Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2005, 17:42
MB
MB is offline
Vanmiddag zijn mijn verstandkiezen rechts getrokken, de verdoving begint uit te werken en het begint eerlijk gezegd toch wel echt vrij veel pijn te doen (en het is nog half verdoofd)

Zou aspirine ofzo helpen als de andere verdoving is uitgewerkt?
Oud 07-07-2005, 17:44
Verwijderd
ja denk het wel..

maar hier is volgens mij nog een topic over geweest
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:03
MB
MB is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-07-2005 @ 18:44 :
ja denk het wel..

maar hier is volgens mij nog een topic over geweest
Ja, maar niet over mijn vraag... Waarom heeft mijn tandarts mij nou niks meegegeven
Oud 07-07-2005, 18:20
Verwijderd
Paracetamol helpt wel, dat heb ik zelf ook gewoon gebruikt toen ze waren getrokken, ging prima. Let er wel op dat je iets gebruikt wat niet bloedverdunnend is (paracetamol dus bv.).
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:35
ninie
ninie is offline
je kan beter geen aspirine nemen idd, want dat werkt bloedverdunnend...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:03
sgaapje
sgaapje is offline
Idd: geen aspirine, wel paracetamol.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:49
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb deze week ook gehoord dat ze mijn linkerverstandkies gaan trekken. Zou je misschien wat ervaringen willen vertellen? Hoe ze het deden? Wat je hoorde? etc.. Ik ben er best wel bang voor.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:58
Lente
Lente is offline
als aan de ene kant je verstandskies eruit is, moet ie er dan aan de andere kant ook uit? ik heb dus geen last van die andere maar gaan mn tanden scheefstaan als die ene verstandkies er wel nog zit?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 06:47
Verwijderd
Citaat:
gurl18 schreef op 07-07-2005 @ 21:49 :
Ik heb deze week ook gehoord dat ze mijn linkerverstandkies gaan trekken. Zou je misschien wat ervaringen willen vertellen? Hoe ze het deden? Wat je hoorde? etc.. Ik ben er best wel bang voor.
Gebruik even de zoekfunctie, er zijn al zo veschrikkelijk veel topics over. (Ik heb zelf niet zo'n zin het weer hier uit te typpen, in die andere topic(s) staat het ook al.)

@Lente: Of ze er aan beiden kanten uitmoeten ligt er net aan hoe ze zitten, het hoeft niet zo te zijn, volgens mij. Of je tanden scheef gaan staan is ook nog al afhankelijk van hoe je kies er in zit en of er voldoende plek is ed, valt dus zo ook niets over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:17
wr_faya
wr_faya is offline
Heey Man,
bij mij zijn ze er alle 4 uit,
en 2 in 1 keer.

Ik neem aan dat toen je thuis kwam,
direct ijs erop hebt gezet? Dat vermindert het pijn namelijk.

En Brufen werkt het beste tegen verstandskiezen
Oud 08-07-2005, 13:27
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 08-07-2005 @ 14:17 :
Ik neem aan dat toen je thuis kwam,
direct ijs erop hebt gezet? Dat vermindert het pijn namelijk.

IJs voelt niet zo lekker tegen je huid en bovendien smelt het en da's nat. Het klinkt heel stom, maar je kunt beter bij de Aldi een pak diepvrieshamburgers halen
Oud 08-07-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Lucky Duck schreef op 08-07-2005 @ 14:27 :
IJs voelt niet zo lekker tegen je huid en bovendien smelt het en da's nat. Het klinkt heel stom, maar je kunt beter bij de Aldi een pak diepvrieshamburgers halen
Je moet ook nooit ijs direct op je huid doen, dan kun je last krijgen van bevriezingsverschijnselen. Doe om ijs altijd een handdoek oid, dat voelt ook meteen een stuk beter tegen je huid. En als je een plastic zakje om het ijs heen doet, wordt het ook niet zo nat. (Of je neemt een koelelement (ook mèt iets er om heen!).)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 14:59
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-07-2005 @ 15:33 :
Je moet ook nooit ijs direct op je huid doen, dan kun je last krijgen van bevriezingsverschijnselen. Doe om ijs altijd een handdoek oid, dat voelt ook meteen een stuk beter tegen je huid. En als je een plastic zakje om het ijs heen doet, wordt het ook niet zo nat. (Of je neemt een koelelement (ook mèt iets er om heen!).)
Werkt inderdaad ook, alleen mijn ervaring met ijs in een zakje ofzo is dat je na een tijdje toch met zo'n zak water zit. Vooral als dat lekt is 't niet echt lekker..
Oud 08-07-2005, 15:06
Verwijderd
Koelelement is sowieso handiger, anders moet je of de hamburgers weggooien (wat ik zonde vind) of je moet heel veel hamburgers eten (wat niet echt handig is als je verstandskiezen net zijn getrokken). Koelelementen hebben bovendien het voordeel dat je ze steeds opnieuw kunt gebruiken (dat kan bij hamburgers opzich ook wel, alleen kun je ze dan niet meer opeten).

Sowieso wil ik geen (bevroren) vlees tegen me aan...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:12
*Ster*
*Ster* is offline
Als het goed is heb je pijnstillers mee gekregen. Allemaal van die kleine zakjes poeder, die je moet oplossen in water en dan moet opdrinken... best vies, ook al zit er een sinaasappelsmaakje aan...

Je zal er nog wel een paar dagen last van houden. Uiteindelijk gaat het vanzelf over. Probeer je mond na het eten schoon te spoelen met die speciale mondspoeling die je ook mee hoort te hebben gekregen (!) En zo'n spuitje... waar je water in moet doen, om de wond mee schoon te spuiten... Kortom: zorg dat je geen infectie oploopt!
Oud 08-07-2005, 15:15
Verwijderd
Citaat:
*Ster* schreef op 08-07-2005 @ 16:12 :
Als het goed is heb je pijnstillers mee gekregen.
Hij zei al dat hij niets meegekregen had. Ik kreeg toen ook niets mee, geen pijnstillers en ook niets om m'n mond mee te spoelen of wat dan ook. (Mijn verstandskiezen zijn alle vier tegelijk er uit gehaald door de kaakchirurg in het ziekenhuis.)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:25
*Ster*
*Ster* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-07-2005 @ 16:15 :
Hij zei al dat hij niets meegekregen had. Ik kreeg toen ook niets mee, geen pijnstillers en ook niets om m'n mond mee te spoelen of wat dan ook. (Mijn verstandskiezen zijn alle vier tegelijk er uit gehaald door de kaakchirurg in het ziekenhuis.)
Ow ja, ik lees het... stond verderop in het topic (ik dacht, laat ik eens makkelijk doen... )
Maarre... bij mij zijn er 3 in één keer uitgehaald... ook in het ziekenhuis door een kaakchirurg... enne... geen pijnstillers ... jeetje... kun je dat dan niet vragen? (ff bellen misschien) En anders paracetamol slikken.... ja....
Wel raar hoor! Ook dat je geen mondspoeling mee hebt gekregen...
Oud 08-07-2005, 15:28
Verwijderd
't is al een tijdje geleden, heb gewoon paracetamol geslikt en zelf spoelspul bij de apotheek/drogist gehaald, ging best.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 17:16
brinta
brinta is offline
Best slordig dat tandartsen niks meegeven. Ik verging na afloop van de pijn (noem me een mietje maar tis waar). Ik moest nog een heel eind in de auto naar huis en ik rolde echt over de voorbank heen, tranen and all. Het is dus heel verschillend, voor de een heel pijnlijk en voor de ander niets noemenswaardigs.

Goor gevoel ook, die lege gapende gaten die overblijven
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 17:57
Verwijderd
't is idd erg per persoon verschillend... (Ik heb ze onder narcose weg laten halen en mensen waren daar heel sceptisch over ed, ik heb van die narcose geen last gehad. De volgende dag ben ik gewoon weer naar school gegaan, had dezelfde dag ook best al gekund, maar ik had toen geen les. )

Volgens mij had ik geen echte gaten (ze waren ook nog niet doorgekomen), maar dat weet ik niet meer.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 23:05
Droomz
Droomz is offline
Ik heb pas mijn verstandskies laten trekken en ik kreeg pijnstillers mee, maar ik heb totaal geen last gehad
Misschien kwam het door het ijs

Binnenkort gaat nummer 2 eruit, zal mij benieuwen. Die zit nog onder het tandvlees en ik gok dat dat zeerder doet om hem eruit te laten halen.

Maar het antwoord op je vraag is al gegeven
Oud 11-07-2005, 16:44
Hayden
Hayden is offline
(ff een nieuw vraagje omtrend..)

Ik heb ook 2 verstandskiezen laten trekken, en over een paar weken gaan de volgende eruit.. ik had heel erge last van zwelling van de verdoving. Zijn er middeltjes of tips om die zwelling sneller te laten verdwijnen?
Oud 11-07-2005, 16:48
Roos
Roos is offline
De beste tip die ik je kan geven:
Je kunt het beste direct na de operatie een koelelement erop leggen(in een theedoek). 15 minuten erop, 15 eraf, dan weer 15 erop etc.
Dit vermindert de zwelling. Ik had zelf hierdoor helemaal geen zwelling en ik kreeg ook geen blauwe plekken ofzo (dit was zelfs niet zo bij de kaakchirurg, dus die sneed ze eruit i.p.v. trekken).

