Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2005, 16:10
Famke
Famke is offline
vraagje,

Na een handicap word je huis aangepast, er word dan gezegd dat je er 5jr aanvast zit..
Nu is mijn vraag houd dit in dat je er 5jr écht moet wonen of mag je het in die 5jr niet verkopen?

misschien kom ik hier meer t weten

Groetjess
Oud 30-07-2005, 16:32
ekki
ekki is offline
Ik denk dat je er 5 jaar echt moet wonen. Maar ik weet dat niet zeker, ik zou dat navragen bij de WVG. Waar heb je dat trouwens gevonden, van die vijf jaar?
Oud 30-07-2005, 22:04
MTpower
MTpower is offline
Mijn vader werkt voor de wvg, zal het zo even vragen, dan post ik het hier

hij is de hond aan het uitlaten
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 23:12
MTpower
MTpower is offline
Volgens m'n pa is dat van 5 jaar een "lulkoekverhaal"
Hier op Walcheren is het zo dat je 1 keer in de 7 jaar woningaanpassing mag aanvragen.
Als je dus woningaanpassing hebt gehad en je gaat verhuizen mag je het niet weer aanvragen (mits die 7 jaar zijn verstreken).

Als iemand bijvoorbeeld een traplift heeft gekregen, mag hij dus wel verhuizen, maar dan moet hij ervoor zorgen dat hij in een huis komt te wonen zonder trap (gelijkvloerse-woning).

Ook is het zo dat als iemand (om maar bij het traplift-voorbeeld te blijven) al een indicatie heeft dat hij een handicap heeft/zal krijgen en hij verhuist van een gelijkvloerse naar een eengezinswoning en doet 5 jaar later een aanvraag voor een traplift, zal hij deze niet krijgen.

Dit is wat ik onthouden heb van het hele verhaal van m'n pa

Je kan het beste even naar de WVG zelf gaan (of bellen) en het even goed navragen en je laten informeren. Het is namelijk niet altijd zo makkelijk als 1+1=2, het is vrij subjectief

Voor iedere regio gelden overigens ook weer andere regels
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 10:08
Bloem
Bloem is offline
Maar als je jong bent geldt die 5 jaar regel volgens mij ook niet helemaal, althans, ik heb een traplift en douche-aanpassing enzo, en ik meen me te herinneren dat, omdat ik 16 of 17 was toen ik de aanpassing kreeg, ik eventueel wel eerder mocht verhuizen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 10:47
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 31-07-2005 @ 11:08 :
Maar als je jong bent geldt die 5 jaar regel volgens mij ook niet helemaal, althans, ik heb een traplift en douche-aanpassing enzo, en ik meen me te herinneren dat, omdat ik 16 of 17 was toen ik de aanpassing kreeg, ik eventueel wel eerder mocht verhuizen.
Over die leeftijd weet ik niet, maar ook als je ouder bent MAG je verhuizen, het is alleen zo dat je dan niet WEER een woningaanpassing krijgt, omdat je die hier maar eens in de 7 jaar mag aanvragen, als je hier dus na 3 jaar gaat verhuizen, moet je sowieso in een huis gaan wonen waar die aanpassingen niet nodig zijn, of heel makkelijk te maken, anders krijg je geen woningaanpassing na nog eens 4 jaar.

Het is eigenlijk maargoed dat de gemeenten er zo streng op zijn
ik ken ook iemand die was verhuisd en een week later meteen een aanvraag indiende voor een traplift
Kan je toch zelf ook wel bedenken dat je dan niet in een huis moet gaan wonen met een trap?
Maarja, hij vond het serieus raar dat hij niet even een trapliftje van ik-weet-niet-hoeveel-duizend-euro kreeg
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 08:04
wr_faya
wr_faya is offline
Ik denk dat je dit beter bij werk, geld en recht had kunnen zetten
Oud 02-08-2005, 12:36
ekki
ekki is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 02-08-2005 @ 09:04 :
Ik denk dat je dit beter bij werk, geld en recht had kunnen zetten
Ja, ik denk het eigenlijk ook