Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() maar dat je zijn vriend pakt is inderdaad not done
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Haar situatie zal dan wel anders zijn geweest maar toch kan ik me er weinig bij voorstellen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ofzo.
||
Citaat:
![]() onzin verhaal...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Achter loopt hij niet, hij staat op het punt te promoveren en sociaal gezien is hij ook echt makkelijk, iedereen vindt hem meteen super aardig. Hij heeft geen onvolwassenheid gezocht, ik zie mezelf ook niet als onvolwassen (en ook op m'n 15de vond ik dat niet). Onzelfstandig was ik toen zeker niet, ik deed super veel in het huishouden voor mijn ouders, aangezien mijn moeder full-time werkte en mijn vader enorm depressief was en veel dronk. Wanneer je als 14 jarige je vader in bed moet stoppen en zijn kots op kan ruimen, gaat die onvolwassenheid en onzelfstandigheid er snel vanaf. Mijn vriend wist overigens in eerste instantie niet dat ik 14/15 was; ik was een flinke puber die op internet lekker aan het rotzooien was en aandacht wilde. Ik vertelde hem dat ik 19 was (ipv 14), hij trapte er volkomen in (lullig genoeg) en we spraken echt op een normaal niveau. Toen ik hem vertelde dat ik geen 19 was maar 15, vond hij dat eerst echt moeilijk te geloven, als ik hem direct had gezegd dat ik 14 was, was hij nooit met me gaan chatten (zei hij zelf). Ik begrijp heel goed dat het raar is om te horen dat een meisje van 15 iets heeft met een jongen van 24/25, maar in mijn geval is het echt goed gegaan en gaat het nog steeds erg goed. Mijn ouders accepteerden hem meteen (dat vond ik echt belangrijk, en hij vond dat ook belangrijk), zijn ouders accepteerden mij meteen. Als dat soort dingen anders hadden gelegen, waren dingen ook zeker heel anders gelopen. Daarnaast wil ik nog zeggen dat je iemand van 28 of 30 of 35 niet moet overschatten; ik dacht vroeger echt dat die mensen super bezig waren met hypotheken, kinderen, trouwen, hard werken en thuis op de bank zitten met hun echtgenoot op zondag.. Maar ik ken genoeg 30'ers die helemaal niet zo zijn. Die zijn niet onvolwassen, maar heel normaal. Net zoals je mensen van 15 hebt die heel erg bezig zijn met uitgaan, zoenen, seks onderzoeken, verliefd zijn, drinken, grenzen ontdekken... Je hebt ook mensen van 15 die niet zo zijn. Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 14:13. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 14:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kan 't volgens jou wel? Kan jij je aanpassen naar zijn levensstijl, zijn manier van doen en denken en kan hij dat voor jou? En hoe zie je jullie samen op de langere termijn? een relatie beginnen kan altijd, een relatie in stand houden is de volgende uitdaging, welk leeftijdsverschil dan ook.
||
Ik vind het allemaal best, zolang je de wet niet overtreed, zoals dit voorbeeld:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het echt een enorme belediging dat je denkt voor mij te kunnen spreken. Ik ben nu 20 en weet heel goed wat er gebeurd is en wat niet. Mijn vriend is absoluut geen pedofiel! Ik wist op mijn 15de heel goed waar ik aan toe was en waar ik níet aan toe was. Hij heeft me absoluut nooit gedwongen tot iets en dat was hem ook nooit gelukt. Denk alsjeblieft alleen voor jezelf en beslis nooit over hoe andere mensen moeten denken of wat andere mensen zijn. Hoe gewoon je grote mond wanneer je alleen kwetsende dingen kan zeggen. Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 19:49. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wanneer je niet weet waar je over praat, hou dan gewoon je mond. Een discussie voeren met iemand die er geen kennis van heeft en gewoon dingen eruit flapt als 'iemand van 15 kan nooit zo ver zijn als iemand van 20+' kan niet bestaan. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, het kán werken, maar iemand die zoveel ouder is heeft waarschijnlijk een heel andere leefstijl en zit gewoon in een heel andere levensfase. Kan het meisje nog zo "volwassen voor haar leeftijd" zijn, het blijft een schoolmeisje en iemand van 26 is een volwassen iemand die óf al een aardig eind opschiet met z'n studie óf al werkt (uitzonderingen daargelaten). Zulke verschillen kunnen heel gemakkelijk tot problemen leiden in een relatie. Maar goed, ik ben dingen aan het oplepelen die iedereen met een beetje verstand kan bedenken, ook de TS zelf, je moet het alleen ook wíllen weten.
||
Citaat:
![]() Maar weet je, eigenlijk kan het me ook aan mn reet roesten wat TS doet. Voor mijn part beginnen alle puberende meiden hier een relatie met 20,25 of zelfs 30 jarige gasten, ga dan ook niet klagen als het mis gaat. Want waar ben je in godsnaam naar op zoek als man zijnde als je als 26 jarige iets wilt met een 17 jarig meisje? Waar is TS mee bezig als ze eerst iemand afwijst op basis van zn leeftijd en daarna zoent met een vriend van diezelfde persoon en dan hier komt vragen of het wel zou kunnen? Doe wat je niet laten kan zou ik zeggen..
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder werd er gezegd dat het moeilijk werd omdat ik onder de 18 ben. Over 2 maanden word ik 18, zou het dan opeens allemaal anders zijn? Vaag...
||
Citaat:
Maar een mens wordt gelukkig ook niet alleen maar gekarakteriseerd door zijn leeftijd, en in dat opzicht maakt het natuurlijk geen ruk uit. |
![]() |
||
Citaat:
![]() leer die jongen dan eens eerst goed kennen... en het ligt er dan natuurlijk aan hoe die dochter is...
||
Citaat:
Iemand afwijzen door te zeggen dat het zn leeftijd is, terwijl je hem gewoon niet leuk vindt.. En dan wel met zn vriend wat beginnen (als die jongen dat wil dan). Dat komt in mijn ogen nogal kinderachtig over ![]() Bedenk ook dat je goed moet praten over wat jullie verwachten van een relatie, omdat hij nu eenmaal een aantal jaren verder is.
||
Citaat:
Of t ook klikt tussen mn vriend en mijn vrienden weet ik overigens nog niet, maar dat zal ook niet zo'n probleem zijn, hoogstens met de vrienden die wat minder 'volwassen' zijn. En hoe ouder je wordt, hoe minder het verschil zal gaan uitmaken. [Edit] Ik ben het dus met je laatste zin eens zie ik nu ![]()
||
Citaat:
Ja, ik vind het ziek als iemand van 19/20+ interesse toont in meisjes van 14/15 (of zelfs jonger), maar dat is puur mijn mening. Ik ga niemand hier iets opleggen wat hij of zij moet doen, je doet uiteindelijk toch wat je zelf wilt.
||
Citaat:
![]() Het blijft imo gewoon pedofilie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oftewel... laat je niet zo opfokken ![]()
Laatst gewijzigd op 17-08-2005 om 23:10. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Liefde en het leeftijdsverschil keepdreaming | 2 | 14-03-2010 18:13 | |
Liefde & Relatie |