Daarnaast heb ik zelf ibuprofen gebruikt tegen de pijn, maar je kunt ook paracetamol gebruiken.

Aspirine is niet aan te raden i.v.m. de remming van de bloedstolling: dat vertraagt dus de wondgenezing in je mond.
Oud 15-07-2005, 09:26
Hayden
Hayden is offline
Helemaal geen zwelling?
Ik zit nu voor de computer met een koelelementje, heb ze wat eerder laten trekken.

Hoop dat het werkt, iig bedankt voor je tips
Oud 15-07-2005, 10:47
Mingster
Mingster is offline
Die van mij zijn er net een paar uurtjes uit, heb thuis gelijk een ibu'tje ( )ingenomen en een pak ijs ertegenaan gehouden. Hoop dat et niet al te opzwelt.
Blegh.. maar toch is het aan te raden, je kunt er later geen last meer van krijgen! De verdoving is bijna het pijnlijkst te noemen, en die valt ook wel mee als je dan gewoon even aan iets leuks denkt ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 10:54
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
mingster schreef op 15-07-2005 @ 11:47 :
De verdoving is bijna het pijnlijkst te noemen, en die valt ook wel mee als je dan gewoon even aan iets leuks denkt ofzo
Nou dat ging bij mij niet op, die prik(ken) deden zo ontzettend veel pijn dat ik nu, 2 jaar na het trekken van de eerste 2, nog niet terug geweest ben.
Ik heb het bij de kaakchirurg laten doen omdat er 1 gesneden moest worden en dat doet onze tandarts niet.
Hij vond het nodig om een flinke naald in m'n verhemelte te steken en dat deed echt ontieglijk veel pijn!
Ik ben niet bang voor de tandarts en niet bang voor prikken maar deze....
Oud 15-07-2005, 11:05
Mingster
Mingster is offline
Oke, dat is dan wel weer balen, zo'n gehemelteprik.
Maar je moet vooral die spuit niet zien, dan word je des te panischer, en vooral niet met je gedachten blijven naar hoe het voelt in je mond. Dan zouden die 5 seconden zo voorbij moeten zijn hoor
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 11:07
Roos
Roos is offline
Als jij vindt dat zo'n prik "zo ontzettend veel pijn" doet, dan vind ik dat haast respectloos overkomen tegenover mensen die elke dag in échte pijn moeten leven.

Get over it, die prik duurt 5 seconden en daarna is heel je mond verdoofd
Oud 15-07-2005, 18:53
Somebody Special
Citaat:
Roos schreef op 15-07-2005 @ 12:07 :
Als jij vindt dat zo'n prik "zo ontzettend veel pijn" doet, dan vind ik dat haast respectloos overkomen tegenover mensen die elke dag in échte pijn moeten leven.
Was dit tegen mij?

Vreselijk dat er zoveel mensen zijn die elke dag pijn hebben maar ik weet helaas hoe dat voelt/is. Ik zeg ook niet dat ik er dood aan ga qua pijn maar als je hem daar hebt gehad dan weet je wel wat ik zeg.
verder kan ik donders goed tegen pijn en heb ik een zéér hoge pijngrens!

En ja ik voel me aangevallen
Oud 15-07-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 15-07-2005 @ 12:07 :
Zo'n prik voelt gewoon vreselijk rot, dat doet pijn. Dat er mensen zijn die élke dag pijn hebben betekent niet dat andere mensen niet even 5 seconden pijn kunnen hebben. Ik vind 't altijd zo vervelend wanneer mensen zeggen - wanneer je bv echt hoofdpijn of buikpijn hebt - 'ja, euh, er zijn mensen die hebben dat elke dag! dus stel je niet aan!'. Pijn is pijn, of je dat nu 5 seconden hebt of 365 dagen per jaar. Dat laatste is natuurlijk veel naarder, maar dat eerste is ook gewoon pijn.
(En ik vind het juist absoluut niet respectloos. Ik heb super veel respect voor mensen die elke dag weer pijn hebben - bijvoorbeeld mijn schoonmoeder - ik zou het zelf écht niet verdragen (mijn schoonmoeder klaagt nóóit over haar pijn, dat zou ik nooit kunnen).)

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 13:46
Somebody Special
Heb vanmorgen de 3e verstandskies laten trekken, er zat al een paar dagen een gigantische ontsteking naast..

De prikken waren nu niet erger dan de gewone prikken die je bij de tandarts krijgt als je bv. laat boren.

Ik ben blij dat ik in het weekend ben geweest en niet weer via mijn tanarts maandag bij die beul van een kaakchirurg terecht ben gekomen!
Oud 30-07-2005, 13:51
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Bij mij gaan ze er volgende week uit. Alle vier in één keer bij de kaakchirurg. Ik moet er wel voor worden opgenomen in het ziekenhuis (1 of 2 dagen)

Ik zie er nu al tegenop
Oud 30-07-2005, 15:18
Luciana
Luciana is offline
erg ik ben enkele dagen geleden naar ziekenhuis geweest nu nog steeds pijn(neem brufen tegen pijn)auww
Oud 30-07-2005, 15:44
Somebody Special
Citaat:
Luciana schreef op 30-07-2005 @ 16:18 :
erg ik ben enkele dagen geleden naar ziekenhuis geweest nu nog steeds pijn(neem brufen tegen pijn)auww
Heb je geen pijnstillers meegekregen?

Het is duidelijk per keer (en per tandarts/kaakchirug) anders.
Vorige keer ben ik een week ziek thuis geweest en nu, een paar uur na de ingreep, loop ik alweer dingen in huis te doen..
Oud 30-07-2005, 17:03
KiMZz
KiMZz is offline
Ik zou ibuprofen nemen als ik jou was, ik had mijn verstandskiezen laten trekken door de kaakchirurg en die heeft me dat in poedervorm mee gegeven.. Werkt echt goed!
Oud 30-07-2005, 22:27
Somebody Special
Citaat:
KiMZz schreef op 30-07-2005 @ 18:03 :
Ik zou ibuprofen nemen als ik jou was, ik had mijn verstandskiezen laten trekken door de kaakchirurg en die heeft me dat in poedervorm mee gegeven.. Werkt echt goed!
In poedervorm werkt niet beter dan de tabletten, het werkt alleen sneller.
Waarom het zo goed werkte is omdat het waarschijnlijk 1000mg. was.

Ik heb Naproxen gekregen en dat werkt ook wel redelijk, verder maakt het niet zoveel uit (als het maar geen aspirine is vanwege het bloedverdunnende effect).
Oud 30-07-2005, 22:43
Luciana
Luciana is offline
ja khad 2 brufens meegekregen en die hielpen maar als ik opstond toch pijn ze maar khoop dat het snel over zal zijn,hadden jullie dan ook dikke kaken?de mijne zijn nu nog steeds dik zeg khoop dat ze binnenkort weer gewoon zijn ipv opgezwollen ze
Oud 31-07-2005, 10:41
Somebody Special
Citaat:
Luciana schreef op 30-07-2005 @ 23:43 :
hadden jullie dan ook dikke kaken?de mijne zijn nu nog steeds dik zeg khoop dat ze binnenkort weer gewoon zijn ipv opgezwollen ze
Ja mijn wang is ontzettend dik en het voelt (nu na een klote nacht met veel pijn) alsof er een dikke schijf in mijn wang zit..
Oud 31-07-2005, 11:38
Roos
Roos is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 15-07-2005 @ 19:53 :
Was dit tegen mij?

Vreselijk dat er zoveel mensen zijn die elke dag pijn hebben maar ik weet helaas hoe dat voelt/is. Ik zeg ook niet dat ik er dood aan ga qua pijn maar als je hem daar hebt gehad dan weet je wel wat ik zeg.
verder kan ik donders goed tegen pijn en heb ik een zéér hoge pijngrens!

En ja ik voel me aangevallen
Mja sorry was een beetje een overtrokken reactie van mij, nu ik hem teruglees

Ik vind zelf zulke prikjes namelijk niet zo erg, ja het doet pijn, maar dat voel je maar 2 sec., dus ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand een behandeling afslaat omdat hij/zij zo bang is voor het prikje.
Oud 31-07-2005, 17:04
Somebody Special
Citaat:
Roos schreef op 31-07-2005 @ 12:38 :
Ik vind zelf zulke prikjes namelijk niet zo erg, ja het doet pijn, maar dat voel je maar 2 sec., dus ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand een behandeling afslaat omdat hij/zij zo bang is voor het prikje.
Prikken doen mij normaal gesproken ook totaal niets, ik ben bloeddonor, ga fluitend naar binnen en fluitend naar buiten, prikken in je mond zijn vervelend maar ook geen ramp.
Ik had het dan ook alleen over de prik in mijn verhemelte, die prik is bijna niemand bekend en ik kan je zeggen, dat wil je zo houden.

