Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2005, 16:51
Maurice
Maurice is offline
met mijn DVD-speler kan ik mp3-cd's afspelen die ik met Nero 6 brand. maar als ik nu i.p.v. de opdracht geef een mp3-cd te branden, de opdracht geef om een data-disc te branden, maar wel met exact dezelfde mp3's. kan de DVD-speler deze dan nog steeds afspelen?

(zo nee: ok, zo ja: wat is dan het verschil tussen een Mp3-cd en een data-cd met enkel mp3'tjes?)
Oud 05-08-2005, 17:07
Verwijderd
ja dat kan
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 17:29
Verwijderd
Je kan als e apparatuur het aankan (mp3speler, dvdspeler, computer, etc) zowel data als audio branden. Dit komt doordat deze apparaten de mp3's direct kunnen afspelen.

Alleen bij oudere audioafspelers kan je dat niet doen en moet je audio branden. Dit doordat de muziek dan wordt omgezet naar het gebruikelijke CDA-formaat.

Je kan dus in jouw geval wat meer nummers op een cd branden, doordat hierbij naar de data gekeken wordt en niet naar de muzieklengte
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 07:47
Verwijderd
Een DVD-speler kan vrijwel alles afspelen, dus zowel een data-cd met mp3'tjes als een mp3-cd (met mp3'tjes).
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 10:04
Verwijderd
Daar is hier wel eens discussie over ontstaan. Sommige mensen beweerden dat een DVD-speler alleen data-CDs met MP3 kan afspelen, anderen (waaronder ikzelf) beweerden dat DVD-spelers over het algemeen wel data-DVDs met MP3 kunnen afspelen. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt, ik geloof best dat er DVD-spelers zijn die geen data-DVDs met MP3 slikken, maar om het zeker te weten kun je het eerst even op een RWtje gooien.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 10:11
Verwijderd
Maar waarom zouden dvd-spelers geen data-cd's met mp3'tjes kunnen afspelen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 11:14
Verwijderd
CDs met MP3 worden sowieso afgespeeld. Ik dacht even dat het ging om data-DVDs met MP3. Volgens ik geloof ********** was het eerder regel dan uitzondering dat dergelijke DVDs niet door standalone spelers gelezen worden.

Voor zover mij bekend kan een data-CD met MP3-content altijd gelezen worden door een standalone speler, mits je maar gewoon een normale ISO9660 mode 1 of 2 layout aanmaakt en geen rare dingen doet met het formaat van de bestandsnamen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten