingen uitdelen en reclame maken. Vandaag moest ik bijvoorbeeld pakjes Chocomel uitdelen in de bioscoop. Ik weet niet of je dit werk bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 22:17
fractuur
fractuur is offline
Ik hou van de nieuwe regels in Utrecht. <333
Oud 25-07-2005, 11:36
Breg
Breg is offline
een paar mensen die ik ken die doen dit soort werk (leden werven op straat, dus niet flyeren). Het verdient best goed, ongeveer 8-9 euro per uur. Streven is om 1 persoon per uur lid te maken, als je dit vaak niet haalt kan je ontslagen worden. Maak je meer dan 1 persoon per uur lid dan krijg je een bonus. Houdt er wel rekening mee dat de reistijden soms best lang kunnen zijn (hoewel je wel reiskostenvergoeding krijgt). Daarnaast nemen mensen het je echt niet in dank af dat ze tijdens het winkelen constant worden lastiggevallen.
Oud 25-07-2005, 19:22
MB
MB is offline
Een vriendin van mij doet het, het verdient erg goed en schijnt leuk werk te zijn, mar je wordt er op geselecteerd of je er leuk uit ziet. Dus als je niet knap bent, is de kans tamelijk klein dat je wordt aangenomen (en dat is ook logisch, want voor een knappe meid/jongen stoppen mensen eerder en daar maken mensen eerder een praatje mee, dus die kunnen de meeste mensen werven)
Oud 25-07-2005, 22:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ganralph schreef op 19-07-2005 @ 12:27 :
[B]geloof me: het grootste deel van de mensen die je op straat aanspreekt heeft een gruwelijke tyfushekel aan je.
Zelfs degene diegene die al lid zijn van zulke organisaties.

Citaat:
flyeren en ledenwerven voor bijv Greenpeace is gewoon betaald werk. dat is een van de redenen waarom ik Greenpeace niet meer steun. van mijn maandelijkse bijdrage kon 1 ledenpropper (ongemotiveerd en weinig ideologie) 1 dag betaald worden.
Gelijk heb je, maar stop je dan gewoon... misschien moet je dat gewoon duidelijk maken aan Greenpeace in ieder geval...
Ik vind het ook maar niks. Ik vind dat er dan op zijn minst mensen van Greenpeace moeten staan of die tenminste precies weten wat greenpeace is enzo.

Zo werd ik eens aangesproken door zo een persoon over WNF. Ik zei dat ik er niet lid van werd omdat WNF achter dierproeven stond en aanzetter is van een groot dierproefonderzoek naar chemische middelen. Degene ontkende hevig en geloofde het niet etc.
En ook van zeehondenjacht dat ze er achter stonden..helemaal ontkennen.. maar goed dat doet heel WNF wel, maar sommige kennis moet men wel hebben daar... sommige weten alleen maar een stukje tekst over de organisatie, maar als je door gaat vragen...

Nee ik vind dat je gewoon geld beter kan besteden en gewoon beter dan vrijwilligers dat laten doen ofzo. Die betaalde studentjes die moet je niet hebben.
Oud 26-07-2005, 10:17
El Kim
El Kim is offline
Corris B.V. doet ook aan fundraising. Ik heb gewerkt voor zowel Direct Dialogue Fundraising als Corris, ik zou zelf DDF prefereren (dat is een leuker bedrijf en heeft een betere organisatie en arbeidsvoorwaarden).
Oud 26-07-2005, 11:20
Ef
Ef is offline
Bedankt voor de reacties!

Ik bedoelde eigenlijk ook meer leden werven dan flyeren.
Het lijkt me nog steeds best leuk om te doen, ook dat soort dingen als pakjes chocolademelk uitdelen lijken me best leuk!

Ik vind het alleen een beetje jammer dat je mensen lid móet maken en anders kans maakt om ontslagen te worden. Dat maakt je baantje zo onzeker vind ik!

Hoe zijn jullie precies aan deze baantjes gekomen? Ingeschreven via een site?
Eline, dat studentenwerk, hoe werkt dat?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 11:34
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Ef schreef op 26-07-2005 @ 12:20 :
Bedankt voor de reacties!

Ik bedoelde eigenlijk ook meer leden werven dan flyeren.
Het lijkt me nog steeds best leuk om te doen, ook dat soort dingen als pakjes chocolademelk uitdelen lijken me best leuk!

Ik vind het alleen een beetje jammer dat je mensen lid móet maken en anders kans maakt om ontslagen te worden. Dat maakt je baantje zo onzeker vind ik!