Heb gister nog een verstandskies laten prikken, wat een opluchting dat het ook zonder die helse prik kan!.
Oud 31-07-2005, 17:06
El Chupacabras
Ik mag donderdag alle 4 in keer en ik zie zowel tegen de prik(ken) als tegen het trekken, zagen, en snijden in mn mond
Oud 31-07-2005, 18:28
Somebody Special
Citaat:
El Chupacabras schreef op 31-07-2005 @ 18:06 :
Ik mag donderdag alle 4 in keer en ik zie zowel tegen de prik(ken) als tegen het trekken, zagen, en snijden in mn mond
4 zonder narcose? Daar heb ik nog nooit van gehoord
Oud 31-07-2005, 18:37
just-miej
just-miej is offline
ik heb de laatste week erg last van pijn dat via mn kaak naar mn oor gaat, kan dat komen door mijn verstandskiezen???
Oud 31-07-2005, 21:22
Roos
Roos is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 31-07-2005 @ 19:28 :
Hmm volgens mij ken ik wel iemand die dat ook heeft gedaan.
Het is alleen fijner om eerst de twee links, en dan de twee rechts te doen, anders kan je alleen vla eten
Oud 31-07-2005, 21:45
El Chupacabras
Citaat:
Somebody Special schreef op 31-07-2005 @ 19:28 :
uhh narcose als in *Zzzzz* of plaatselijke verdoving? Ik neem aan dat ze wel eerst verdoven. Het is de kaakchirurg en niet de chirurgijn van de lokale dorpsmarkt!
Oud 01-08-2005, 12:47
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 30-07-2005 @ 23:27 :
In poedervorm werkt niet beter dan de tabletten, het werkt alleen sneller.
Waarom het zo goed werkte is omdat het waarschijnlijk 1000mg. was.

Ik heb Naproxen gekregen en dat werkt ook wel redelijk, verder maakt het niet zoveel uit (als het maar geen aspirine is vanwege het bloedverdunnende effect).
Hmm toch valt t me op dat mensen slechts een paar pilletjes oid krijgen of zelf voor moeten zorgen. Ik kreeg een recept mee voor een week lang die pijnstillers!

En ik denk dat poeder idd sneller werkt dan pilletjes omdat t sneller wordt opgenomen in je bloed.. Das dus een aanrader!
Oud 01-08-2005, 12:50
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 31-07-2005 @ 18:06 :
De prikken zijn t ergst, van het zagen en snijden voel je niks, als ze m eruit trekken voel je gewoon een beetje een druk op je weg maar duurt maar 2 seconden en dan issie eruit!

Ik heb 2x2 laten trekken, ik kreeg bij allebei een stuk of 10 prikken, onder mijn tong, in mijn wang een heleboel en een hele gemene in mijn gehemelte, die was echt kut.. Maar daarna voel je niks meer denk daar maar aan! Zonder verdoving heb je veel meer pijn!
Oud 01-08-2005, 14:49
Somebody Special
Citaat:
KiMZz schreef op 01-08-2005 @ 13:50 :
(...)en een hele gemene in mijn gehemelte, die was echt kut..
Jij dus ook al...Die prik is dus nergens voor nodig, achterlijke gekken dat het zijn!
Er zijn maar weinig tandartsen (/kaakchirurgen) die die prik geven..
Oud 01-08-2005, 18:42
ScRaN
ScRaN is offline
Ik heb 21 juli alle 4 mijn wijsheidstanden laten weghalen, heb bijna geen last gehad, maar ik heb toch ook niets meegekregen van pijnstillers ofzo, maar we hadden nog Brufen 600, werkt goed genoeg. Wat ik wel had meegekregen was een koelelement. Ik heb geen dikke of blauwe kaken gehad. Een week later was de pijn over. Maar nu heb ik last van de draadjes die in de weg zitten, precies alsof dat 'r eten achter je tand zit dat je niet krijgt weggepulkt!
Oud 03-08-2005, 08:33
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik had er 5.. en ik heb ze niet allemaal tegelijk laten trekken toen ik 16 was zijn de eerste er uitgegaan.. en een halfjaar later de andere 2, en vele jaren later nouja vele kwam er nog een 5e opgroeien die er inmiddels ook uit is maar ik vond het niet zo'n hele pijnlijke happening.. natuurlijk doe ik liever iets anders, maar ik had meer pijn verwacht dan dat ik heb gehad, alleen maar goed dus

Regels voor berichten