Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 18:12
Verwijderd
Ik heb mij gisteren medisch laten keuren voor een functie bij de landmacht en hierbij werd na het maken van een 'hartfilmpje' (Elektrocardiogram) vastgesteld dat ik misschien een zogeheten 'groot hart' heb (het kan ook zo zijn dat het resultaat niet helemaal klopt omdat ik nogal dun ben) en ik krijg nu een vervolg onderzoek bij een cardioloog.
Ik ben nu een beetje gaan zoeken op internet wat dit nu precies inhoudt maar ik kan geen nadelen vinden van deze aandoening, dus zou iemand mij aan wat info of een link kunnen helpen over de nadelen die komen met deze aandoening?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 18:54
Somebody Special
Somebody Special is offline
Link 1

Link 2

Link 3

Link 4

Link 5

Link 6

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zoek eens op sporthart en er komen veel links uitrollen!

Onze hond heeft ook een vergroot hart, ze heeft een ventrikel septum defect, een gaatje tussen de linker en rechter kamer.
Het hart gaat zich aanpassen, vergroten, zodat er voldoende bloed/zuurstof door gepompt kan worden.
Het is een goede aanpassing die nodig is bij sommige kwalen.

Laat je goed onderzoeken.

Laatst gewijzigd op 18-05-2005 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 18:59
Silverchoice
Silverchoice is offline
In principe is er niet zoveel mis met een zogeheten sportershart. Doordat je een sterker hart hebt en meer bloed rondpompt met een hartslag, is je hartfrequentie lager, maar dit is geen enkel probleem (ervan uitgaande dat je je hele leven veel gesport hebt(?)). Een sportersshart kan problematisch worden wanneer je stopt met sporten en niet goed aftraint. Dit is ook de reden dat het hart van Gerrie Kneteman het begaf.
Oud 18-05-2005, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 18-05-2005 @ 19:54 :
*links*

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zoek eens op sporthart en er komen veel links uitrollen!

Onze hond heeft ook een vergroot hart, ze heeft een ventrikel septum defect, een gaatje tussen de linker en rechter kamer.
Het hart gaat zich aanpassen, vergroten, zodat er voldoende bloed/zuurstof door gepompt kan worden.
Het is een goede aanpassing die nodig is bij sommige kwalen.

Laat je goed onderzoeken.
bedankt, op de term sporthart had ik nog niet gezocht, er zitten dus idd wel wat nadelen aan maar als ik het heb heb ik het idd wel door veel sporten, hartslag bij rust ligt trouwens op 60 ongeveer dus niet heel laag en bloeddruk was verder goed.
Er wordt ook nog een afspraak gemaakt met de cardioloog van het militair hospitaal dus die zal het wel met zekerheid kunnen vaststellen/uitsluiten.

alvast bedankt voor de info
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:05
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
fosje schreef op 18-05-2005 @ 20:31 :
bedankt, op de term sporthart had ik nog niet gezocht, er zitten dus idd wel wat nadelen aan maar als ik het heb heb ik het idd wel door veel sporten, hartslag bij rust ligt trouwens op 60 ongeveer dus niet heel laag en bloeddruk was verder goed.
Er wordt ook nog een afspraak gemaakt met de cardioloog van het militair hospitaal dus die zal het wel met zekerheid kunnen vaststellen/uitsluiten.

alvast bedankt voor de info
Een sporthart door veel sporten is iig beter dan door een afwijking, ik hoop dat er verder niets (ergs) uitkomt, zowel, laat je het dan even hier weten?
Oud 18-05-2005, 21:26
Verwijderd
jah ik laat zoiezo wel even weten wat eruit is gekomen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 16:41
Verwijderd
*up*

Heeft wel weer enige tijd tussen gezeten maar vandaag had ik dan een afspraak staan met de cardioloog. Er is gelukkig helemaal niks aan de hand, bloeddruk was perfect en met het hart was ook helemaal niks mis.
Het zag er wel groter uit maar de hoofdreden daarvoor is dat ik nogal weinig vet heb en daardoor het hart dichter tegen je huid ligt en er dus groter uitziet op een hartfilmpje en omdat het al iets groter is door sporten gaf dat nogal een raar beeld, op de echo zag alles er goed uit.

het is trouwens best relaxt je eigen hartkleppen aan het werk te zien op zo'n echo
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 17:00
Hulk
Hulk is offline
maar een sporthart zou dus ook een gevolg kunnen zijn van een afwijking wat weer nadelig is.
Oud 02-08-2005, 17:56
Verwijderd
dan is het geen sporthart meer maar ja je kan ook een groot hart hebben door een ernstige oorzaak daarom moets het ook gechekt worden bij mij.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten