Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 17:33
phensicske
phensicske is offline
Ik zou graag beginnen met een sport, want mijn conditie is verschrikkelijk slecht. Ik dacht te beginnen met joggen, want dat kan je altijd doen en 't is lekker goedkoop. Maar ik zou graag nog iets doen dat ik ook echt graag doe.

Weet iemand een leuke sport voor een meisje? Iets waar je conditie wel van vooruit gaat, maar waar je niet van die opgepompte spieren van krijgt? Ik heb vroeger nog een jaar of twee judo gedaan en dan had ik echt van die 'kotjes' (zichtbare buikspieren), maar dat vind ik niet mooi voor een meisje.

Door de fitness krijg je ook van die zichtbare spieren zeker?

Iemand die eenvoudige voedingstips heeft mag ze me ook altijd meedelen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 17:46
sjefke
sjefke is offline
misschien kan je gaan zwemmen ?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 17:48
Menahem
Menahem is offline
Naar de plaatselijke sportschool gaan en informeren naar dingen als bodycombat e.d
Succes!
Oud 26-07-2005, 18:03
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
sjefke schreef op 26-07-2005 @ 18:46 :
misschien kan je gaan zwemmen ?
als je ergens breed en gespierd van wordt...
Oud 26-07-2005, 18:04
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 26-07-2005 @ 19:03 :
oh ja? moet t dan tog maar is gaan doen maar is wel goed voor je
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 26-07-2005 @ 19:03 :
Ligt er maar net aan hoe fanatiek je dat doet.

En ik doe het al jaren redelijk tot heel fanatiek (waterpolo en vroeger ook wedstrijdzwemmen - ik zwom drie tot zes keer per week (nu nog maar één/twee keer per week)) en zo heel vreselijk breed en gespierd ben ik nou ook weer niet... Als je één of twee keer per week gewoon baantjes trekt, ook als het wat harder dan langzaam is, dan zal het best mee vallen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 19:45
rode_wodka
rode_wodka is offline
Hockey
Of koop een hometrainer
Oud 26-07-2005, 20:30
Verwijderd
kickboksen?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:31
MightyDuck
MightyDuck is offline
Groot en/of droog word je niet van de doorsnee sport dat word je van hard trainen en je voeding op orde hebben. Zeker als vrouw niet, doe gewoon wat je leuk vind.
Oud 26-07-2005, 20:52
Roos
Roos is offline
Van fitnessen wordt je niet per se breed: je kunt ook cardio workouts doen en trainen met kleine gewichtjes.

Verder is bijvoorbeeld squashen heel goed voor je conditie, dit is echter niet echt leuk in je eentje
Oud 26-07-2005, 21:23
K-pax
K-pax is offline
Ik heb 11 jaar gewaterpolo'ed en je word er echt niet uber breed van, tis ook geen sport waar je zwaar gespierd van word, je uithoudingsvermogen aan de andre kant...........
Dus zwemmen lijkt me het beste, of je moet van die dikke spieren willen

( mijn conditie nu komt neer op bier en niks, als je begint moet je het ook blijven doen of goed aftrainen)
Oud 26-07-2005, 21:30
annetjuh
annetjuh is offline
zwemmen is een gewoon een goede sport.
ik heb er wel een behoorlijke schouderpartij van gekregen en helemaal toen ik gestopt ben.

ik zwom 4 keer in de 1 uur en kwartier en 1 keer een uur. Het ging redelijk lekker, totdat ik pijn kreeg aan mijn knie en dus niet meer voluit kon gaan. Ik trek nu voor de lol baantjes en het helpt wel om je lekker in je vel te houden, vooral door verschillende slagen te zwemmen en als je rustig aan doet, kweek je geen enorme spieren, en door een abbo op het zwembad te kopen, kun je het uiteindelijk in prijs ook wel laag houden.

Daarnaast als je niet gespierd wil worden, moet je sporten gaan doen waar het niet op kracht uitgaat, maar op snelheid en de snelheid naarmate van bewegen, want zo verbrand je vet. door sit ups endergelijke verbrand je weinig vet, maar kweek je spieren. bij hardlopen, zwemmen etc licht die verdeling net andersom
Oud 26-07-2005, 21:31
Spoonie
Spoonie is offline
korfbal
hockey
zwemmen

iets in die richting denk ik
Oud 26-07-2005, 23:23
*amalia*
*amalia* is offline
ik heb een tijdje atletiek gedaan, een dag per week hardlopen voor de conditie en nog een dag hoogspringen, verspringen etc. maar dat wordt na een tijd wel saai. Nu tennis ik alweer een tijdje en dat vind ik nog steeds leuk.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 23:31
Freestyler*
Freestyler* is offline
Als je een of twee keer in de week fitnest krijg je toch niet gelijk van die blokjes?
Ik in ieder geval niet, maar misschien heb jij erg weinig vet?

