Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2005, 18:29
bejou
bejou is offline
hej allemaal..
ik pas begonnen met gedichten schrijven, maar ik weet niet of ze wel mooi zijn. Daarom vraag ik jullie meening willen jullie asjeblieft even laten weten wat jullie er van vinden..
alvast bedankt.

NIET EEUWIG

alles duurt niet eeuwig.
vriendschap zeker niet.
ookal zou ik dat graag willen.
nooit alleen en nooit verdriet.

waarom is niks zeker.
jij kwam maar zult weer gaan.
wanneer de dingen mislopen.
zal er geen jij en ik bestaan.

toch blijf ik van je houden
nu, straks, later voor altijd
wat er ook mag gebeuren
de herinnering aan jou raak ik nooit meer kwijt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2005, 19:48
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Hmm, het is een leuk gedicht om aan iemand te geven, maar verder vind ik het cliche en matig.

Interpunctie: het zou al een hele groot hoop schelen als je niet aan het eind van elke zin een totaal nutteloze punt plaats, waarna je met het grootste gemak aan het begin van elke zin een kleine letter plaatst. Het zou vast moeilijk zijn, maar je moet toch echt kiezen, of hoofdletters en punten of geen van beide, ik zou voor de derde optie gaan welke is dat je alleen aan het eind van de strofes een punt plaats (plus hoofdletter aan het begin).
Je zou bijvoorbeeld is de hoofdletters uit de titel gebruiken, ghehe.
Een spatie tussen 'ook' en 'al' heeft ook enige tactische waarde.

Zoals ik al zei vind ik het vrij cliche, in andere woorden: saai en voorspelbaar. Aan het begin van het gedicht weet je al precies hoe het eindigt. Probeer meer variatie en onvoorspelbaarheden erin te zetten, klinkt moeilijk maar dat komt vanzelf met de ervaring.

Als gedicht om aan iemand te geven is hij wel erg leuk, juist door zijn simpelheid en voorspelbaarheid.
Oud 18-08-2005, 20:26
bejou
bejou is offline
thanks voor het advies
tja.. ik heb er eigenlijk ook niet egt lang over na gedacht hoe ik het gedicht neer ging zetten.. en die hoofdletters aan het begin waren meer om aan te geven wat de titel was..

de eigenlijke bedoeling van dit gedicht was om te vertellen...
dat veel vrienden.. beloftes doen.. als: forever friends... en.. I love you for ever.. en al die dingen...
ik heb een hele goede vriend en ik geeft egt veel om hem.. maar ik weet gewoon dat het niet eeuwig gaat duren.. terwijl ik hem voor altijd bij me wil houden.. marja daarom schreef ik dit gedicht.. het is niet een liefdes verklaring ofzow.. maja..
this ff de uitleg he

nogmaals bedankt..
xxx
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 20:27
Verwijderd
Wat ik me afvraag, moet je naam niet bijou zijn of is het een verbastering van be you of zoiets? Dat gaat me vannacht namelijk uit mijn slaap houden.

In ieder geval. Alles duurt niet eeuwig vind ik nogal een vreemde uitdrukking. Verder is dit een nogal kinderlijk gedicht met een even kinderlijke vorm. Fijn om voor eeuwig vriendjes te zijn, maar totaal oninteressant om dat de rest van de wereld op die manier te laten weten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 20:37
bejou
bejou is offline
hahah ja ik wist geen naam en ik dacht be you.. is nogal stom en toen dee ik maar bejou.. maja nie egt orgineel ofzow.. marja...(dat is boeiend he omdat heel de wereld te laten weten )

ff over je opmerken dat het kinderachtig omdat heel de wereld zo te laten weten.. tja maby is da ook wel zo.. maar eik wouk gewoon reacties op dit gedicht omdat dit ongeveer het eerste gedicht is wat ik schrijf.. maar ik wou ff zeggen dat het niet zo'n gedicht over liefde is ofzow.. en kweet this ook geen perfect gedicht maja thanks voor je opmerking in elk geval

xxx
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 20:41
Verwijderd
Ik zeg niet dat het kinderachtig is. Er is een groot verschil tussen kinderlijk en kinderachtig. En daarbij had ik het over de opzet van het gedicht.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 20:51
bejou
bejou is offline
nej ik snap ut wel hoor.. this idd nie egt een heel ingewikkeld moeilijk gedicht maja ik ben ook maar 14 en nog heeeel kinderlijk soms... maar ej schrijf jij ook gedichten??
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 20:57
Verwijderd
Nee, ik doe maar alsof .

Kijkt u eens in het archieftopic. Onder mijn naam zijn enkele gedichten te vinden. Al zetten ze me momenteel op de chat aan tot het schrijven van een positief relaas en mijn verweer is nogal zwak.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 21:08
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Riven schreef op 18-08-2005 @ 21:27 :
Wat ik me afvraag, moet je naam niet bijou zijn of is het een verbastering van be you of zoiets? Dat gaat me vannacht namelijk uit mijn slaap houden.
-_-
Oud 22-08-2005, 23:37
xineof
xineof is offline
Je hebt gevoel voor ritme, dat is al een belangrijk punt . Verder vind ik dat je veel dingen nogal 'primair verwoord'; je noemt de dingen nogal voor de hand liggend. Probeer ze eens op een andere manier te beschrijven! Ook is de rijm nogal gedwongen af en toe, hier zou ik ook op proberen te letten. Maar verder gaat het wel ok lijkt me, gewoon veel blijven schrijven.
Reageren

Regels voor berichten