Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het was erg lang geleden dat ik er iets over had gelezen en het is vermengd geraakt met wat andere dingen. Bedankt voor de 'update' ![]() En dat veranderen in vleermuis. Geen hard bewijs, zelfs het 'verhaal' zelf suggereert het niet. Dus dat vleermuis lijkt me urban legend of folklore ofzoiets.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Prins Vlad Tepes III Dracula (1431-1476)
Zijn vader heette ook vlad en werd voor de geboorte van vlad tepes III door Koning Sigismund I van Hongarije ingewijd in de orde van de draak en kreeg de bijnaam Dracul. De Orde was een geheim genootschap van ridders die het christemdom moesten beschermen en behouden tegen de Turken. Na zijn dood kreeg kreeg de naam de uitgan ulea, wat "zoon van" betekent, voor zijn zoon. Die had nu de naam Dracula. Drac betekent "draak" of 'Duivel" in het roemeens. Vlad dracula kreeg zijn bijnaam doordat hij veel mensen (criminelen, meestal) bij wijze van executie opspieste. De paal ging door het lichaam, waarna de paal rechtop werd gezet. Het slachtoffer werd alleen verwond door de paal ens stierf later. Soms wel dagen later. Het eerste moderne vampiergedicht was Der Vampir van Heinrich August Ossenfelder en dateert uit 1748.
|||
Citaat:
Hoe kunnen sommigen nou weten hoe oud de aarde is bijvoorbeeld? Dat KAN toch niet?! Citaat:
|
![]() |
Volgens mij komt het niet alleen door vlad.
Mensen werden vroeger levend begraven, ze leken dood. Als ze later wakker werden probeerden ze uit de kist te komen, krassen met nagels, gilllen, kloppen etc. De mensen die over het kerkhof liepen hoorden dat, paar dagen daarna werd de kist weer opengemaakt en lag (de inmiddels wel) dode in een andere houding met overal bloed -> levende dode, bloedzuiger etc. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Jij bent gewoon zo'n hopeloos geval van domme koppigheid dat je nog geen argument zou zien als ik je ermee dood sloeg. Ik stelde een vraag, niet meer. Doel van de vraag was kijken of je misschien toch enige angst had voor argumenten. Maar je hebt hierbij je diploma 'stijfkop' (cum laude).
||
Citaat:
|
Er zijn volgens mij al veel langer verhalen over vampiers dan sinds vlad tepes. Er zijn in China geschriften van een paar duizend jaar oud over demonen die 's nachts tevoorschijn kwamen, die bloed dronken en zich in een dier konden veranderen.
Een soort van vampiers dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Origins of the word ‘Vampire’. The first documented case of the dead rising to consume blood was written in the twelfth century by William of Newburgh. He described a sanguisuga (latin for ‘blood-sucker’) giving details of this creature including that the only sure way to kill one was by burning the creature’s body. It was not until the eighteenth-century when the word vampire was first used in English literature. It was used to describe a horrific case reported in Medvengria, describing an incident about a man known as Arnold Paole. It is believed that the word evolved from the Serbian word vampir and the Russian ‘upyr’. Before the eighteenth-century publication printed in the London Journal and the Gentlemen’s Magazine (1732?), the vampire was known in Eastern Europe as ‘nosferatu’ generally, although various individual classifications were given to different types of vampires. From the seventeenth-century until the early nineteenth-century Eastern Europe was plagued by a mass hysteria of vampire cases, which then spread into Russia. Scientist trying to justify this thought it could be the result of multiple cases of a disease known as porphyria. Dr David Dolphin presented his theory to other within the medical science community in 1985, but his thesis was dropped due to the lack of evidence. The condition porphyria is also known as vampire's disease due to the symptoms. |
![]() |
|
verdiep je je ine de folklore of in de moderne "vampier"? sanguinisten? dan moet je eens op deze site kijken, www.sanguinarius.org
||
![]() |
Citaat:
en dan niet vertaald maar in de originele versie.. Als heel toevallig iemand, dit gedicht heeft, zou deze het dan hier willen posten of even naar mij door willen mailen? blutengel666@hotmail.com alvast bedankt liefs, duister_meisje |
![]() |
|
Vlad Tepes dronk dan wel geen bloed, maar verkleedde zich wel als vleermuis, omdat hij lid was van een orde die zich de orde van de vleermuis (oh originaliteit) noemde. Hij spieste zijn vijanden aan staken om te laten zien hoe machtig hij was.
Hm. Geef mij de Stoker-Dracula maar... |
![]() |
|
Ik denk dat t terug gaat tot Isis en Osiris. De maangoden. Of tot kane, de verstotene van god. Ik weet niet of ze echt bestaan, maar boeken die ik je kan aanraden zijn van anne rice. het de geschiedenis van isis en osiris is erg interesant...
Vlad Tepes heeft inderdaad zoiets gedaan. het is wel terug te vinden in boeken...
||
Citaat:
![]() Maarja, ik geloof niet echt in vampiers
|
Mijn theorie, totaal NIET gebaseerd op feiten welliswaar, dus voor iedere andere theorie sta ik volledig open, maar dit is wat ik denk dat er gebeurd is:
Er waren eens schattige kleine vleermuisjes die zich voedden met het bloed van een dood of zwaar ziek wezen. Inmiddels waren mensen gearriveerd en toen zij eenmaal het redeneren onder de knie hadden, zagen ze van veraf diezelfde schattige vleermuisjes zich 's nachts voeden van een dode of zwaar zieke. Als ze er dan naar toe liepen om te kijken was het lieve vleermuisje al vertrokken, maar liep er aan de andere kant net een mens langs et voila, het fabeltje begon. Een vleermuismens. Later werd die geesteszieke prins dinges daardoor geinspireerd en gedroeg zich als zo'n vleermuisje, al dronk hij nog net geen bloed, vervolgens werden allerlei dingen gespeculeerd rond de vleermuismensjes, et nogmaals voila, ze kregen de naam Vampyr. Nogmaals, dit is NIET gebaseerd op feiten, gewoon iets wat ik denk.
||
Citaat:
Vlad Tepes is de egenlijke naam. Het was een Roemeense vorst die als straf en afschrikmethode voor zijn vijanden als straf deze een paal, met puntige punt, van +/- 2 meter hoog in hun hol stak en voor zijn kasteel plaatste. Het kindereneten is een "roddel" die nooit bewezen is. Wat hij wel deed en wat veel belangrijker is naar de link met vampiers is het feit dat hij menselijk bloed dronk. Ik geloof of om jong te blijven of om het eeuwige leven te krijgen, vandaar bloedzuigende vampiers!!! ![]()
||
Citaat:
Stel dat die beestjes uit afrika kwamen, misschien zijn ze wel overgevlogen of via een menselijke reis ofzow in europa of azie belandt. Alles kan tegenwoordig (en vroeger ook), je weet maar nooit. Misschien is die hele legende wel in Afrika begonnen.
||
Citaat:
Jahaa, van biografieën leer je nog eens wat ![]() ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
weerwolfspel idee: de vampier Eye of Sauron | 17 | 20-02-2012 15:32 | |
ARTistiek |
vampieren tekenen Misspunt | 28 | 15-06-2004 15:06 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Vampieren! Verwijderd | 11 | 22-03-2004 15:41 | |
Games |
Vampier Game Protheus | 6 | 31-07-2003 17:05 | |