Trouwens als je gaat joggen, koop dan wel goede schoenen.
Oud 26-07-2005, 23:50
Verwijderd
Citaat:
rode_wodka schreef op 26-07-2005 @ 20:45 :
Hockey
Of koop een hometrainer
Nee, dat is leuk

De ervaring is toch dat wanneer je zo'n ding op zolder hebt staan (of een ander fitnessapparaat) en je moet er dagelijks op, dat dat niet lukt. Kun je beter gewoon de fiets pakken en elke dag een flink stuk rijden, zie je nog wat van je omgeving

Of inderdaad squashen. Da's erg leuk, maar je moet wel iemand hebben om het samen mee te doen en die het leuk vindt om zich ook helemaal in het zweet te slaan
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 01:03
Antinoniem
Antinoniem is offline
damn, als je al na 2 jaartjes judo "kotjes" kreeg, dan krijg je t wel heel ernstig snel
Oud 27-07-2005, 11:58
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Antinoniem schreef op 27-07-2005 @ 02:03 :
damn, als je al na 2 jaartjes judo "kotjes" kreeg, dan krijg je t wel heel ernstig snel
Ik was nog jong en dus nog geen puberteit meegemaakt. (Dus nog niet veel vet).
En ik was eigenlijk nogal fanatiek in het sporten. Drie keer per week een uur of anderhalf uur. Daarbuiten regelmatig gaan joggen en dan nog eens ontelbaar veel keer pompen, set-ups e.d. gedaan.

'k Denk toch wel dat je van zwemmen breed wordt, hoor. Iemand zei het hier nu ook (brede schouders...).
Of zou aquafit iets zijn (of is dat voor oude oma'tjes?).

Bedankt voor de tips tot nu toe.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:15
Roos
Roos is offline
Tja, ga dan gewoon een sport doen waarbij je veel moet rennen, zonder dat je 's avonds nog situps doet. Het is toch logisch dat je dan gespierd wordt?
Oud 27-07-2005, 16:03
Mingster
Mingster is offline
tis al gezegd, maar rennen, sprinten, en van de meeste atletiek en duursporten verlies je heel snel lichaamsvet zonder dat je zichtbare spieren opbouwt. weet niet of dat iets voor je is?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:17
Vitamintje
Vitamintje is offline
streetdance
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 18:36
the_conquer
the_conquer is offline
fitness en accuut buikspieren die uitsteken..

was het maar waar

er zit een subtiel verschil tussen fitness en actief bodybuilden, nouja subtiel. Om echt gespiert te worden moet je knetterveel trainen, eten en slapen dus wees niet al te bang dat je 1 keer in de week sporten gespierd wordt.

ter vergelijking: Ik train iedere dag, aangepast dieet, zorg, waar ik kan dat me slaap ook nog redelijk goed is. Jah dan wordt je wel gespierd maarja dat is me doel ook

Bovendien als vrouw maak je een deel van een benodigd aantal groeihormonen minder aan dus gespierd worden is al moeiljiker dan bij een man
Oud 29-07-2005, 18:56
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
phensicske schreef op 27-07-2005 @ 12:58 :
Ik was nog jong en dus nog geen puberteit meegemaakt. (Dus nog niet veel vet).
En ik was eigenlijk nogal fanatiek in het sporten. Drie keer per week een uur of anderhalf uur. Daarbuiten regelmatig gaan joggen en dan nog eens ontelbaar veel keer pompen, set-ups e.d. gedaan.

'k Denk toch wel dat je van zwemmen breed wordt, hoor. Iemand zei het hier nu ook (brede schouders...).
Of zou aquafit iets zijn (of is dat voor oude oma'tjes?).

Bedankt voor de tips tot nu toe.
Ik aquafit ook (tijdens het collegejaar) en ik denk dat als je een sport wilt gaan doen om conditie ed te krijgen je beter iets anders kan doen. Aquafit vind ik wel erg leuk, het gaat wel deels om conditie en wij doen ook `kracht`oefeningen. Maar als ´echte´sport doe ik iets anders. Aquafit is voor mij meer voor de gezelligheid! (en zonder oude oma-tjes )

Ik zou gaan fitnissen en dan zoals al gezegd is de cardio oefeningen doen. Steppen, roeien, hardlopen etc
Oud 29-07-2005, 23:03
Skilly
Skilly is offline
Ik ga softballen moet eerst effe informeren...

Messchien iets voor jouw? Je krijg er een snelle reactie en goede conditie van
Oud 30-07-2005, 10:44
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Whahaha ! Ik was al breed voordat k ging fitnessen..
Vraag dan aan de instructeur gewoon oefeningen die je rustig aan kan opbouwen.. Als je gaat fietsen, roeien en met kleinere gewichten oefeningen gaat doen, valt de spiermassa best mee hoor

En aangezien ik nog maar 15 ben, mag ik sowieso niet met überzware gewichten trainen..
Oud 04-08-2005, 15:23
Verwijderd
Joggen is trouwens helemaal niet zo denderend. Voornamelijk slecht voor je knieën. Dat is ook de main reason dat veel mensen d'r vrij snel al mee ophouden. Goed schoeisel en looptechniek zijn tamelijk belangrijk, houd dat in de gaten.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 16:13
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Met joggen heb ik mijn rug verknoeit..
Als je net een auto-ongeluk hebt gehad, en nogal last van je rug hebt: VOORAL NIET GAAN JOGGEN.. Ik mag dus nu helemaal niet meer hardlopen of joggen oid.. Voorlopig Dus dan maar fietsen en steppen
Oud 04-08-2005, 17:03
Hulk
Hulk is offline
als meisje hoef je echt niet bang te zijn dat je opgepompte spieren krijgt. (tenzij je 4 keer in de week intensief zwemt of turnt oid.. ) Die 'kotjes' zullen eerder het gevolg zijn van weinig vet.
Oud 04-08-2005, 17:07
Ndimension
Ndimension is offline
Touwtjespringen!
Oud 04-08-2005, 20:45
ook hallo
ook hallo is offline
Beginnen met joggen terwijl je verder niet sport is denk ik niet zo'n goed plan. Het is (als je totaal geen conditie hebt) zwaar, saai en dat werkt demotiverend. Je kan beter een sport zoeken die je leuk vind zodat je het ook nog blijft doen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten