Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 15:53
Verwijderd
Waar ligt jullie voorkeur?

Ik ga een diner regelen voor 8 man van midden twintig, iemand raadde een tapasrestaurant aan. Ik heb al vaker in tapasrestaurants gegeten, en ook vaak genoeg in meer traditionelere restaurants. Ik moet zeggen dat ik zelf zéér naar een vier-gangen-menu neig. Tapas is lekker, maar bij de meeste plaatsen waar ik ze gegeten heb vond ik het niet heel speciaal, en leek het restaurant meer op de hype te leven dan van echt een goede kookprestatie.

Let wel, het gaat er hier niet om mij tips te geven, ik ben gewoon geïnteresseerd in jullie mening. En uiteraard is afwisseling de enig juiste boodschap, maar als je nu tussen één van de twee moest kiezen, welke zou je pakken, en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2005, 16:00
Verwijderd
"gewoon' 4-gangen restaurant vind ik leuker, omdat... hmm, ik het leuk vind Tapas vind ik geen uit-eten, maar meer iets dat je eet in een café bij het drinken, na de bioscoop ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 19:25
Verwijderd
Ik vind tapasrestaurants leuker, al heb ik nog maar in een paar verschillende tapasrestaurants gegeten, het is altijd wel goed. Het heeft volgens mij te maken met dat je meer samen eet, je eet als het ware uit hetzelfde bord en dat vind ik wel tof. Iedereen een apart bord en niet van het eten van de anderen mogen proeven vind ik zo.. saai. Al eet ik ook wel meestal zo hoor
Ik vind het zeker geschikt voor een menu met vrienden.

Een aanrader trouwens: Tapabar in antwerpen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 05:07
MTpower
MTpower is offline
tapas is iets wat je eet als een snack bij een biertje ofzo, lijkt me echt niets om daar een maaltijd uit te halen.
Mijn voorkeur gaat dus uit naar een 4-gangen menu
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 09:35
Phlox
Phlox is offline
Ik zou gaan voor tapas Is ook aparter dan viergangenmenu en het is lekker makkelijk. Iedereen kan van alles wat ie lekker vindt wat nemen.

Ik kan me voorstellen dat het bij sommigen een beetje een 'snack-idee' oproept maar ik heb ook in tapasrestaurants gegeten waar het zeker een uit-etengevoel geeft en waar de tapas goed was . Ligt er dus ook een beetje aan welk restaurant je kiest.
Oud 28-07-2005, 11:21
Verwijderd
tapas zijn hapjes, tussendoortjes, voorgerechtjes. Je zit dan óf in een restaurant waar je allemaal kleine hapjes krijgt, óf in een restaurant dat zich wel tapas-restaurant noemt maar niet echt tapas serveert.

Ik zou gewoon voor een normaal restaurant gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 11:51
Roos
Roos is offline
Tapas hoeft niet per se een voorgerecht te zijn hoor, het kan ook best vullen.

Toch vind ik "tapas eten" iets heel anders dan een 4gangen diner. Het is allebei leuk en gezellig. Ik zou even peilen bij de andere mensen wat zij willen. Als je namelijk een sjiek diner verwacht en je krijgt tapas, is het toch een groot verschil.
Oud 28-07-2005, 23:12
Balance
Balance is offline
Tapas vind ik leuk als ik zomaar met wat vrienden wat ga eten. Gewoon gezellig, ongedwongen.

4-gangen restaurant past meer bij als het wat netter is, een speciale gelegenheid, mensen die ik net wat minder goed ken of een uitje dat echt wat voor moet stellen.

Het ligt dus een beetje aan de gelegenheid, maar meestal zal ik voor 4-gangen restaurant gaan.
Oud 29-07-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 29-07-2005 @ 00:12 :
Tapas vind ik leuk als ik zomaar met wat vrienden wat ga eten. Gewoon gezellig, ongedwongen.
Ligt het aan mij of zijn tapas wel erg duur voor zomaar met je vrienden?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 22:50
Ilsch
Ilsch is offline
Als je met 8 man gaat zou ik voor een gewoon restaurant gaan.

Het leuke aan tapas eten (behalve hoe lekker het is!) is het gezellige, de kleine bakjes en gewoon van alles kunnen proeven. Eergister ben ik tapas gaan eten, we waren met z'n 2en en we hadden 6 gerechtjes (+ brood). Dat is dan drie per persoon..
Met 8 man en +/- drie gerechtjes lijkt me vooral vol, je kunt niet leuk van iedereen wat proeven (&zit iedereen daar wel op te wachten) etc.

Daarom lijkt me een gewoon restaurant vooral veel makkelijker, geen gedoe (:
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 10:12
Qamra
Qamra is offline
Gewoon restaurant, want ik krijg die tapas niet weg

Vies spul.

(ik ben trouwens helemaal geen fan van het italiaanse/griekse/franse/spaanse eten)
Oud 30-07-2005, 23:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 29-07-2005 @ 18:14 :
Ligt het aan mij of zijn tapas wel erg duur voor zomaar met je vrienden?
als je met een man of 6 bent bestelt ieder gewoon 2 of 3 gerechtjes. dan heb je tussen de 12 en 18 gerechtjes om van te eten wat ruim voldoende is en dan ben je per persoon zo'n 10 euro kwijt. lijkt me niet enorm duur. zeker niet in vergelijking met een 4-gangen diner.
Oud 30-07-2005, 23:27
MTpower
MTpower is offline
Tapas waren in eerste instantie nieteens bedoeld om op te eten
Maarja, hier in Nederland openen ze massaal tapa's restauranten
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 09:20
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 31-07-2005 @ 00:27 :
Tapas waren in eerste instantie nieteens bedoeld om op te eten
Maarja, hier in Nederland openen ze massaal tapa's restauranten
Tapas waren eerst dekseltjes voor op bier, toen gingen ze die eetbaar maken en van ;t bier afhalen en waren ze dus wel bedoeld om te eten. Niet zo heel gek dat Nederlanders ze dan eten he...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 10:31
Verwijderd
Ik zou voor de 'Franse' keuken kiezen. Dat vind ik zelf veel lekkerder en gezelliger. Maar ik denk dat de meeste (oudere) jongeren liever naar een tapasbar gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 21:31
jd
jd is offline
In Utrecht heb je een Tapas Tour. Dan ga je eerst door middel van een speurtocht. Klinkt kinderlijk maar was leuk, je moest drankjes proeven, welke iets het was die kant moest je op. Op het papier stond dan bij elke afslag een drank naam. En zo kwam je bij het 1ste restaurant aan. Daar kreeg je de voorgerechten, van dat restaurant ging je ook weer via 'iets' naar het volgende restaurant. Waar je de hoofdgerechten kreeg. Van die naar het laatste restaurant waar je een toetje kreeg.

Ik vond het errug leuk, alleen ik weet het bureau niet meer die het organiseerden. De groep werd trouwens opgehaald bij het Centraal Station, ik was met mensen tussen de 20 en de 45.

En ze hadden allemaal genoten...

Misschien een leuk idee?
Reageren

Regels voor berichten