Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2005, 12:30
Shortiej
Shortiej is offline
Goed, ik zit met een klein probleempje...
Een maand of anderhalf geleden heb ik met een jongen gezoend, later bleek dat deze jongen ruim 10 jaar ouder is als ik. Maar hij werd verliefd op me. Ik heb hem toen eerlijk verteld dat ik niks met hem wil vanwege het leeftijdsverschil.
Maar ik ben nu verliefd geworden op een vriend van hem.. Die is van dezelfde leeftijd.. Ik heb het zaterdag pas aan diegene verteld en hij is nu op vakantie dus ik spreek hem er pas over 3 weken weer over.
Wat vinden jullie. Een meisje van 17 met een jongen van 26? Kan dit of is dit absoluut not done?
Oud 15-08-2005, 12:32
Verwijderd
Gebruik a l s j e b l i e f t de zoekfunctie...dit is echt het weet ik het hoeveelste topic over dat onderwerp...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 12:35
Verwijderd
Ja, dat kan, als het mogelijk is. (Raar he?)
Een meisje van 17 met een jongen van 17 werkt ook niet altijd.

Zelf was ik 15 toen ik mijn vriend leerde kennen, hij was toen 24. Nu ben ik 20 en wordt hij in oktober 30. Vijf jaar lang is alles príma gegaan, en dat gaat het nog steeds. Het kán dus wel.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 12:37
Verwijderd
als jullie het allebei willen dan kan het, lijkt me. Kans dat het mis gaat is misschien wat groter, maar dat weet je pas als je het geprobeerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 12:57
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Shortiej schreef op 15-08-2005 @ 13:30 :
Een maand of anderhalf geleden heb ik met een jongen gezoend, later bleek dat deze jongen ruim 10 jaar ouder is als ik. Maar hij werd verliefd op me. Ik heb hem toen eerlijk verteld dat ik niks met hem wil vanwege het leeftijdsverschil.
Maar ik ben nu verliefd geworden op een vriend van hem.. Die is van dezelfde leeftijd.. Ik heb het zaterdag pas aan diegene verteld en hij is nu op vakantie dus ik spreek hem er pas over 3 weken weer over.
Wat vinden jullie. Een meisje van 17 met een jongen van 26? Kan dit of is dit absoluut not done?
Wel raar he, als het een ander overkomt of iemand anders ermee komt is het raar en/of ziek, en als je zelf in zo'n situatie zit ineens niet meer. Die vriend van hem is zeker knapper?
Oud 15-08-2005, 13:01
Shortiej
Shortiej is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 15-08-2005 @ 13:57 :
Wel raar he, als het een ander overkomt of iemand anders ermee komt is het raar en/of ziek, en als je zelf in zo'n situatie zit ineens niet meer. Die vriend van hem is zeker knapper?
Het heeft niks met knapper zijn te maken. Ik voel gewoon veel voor die ander....
Oud 15-08-2005, 13:04
yapo
yapo is offline
Is beetje afhankelijk wat jullie van jullie toekomst verwachten... Als hij wil samenwonen of trouwen en kinderen wil enzovoort terwijl jij nog druk met je studie bent gaat t niet helemaal werken. Maar als jullie er allebei achter staan en beide het idee hebben dat het kan gaan werken, dan zou dat best es kunnen. De tijd zal 't leren, zoals met elke relatie.

hoe dan ook, succes
Oud 15-08-2005, 13:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Een maand of anderhalf geleden heb ik met een jongen gezoend, later bleek dat deze jongen ruim 10 jaar ouder is als ik . Maar hij werd verliefd op me. Ik heb hem toen eerlijk verteld dat ik niks met hem wil vanwege het leeftijdsverschil.
Maar ik ben nu verliefd geworden op een vriend van hem.. Die is van dezelfde leeftijd .. Ik heb het zaterdag pas aan diegene verteld en hij is nu op vakantie dus ik spreek hem er pas over 3 weken weer over.
Wat vinden jullie. Een meisje van 17 met een jongen van 26 ? Kan dit of is dit absoluut not done?

maar dat je zijn vriend pakt is inderdaad not done
Oud 15-08-2005, 13:32
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-08-2005 @ 13:35 :
Ja, dat kan, als het mogelijk is. (Raar he?)
Een meisje van 17 met een jongen van 17 werkt ook niet altijd.

