Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2005, 15:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb het net even bijgehouden met de stopwatch en outlook extress doet er op onze "huiskamer computer" precies 1 minuut en 20 seconden over om op te starten en dan is de mail nog niet eens opgehaalt. De computer draait op windows xp en we hebben er zo'n beetje elke virus- en spyware scan overheen gegooit die er bestaat, plus het nodige onderhoudswerk (e-mails opschonen, tijdelijke internet bestanden e.d. verwijderen, defragmenteren, de hele zooi) maar outlook vertikt het om sneller op te starten. Ik heb boven ook een computer (ook xp) en daar heb ik geen problemen. Overigens hebben we hier geen problemen met outlook als 'ie eenmaal is opgestart, e-mail binnenhalen, verzenden enz gaat gewoon zoals het moet en afsluiten gaat ook niet traag. Wat kan dit zijn?
Oud 06-08-2005, 15:54
freyk
freyk is offline
heb je al
  • je computer herstart en gekeken of hij weer langzaam opstart?
  • Tijdelijke (internet)bestanden verwijderd, bv met ccleaner
  • al een hijackthis hier gepost?
    (eigenlijk is dat een domme vraag, maar hijackthis ziet meer dan een normale anti-spyware programma)
  • enz.

En vanaf wanneer begin je te tellen en wanneer stop je?
Oud 06-08-2005, 16:43
ILUsion
ILUsion is offline
Heb je toevallig heel veel mail in je Outlook Express zitten? Ik weet uit ervaring dat Outlook Express beter niet te gebruiken is als je 'veel' mail krijgt (ik spreek over een paar honderd mailtjes), omdat hij vaak gewoon alles inlaadt en dus gigantisch traag wordt dan (dat had ik bij mij toch toen ik Outlook Express gebruikte).

Als dat het geval is, zou ik gewoon overstappen naar iets anders; Outlook (kan beter overweg met veel mail, maar is op zich al iets zwaarder voor de computer), Thunderbird (gebruik ik zelf, duizenden mails en nog steeds even snel als eerst), ...
Oud 06-08-2005, 23:03
SuperSanne
SuperSanne is offline
zoals al in mijn eerste post staat, alle tijdelijke toestanden zijn verwijderd, alleen de broodnodige e-mails staan er nog op (verzonden items, prullebak enz is ook allemaal geleegd) en alle mogelijke virus en spywarescans zijn gemaakt (zonder resultaat). het probleem is al een paar weken (en de computer uitzetten en opstarten hebben we intussen wel gedaan )

iemand nog ideeën?

EDIT: Hijackthis heeft ook niets gevonden (heb ik net nog voor de zekerheid eens gedraait onder het mom van je-weet-maar-nooit) en ik begin met tellen zodra ik op de snelkoppeling heb geklikt. Ik zou trouwens wel firebird willen (gebruik ik op mijn eigen compu ook, behalve voor hotmail ) maar ja... het ouderlijk front he?

Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 08:20
freyk
freyk is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 07-08-2005 @ 00:03 :
alle tijdelijke toestanden zijn verwijderd
IK hoop niet dat je de optie van windows en van internet explorer gebruikt hebt, want die missen populaire trashplekken

Citaat:
Hijackthis heeft ook niets gevonden
en toch zou ik je hijackthis-log willen zien, misschien zien wij wel meer dan jij.

Citaat:
Ik zou trouwens wel firebird willen (gebruik ik op mijn eigen compu ook, behalve voor hotmail ) maar ja... het ouderlijk front he?
Ach, thunderbird is véél makkelijker dan outlook en wat je allemaal niet met een outlook-theme voor thunderbird kan doen.
En thunderbird is "makkelijker" te verwijderen dan outlook.
Conclusie: het is te proberen waard

Laatst gewijzigd op 07-08-2005 om 08:29.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 08:52
ILUsion
ILUsion is offline
Thunderbird kan wel overweg met Hotmail hoor, vroeger kon je daarvoor FreePops of HotPopper gebruiken maar ik heb ze nooit echt handig gevonden, tegenwoordig bestaat daar gewoon een extensie voor ( Web Mail ) waarvoor je dan nog de uitbreiding voor hotmail moet installeren.
Ik kan het je in ieder geval ook helemaal aanraden Thunderbird te gebruiken (voor Outlook heb ik het eerlijk gezegd nooit echt gehad, maar dat is persoonlijk) omdat het veel meer functies heeft dan Outlook Express en naar mijn gevoel beter met veel e-mail omgaat (ik heb nu zo'n goeie 4500 mails zitten en Thunderbird is nog altijd even snel bij het opstarten)
Reageren

Regels voor berichten