Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2005, 14:12
Poeperd
Poeperd is offline
Ik heb sinds een week de cavia van mijn nicht op mijn kamer staan. Maar voordat zij hem kregen is hij zwaar mishandeld. Heel zielig. Hij wil ook niet opgepakt worden, dan rent hij weg. Maar mijn nichtje enzo pakken hem gewoon en knuffelen met em. Dan maakt hij wel van die 'whieeet whiet' geluidjes. Maar dat betekent toch dat hij het fijn vindt? Want ik pak hem ook gewoon en als we dan een tijdje knuffelen maakt hij dat geluid ook. Wil gewoon even zeker weten dat hij het wel leuk vindt.

Nu maakt hij geluidjes dat hij bang is, want hij vindt het toetsenbord eng (het geluid), dus ik hou het hier maar bij
Oud 19-08-2005, 15:04
Big Brother
Big Brother is offline
volgens mij kan je de angstgeluidjes niet onderscheiden van de gewone geluidjes. dus het beest kan het heel erg naar zijn zin hebben als je knuffelt, maar hij kan ook de longen uit zijn lijf aan het schreeuwen zijn....

als je meerdere cavia's bij elkaar zet gaan ze al helemaal tekeer (soms) en dat is niet van angst
Oud 19-08-2005, 15:32
Poeperd
Poeperd is offline
Hij maakt duidelijk een ander geluid als hij het niet naar zn zin heeft. Dat merk je dan ook wel aan zn lichaamshouding (als hij in zn kooi zit), maar als hij op schoot zit beweegt hij eigenlijk amper

Maar hij maakt echte cavia geluidjes als je met em knuffelt en meer angstige geluidjes als ie in zn kooi zit en ik wil em oppakken of als ik typ.

Maarja, ik denk zelf wel dat hij het leuk vindt.

Iig bedankt
Oud 19-08-2005, 15:32
wizkid
wizkid is offline
Ik heb zelf geen cavia's dus ik weet er niet zo veel van, maar als hij probeert weg te komen en als hij je bijt en zo tijdens het piepen vindt hij het waarschijnlijk niet prettig, anders is er denk ik niet zoveel aan de hand.
Oud 19-08-2005, 15:46
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
wizkid schreef op 19-08-2005 @ 16:32 :
Ik heb zelf geen cavia's dus ik weet er niet zo veel van, maar als hij probeert weg te komen en als hij je bijt en zo tijdens het piepen vindt hij het waarschijnlijk niet prettig, anders is er denk ik niet zoveel aan de hand.
Hij probeert wel weg te komen, maar als hij eenmaal op schoot zit vindt hij het wel leuk denk ik.
Oud 19-08-2005, 18:36
Morri
Morri is offline
Onze cavia's piepen zo als ze honger hebben. Als ze het echt fijn vinden wanneer je ze aait of zo, gaan ze een soort van knorren. Angstgeluidjes weet ik eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 21:04
MTpower
MTpower is offline
Als een cavia iets fijn vindt (knuffelen e.d) dan maakt hij meer een knorrend geluid...
Maar als hij/zij het echt niet fijn vindt gaat ie wel tegenstribbelen/proberen weg te komen, dus het zal wel goed zijn
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 21:30
Verwijderd
een hoog geluid dat steeds hoger wordt en enigszins schel is (wiieeeeeep! wiiieeeeep! wiiiieeeeeep!), betekent opwinding, door angst, boosheid of omdat hij/zij eten wil
een iets lager, zachter geluid, steeds op dezelfde toonhoogte en een beetje kronkelig van toonhoogte, (wiiou, wiiou, wiiou) betekent tevredenheid.
een laag geluid dat een beetje op het koeren van een duif lijkt, betekent geilheid

dat was het zo'n beetje wat caviageluiden betreft. Veel cavia's worden niet graag uit het hok gepakt, maar zitten wel graag op schoot; het is gewoon niet fijn als je je hok moet verlaten, zeker niet als dat gebeurt door een hand die je onder je buik grijpt (hoe zou jij dat vinden?), maar het is wel fijn om lekker zacht en warm op schoot te zitten. Als je de cavia uit het hok pakt weet hij/zij niet dat hij/zij uiteindelijk op schoot terecht komt, dat is een te ingewikkelde gedachtengang, tenzij het een erg intelligente is.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 18:25
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-08-2005 @ 22:30 :
een hoog geluid dat steeds hoger wordt en enigszins schel is (wiieeeeeep! wiiieeeeep! wiiiieeeeeep!), betekent opwinding, door angst, boosheid of omdat hij/zij eten wil
een iets lager, zachter geluid, steeds op dezelfde toonhoogte en een beetje kronkelig van toonhoogte, (wiiou, wiiou, wiiou) betekent tevredenheid.
een laag geluid dat een beetje op het koeren van een duif lijkt, betekent geilheid

dat was het zo'n beetje wat caviageluiden betreft. Veel cavia's worden niet graag uit het hok gepakt, maar zitten wel graag op schoot; het is gewoon niet fijn als je je hok moet verlaten, zeker niet als dat gebeurt door een hand die je onder je buik grijpt (hoe zou jij dat vinden?), maar het is wel fijn om lekker zacht en warm op schoot te zitten. Als je de cavia uit het hok pakt weet hij/zij niet dat hij/zij uiteindelijk op schoot terecht komt, dat is een te ingewikkelde gedachtengang, tenzij het een erg intelligente is.
Dat hoge schelle geluidje maakt hij inderdaad als ik met een zak eten aankom lopen. Dan flipt ie heeeelemaal. Kan misschien ook wel komen doordat hij in het gezin waar hij is mishandeld bijna nooit te eten kreeg. (Hij had trouwens ook schurft toen mijn nichtje hem kreeg ).

Dat lage geluid heeft hij nog niet gemaakt En als hij op schoot zit maakt hij inderdaad dat soort geluidjes

Dan weet ik in ieder geval dat het wel goed is om hem gewoon op te pakken en mee te knuffelen. Want ze vertelden me al dat hij veel aandacht nodig heeft, maar ik wil natuurlijk niet dat ik iets doe wat hij niet fijn vindt. Vandaar even mijn vraag of hij het nou wel of niet leuk vindt.

Maar hij maakt echt andere geluidjes dan wat je hier hebt beschreven als ik hard geluid maak (iets laat vallen als hij uit de kooi is) of typ. Dan maakt hij echt een 'angst' geluidje. Wat een ander geluidje is dan wanneer hij eten krijgt, of wanneer ik em aai. Als ik em optil maakt hij eigenlijk geen geluid. Misschien is dit wel een hele bijzondere cavia qua geluidjes
Reageren

Regels voor berichten