Zelf was ik 15 toen ik mijn vriend leerde kennen, hij was toen 24. Nu ben ik 20 en wordt hij in oktober 30. Vijf jaar lang is alles príma gegaan, en dat gaat het nog steeds. Het kán dus wel.
Wat zij zegt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 13:42
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 15-08-2005 @ 14:32 :
Wat zij zegt.
Wat zij zegt is over het algemeen not done en onmogelijk vanwege het verschil in leeftijd, gedachtes en wat beide partners zoeken in een relatie. Als je als 24 jarige serieus een relatie wilt met een 15 jarige loop je of achter of ben je ziek in je hoofd. Ik bedoel, waar ben je dan naar op zoek in een meisje? Onvolwassenheid? Onzelfstandigheid? Gebrek aan levenservaring?

Haar situatie zal dan wel anders zijn geweest maar toch kan ik me er weinig bij voorstellen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ofzo.
Oud 15-08-2005, 13:52
evanescence
evanescence is offline
het gaat hier om liefde...niet om leeftijd...kijk als het een kerel van 40 was, zou ik het ook ongezond gaan vinden...maar toch blijft t liefde...daar kies je zelf voor...
mijn vriend is ook 28, so what...ik heb dr geen problemen mee...
Oud 15-08-2005, 13:54
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 15-08-2005 @ 14:42 :

waar ben je dan naar op zoek in een meisje?
Onvolwassenheid?
Onzelfstandigheid?
Gebrek aan levenservaring?

ieder persoon is anders hoor...een meisje van 17 kan net zo volwassen zijn als een gozer van 24...of een meisje van 24...idem voor zelfstandigheid en levenservaring...

onzin verhaal...
Oud 15-08-2005, 13:56
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Leeftijd verschil hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar zo tusssen de 15 en 30 jaar oud is een paar jaar al een hoop. Maar zonder achtergrond info kan ik daar in jou situatie weinig van denken.

Zelf heb ik een paar maanden geleden nog "een vrouw het hof gemaakt" en die bleek 16 (dus eigenlijk een meisje) te zijn terwijl ik 26 ben. Ze was erg leuk, ook lief maar...
Ik vind sowieso dat een meisje van 16 eerst een beetje moet leven, een paar vriendjes moet hebben, leuke dingen doen met vrienden en vriendinnen, enz.
Ik heb toen gewoon eerlijk gezegd dat ik er zo over dacht. In eerste instantie zag ze dat niet en vond ze het maar een vreemd standpunt, want: ik bepaal zelf wel.... Maar dat nam nog steeds niet weg dat ze ook graag nog wat dingen wilde doen die ze tot dan toe niet had gedaan (beetje cryptisch, maar iemands prive leven is ook wat waard), achteraf bleek het en goede keus voor haar, en ook voor mij.

Maar ja, ik weet niet hoe TS daar over denkt.
Oud 15-08-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Wat zij zegt is over het algemeen not done en onmogelijk vanwege het verschil in leeftijd, gedachtes en wat beide partners zoeken in een relatie. Als je als 24 jarige serieus een relatie wilt met een 15 jarige loop je of achter of ben je ziek in je hoofd. Ik bedoel, waar ben je dan naar op zoek in een meisje? Onvolwassenheid? Onzelfstandigheid? Gebrek aan levenservaring?

Haar situatie zal dan wel anders zijn geweest maar toch kan ik me er weinig bij voorstellen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ofzo.
Achteraf gezien vind ik het ook gek. Maar 't liep gewoon zo. We spraken elkaar een jaar over het internet, en dat klikte enorm. Hij kon niet geloven dat ik 14/15 was. Toen hebben we besloten dat we elkaar eens moesten ontmoeten, dat deden we bij mij thuis, gewoon met mijn ouders erbij. En ook dat klikte meteen, met mij en met mijn ouders. Hij heeft er voor nooit een relatie gewild (te druk met studie en werk vooral, geen behoefte aan een relatie), maar toen hij mij ontmoet had wel.
Achter loopt hij niet, hij staat op het punt te promoveren en sociaal gezien is hij ook echt makkelijk, iedereen vindt hem meteen super aardig. Hij heeft geen onvolwassenheid gezocht, ik zie mezelf ook niet als onvolwassen (en ook op m'n 15de vond ik dat niet). Onzelfstandig was ik toen zeker niet, ik deed super veel in het huishouden voor mijn ouders, aangezien mijn moeder full-time werkte en mijn vader enorm depressief was en veel dronk. Wanneer je als 14 jarige je vader in bed moet stoppen en zijn kots op kan ruimen, gaat die onvolwassenheid en onzelfstandigheid er snel vanaf.

Mijn vriend wist overigens in eerste instantie niet dat ik 14/15 was; ik was een flinke puber die op internet lekker aan het rotzooien was en aandacht wilde. Ik vertelde hem dat ik 19 was (ipv 14), hij trapte er volkomen in (lullig genoeg) en we spraken echt op een normaal niveau. Toen ik hem vertelde dat ik geen 19 was maar 15, vond hij dat eerst echt moeilijk te geloven, als ik hem direct had gezegd dat ik 14 was, was hij nooit met me gaan chatten (zei hij zelf).

Ik begrijp heel goed dat het raar is om te horen dat een meisje van 15 iets heeft met een jongen van 24/25, maar in mijn geval is het echt goed gegaan en gaat het nog steeds erg goed. Mijn ouders accepteerden hem meteen (dat vond ik echt belangrijk, en hij vond dat ook belangrijk), zijn ouders accepteerden mij meteen. Als dat soort dingen anders hadden gelegen, waren dingen ook zeker heel anders gelopen.

Daarnaast wil ik nog zeggen dat je iemand van 28 of 30 of 35 niet moet overschatten; ik dacht vroeger echt dat die mensen super bezig waren met hypotheken, kinderen, trouwen, hard werken en thuis op de bank zitten met hun echtgenoot op zondag.. Maar ik ken genoeg 30'ers die helemaal niet zo zijn. Die zijn niet onvolwassen, maar heel normaal. Net zoals je mensen van 15 hebt die heel erg bezig zijn met uitgaan, zoenen, seks onderzoeken, verliefd zijn, drinken, grenzen ontdekken... Je hebt ook mensen van 15 die niet zo zijn.

Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 14:13.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 14:05
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:

Wat zij zegt is: het kan. En het kan ook. En 24-15 klinkt misschien ziek, maar daar gaat het niet om, het gaat erom of het kán.

Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 14:10.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 14:12
thegoodlife
thegoodlife is offline
Yep, in haar geval wel. Maar naar mijn mening werkt het in 95% van de gevallen niet, als we het over meer als ca. 6 jaar leeftijdsverschil hebben als het meisje onder de 18 is. Maar het kan natuurlijk anders uitpakken.
Oud 15-08-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 15-08-2005 @ 15:12 :
Yep, in haar geval wel. Maar naar mijn mening werkt het in 95% van de gevallen niet, als we het over meer als ca. 6 jaar leeftijdsverschil hebben als het meisje onder de 18 is. Maar het kan natuurlijk anders uitpakken.
Natuurlijk, het gaat meestal mis, dat is gewoon zo. Maar je daar op voorbaad bij neer gaan leggen, vind ik onzin. De meeste mensen van 15 of 16 ontmoetten níet de persoon met wie ze oud gaan worden. Maar daarom kun je het nog wel proberen. Het ligt vooral aan je instelling; als je écht elkaar heel leuk vindt en het écht wil proberen, dan kom je veel verder dan wanneer je denkt 'joah, misschien, heel misschien gaat het wel lukken, maar ik denk het niet...'.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
evanescence schreef op 15-08-2005 @ 14:54 :
ieder persoon is anders hoor...een meisje van 17 kan net zo volwassen zijn als een gozer van 24...of een meisje van 24...idem voor zelfstandigheid en levenservaring...

onzin verhaal...
Bespaar ons die politiek correcte nonsens
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 15:39
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-08-2005 @ 16:26 :
Bespaar ons die politiek correcte nonsens
tis wel zo...
Oud 15-08-2005, 15:45
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
evanescence schreef op 15-08-2005 @ 16:39 :
tis wel zo...
Nee, dat is de grootste onzin wat ik ooit gehoord heb. Kan, kan, alles kan. Maar over het algemeen is iemand van 15/16/17 gewoon niet zo ver als iemand van 20+ en zit je met zo'n leeftijdsverschil gewoon niet op hetzelfde niveau. Ik denk iig dat de gemiddelde ouders van een meisje van 15 niet erg vrolijk zouden zijn als hun dochter met een gast van 20+ thuis aan komt zetten. En terecht.
Oud 15-08-2005, 16:06
Multilot
Multilot is offline
mijn vriend is 27, dat werkt ook wel. Het zou niet gewerkt hebben als we het 4 jaar geleden geprobeert hadden.
Daarom is het maar goed dat we elkaar nu pas echt leerden kennen
Oud 15-08-2005, 16:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Altijd dat gezeik over dat leeftijdsverschil. Deze topics draaien toch altijd op hetzelfde uit...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 15-08-2005 @ 16:45 :
Nee, dat is de grootste onzin wat ik ooit gehoord heb. Kan, kan, alles kan. Maar over het algemeen is iemand van 15/16/17 gewoon niet zo ver als iemand van 20+ en zit je met zo'n leeftijdsverschil gewoon niet op hetzelfde niveau. Ik denk iig dat de gemiddelde ouders van een meisje van 15 niet erg vrolijk zouden zijn als hun dochter met een gast van 20+ thuis aan komt zetten. En terecht.
Jullie discussie is onzin. Het is vergelijkbaar met wanneer evanescene zou zeggen 'Sommige planten hebben rode bladeren' en thegoodlife 'Nee, over het algemeen hebben planten groene bladeren'. Jullie hebben allebei gelijk; de meeste 16jarigen zijn veel minder volwassen dan de meeste 20plussers, en sommige 16jarigen zijn even volwassen als sommige 20plussers.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 16:59
yapo
yapo is offline
Citaat:
we dwalen af....
Kan 't volgens jou wel? Kan jij je aanpassen naar zijn levensstijl, zijn manier van doen en denken en kan hij dat voor jou? En hoe zie je jullie samen op de langere termijn? een relatie beginnen kan altijd, een relatie in stand houden is de volgende uitdaging, welk leeftijdsverschil dan ook.
Oud 15-08-2005, 17:01
MTpower
MTpower is offline
Ik vind het allemaal best, zolang je de wet niet overtreed, zoals dit voorbeeld:

Citaat:
Andijvie schreef op 15-08-2005 @ 13:35 :
15 en 24 is gewoon pedofilie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2005, 19:44
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 15-08-2005 @ 18:01 :
Ik vind het allemaal best, zolang je de wet niet overtreed, zoals dit voorbeeld:

15 en 24 is gewoon pedofilie
Dat is het absoluut níet en nóóit geweest. Hou je grote idiote smoel als je niet weet waar je over praat!

Ik vind het echt een enorme belediging dat je denkt voor mij te kunnen spreken. Ik ben nu 20 en weet heel goed wat er gebeurd is en wat niet. Mijn vriend is absoluut geen pedofiel! Ik wist op mijn 15de heel goed waar ik aan toe was en waar ik níet aan toe was. Hij heeft me absoluut nooit gedwongen tot iets en dat was hem ook nooit gelukt.

Denk alsjeblieft alleen voor jezelf en beslis nooit over hoe andere mensen moeten denken of wat andere mensen zijn. Hoe gewoon je grote mond wanneer je alleen kwetsende dingen kan zeggen.

Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Mijn ouders hebben gelukkig meer mensenkennis dan jij ooit zal krijgen. Mijn vriend is daarnaast nooit 'een gast van 20+' geweest, hij was en is altijd nog een gewone jongeman.

Wanneer je niet weet waar je over praat, hou dan gewoon je mond. Een discussie voeren met iemand die er geen kennis van heeft en gewoon dingen eruit flapt als 'iemand van 15 kan nooit zo ver zijn als iemand van 20+' kan niet bestaan.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 20:10
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-08-2005 @ 20:44 :
Dat is het absoluut níet en nóóit geweest. Hou je grote idiote smoel als je niet weet waar je over praat!
Maar voor de wet mag het niet, ouders mogen de jongen zo aanklagen. Ook al staat het meisje compleet achter de relatie.

Maar goed, het kán werken, maar iemand die zoveel ouder is heeft waarschijnlijk een heel andere leefstijl en zit gewoon in een heel andere levensfase. Kan het meisje nog zo "volwassen voor haar leeftijd" zijn, het blijft een schoolmeisje en iemand van 26 is een volwassen iemand die óf al een aardig eind opschiet met z'n studie óf al werkt (uitzonderingen daargelaten). Zulke verschillen kunnen heel gemakkelijk tot problemen leiden in een relatie.

Maar goed, ik ben dingen aan het oplepelen die iedereen met een beetje verstand kan bedenken, ook de TS zelf, je moet het alleen ook wíllen weten.
Oud 15-08-2005, 20:41
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-08-2005 @ 20:49 :
Mijn ouders hebben gelukkig meer mensenkennis dan jij ooit zal krijgen. Mijn vriend is daarnaast nooit 'een gast van 20+' geweest, hij was en is altijd nog een gewone jongeman.

Wanneer je niet weet waar je over praat, hou dan gewoon je mond. Een discussie voeren met iemand die er geen kennis van heeft en gewoon dingen eruit flapt als 'iemand van 15 kan nooit zo ver zijn als iemand van 20+' kan niet bestaan.
Hoezo denk je nu ineens dat dit een antwoord van mij op een post van jou was? Nee iemand van 15 is meestal niet zo ver als iemand boven de 20 nee. Meestal niet. Soms wel. Het ligt er maar net aan hoe je in het leven staat.

Maar weet je, eigenlijk kan het me ook aan mn reet roesten wat TS doet. Voor mijn part beginnen alle puberende meiden hier een relatie met 20,25 of zelfs 30 jarige gasten, ga dan ook niet klagen als het mis gaat. Want waar ben je in godsnaam naar op zoek als man zijnde als je als 26 jarige iets wilt met een 17 jarig meisje? Waar is TS mee bezig als ze eerst iemand afwijst op basis van zn leeftijd en daarna zoent met een vriend van diezelfde persoon en dan hier komt vragen of het wel zou kunnen? Doe wat je niet laten kan zou ik zeggen..
Oud 15-08-2005, 20:46
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Nee, hoe oud was hij dan? Volgens mij heb ik je verhaal echt wel goed gelezen..

Citaat:

Nee hoor, dat heb ik niet gezegd, maar lezen is een kunst. Ik zei:

Citaat:

Maar over het algemeen is iemand van 15/16/17 gewoon niet zo ver als iemand van 20+ en zit je met zo'n leeftijdsverschil gewoon niet op hetzelfde niveau.
Oud 15-08-2005, 21:01
Mango_Fresh
Mango_Fresh is offline
Daar is niks mis mee. Als je hem oprecht leuk vind en hij behandelt je gelijkwaardig dus niet als een klein meisje dan doet jullie leeftijdsverschil er niet toe. Leeftijd zegt namelijk niks over je persoonlijkheid of in hoeverre je al volwassen bent. Go for it!
Oud 15-08-2005, 21:28
Akilina
Akilina is offline
Ik denk ook dat dit niet een probleem hoeft te zijn en dat dit contact of deze relatie misschien wel heel goed kan werken. Maar veel mensen denken bij zo'n leeftijdsverschil aan problemen die betrekking hebben op een verschillend niveau van volwassenheid en zelfstandigheid. Maar ik denk dat dit totaal geen probleem hoeft te zijn en mensen door het leeftijdsverschil misschien juist eerder op eenzelfde golflengte kunnen komen (als je als meisje bijvoorbeeld relatief gezien volwassener bent dan leeftijdsgenoten en al meer levenservaring hebt bijvoorbeeld).

