Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2005, 23:30
little nemo
little nemo is offline
...even zonder het typische d&a geouwehoer...

hoeveel d&a gebruik jij eigenlijk?? af en toe een jointje, snuif je elk weekend of rook en drink je alleen maar sporadisch (das een moeilijk woord voor af en toe, maar ik wilde geen 2x af en toe in 1 zin). en wat vind je eigenlijk van je eigen gebruik???

TS begint: ik blow een keer of 3 ŕ vier in de week, drinken ongeveer hetzelfde en dan varierend tussen 2 glazen en zoveel dat je net niet helemaal lam bent. roken doe ik bijna elke dag, meestal 2 a 3 sigaretten

het zou wel wat minder kunnen, maar ik heb alles redelijk onder controle. ik verwacht trouwens dat het wel minder gaat worden, aangezien mn vriendin voorlopig niet echt kan roken of drinken
Oud 13-08-2005, 00:38
Verwijderd
blowen doe ik niet maar dat zal er vast ooit nog wel eens van komen
roken heel sporadisch
drinken elke week een paar keer, variërend van één glas tot zat

Ik vind mijn gebruik wel ok, zolang het niet te vaak uit de hand loopt
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 00:58
Verwijderd
Op het moment (lees vakantie) blow ik onregelmatig. Dit verschilt van elke dag tot 1 keer in de week. Drinken precies hetzelfde. Snuiven doe ik ieder weekend (eigenlijk ook buiten de vakantie) en nu ook soms door de weeks.
Buiten de vakantie drink ik alleen in het weekend en snuif ik alleen in het weekend. Blowen dan elke dag
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 11:30
Mir-idiotA
Drinken doe ik elke dag.
Soms 2 wijntjes, dan weer 4 biertjes en dan idd tot net niet helemaal lam (ontzettend mee geminderd!)

Roken doe ik als ik sigaretten heb, dat is meestal wel en dan 4 op een dag (ben ermee geminderd dus nu kan ik dat lekker zeggen)

Snuiftroep als het op me pad komt, dat is meestal als ik een paar oude maten tref in de kroeg. Is heeeeeel heel soms.

Af en toe wat zooi uit de smartshop das ook maar 1 keer in 3 maanden ofsu? Als ik er toch een tijd bij moet zetten.

oh geldt trouwens niet speciaal voor vakantie ofzo, ik werk nu toch ook en heb al lang vakantie gehad!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 11:44
Verwijderd
Ben sowieso geen vaste bezoeker en eigenlijk drink ik alleen (roken vind ik geen drugs). Ben aan het minderen want ik word te dik en het is ongezond. Ik zat meestal tussen de drie flesjes en gewoon zat per avond doordeweeks en weekend. Blowen alleen heel af en toe, ik zal nooit uit mezelf iets beginnen, maar als ik op een feest toevallig ergens zit waar iemand me eentje aanbiedt dan steek ik 'm wel op.

Ik zie mezelf dus eigenlijk als in het geheel geen drugsgebruiker (alcohol is een sociaal geaccepteerde drug, dus dat telt niet). Blowen is zo weinig dat het niet eens een naam mag hebben. Andere drugs doe ik niet, dat vind ik beneden mijn stand. Komt ook doordat er zoveel kanslozen zijn die dat doen en zoveel mensen die afgegleden zijn tot kansloos door hun gebruik (ook op mijn middelbare school gezien).