Hoe zijn jullie precies aan deze baantjes gekomen? Ingeschreven via een site?
Eline, dat studentenwerk, hoe werkt dat?
Klopt, je móet een bepaald quotum halen per dag (gemiddeld) anders kost je meer geld dan je opbrengt. Ik zal je wel meer info sturen via pm, eigenlijk mag ik dit namelijk niet geven

Je kunt je opgeven via de site van Corris en DDF. De links staan al gegeven
Oud 26-07-2005, 15:39
enilE
enilE is offline
Ik ben er via deze site op gekomen, www.studentenwerk.nl
En deze link verwijst naar het werk dat ik nu doe:
http://www.studentenwerk.nl/Studente...ature&id=10501

Je moet alleen helaas 1 keertje naar Haarlem om daar te solliciteren, daarna kun je gewoon werken bij een grote stad waarbij je in de buurt woont. ( Ik woon zelf dichtbij Rotterdam en daar is best veel werk, dus ik weet niet hoeveel werk je hebt als je niet dichtbij een grote stad woont)

Ik krijg smsjes, mailtjes en word gebeld of ik op een bepaalde dag kan werken. Ik hoef dus niet persé elke week te werken en je mag ook gewoon nee zeggen als ze je bellen. Voor mij echt de ideale bijbaan, aangezien ik niet zo graag vast zit aan bepaalde dagen waarop ik moet werken.

Tot nu toe heb ik echt uiteenlopende dingen gedaan, zoals:
- tv's installeren bij mensen
- voor een bedrijf cadeautjes uitdelen
- en ik moest zelfs een keertje "publiek" spelen, voor een personeelsfeestje zodat deze mensen zich speciaal zouden voelen, haha

Meestal verdien je zo'n 8 euro per uur, heb wel eens meer maar nog nooit minder verdiend. ( Ben 18 jaar)

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:29
MB
MB is offline
Citaat:
ganralph schreef op 19-07-2005 @ 12:27 :

Het is wel de goedkoopste manier voor de organisaties om aan leden/donateurs te komen, advertenties en reclames op TV en radio zijn veel duurder en brengen minder op, dus ik zie neit zo in wat er moreel verkeerd aan is? Stop je dan oook met het steunen van een goed doel als ze geld uitgeven om hun reclame op TV te laten zien? Dan worden er ook mensen van jouw donatie betaald...
Oud 28-07-2005, 09:57
Ef
Ef is offline
Studentenwerk klinkt wel leuk vind ik! Het is natuurlijk niet echt voor een goed doel, maar ik heb toch gesolliciteerd, omdat het me erg leuk lijkt.

Ik kijk nog even verder op de goede doelen sites, misschien solliciteer ik daar ook nog wel.

Erg bedankt voor de reacties in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 11:53
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
MB schreef op 27-07-2005 @ 19:29 :
Het is wel de goedkoopste manier voor de organisaties om aan leden/donateurs te komen, advertenties en reclames op TV en radio zijn veel duurder en brengen minder op, dus ik zie neit zo in wat er moreel verkeerd aan is? Stop je dan oook met het steunen van een goed doel als ze geld uitgeven om hun reclame op TV te laten zien? Dan worden er ook mensen van jouw donatie betaald...
geloof me, ik kom bijna dagelijks op de Kalverstraat/Leidsestraat in Amsterdam en dan loopt de irritatie erg snel op (4 organisaties die me iets aan willen smeren is geen uitzondering op 1 dag; ok hier zitten dan ook wel kranten ed bij, maar het irriteert behoorlijk als je je boodschappen wil doen). DAT, plus het feit dat genoemde studenten vaak erg ongemotiveerd zijn en ik ze hun baantje voor een "goed doel" op deze manier niet gun.

mooi voorbeeld, half jaar geleden:
"wilt u lid worden van het WNF?"
- nee, ik steun al genoeg goede doelen en ik wil er sowieso liever rustig over nadenken
"ja maar als je nu lid wordt voor 2 euro/maand, dan geef ik u ook een telefoonnummer waarmee u de donatie volgende maand weer stop kunt zetten"

oftewel: meneer moest zn target nog halen
hoop dat ie diezelfde dag nog ontslagen is

tv reclame vind ik beter ja, en ik snap dat he duur is.
maar die organisaties moeten mensen bewust maken van problemen in de wereld, geen irritatie tegen zichzelf opwekken bij het grote publiek.
Oud 01-08-2005, 15:14
fractuur
fractuur is offline
Om me bij ganralph aan te sluiten; ik snap niet dat de goede doelen niet door hebben dat ze er maar weinig populairder van worden. Waarschijnlijk levert het nog altijd meer op dan het kost, maar irritant is het. In Utrecht hebben ze nu nieuwe regels opgesteld voor fondsenwerving en sampling: ideaal.
Reageren

Regels voor berichten