Maar ik zou wel ervoor oppassen dat je niet over je grenzen heen gaat. Ik denk namelijk wel dat zo'n jongen van bijna tien jaar ouder misschien andere verwachtingen en verlangens heeft dan jij.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 21:37
juno
juno is offline
Het verschil tussen 17 en 26 is groter dan dat tussen 27 en 36, wat toch in jaren precies hetzelfde is.

Die jaren onder de twintig tellen dubbel, net als de uren die je slaapt voor twaalven.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 15-08-2005 @ 21:10 :
Maar voor de wet mag het niet, ouders mogen de jongen zo aanklagen. Ook al staat het meisje compleet achter de relatie.
Voor de wet mag het best, over seks doen ze moeilijker, maar ik heb nooit seks gehad op m'n 15de, want dat wilde ik niet. Vanaf 16 mag je volgens de wet al veel meer, omdat ze er van uitgaan dat meisjes 16 niet achterlijk zijn (en dat zijn ze meestal ook niet).
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 15-08-2005 @ 21:46 :
Nee, hoe oud was hij dan? Volgens mij heb ik je verhaal echt wel goed gelezen..
Hij is nooit een 'gast' geweest. Ook geen 'vent', maar een jongen of man.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 21:48
Shortiej
Shortiej is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 15-08-2005 @ 21:41 :
Want waar ben je in godsnaam naar op zoek als man zijnde als je als 26 jarige iets wilt met een 17 jarig meisje? Waar is TS mee bezig als ze eerst iemand afwijst op basis van zn leeftijd en daarna zoent met een vriend van diezelfde persoon en dan hier komt vragen of het wel zou kunnen? Doe wat je niet laten kan zou ik zeggen..
Hier wil ik je graag even verbeteren.. Ik heb niet met die jongen gezoend... Alleen met die jongen die mij nu leuk vindt.

Verder werd er gezegd dat het moeilijk werd omdat ik onder de 18 ben. Over 2 maanden word ik 18, zou het dan opeens allemaal anders zijn? Vaag...
Oud 16-08-2005, 00:32
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Natuurlijk kan het. Het is maar net hoe jullie er mee omgaan! Wel beetje lullig voor die vriend trouwens..
Oud 16-08-2005, 09:36
Somebody Special
Somebody Special is offline
Oud 16-08-2005, 10:06
Mariekje*
Mariekje* is offline
Topic 5432?

Het zal wel kunnen ja, tis maar net hoe je ermee omgaat.
Oud 16-08-2005, 11:42
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Vaak vraagt dit toch van beiden een onrealistisch groot aanpassingsvermogen. Er gaapt zo'n leeftijdskloof, dat je echt wel bergen moet kunnen verzetten om die kloof te kunnen dichten. Ook als we met vrienden onder elkaar zijn, lijkt het me vreemd en moeilijk als daar plots iemand bij komt die ongeveer tien jaar jonger of ouder dan de rest is. Het maakt het toch moeilijker om op dezelfde lijn te zitten, en in dat opzicht is het misschien not done.