Laatst gewijzigd op 13-08-2005 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 12:04
Verwijderd
Ik drink onregelmatig, als ik uit ga in het weekend iets variërend van 2 glazen tot redelijk tipsy, maar ik drink niet altíjd als ik uitga. Blowen doe ik zelden, heb laatst voor de eerste keer wiet gekocht (lol) maar ik blow misschien 3-8 keer per jaar? Alhoewel ik het vermoeden heb dat dat iets meer wordt nu ik wiet heb liggen en op mezelf woon. Maar eigenlijk vind ik het niet zo boeiend. Pillen misschien 3-5 keer per jaar. Paddestoeltjes ook zoiets. Ephedra vind ik niet echt als een drug tellen, maar dat gebruik ik heel onregelmatig, nu nauwelijks meer.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 12:18
Verwijderd
drinken nu in de vakantie soms ook doordeweeks, maar anders alleen in het weekend. Het komt bijna niet voor dat ik niet lam wordt als ik ga drinken. Snuiven elk weekend nu, maarja dat had ik eerst ook met pillen. Maar nu wil ik pillen niet vaker dan eens in de maand doen, zodat het nog een beetje effect heb. Ik moet minder snuiven en zuipen int weekend, want die katers zijn echt dodelijk en bovendien kan ik dan niet slapen waardoor ik maandag en soms dinsdag nog brak voel. Nu snuif ik ook af en toe door de week, maarja vakantie he..
euh verder doe ik andere drugs niet regelmatig en ben ik ook nieuwe drugs aant proberen..(dus hoe vaak ik dat zal gebruiken moet ik nog zien).
oja blowen gaat met periodes, nu weer elke dag, zal straks wel weer minder worden.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 13:52
Zyh
Zyh is offline
ligt aan mn budget, als ik geld heb is het wel dagelijks blowen. 'normaal' roken sowieso dagelijks maar ook niet echt super veel, meestal 2/3 dagen met een pakje. en als er ergens iets te zuipen is drink ik het wel, maar het hoeft niet persee van mij
Oud 13-08-2005, 14:48
Verwijderd
Ik blow nu in de vakantie eigenlijk elke dag wel, wil na de vakantie weer gaan minderen. Drinken doe ik gemiddeld zo'n 3 biertjes per dag en dan 1 a 2x in de maand ben ik flink zat. Roken doe ik eigenlijk nooit, heel soms pak ik wel eens een sigaret tijdens het uitgaan (eens in de 2 maanden misschien als het niet minder is) en nog minder vaak wel eens een sigaar (als iemand ze meeneemt dus maar dat is niet zo vaak).
Het minderen met blowen moet ook wel gaan lukken aangezien ik tot ongeveer een halfjaar geleden een jaar lang dagelijks heb geblowt (met huisgenoot) en toen ook een halfjaar geen joint meer heb aangeraakt (was vooral ivm sporten en militaire keuring) dus ik weet dat ik ook wel zonder kan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 17:01
wann
wann is offline
Deze vakantie sinds ik verhuisd ben: meestal wiet/hasj. Voornamelijk hasj.

Dagelijks een paar bowltjes stoppen en dan ben ik tevreden.

En af en toe wat salvia, en nog paddo's gedaan.

Verder zie ik wel hoe het gaat worden als m'n studie is begonnen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 17:26
HTID
HTID is offline
Als het school is drink ik alleen in het weekend, en blow ik eens in de 2 weken ofzo. In de vakantie drink ik iets meer en blow ik soms een week elke dag en dan weer een week niet.
Oud 13-08-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
wann schreef op 13-08-2005 @ 18:01 :
Deze vakantie sinds ik verhuisd ben: meestal wiet/hasj. Voornamelijk hasj.

Dagelijks een paar bowltjes stoppen en dan ben ik tevreden.

En af en toe wat salvia, en nog paddo's gedaan.

Verder zie ik wel hoe het gaat worden als m'n studie is begonnen.
Wat/waar ga je studeren?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 17:58
wann
wann is offline
Advanced Technology te Enschede (aan UTwente dus).

Beste omschrijving die ik kan geven op basis van wat ik nu weet is een beetje mix van Natuurkunde, Scheikunde en Wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 18:02
Luna
Luna is offline
drinken doe ik meestal alleen tijdens uitgaan of als ik in het park hang een fles wijn oid, nooit als ik alleen (thuis) ben.
ik ben min of meer gestopt met blowen, af en toe n paar hijsjes maar thats it.
ongeveer 4x p. jaar pillen/mdma en ik heb wel eens ephedra gebruikt maar daar voelde ik amper wat van dus dat telt ook eigenlijk niet. speed, zeer sporadisch en alleen op feestjes.
paddo's wil ik binnenkort voor het eerst gaan doen
edit: ik vind mn 'drugsgebruik' best op een verantwoordelijke manier.
Oud 13-08-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 13-08-2005 @ 19:02 :
drinken doe ik meestal alleen tijdens uitgaan of als ik in het park hang een fles wijn oid, nooit als ik alleen (thuis) ben.
ik ben min of meer gestopt met blowen, af en toe n paar hijsjes maar thats it.
ongeveer 4x p. jaar pillen/mdma en ik heb wel eens ephedra gebruikt maar daar voelde ik amper wat van dus dat telt ook eigenlijk niet. speed, zeer sporadisch en alleen op feestjes.
paddo's wil ik binnenkort voor het eerst gaan doen
edit: ik vind mn 'drugsgebruik' best op een verantwoordelijke manier.
ja zkr
ik kan dat echt niet, als iets super chill is dan wil je het het feest erna toch weer..of heb je die behoefte niet? of heb je um wel maar vind je het verstandig om het niet elk weekend te doen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 19:09
Meind
Meind is offline
Ik drink eig alleen int weekend. Dan ist wel 2 (als ik thuis drink) tot aan bijna lam als ik uitga. Ik heb een paar week geleden geblowd dus daar kank nog nix over zeggen. ik zal er geen nee tegen zeggen als ik 1tje krijg aangeboden
Verder gebruik ik geen drugs, is nog nooit aan me voorbij gekomen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 17:26
FEARandLOATHING
FEARandLOATHING is offline
Na de training drinken wij altijd een biertje, ik train drie keer in de week. Het is dan niet één grote zuippartij maar gewoon beschaafd een paar biertjes en dan weer naar huis. Bij het uitgaan drink ik wel meer maar zo vaak ga ik niet uit.
Blowen verschilt heel erg, de ene keer twee keer per week en dan weer een paar weken niet. Andere drugs gebruik ik niet en ben ik ook zeker niet van plan, hoogstens een keertje paddo's. Zowel op het gebied van drank&drugs ben ik dus een nette jongen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:06
HTID
HTID is offline
Citaat:
FEARandLOATHING schreef op 14-08-2005 @ 18:26 :
Na de training drinken wij altijd een biertje, ik train drie keer in de week. Het is dan niet één grote zuippartij maar gewoon beschaafd een paar biertjes en dan weer naar huis. Bij het uitgaan drink ik wel meer maar zo vaak ga ik niet uit.
Blowen verschilt heel erg, de ene keer twee keer per week en dan weer een paar weken niet. Andere drugs gebruik ik niet en ben ik ook zeker niet van plan, hoogstens een keertje paddo's. Zowel op het gebied van drank&drugs ben ik dus een nette jongen.
Jaja een nette jongen totdat iemand je coke aanbiedt.....
Oud 14-08-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
HTID schreef op 14-08-2005 @ 19:06 :
nou, dat dacht ik eerst van mezelf misschien ook, maar na dat ik gister dus met me eigen ogen heb gezien, hoe kk gek die gasten ervan worden, i'll pass
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:15
Zyh
Zyh is offline
en heel verstandig
Oud 14-08-2005, 18:29
adri1200
adri1200 is offline
ik rook elke dag . drank net waneer ik er zin heb maar niet elke avond aangeschoten of zat hetzelfde geld voor hash

af en toe een keertje pep of een lijntje paddo's dit hangt zwaar af van mijn trek in die middelen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
adri1200 schreef op 14-08-2005 @ 19:29 :

af en toe een keertje pep of een lijntje paddo's dit hangt zwaar af van mijn trek in die middelen
ik trip em op deze zin.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Fishy schreef op 14-08-2005 @ 19:31 :
ik trip em op deze zin.
hehe, ik zie echt zo'n paddo in zn neus steken
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 19:38
Zyh
Zyh is offline
en schreeuwen: hij past niet !
Oud 15-08-2005, 08:44
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Alcohol kan ik altijd wel drinken, meestal vanaf de middag en natuurlijk op evenementen de hele dag. Maar de hoeveelheid verschilt heel erg bij mij.
Ik heb periodes (en met een periode bedoel ik een aantal weken) dat ik 3 bier en 4 baco naar binnen werk per avond doordeweek (daar komt weekend dan nog bij) en soms drink ik ook hele periodes (uitgezonderd het weekend dan) niets. Dat hangt vooral van van beschikbaarheid en me lijn.

Ik +/- eens per 6 a 8 weken naar een clubfeest en dan gebruik meestal een stuk of 3/4 XTC pillen en meestal op dezelfde avond 1 of 2 blows. Buiten het uitgaan om gebruik ik voor de rest niets.

roken doe ik niet.
Oud 15-08-2005, 14:44
Type
Type is offline
op dit moment, ivm vakantie en op kamers zitten enzo, rook ik zo'n 2 jointjes per dag, en pak ik af en toe een pilsje.

Ik drink niet echt veel, no matter when.
Blowen, tja, ik denk vooral nu ik op kamers zit toch wel elke dag een jointje... Vorige jaren was dat ook zoiets, een keer per dag blowen. Misschien net iets minder, 4 a 5 dagen in de week ofzo...
Oud 15-08-2005, 17:26
sponsje
sponsje is offline
blowen en al die rotzooi gebruik ik niet!
En met uitgaan drink ik meestal 3 glazen! dus valt allemaal wel mee, en ja natuurlijk ben ik ook wel eens dronken.
Oud 15-08-2005, 17:35
C r Y p S
C r Y p S is offline
Heb ooit dagelijk geblowed, maar nu is het zeer onregelmatig. Meestal eens per twee / drie weken en heel soms een periode (als ik toevallig met wat feestjes zit ofzo) dat het een aantal keer per week is.
Paddo's heb ik nu twee keer gedaan (vet relaxed was dat, maar een halve portie, maar wat mij betreft is dat precies het gevoel wat je bij blowen altijd wordt beloofd maar wat er niet is door dat het je suf maakt). Ik heb zeker geen behoefte aan meer dan eens per maand paddo's, en tot nu is het wel minder (maar dat komt ook doordat de vriend met wie ik het doe nu op vakantie is geweest, net als ikzelf).

Ik drink wel dagelijks één of twee glazen alcohol, voel dan een sterke behoefte aan meer maar kan me meestal wel beheersen. Soms niet (eens per week ofzo) maar echt heel lam word ik niet meer (alleen op feestjes).
Oud 16-08-2005, 03:47
Hulk
Hulk is offline
roken: ben al drie jaar telkens in de vakantie verslaafd geraakt en er daarna weer mee gestopt.

blowen: twee keer een halfjaar dagelijks gedaan

drinken: nu in de vakantie te veel.. omgerekend 40 alcoholische consumpties in een week ofzo. normaalgesproken een stuk of 10 denk ik.

xtc: 19,5 pil verdeeld over 10 keer in een periode van 11 maand. ga nu maximaal eens in de 3 maand doen.

coke: 3 keer een halve gram. wel voor herhaling vatbaar, maar niet zo spectaculair dat het zn geld waard is.

ik heb het allemaal wel onder controle, behalve het roken, maar ik stop daar na de vakantie toch weer mee
Oud 16-08-2005, 09:24
wintermeid
wintermeid is offline
drank: niet elke dag

Blowen: elke dag ( wil dit wel veranderen voor als k naar school ga)

andere troep: nooit
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 10:29
Zero-Zero
Zero-Zero is offline

blowen elke dag.
elk weekend mdma of lsd of beiden. 3 of 4 x per jaar paddoows
en nog van alles en nog wat af en toe.
het ligt er gewoon aan.
Oud 16-08-2005, 11:12
FEARandLOATHING
FEARandLOATHING is offline
Citaat:
HTID schreef op 14-08-2005 @ 19:06 :
Ja en jij dan.............................
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 13:36
Moustache
Moustache is offline
Blowen al tijden niet meer gedaan, drinken 2 á 3 keer per week, roken elke dag; 8 tot 10 peuken ofzo
Oud 16-08-2005, 13:43
Jolene
Jolene is offline
Blowen: elke avond,maar wil minderen tot 2 keer per week
Drinken: 1 of 2 keer per week
Roken: ongeveer 5 peuken per dag
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 13:46
DvoorA
DvoorA is offline
ik blow elke dag, drink soms in t weekend, af en toe andere drugs al heb ik al een hele tijd niets anders dan wiet en hasj gehad binnenkort een x xtc proberen maar dat zal dan ook wel bij af en toe blijven
Oud 16-08-2005, 17:02
Type
Type is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 16-08-2005 @ 11:29 :

elk weekend mdma of lsd of beiden.
Serieus? Ga je daar niet hevig de effecten van merken?

En waar ligt eht aan
Oud 16-08-2005, 17:59
Verwijderd
ik denk dat je beter elke week lsd kunt doen als elke week speed. Hoewel beide slecht is. Je leert van veel lsd gebruiken je zelf wel erg goed kennen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:07
Mir-idiotA
en latere psychoses dan? geen last van bij ieder weekend lsd?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:18
Verwijderd
weet ik niet, ik gebruik niet ieder weekend lsd. \
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:19
snoodaard
snoodaard is offline
Blowde een tijd niet. Nu is het 2x per maand gemiddeld, soms wat meer, soms minder.

Drinken doe ik wel ieder weekeind. In de vakantie gemiddeld eens in de 2 á 3 dagen.

En sporadisch probeer ik eens wat anders, maar dat is haast verwaarloosbaar.
Oud 16-08-2005, 18:25
Type
Type is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 16-08-2005 @ 19:07 :
en latere psychoses dan? geen last van bij ieder weekend lsd?
Dat bedoel ik ook meer.

Ik hoor al van paddo's dat mensen 3 dagen later nog vaag zijn, en aangezien LSD 'zwaarder' is, ben je dan niet constant nog half-half aan het trippen doordeweeks...?
Oud 16-08-2005, 18:34
Verwijderd
mja misschien de verwerkingstijd. Ik ben van paddo's 3 dagen later niet nog wazig. Maar ik heb wel tijd nodig het allemaal een plaats te geven. Daarom ben ik ook zo tegen het gebruik van paddo's en aanverwanten van (vaak jonge) mensen hier op het forum
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 22:45
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 16-08-2005 @ 19:34 :
mja misschien de verwerkingstijd. Ik ben van paddo's 3 dagen later niet nog wazig. Maar ik heb wel tijd nodig het allemaal een plaats te geven. Daarom ben ik ook zo tegen het gebruik van paddo's en aanverwanten van (vaak jonge) mensen hier op het forum
niet iedereen neemt een paddotrip zo serieus
Oud 16-08-2005, 22:54
Mir-idiotA
Citaat:
EZBlade schreef op 16-08-2005 @ 19:18 :
weet ik niet, ik gebruik niet ieder weekend lsd. \
wat lul je dan slap
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 16-08-2005 @ 23:54 :
wat lul je dan slap
ik lul niet slap, elk verhaal heeft gewoon twee kanten.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 01:16
probeer
probeer is offline
2 keer per week lekker (lees: mss aangeschoten, niet zat) wat drinken, bier of ik soms, wat wiskey.

1 keer per week, 2 weken blowen (nu is dat eigenlijk elke dag wel)

was t wel
Oud 17-08-2005, 17:29
Verwijderd
In het weekend drink ik erg veel, vooral 's avonds, maar soms ook overdag. In de week drink ik wel eens avonden. In juli heb ik erg bont gemaakt, het begon met Werchter en er bleven maar feestjes komen en ik had zoveel alcohol in huis dat ik zowat elke dag heb gedronken. Dat ben ik dus maar weer aan het afleren (al drink ik niet tijdens het werk! Alleen 's avonds). Nu heb ik al 2 weken gewoon geen alcohol bij, alleen vandaag rode wijn.

Blowen daarentegen ben ik zwaar in geminderd, ik ben tegenwoordig ook flink snel ondersteboven van een joint. Bijna alleen nog in het weekend en zowat alleen bij mijn vrienden. Sporadisch draai ik er eentje voor mezelf, maar dan moet ik er ook echt zin in hebben. Grappig feit is dat ik op mijn verjaardag nog een flinke voorraad heb gekregen en dat ik nu volgens mij het 1e halfjaar of langer niet meer naar een shop hoef...

Roken is sporadisch. Zowat alleen als ik uitga in het weekend, of als we een avondje ergens gezellig zitten met wat alcohol, chips, filmpje, dat gedoe. Ik doe dan ook vrij lang met shag en sigaretten, als ik ze niet uitdeel.

Mijn klimmende blauwe winde is flink aan het groeien. Ik ben benieuwd wat ervan komt. Eigenlijk is mijn trip-zin danig geminderd. Ik heb zin om te dwalen, maar niet om de controle te verliezen, vandaar de liefde voor de alcohol. Daarentegen ben ik wat aan het experimenteren met bepaalde kruidjes in bepaalde hoeveelheden, niet teveel ineens, zodat de basis blijft.

Verder heb ik niet echt interesse meer in de chemische dingen. Ik hou het bij de alcohol, de wiet/hash en de gebakjes die je daarmee kunt maken, wat nicotine en caffeďne op zijn tijd en de kruiden uit eigen tuin. Al leeft het verlangen naar paddo's wel lichtelijk...
Oh. Ik lieg. Codeďne <3. De rustgevende fee... *kucht* Ik ben een koppijnmensje en codeďne is lief.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 22:13
Mir-idiotA
ik heb es codeine gesnoven met een té zatte kop in aspiorine
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 08:41
Verwijderd
Niet roken, niet blowen, af en toe drinken, hoeveelheid variëert per situatie, meestal met mate, heel af en toe zonder mate.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 08:42
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Type schreef op 16-08-2005 @ 18:02 :
Serieus? Ga je daar niet hevig de effecten van merken?

En waar ligt eht aan
nee het ligt er maar aan hoe je ermee omgaat. je moet wel verantwoordelijkheid nemen voor je gebruik en niet zomaar doelloos gaan trippen.
en waar het aan ligt?? mijn mood, of er leuke feestjes zijn, of ik thuiszit enz enz enz
Reageren

Regels voor berichten