Maar een mens wordt gelukkig ook niet alleen maar gekarakteriseerd door zijn leeftijd, en in dat opzicht maakt het natuurlijk geen ruk uit.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 11:50
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
niet openminded dus...kortzichtig...
leer die jongen dan eens eerst goed kennen...
en het ligt er dan natuurlijk aan hoe die dochter is...
Oud 16-08-2005, 11:50
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
In principe vind ik het verschil wel kunnen (zelf ook een relatie met verschil), maar vraag je gewoon af of jij er aan toe bent.
Iemand afwijzen door te zeggen dat het zn leeftijd is, terwijl je hem gewoon niet leuk vindt.. En dan wel met zn vriend wat beginnen (als die jongen dat wil dan). Dat komt in mijn ogen nogal kinderachtig over .
Bedenk ook dat je goed moet praten over wat jullie verwachten van een relatie, omdat hij nu eenmaal een aantal jaren verder is.
Oud 16-08-2005, 11:57
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 16-08-2005 @ 12:42 :
Ook als we met vrienden onder elkaar zijn, lijkt het me vreemd en moeilijk als daar plots iemand bij komt die ongeveer tien jaar jonger of ouder dan de rest is. Het maakt het toch moeilijker om op dezelfde lijn te zitten, en in dat opzicht is het misschien not done.
Uit ervaring weet ik dat dat dus niet zoveel uitmaakt. In mijn geval is het verschil tien jaar, maar ik geloof niet dat mn leeftijd de vrienden van mn vriend veel kan schelen. Ten slotte: ik pas ook bij hem, zit met hem op één lijn, dus zoveel kinderachtiger of duidelijk jonger dan de rest zal ik echt niet zijn hoor.
Of t ook klikt tussen mn vriend en mijn vrienden weet ik overigens nog niet, maar dat zal ook niet zo'n probleem zijn, hoogstens met de vrienden die wat minder 'volwassen' zijn.
En hoe ouder je wordt, hoe minder het verschil zal gaan uitmaken.

[Edit] Ik ben het dus met je laatste zin eens zie ik nu [/Edit]
Oud 16-08-2005, 15:56
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Shortiej schreef op 15-08-2005 @ 22:48 :
Hier wil ik je graag even verbeteren.. Ik heb niet met die jongen gezoend... Alleen met die jongen die mij nu leuk vindt.

Verder werd er gezegd dat het moeilijk werd omdat ik onder de 18 ben. Over 2 maanden word ik 18, zou het dan opeens allemaal anders zijn? Vaag...
Nee, natuurlijk niet. Dit soort leeftijdsverschil, en dan heb ik het over jaren binnen een bepaalde leeftijdscatagorie en niet of je 17 of 18 bent KAN een probleem zijn binnen een relatie, maar het kan ook gewoon werken, dat ligt aan de persoon, wat jij wilt in een relatie, hoe je in het leven staat... Ik zou zeggen leer hem eerst eens kennen en vorm zelf een mening en beeld ipv hier te vragen wat wel en niet kan.

Ja, ik vind het ziek als iemand van 19/20+ interesse toont in meisjes van 14/15 (of zelfs jonger), maar dat is puur mijn mening. Ik ga niemand hier iets opleggen wat hij of zij moet doen, je doet uiteindelijk toch wat je zelf wilt.
Oud 16-08-2005, 16:08
MTpower
MTpower is offline
Citaat:

blablabla
Het blijft imo gewoon pedofilie
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:48
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 16-08-2005 @ 17:08 :
blablabla
Pedofilie is dat je seks wil hebben met kinderen, mijn vriend heeft nooit seks willen hebben met een kind en heeft nooit seks gehad met een kind.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 13:03
useful_idiot
useful_idiot is offline
ik ben het helemaal met andijvie eens, zo!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 13:55
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
useful_idiot schreef op 17-08-2005 @ 14:03 :
ik ben het helemaal met andijvie eens, zo!
Leuk voor je!
Oud 17-08-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 16-08-2005 @ 17:08 :
blablabla
Dat kun je wel vinden, maar dat is niet zo.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 23:02
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-08-2005 @ 22:46 :
Pedofilie is dat je seks wil hebben met kinderen, mijn vriend heeft nooit seks willen hebben met een kind en heeft nooit seks gehad met een kind.
Joining an internet discission is like joining the special olympics... even if you win, you're still retarted....

Oftewel... laat je niet zo opfokken

Laatst gewijzigd op 17-08-2005 om 23:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten